Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Onterechte factuur
Beste, Ik vraag een vergoeding voor de overlast en gebrekkige diestverlening van Ford assistance en Rent a car. (ZIE BRIEF voor details)
Incorrect innen geld Advertenties
Beste, Hierbij dien ik een klacht in betreffende ongeoorloofde en onterechte debitering van mijn bankrekening door Meta (Instagram/Facebook). Situatie: Ik heb via Instagram advertenties geboekt voor mijn account (@tristanriomusic), met een budget van €5 per dag voor een periode van 50 dagen, wat neer zou moeten komen op een totaal van €250. Ondanks dat ik de advertenties vijf dagen geleden stopzette, blijven deze doorlopen en worden de kosten doorgestuurd naar mijn bankrekening. Tot op heden is er bijna €400 afgeschreven, terwijl dit ver boven het afgesproken budget ligt en de advertenties al langer gestopt hadden moeten zijn. De advertenties zijn via de Instagram-app geboekt en dat account is sinds vandaag gekoppeld aan Facebook Business Manager, maar ik kan momenteel geen zicht krijgen op het advertentieaccount of facturen, noch kan ik contact opnemen met een medewerker van Meta. Wat kan ik doen? En wat kunnen jullie voor mij doen? Laat me zeker weten welke documenten jullie nodig hebben. Behalve bankafschriften kan ik op dit moment niets van meta doorsturen, er zijn geen facturen, geen enkel spoor van die advertenties via hun kanalen... enorm frustrerend allemaal.
Bijkomende factuur "kosten ter plaatse"
Beste, tot onze grote verrassing ontvingen we op 5 januari 2025 een mail met een factuur (ref. 1N61ZY3B-104 tbv 201.25€). We gaan ervan uit dat hier een vergissing vanwege Belvilla in het spel is en we dus het bijkomend bedrag niet dienen te betalen. Dit werd in de voorbije maanden uitvoerig en herhaaldelijk door mij aangekaart; tot op heden met enkel maar als argument van Belvilla dat dit door "senior collega's actief onderzocht wordt (20oktober)", er "nog geen reactie ontvangen werd van de verantwoordelijke afdeling (13 mei)", "we hebben het probleem opnieuw aangekaart bij ons betrokken team (22 september) of "we hebben de zaak doorverwezen naar ons senior team (6maart)". M.a.w. geen reactie tot nu toe! Zonder afbreuk te doen aan de eerder bezorgde argumenten, infra de meest relevante: - op de website staan geen extra kosten te verwachten kosten vermeld- In een chatsessie (met Pia) hebben we zeer expliciet gevraagd of er nog bijkomende kosten voor bijvoorbeeld energieverbruik te verwachten waren. Het antwoord hierop was negatief. - In de boekingsbevestiging (1N 61 ZY 3B) die we ontvingen op 31 december 2024, zijn de financiële voorwaarden zeer duidelijk vermeld; ook in het hoofdstuk "Ter plaatse te betalen" staan er in dit document geen mogelijk bijkomend te verwachten kosten vermeld. Rekening houdend met bovenvermelde, in de wetenschap dat er een bindende overeenkomst tussen Belvilla en mezelf is met een vastgestelde prijs, ga ik er nog steeds vanuit dat de bijkomende kost berust op een vergissing. Graag per kerende bevestiging dat het bijkomend bedrag van 201.25€ niet dient betaald te worden en onze overeenkomst ongewijzigd behouden blijft. Ik kijk alvast uit naar onze vakantie binnen een aantal weken, maar wel voor een correcte prijs! Alvast bedankt voor uw reactie; voor 14/11/2025, uiterste betalingsdatum van het restbedrag ! met vriendelijke groet Dirk Bijlages : - bijkomende factuur waarvan sprake - Kopie boekingsbevestiging - Kopie voorschot- en eindfactuur die we ontvingen bij boeking
Weigering om een bon te verlengen
Beste, Deze week vond ik een Wonderbox bon met nummer: 001730325760 'Weekendje met twee' in mijn kast. Deze was ik totaal uit het oog verloren. Deze bon bleek goed te zijn tot 30 juni 2025. De waarde daarvan is nu zo'n 119,00 euro. Ik stuurde daarop een mail naar de klantendienst van Wonderbox, tot op heden zonder reactie. Gisteren dan maar zelf contact met ze opgenomen met de vraag of deze bon nog kon verlengd worden gezien hij nog niet zo lang vervallen is. Tevens heb ik de vraag gesteld waarom er geen automatisch mailtje kan gestuurd worden met de melding dat de bon te vervallen komt. De persoon van de klantendienst excuseerde zich met de melding dat hij daar niks meer kon aan doen en dat er mogelijks wel een mailtje zou gestuurd kunnen zijn maar dat deze heel dikwijls in de spamberichten terecht komen. Hij kon niks voor mij doen. Ik vraag mij dan ook af hoe het zit met deze verkochte bonnen die niet gebruikt worden wegens 'vergeten'? Die verdwijnen dan allemaal in de zakken van de Wonderbox!!!! Gemakkelijk geld verdiend op die manier! Eerlijker, lijkt mij, indien een bon komt te vervallen dat er een mogelijkheid wordt geboden om de waarde daarvan teruggestort te krijgen of althans een deel daarvan. Ik was al geen fan van zulke bonnen (niet om te geven noch om te krijgen), ik ben dat nu al helemaal niet meer!!! Graag zie ik uw reactie hierop tegemoet. Met beleefde groeten, Josiane De Clercq
Weigering tot terugebetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 13 september 2025 heb ik tickets gekocht voor Sip & Paint dat normaal doorging op 25 september 2025. U deelde mij echter dat de datum van het evenement werd gewijzigd naar 30 oktober 2025. U weigert thans de terugbetaling die ik verzocht op 26 september 2025. Ik vraag u daarom nogmaals om binnen de 7 dagen de terugbetaling van €95,50. Indien ik geen terugbetaling heb gekregen, dan zal ik alle nodige stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bestelling ticket • Kopie verzoek om terugbetaling • Kopie wijziging datum/annulering evenement • Kopie weigering terugbetaling
Communiefeest
Beste, Dit is onze 2de poging tot het verkrijgen van een eerlijke reactie van Plopsaland. Eerdere pogingen via NSZ zijn tot niets geleid. Vorig jaar hebben wij via de website van Plopsaland een aanvraagformulier ingediend voor een communiefeest voor ons dochter op 29 mei 2025 in Plopsa Coo. Na vele malen bellen en mailen werd deze eindelijk pas op 13 maart 2025 bevestigd via mail. Volgens de website bestond een communiefeest uit een aperitief, voor -en hoofdgerecht, dessert en dranken 1,5 uur. (Zie foto in bijlage) Op de bevestiging lazen wij dat we betaalden voor een ‘Menu Maya’ en dachten we dus dat dit een speciale benaming was voor een communiefeest. Bij aankomst in het park kregen we ook entreekaartjes met vermelding ‘communiefeest’. Bij aankomst in het restaurant kregen wij een sobere gedekte tafel. Geen aperitief en moesten we gewoon tussen alle andere pretparkbezoekers aanschuiven voor ons eten en elk 1 drankje. Een dessert was ook niet voorzien. Toen ik de verantwoordelijke hier op aansprak stuurde ze me terug naar onthaal, waar naar rondbellen me verteld werd dat dit het gene was waar ik om gevraagd had, wat duidelijk niet zo was. Als ‘compensatie’ mochten de kinderen wel een ijsje kiezen en de volwassene uit de 5 muffins die toen nog in de toonbank lagen. Bij thuiskomt en nazicht van de bestelbon die ik reeds volledig betaald had hebben wij vastgesteld dat we voor deze schande 46€ per volwassene heb betaald. Via NSZ hebben wij klacht ingediend, na veel over en weer schrijven beweren ze nu dat we een vrolijk versierde tafel hebben gehad, een kleursetje per kind, 50g snoep én het bezoek van een plopsa-figuur aan onze tafel! (Zie bijlage) Grove leugens dus, waarvan ik 18 getuigen heb dat deze dingen nooit hebben plaatsgenomen. Ik vind het persoonlijk heel jammer dat Plopsaland zich tot leugens moet keren om zo hun verantwoordelijkheid te ontlopen, en niet toegeeft dat er ergens grove fouten zijn gebeurd. Iedereen kan een fout maken en we hebben hier alle begrip voor maar op deze manier erop reageren shockeert mij eerlijk gezegd. Het enigste dat we willen is een terugbetaling voor al hetgeen dat we teveel betaald hebben en wat verontschuldigingen voor de domper die dit bracht op het vormsel van ons dochter. Anders zullen we ons genoodzaakt zien om juridische hulp in te schakelen. Hopend op een correcte reactie deze keer. Mvg, Deborah Rothheut
Terugbetaling vakantiecheque
Beste, Ik wil graag een terugbetaling van de vakantiecheque ter waarde van 100€ die ik per aangetekende zending en volgens jullie procedure opstuurde. De vakantiecheque werd op 11 september 2025 opgestuurd, maar ik ontving nog steeds geen terugbetaling. Ik belde reeds verschillende malen waarbij mij een week geleden werd bevestigd dat de 100€ zou teruggestord worden. 9 dagen later staat er nog steeds niets op de rekening. De 2 mailtjes die ik de laatste 3 weken stuurde naar de financiële dienst werden zelfs niet beantwoord. Deze vakantiecheque was een cadeau van de familie. Niemand is te spreken over de slechte service van Roompot. We weten dat het gaat om een reservatie in een Landal-park. Maar voor ik boekte heb ik gecheckt of dit geen probleem was. Tot 2 maal toe werd me bevestigd dat dit geen probleem was. De boeking werd wel gedaan op de website van Roompot. We vertrekken over 8 dagen. Ik hoop dat we met een goed gevoel kunnen vertrekken, want de termijn om te annuleren is natuurlijk ook voorbij. Dit zal de eerste en enige keer zijn dat we boeken via Roompot of Landal.
Claims
Beste, Mijn geduld is bij op ! Mijn huurder D. had een ongeluk met mijn wagen en slaagde er ook nog in gat te maken in mijn dak. Hieronder vind je beide claims. Geen van beide is al volledig opgelost, en we zijn ondertussen bijna 2 maand verder. CLAIM 1 : 57284 € 4.913,21 ongeluk, alle documenten toegevoegd, offerte van de garage… GEEN nieuws, nog niks gehoord tot op vandaag ! CLAIM 2 : Nr. 57285 € 1.648,21 Hier herstelling laten uitvoeren, kon van jullie gezien het onder de 2000 euro komt. Factuur van de garage toegevoegd aan dossier, betalingbewijs doorgestuurd. Enkel 550 euro ontvangen van jullie. Wanneer volgt de rest ? Ik wacht nog steeds op de resterende 1098,21 euro. Wanneer wordt dit terugbetaald? Vandaag kan ik alleen maar een negatieve feedback geven op jullie opvolging. Echt schandelig ! Telefonisch niet bereikbaar. Nietzeggende of zelfs geen reacties op mijn mail ? Wat is hier aan de hand? Grt Nathalie
Klacht tegen OPODO
Geachte, Op 21/10/2025 werd van mijn VISA Debedkaart (4871xx xxxx 3452) een bedrag van 99,99 EUR gedebiteerd voor een abonnement voor een jaar 'Opodo Prime annual' ik heb hiervoor geen vraag gesteld tot dit abonnement. Ik heb alleszins niet de bedoeling een abonnement op jullie diensten te nemen. Wij vragen een onmiddellijke terugstorting van dit bedrag en het lopende abonnement onmiddellijk met terugwerkende kracht stop te zetten.
Terugbetaling na foutmelding
Op 31 augustus ruilde ik mijn bestaande Bongo-bon om voor een andere (duurdere). Diezelfde dag boekte ik een belevenis (etentje in restaurant Barbacoa), waar blijkbaar alweer een omruiling (deze keer kosteloos) voor nodig was. Ik kreeg de bevestiging van mijn keuze (bijlage 2) en de voucher (bijlage 3), alsook de bevestiging van mijn reservatie bij het restaurant (bijlage 4). Die zaterdag op restaurant kon de bon niet gescand worden (foutmelding - bijlage 1). Het restaurant liet weten dat dit niet de eerste keer was en dat we via Bongo moesten proberen om een terugbetaling te ontvangen. We hielden het kasticket (bijlage 5) goed bij. Het bleek echter onmogelijk om via de website van Bongo contact te maken met (iemand van) de klantendienst. Een chatbot stuurde ons telkens van hot naar her. Ik probeerde een e-mailadres te verkrijgen: de bot beweerde eerst niet over deze informatie te beschikken. Toen ik aandrong, kreeg ik er toch een om dan via mail opnieuw met de bot te spreken! Deze beloofde me uiteindelijk (na tientallen mails!) mijn vraag door te geven aan iemand van de klantendienst. We hoorden nooit van hen terug. Na lang zoeken vond ik een telefoonnummer van de klantendienst en kreeg ik na 17 minuten iemand aan de lijn. Deze man gaf toe dat de fout bij Bongo ligt en beloofde me binnen 5 minuten een mail te sturen, waarop ik moest antwoorden met het kasticket (bijlage 5) en mijn bankgegevens zodat de terugbetaling kon gebeuren. Ik drukte beleefd mijn zorg uit of ik niet weer met de bot in contact zou komen, maar hij verzekerde me dat hij me zou mailen. De mail in kwestie heb ik nooit gekregen. Wij zijn geschokt om deze hele situatie en willen dat hier dringend een einde aan komt. Het gaat om meer dan €200. Wij verwachten dat dit geld teruggestort wordt. Dit sleept al weken aan.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten