Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Betalen lukt niet
Beste Reeds verscheidene malen getracht de betaling uit te voeren zonder succes. Het rekeningnummer dat ze me bezorgen klopt niet. Is dit een geval van fraude? Graag dan ook zonder bijkomende kosten stopzetting van het abonnement.
Betaalde reservering niet bevestigd
Hotel gereserveerd/betaald op 6 Dec echter werd niet bevestigd. Bewijs van betaling en details boeking doorgestuurd. Al 3 keer gebeld en "zijn ermee bezig". Op vandaag geen formele reactie gekregen. Heb nu telefonisch en via email refund geëist omdat ik niet meer kan/wil wachten om ander hotel te boeken.
Incl. eindschoonmaak
Beste, eergisteren hebben wij een boeking gemaakt van 7/4 tem 10/4 naar een Landal/Roompot park. Toen wij de boeking maakten stond er incl. Reserveringskosten en incl. eindschoonmaak. Wij maken de betaling en gisteren wil ik een boeking maken voor mijn ouders in hetzelfde park voor dezelfde periode en ik zie dat de eindschoonmaak niet inclusief is. Ik ben dan gaan kijken naar onze boeking en daar zie ik dat de incl. eindschoonmaak eruit gehaald is, zonder dat wij dat wisten. Ik heb ook gebeld naar de klantendienst, maar hier kreeg ik geen gehoor. Ik zou er graag volgende wet bij halen: volgens de Nederlandse en Europese wetgeving moeten prijzen voor consumenten transparant zijn en de totale prijs, inclusief alle verplichte kosten (zoals btw en een verplichte eindschoonmaak), vermelden. Als een eindschoonmaak in eerste instantie als "inbegrepen" of "inclusief" wordt getoond, maar later door een storing eruit wordt gehaald en als extra kosten wordt aangerekend, is er sprake van een oneerlijke of misleidende handelspraktijk. Onze rechten: Als de consument te goeder trouw was en ervan uitging dat de schoonmaakkosten daadwerkelijk inbegrepen waren in de getoonde totaalprijs (wat vaak het geval is bij all-in prijzen van vakantieaccommodaties), dan mag de ondernemer de kosten niet zomaar achteraf doorrekenen. De consument mocht vertrouwen op het aanbod op de website. Wat kunnen wij hieraan doen? Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten Els
Onterecht incasso parship
Geachte mevrouw/heer, Op 5/12/2025 ontving mijn moeder een mail van u met het verzoek tot betaling van het bedrag van 279,05 met Referentienummer 20410937. Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op 6/12 schreef ik Parship hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat het abonnement door de bank reeds sinds augustus werd opgezegd via de bank. Alle communicatie van parship is daarna ook gestopt en mijn moeder heeft geen enkele bericht meer ontvangen omtrent een niet betaalde factuur. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mijn moeder (Marie-Jeanne De Hauwere) definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet, Leen Van Hoeymissen
Activeren van Bongo bon
Beste, Bij mijn pensionering heb ik als kado 3 bongo bonnen gekregen. Bij twee van de drie bleek geen probleem te zijn om ze te activeren. De derde bon die heet Movie &popcorn kon niet op actief gezet worden wegens de klantendienst omdat die aan de kassa verkeerd was in gescand. Op de doos staat streepjes code en in de doos ook deze codes verschillen van nr . Om de bon op actief te zetten vragen ze me het aankoop bewijs (ahja het was immers een kado). De bon zou aangekocht zijn geweest volgens de klantendienst aangekocht zijn bij Carrefour Oostakker die geldig is tot 29/06/2026 In bijlage vindt u de de nrs van de bon. Met vriendelijk groeten
Ongeoorloofde afschrijving van €334 door Parship
Onderwerp: Ongeoorloofde afschrijving van €334 door Parship ,geen communicatie, geen duidelijke toestemming Ik wens een klacht in te dienen tegen Parship (Parship.be) wegens een onverwachte en ongeoorloofde afschrijving van €334 van mijn Visa-kaart. Op 05/12/2025 heeft Parship zonder voorafgaande waarschuwing, e-mail, factuur of duidelijke bevestiging €334 van mijn rekening afgeschreven. Ik heb geen expliciete toestemming gegeven voor deze betaling en werd op geen enkele manier geïnformeerd over een verlenging, upgrade of nieuwe betaling. Ik heb ondertussen twee e-mails gestuurd naar klantenservice@parship.be , maar tot op heden geen enkele reactie ontvangen. Dit gebrek aan communicatie vind ik onaanvaardbaar. Daarnaast ondervind ik problemen met hun klantenportaal: Ik log in op de Parship-app via mijn Apple-account, wat probleemloos werkt. Wanneer ik echter via de Parship-supportwebsite probeer in te loggen om mijn abonnement of betaling te bekijken, krijg ik telkens de melding dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord fout is. Hierdoor word ik verhinderd om mijn gegevens te controleren of mijn abonnement te beheren. Ook na meerdere pogingen via “wachtwoord vergeten” ontvang ik geen e-mail. Hierdoor word ik structureel verhinderd om mijn account te beheren, wat bijzonder problematisch is gezien de onverwachte afschrijving. Gezien: de hoge som (€334), het ontbreken van voorafgaande communicatie, het uitblijven van reactie op mijn klachten, en de technische problemen om mijn account correct te beheren, beschouw ik deze afschrijving als onterecht en mogelijk frauduleus. Ik eis: een volledige terugbetaling van €334 een duidelijke uitleg op welke basis dit bedrag werd aangerekend en een stopzetting van eventuele verdere betalingen. onmiddelijke verwijdering van al mijn gegevns bij parship Ik vraag Testaankoop om bemiddeling en advies over verdere stappen. Met vriendelijke groet, Alex De Schrijver
Misleidende prijsindicatie
Beste, Ik wens hierbij klacht in te dienen naar aanleiding van een reservatie van een vakantiewoning van Belvilla, boekingsnummer 1U J7 E3 J8. Op de website van Belvilla stond vermeld: “een optioneel nutsvoorzieningen- en servicepakket van 355,00 euro kan voorafgaand aan uw aankomst worden geselecteerd. U ontvangt een aparte communicatie met de betaallink als u dit wilt toevoegen", en iets verder "Gasten die dit liever zelf regelen kunnen dat doen, mits de accommodatie bij uitchecken in goede staat wordt achtergelaten". Deze informatie leidde tot de interpretatie dat dit pakket niet verplicht was, daar er duidelijk "optioneel" te lezen staat. Daarenboven is dit bedrag bijna hetzelfde dan de prijs voor ons verblijf, nl 418 euro. Dit leek ons duidelijk buitensporig. Ook vonden we op booking.com de prijs van 480 euro wat maakte dat we er van overtuigd waren de beste keuze te maken door via belvilla te boeken. 2 weken na de betaling van ons verblijf, kregen wij een mail met het verzoek om het bedrag van 355 over te maken. Wij namen contact op met belvilla waar het verzoek om ons geld terug te krijgen geweigerd werd. Ook toen we vroegen om ons een gedetailleerde uitleg van de extra kosten te bezorgen, werd er geen gehoor aan gegeven. Het "optionele" pakket, zoals te lezen staat op de website was volgens een medewerker van belvilla "verplicht", hetgeen zeer tegenstrijdig is. Wij voelen ons enorm bedrogen door de zeer misleidende informatie die Belvilla adverteert. Bovendien werden wij niet geholpen na contact te hebben met Belvilla zelf, er wordt niet mee nagedacht over een oplossing, noch wordt er gedetailleerde info gegeven wanneer wij daarnaar vragen. Ik verzoek Belvilla ons het bedrag van 355 euro kwijt te schelden of ons verblijf kosteloos te annuleren en de informatie op de website correct te verwoorden om soortgelijke incidenten in de toekomst te vermijden. Een klacht indienen via Test-aankoop wegens misleidende communicatie omtrent prijzen en gebrek aan klantvriendelijkheid lijkt ons de beste piste om tot een oplossing te komen aangezien wij rechtstreeks bij Belvilla niet geholpen werden. Met vriendelijke groeten
Uitbetaling winsten
Na winsten op account die al jaren bestaat zeggen ze opeens dat hun systeem dingen heeft opgemerkt na dat ik 2000 euro heb gewonnen en 1000+ aan stortingen heb gedaan op het account nu willen ze niets meer terug betalen Ik heb altijd zelf op mijn account gespeeld; er is geen sprake van meerdere accounts of gebruik door derden. Het enige wat gebeurd is, is dat ik een betaalmethode van een vriend heb gebruikt, met zijn toestemming. Dit valt niet onder artikel 4.4 en vormt dus geen geldige grond om mijn saldo vast te houden. Ik eis daarom de onmiddellijke en volledige uitbetaling van mijn tegoed. Gelieve dit binnen 7 kalenderdagen uit te voeren en schriftelijk te bevestigen.
Beëindiging van mijn contract wegens medische redenen
Beste, Ik heb op 1/11/2025 een jaarabonnement afgesloten bij Stadium. Na mijn eerste trainingsdag kreeg ik ernstige knieproblemen. Waarvoor ik eerder een MRİ hab laten nemen. Na de extreme pijnen die ik na het sporten had, ben ik naar de dokter gegaan, en nadat ze naar de MRI had gekeken, zei ze dat ik niet meer moest gaan sporten en heb een medisch attest ontvangen waarin duidelijk staat dat ik minstens één jaar geen sport mag doen. Om die reden kan ik de diensten van uw fitnesscentrum niet meer gebruiken. Dus stuurde ik mijn attest naar de fitnessclub en vroeg om mijn contract te beëindigen wegens medische redenen (overmacht). Na mijn gesprek met jullie heb ik hen nog een laatste mail gestuurd waarin ik expliciet verwees naar de geldende gedragscode “ Opschorting en beëindiging van overeenkomsten”. Ook heb ik hen voorgesteld dat ik een opzegtermijn van twee tot drie maanden zou kunnen vergoeden. Dit allemaal hebben ze niet geaccepteerd. Nu vraag ik jullie tussenkomst. Met vriendelijke groeten, Gizem Ayyildiz Robert Dansaertlaan 80, 1072 Groot -Bijgaarden 0472642146 gizemayyildiz@live.be
terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 14/11/2024 heb ik ticket(s) gekocht voor TW classic dat doorging op 28 juni 2025. Ik heb 2 tickets van dit evenement verder verkocht via ticketmaster zelf. Ik heb daarna om de terugbetaling gevraagd via mail en kopie van mijn identiteitskaart en betalingsbewijs gemaild.daarna is er wat over en weer gemaild geweest en op 9 oktober heb ik nogmaals mijn gegevens gemaild; ondertussen krijg ik geen antwoord meer via mail en heb ik nog steeds geen betaling ontvangen. Ik vraag u daarom met aandrang de terugbetaling van 266 euro op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: Kopie voor en achterkant identiteitskaart-Kopie betalingsbewijs De betaling mag gebeuren op het rekeningnummer van het betalingsbewijs
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
