Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Mobilhome niet conform advertentie, geen compensatie
Hallo, Ik wil een klacht neerleggen mbt Goboony. Het is een totaal onbetrouwbaard platform en laat vele enthousiaste reizigers is in de kou staan (zie ook de vele negative reviews). Korte context; ik heb deze zomer een camper gehuurd via Goboony. De dag voor ik de camper zou ophalen belde de eigenaar al dat er iets was met de boiler en er dus geen warm water zou zijn...geen goeie start, maar wat doe je?; kinderen kijken uit naar de vakantie, je kan niet op 1 dag een alternatief regelen en we zullen ons dan wel regelen dat we ons wassen op de campings waar we verblijven.... Toen ik de dag erna de camper ging ophalen, bleek dat er amper materiaal aanwezig was van wat in de advertentie stond (zie volledige opsomming van gebreken onderaan) en ik dat dus ook nog allemaal moest regelen. Maar ok, vakantie gaat voor op alles, dus we doen dat allemaal. Na vertrek blijven de gebreken zich opstapelen, met als voornaamste het feit dat de electriciteit in het middendeel niet werkt en dat de Airco die geadverteerd stond gewoon helemaal er niet is. Ik heb tijdens mijn vakantie telkens er een gebrek direct de verhuurder op de hoogte gesteld (ik kan de whatsapp berichten delen indien nodig). Bij terugkomst ontstaat er een back and forth met de verhuurder, maar uiteindelijk komen we tot een soort akkoord. Tot ik de afrekening zie, die niet in lijn is met wat is afgesproken. Daarop begin ik een geschil via Goboony waarbij ik alle gebreken oplijst (zie onder). De uitkomst van Goboony geeft alle voordeel bij de verhuurder (zelfs meer dan dat die vroeg). Ik heb daarop met Goboony gebeld en hun statement is dat omdat ik ben vertrokken met de camper, ik impliciet akkoord gegaan ben met de staat en dus geen voet heb om op te staan. Dat vind ik schandalig; ik ben als huurder te goeder trouw te werk gegaan, maar het is zeer menselijk om ook de vakantie niet in het gedrang te brengen en de bijhorende teleurstelling van het gezin; als mensen proberen we om het beste van een situatie te maken. En hiervoor word ik nu helemaal afgestraft. van de 1250 waarborg heb ik 600 EUR teruggekregen en ik heb niets van compensatie gekregen. Dat zijn echt wan-praktijken en ik ben niet de enige die dit aankaart. Zie hier de opsomming van mijn klacht en de gebreken - ik kan bijkomende supporting information ook aanleveren; Probleemomschrijving Ik heb nagedacht over deze verhuurervaring (niet mijn eerste mobilhome huur) en deze is veel minder meegevallen dan gehoopt..ik begrijp dat het een eerste keer was voor Furkan en ik hoop dat hij dit dan ook kan meenemen naar volgende verhuringen toe. Maar al bij al heb ik geen waar voor mijn geld gekregen. Ik ga het zo factueel mogelijk beschouwen door een oplijsting van zaken die niet in lijn zijn met de originele advertentie; - geen boiler, warm water; Furkan heeft mij DE DAG VOOR mijn vertrek gemeld dat er geen boiler ging zijn en dus geen warm water in de mobilhome. Ik heb een hele vakantie gepland met mijn kinderen die daar heel hard naar uitkeken, op dat moment is het te laat om nog een alternatief te vinden. - geen airco leefruimte; dit was 1 van de belangrijkste redenen om deze mobilhome te huren! Van zodra wij toegekomen zijn op onze warme bestemming hebben wij de airco geprobeerd. Het blijkt dat er helemaal geen airco in de leefruimte is! Dit is een comfort waarvoor ik extra heb betaald en niet ontvangen. Zoals ik niet moet uitleggen maakt een airco een verschil, zeker voor jonge kinderen om te kunnen slapen en leven. Ik heb dit zo snel mogelijk aan Furkan laten weten. - geen keukengerei, buiten wat plastic bekertjes en bestek...als er wordt geadverteerd keukengerei, verwacht je wel meer dan dat, een paar borden, basic potten en pannen, flesopener, dat soort zaken, waren allemaal niet aanwezig. Deze heb ik allemaal zelf moeten voorzien. Hierdoor kon ik dus ook niet direct vertrekken. - er staan lakens en beddengoed in de advertentie; wij hebben 1 onderlaken gekregen en 3 dekentjes kan je niet slapen; daar valt onmogelijk mee te slapen, wetende, dat er al 2 bedden zijn die moeten worden opgemaakt. Geen kussens en met dekentjes slapen meeste mensen niet - was zowiezo ook al te klein voor mij zo'n dekentje. Dit heb ik dus ook nog allemaal moeten voorzien terwijl dat het verwacht was volgens de advertentie - geen electriciteit in middendeel, omvormer voor electriciteit werkt niet? De stekkers in het middendeel van de mobilhome werken gewoon niet en de USB poorten ook niet (buiten 1 USB aan de radio console). Ik moest onderweg nog werken op mijn laptop en mijn gsm diende ook als GPS en audio, dus ik kon niet opladen tijdens het rijden. Zeer vervelend en dus ook niet in orde. Dit heb ik Furkan ook direct terug laten weten. ik heb dus ter plaatse een verlengdraad moeten kopen om vooruit te geraken. - geen tv; er wordt geadverteerd dat er een TV is; kleine kinderen entertainen was dus ook niet mogelijk. - luifel werkt niet naar behoren; amper uit gekregen, veel moeilijkheden om terug dicht te doen, daardoor ook niet meer gebruikt. Dit heb ik ook direct aan Furkan laten weten. De luifel was niet van de gewenste kwaliteit. Het systeem om te draaien loopt helemaal vast. Weer een comfort waar we geen gebruik hebben van kunnen maken - hendel wc afgebroken na enkele keren te gebruiken, lijkt of die gelijmd was geweest - extra gevaarlichtjes op dashboard ivm remmen; niet comfortabel - adblue ook aangesprongen - verduistering sommige ramen werkt niet vlot; voornamelijk rechtse kan en bovenaan aan de bestuurder is het verduisteringsmechanisme niet kwalitatief en rolt die vaak uit de normale stand - algemeen: geen basisuitrusting voor een mobilhome trip; buiten 1 electriciteitsdraad, verwacht je minstens wat oprijplanken om te stabiliseren of evenwicht,een slang voor water, blokjes voor de wc, etc...er was NIETS aanwezig voor een comfortable mobilhometrip, waarvoor ik in totaal 2472 EUR heb betaald! Voor deze ervaring en in lijn met wat we hebben gekregen wil ik hiervoor MAXIMUM 150 EUR alles inclusief per nacht betalen en dan is dat nog te veel eigenlijk gezien alle gebreken hierboven. Vooral de airco en daarnaast het ontbreken van electriciteits aansluitingen en de luifel die niet werkte, waren serieuze tegenvallers en voor wat hebben gekregen had ik een mobilhome in een andere prijsklasse gehad. 13x150 is 1950 en ik heb 2472 betaald. Ik verwacht dus een credit van 500 EUR in mijn voordeel Alsook geen bijkomende toeslag voor de extra gereden kilometers als compensatie voor de ongemakken. En uiteraard een volledige terugstorting van de waarborg van 1250 EUR, min de kosten voor schoonmaak van 75 EUR, dus 1175) Ik hoop dat je je hierin kan vinden. Compensatie aangevraagd Voor deze ervaring en in lijn met wat we hebben gekregen wil ik hiervoor MAXIMUM 135 EUR alles inclusief per nacht betalen en dan is dat nog te veel eigenlijk gezien alle gebreken en ongemakken hierboven vermeld. Voor de ervaring die we hebben gekregen had ik een mobilhome in een andere prijsklasse gehad. 13x135 is 1755 en ik heb 2472 betaald. Ik verwacht dus een credit van 717 EUR in mijn voordeel Alsook geen bijkomende toeslag voor de extra gereden kilometers als compensatie voor de ongemakken. En uiteraard een volledige terugstorting van de waarborg van 1250 EUR, min de kosten voor schoonmaak van 75 EUR. Als het hendeltje van de wc effectief onze schade blijkt te zijn, dan kan ik daar ook nog mee leven met de kost van 130 EUR, alhoewel dat het er sterk op lijkt dat wij gewoon pech hebben gehad van de zoveelste te zijn en ik wel degelijk uit ga van slijtage. De voorruit ster is dan wel tijdens onze trip gebeurt, wij kunnen hier zeer weinig zelf aan doen, die verwacht ik wel dat 100% gecompenseerd wordt door de verzekering.
Schimmel en toegankelijkheid problemen in bungalow
Beste Ik heb tijdens de periode van 5 tot 9 september 2025 een bungalow in Landal Coldenhove geboekt, echter stelde ik vast dat er Schimmel problemen waren in de badkamer van de bungalow, ook was er schimmel in de magnetron in de keuken en was ook alle accommodatie zoals de gehele bungalow, zwembad, enz niet aangepast voor mijn fysieke handicap waardoor ik niet heb van het zwembad o.a. heb kunnen gebruik maken, ik heb de schimmel per email gemeld aan de receptie, er werd snel snel maar schoon gemaakt, maar de schimmel bleef aanwezig in de badkamer en er werd niks aan gedaan, ik heb contact opgenomen met de accommodatie er werd mij een magere 30 euro voorgesteld als compensatie maar dit is veel te weinig.
Fraude
Op dinsdag 2/09 werd ik het slachtoffer van fraude via napoleon games. In 1uur tijd werk ik bestolen van €198 op mijn rekening. Na alle diensten te verwittigen afspraak bij de politie, alle bewijzen zwart op wit. Krijg ik doodleuk een bericht dat ze NIETS kunnen doen! Mijn klacht totaal niet voor echt genomen en de moeite gedaan om te lezen, want dan staat er doodleuk in hun antwoord mail dat in contact moet opnemen met de politie. Wat wel degelijk gedaan is want de documenten zaten er bij. Bij deze vertrouw Napoleon games NIET. Het zijn afzetters, ze weten dat hun app zomaar gehackt kan worden en doen er niets aan!
False annuleringsverzekering
Beste, In augustus 2025 heb ik tickets gekocht met wijziging + annuleringsverzekering (full flex). Op 13 september 2025 wilde ik mij terug reis wijzigen, spijtig genoeg kon niet. Via chat link van lastminut.com contacteert maar niet gehulpen. Ik vroeg , als ik niet mijn tickets kan wijzigen, waarom verkopen jullie deze verzekering? Geen correcte antwoord. Ik vroeg geld terug van de gekocht verzekering (full flex)kon ook niet. Dus heel onbetrouwbare site met selechte service. Mijn boeking ID : 2993293051 Hopelijk dat u hier iets kan doen zo dat de andere mensen niet gedupeerd worden. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten,
Annulering vluchten en wijziging vertrekdatum en uren
Beste mevrouw, mijnheer, Op 10 augustus 2025 boek ik een vlucht van Brussels Airport naar Brindisi, Italië voor 294,99 euro. Boekingsreferentie: 7ZWQ33 Vliegmaatschappij ITA Airways · Vertrekdatum en uur, 1 september om 18:55. Vluchtnummers AZ165, AZ1625 Terugreis 9 september om 6:20. Vluchtnummers: ITA Airways · AZ1620, AZ156 Op 30 augustus wordt de vlucht van Brussel naar Rome geannuleerd zonder uitleg. ITA Airways biedt een andere vlucht aan op 2 september met vertrek om 7:20 en tussenstop van 4 uur in Rome. Een dag van mijn vakantie gemist. Terugreis blijft ongewijzigd. Op 2 september geen rechtstreekse trein naar de luchthaven zo vroeg in de morgen, dus hotel geboekt in Brussel voor 1 september. Zie reserveringsbevestiging bij Hotel Van der Valk Brussels Airport. Op 7 september ontvang ik opnieuw een annulatie van mijn vlucht Rome-Brussel. Er volgt geen nieuw voorstel. Na enkele uren toch de klantendienst van Ita Airways kunnen bereiken en er wordt een andere vlucht voorgesteld 5 uur later. Vertrek om 11:20 in Brindisi en opnieuw lange tussenstop in Rome. Eerste vlucht heeft 20 minuten vertraging. Tweede vlucht naar Brussel vertrekt 1 uur te laat. Hierbij vraag ik een schadevergoeding aan voor de gederfde vakantiedag, voor de vertragingen en ook voor de kosten van de hotelboeking ter waarde van 114,50 euro. met vriendelijke groeten, Martine Vandenabeele
Aansmeren van prime lidmaatschap
Beste, mijn vriend en ik hebben tickets via e dreams bestelt in augustus. Nu maandag 8/09 zie ik dat er €100 van mijn rekening wordt getrokken omdat we blijkbaar een e dreams prime lidmaatschap hebben. Ik heb gebeld dan met hun om te zeggen dat ik dit helemaal niet gevraagd heb. Waarop die persoon zegt dat als je tickets koopt je automatisch een lidmaatschap aangaat en we daar een mail van zouden moeten gekregen hebben. Dat dit 7/09 zou verlengd worden voor een jaar. Het enigste wat wij ontvangen hebben is bevestiging van ons vliegtickets van Brussel naar Barcelona. En een mail waarin staat dat we lidmaatschap betaald hebben. De persoon die ik toen aan de lijn had wou in een compromis komen. En ons €50 terug storten+ het laagste lidmaatschap die je kunt hebben van 50 euro. Ik heb dan gevraagd om alles op mail te zetten zodat ik dit zwart op wit heb. Nu 5 dagen later heb ik nog steeds niks in mijn mail ontvangen en mijn vriend ook niet…
Riad gesloten bij aankomst
Beste, Vandaag kwamen wij aan in Marrakesh, we zouden in Riad Faraj logeren. Toen we hier aankwamen bleek de riad gesloten. Er waren werken aan de gang. We konden dus niet inchecken of logeren. Jullie telefonisch proberen te contacteren, geen return. Ook via chat niet verder geholpen geweest. Maw, we hadden ‘s avonds geen overnachting en zijn zelf op zoek moeten gaan. Ik wens een volledige terugbetaling van mijn reis. Er mag gerust nog een bijkomende compensatie bovenop! Dit hoort niet! Een chat robot is in dit geval geen goeie optie… en op de hoogte gehouden worden via mail, ook niet. Jammer genoeg was er reeds annulering van een vlucht, vlucht te laat… waardoor we 6u vertraging hadden. Ook door jullie werd deze inschatting verkeerd gemaakt. Het was onmogelijk om deze 2 vluchten haalbaar na elkaar te maken! Tot op heden nog steeds geen retour info gekregen….
Geen terugbetaling
Beste, Op 12 juni 2025 bestelde ik bij Fnac een nieuwe IPhone. Na lang geduld te hebben en meerdere keren bericht gestuurd waar de levering bleef , ontvang ik op 2 augustus 2025 een mail dat het bedrag was terugbetaald. Ik dacht oké dan heb ik tenminste toch mijn geld terug. De daaropvolgende dagen , weken kwam het bedrag maar niet op mijn rekening. Ik nam opnieuw contact op en er werd mij verteld dat ik in mijn klanten account mijn IBAN & BIC moest invullen en dat ik erop mocht rekenen dat het bedrag binnen de 7 dagen werd teruggestort. 7 dagen later nog steeds niks… Inmiddels zijn we al meer dan 14 dagen na deze belofte en helaas geen terugbetaling. Hopend op een spoedige rechtzetting van FNAC.
Misleidende pakketreis Turkije
Ik wens een klacht in te dienen tegen de reisorganisatie Prijsvrij naar aanleiding van een pakketreis die ik op 08/08/2025 heb geboekt voor een verblijf van 12 dagen in *Belpoint Beach te Kemer (Turkije)* (€850). Binnen 24 uur na de boeking ontdekte ik dat alle recente reviews van het hotel extreem negatief waren: vuil, onveilig en totaal niet conform de beloofde all-inclusive formule. Voor vertrek probeerde ik via alle kanalen contact op te nemen om de boeking te wijzigen of te annuleren. Er kwam geen reactie op mijn formulier, telefonisch contact was extreem traag en onprofessioneel (tot 50 minuten wachten, bijna 2 minuten stiltes aan de lijn). Een medewerker verzekerde mij uiteindelijk dat er ter plaatse een alternatief hotel zou worden aangeboden indien de klachten klopten. Bij aankomst op 09/08 trof ik chaos aan: meerdere families klaagden samen met de politie bij de receptie. *Kamer: muf, vuil, bedden met vuile matras, sterke rioollucht; douche en meubilair heel vuil en totaal niet onderhouden. *Zwembad: troebel water, stilstaand water rond het zwembad. *Buffet en eetzaal: het buffet was onaanvaardbaar; voeding niet vers, alles onhygiënisch en slecht onderhouden, eetzaal in deplorabele staat. Tijdens mijn hele verblijf heb ik niets durven eten. Een sanitaire controle zou absoluut noodzakelijk zijn; bij degelijk onderzoek zou dit hotel onmiddellijk moeten worden gesloten. Ik heb foto’s genomen en doorgestuurd naar Prijsvrij. Het hotel bood aan de kamer te wisselen, maar de alternatieve kamer was minstens even vuil, zo niet erger. Daarom bleef ik in mijn oorspronkelijke kamer. Tijdens de reis bleef Prijsvrij verantwoordelijkheid afschuiven op het hotel, en stelde dat de gebreken “binnen normale gebruikssporen” vielen. Antwoorden waren tegenstrijdig, zonder echte oplossing of tegemoetkoming. Pas op 29/08, drie dagen voor het einde van de vakantie, ontving ik een voorstel: €50 voucher, geldig bij een nieuwe boeking van minimaal €250, omdat de klachten “niet geverifieerd konden worden”. Dit is volstrekt onvoldoende gezien de ernst van de situatie, de duur van de reis, het gebrek aan service en de emotionele en praktische schade. Volgens de Belgische wetgeving inzake pakketreizen (Wet 21/11/2017 – omzetting EU-richtlijn 2015/2302) is de organisator verplicht een reis conform de overeenkomst te leveren. Consumenten hebben recht op adequate compensatie bij niet-conforme uitvoering, inclusief volledige terugbetaling of passende vergoeding bij ernstige tekortkomingen. De aangeboden voucher voldoet hier absoluut niet aan. Ik verzoek Test-Aankoop om de klacht officieel te onderzoeken en Prijsvrij aan te spreken, te bemiddelen voor een passende schadevergoeding inclusief terugbetaling van €850 en bijkomende vergoeding voor emotionele en praktische schade, en om misleidende verkooppraktijken verder te monitoren. Mijn vakantie is ernstig verpest door de erbarmelijke staat van het hotel en de gebrekkige opvolging. Het huidige voorstel is geen oplossing, maar een poging om verantwoordelijkheid te minimaliseren. Ik eis volledige compensatie of gelijkwaardige financiële herstelmaatregel.
weigering door hotel na reservering pakketreis
Beste, Ik heb een pakketreis (vlucht + hotel half pension) geboekt via lastminute.com Bij de boeking heb ik de geboortedata van de 3 reizigers ingegeven waarop er geen foutmelding kwam enkel melding dat 12+ vereist was. Bij aankomst in het hotel was de kamer klaar en de reservatie was in orde. Enkel bij het opvragen van de ID kaarten werd er geweigerd bij mijn jongste dochter van 15 jaar omdat ze niet voldeed aan leeftijd van 17 jaar. We werden door hotel op straat gezet en moesten ons 'travel agency' contacteren volgens hen. Dat heb ik geprobeerd en na enige tijd kreeg ik spaans persoon aan de lijn die heel gebrekkig engels sprak. Hij kon mij enkel helpen met nieuwe boeking en wilde totaal geen moeite doen voor terugbetaling of vergoeding. Uit noodzaak heb ik terug een appartement moeten boeken wat veel te duur was voor hetgeen het bood. Maar ik stond daar met mijn dochters en moest toch ergens slapen de komende nachten.. Dit was een enorme tegenslag. Na verschillende mails naar lastminute.com om vraag van terugbetaling of voucher kreeg ik melding dat zij geen enkele tegemoetkoming gaven aangezien het hotel enkel 'adults' was. Hoe kan het dan dat ik het kan boeken via hen aangezien ik geboortedata heb ingegeven. Ik eis een terugbetaling van het geboekte hotel alsook schadevergoeding voor al het ongemak.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten