• Home
  • Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Abonnementen

Hoe kan ik mij abonneren?

Klik op de banner hieronder om een promotie, en de voorwaarden ervan, via onze website in te kijken en eventueel in te schrijven.

ontdek ons aanbod

U kan zich ook telefonisch abonneren op het nummer 02 542 33 37 ( maandag tot donderdag : 9u tot 12u30 / 13u tot 17u; vrijdag tot 16u)

Waar vind ik de algemene voorwaarden voor abonnementen?

Klik hier om onze algemene voorwaarden te raadplegen 

Waar vind ik mijn aansluitingsnummer?

Uw aansluitingsnummer vindt u terug op de lidmaatschapskaart of op het etiket van verzending boven uw naam. Tevens vindt u uw aansluitingsnummer terug op elke briefwisseling, eveneens boven uw naam.

Kan ik mij enkel en alleen abonneren op de diensten?

Wij bieden geen abonnement aan op de diensten alleen en dit wegens fiscale redenen. Wij genieten van een vermindering van BTW op de magazines en dit is niet toepasselijk voor “een dienst” Hierdoor betaalt u een abonnementsbijdrage voor de magazines en zijn de diensten (toegang tot de website en de advieslijnen) gratis voor onze abonnees

Welke betalingswijzen zijn er mogelijk ?

Test Aankoop hanteert twee betalingswijzen.
U kunt maandelijks betalen via domiciliëring van uw bankrekening
of via automatische afhouding van uw credit card. (Visa, Amex, Master Card)
De betalingswijze wordt u automatisch voorgesteld bij de inschrijving op onze promotie.
U kunt ook opteren voor een jaarabonnement. In dat geval sturen wij u na de inschrijving een overschrijvingsformulier op. Voor jaarabonnementen hebben wij geen promotie.

Kan de datum van afhouding gewijzigd worden ?

Maandelijkse afhoudingen worden via een geïnformatiseerd systeem elke eerste werkdag van de maand afgehouden. Dit is voor alle leden van toepassing en een wijziging is niet mogelijk. Bij een eventuele weigering wordt de bijdrage automatisch opnieuw aangeboden rond de 15de werkdag van diezelfde maand.

Wanneer krijg ik de magazines toegestuurd ?

U ontvangt onze magazines bij het begin van elke maand.
Test Aankoop verschijnt maandelijks. Er zijn 11 nummers per jaar.(1 magazine voor juli-augustus.)
Budget & Recht en Test Gezond verschijnen afwisselend om de twee maanden.
Test Aankoop Invest verschijnt wekelijks en ontvangt u op woendag. Daarnaast ontvangt u ook een maandnummer, eveneens inbegrepen in het TestAankoop Invest abonnement.

Digitale tijdschriften

Hoe kan ik mijn tijdschriften ook digitaal lezen op mijn tablet?

U kunt onze tijdschriften ook in een aangepaste digitale lay-out lezen op uw iPad of Android tablet. Voor abonnees is dat volledig gratis. Het volstaat om onze app te downloaden uit de App Store of de Google Play Store en u aan te melden met de gebruikersnaam (uw e-mailadres) en het wachtwoord waarmee u ook inlogt op onze website. Meer uitleg vind u hier.

Hoe kan ik mij aanmelden voor mijn digitale tijdschriften?

Om als abonnee uw digitale tijdschriften gratis te kunnen lezen op uw iPad of Android tablet dient u zich eerst aan te melden via de account-knop in de applicatie met de gebruikersnaam (uw e-mailadres) en het wachtwoord waarmee u ook inlogt op onze website. Bent u nog niet geregistreerd op onze website of geregistreerd met uw Facebook of Twitter account, dan moet u eerst nog een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Hoe u dat doet, leest u hier.

Levering

Hoe kan ik een leveringsprobleem melden?

U kunt dit doen via ons contactformulier door hier te klikken.

U kunt telefonisch contact opnemen met onze dienst abonnementen en bestellingen op het nummer  02/542.32.00 ( maandag tot donderdag : 9u tot 12u30 / 13u tot 17u; vrijdag tot 16u)

Ik ben net ingeschreven. Wanneer ontvang ik mijn eerste magazines ?

U ontvangt uw eerste tijdschriften binnen twee weken na de verwerking van uw aanvraag.

Kan ik mijn magazines tijdelijk op een ander adres laten bezorgen?

U kunt uw magazines tijdelijk  op een ander adres laten toekomen. U kunt ons dit adres en de periode waarin de verzending moet gebeuren melden  via ons contactformulier door hier te klikken.

U kunt telefonisch contact opnemen met onze dienst abonnementen en bestellingen op het nummer  02/542.32.00 ( maandag tot donderdag : 9u tot 12u30 / 13u tot 17u; vrijdag tot 16u)

Hoe kan ik mijn nieuw adres doorgeven?

U kunt uw adres wijzigen via uw account door hier te klikken.

U kunt telefonisch contact opnemen met onze dienst abonnementen en bestellingen op het nummer  02/542.32.00 ( maandag tot donderdag : 9u tot 12u30 / 13u tot 17u; vrijdag tot 16u)

Kunnen de magazines naar het buitenland verstuurd worden ?

De magazines kunnen, bij betaling via domiciliëring, zonder extra kosten naar het buitenland verstuurd worden.
Hoe u het adres kan doorgeven vindt u terug bij "Hoe kan ik mijn nieuw adres doorgeven".

Ik heb interesse in een bepaald artikel, hoe kan ik dit als niet-lid bekomen ?

U kunt het magazine bestellen waarin het artikel verschenen is. (dit enkel voor publicaties van de laatste 3 jaar)
U ontvangt uw magazine binnen de 10 werkdagen na datum van aanvraag.

U kunt dit doen via ons contactformulier door hier te klikken.

U kunt telefonisch contact opnemen met onze dienst abonnementen en bestellingen op het nummer  02/542.32.00 ( maandag tot donderdag : 9u tot 12u30 / 13u tot 17u; vrijdag tot 16u)

 

Website/Apps

Hoe en waar kan ik mij registreren?

Klik hier om uw registratie in te vullen.
Na het invullen van de gevraagde gegevens ontvangt u een e-mail met de bevestiging. Via de link in deze mail kunt u de toegang tot onze website activeren.

Ik ben al geregistreerd maar aanmelden lukt niet

Controleer of u de juiste combinatie van (geregistreerd) e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt.
Als u uw wachtwoord niet meer weet,  kunt u dit hier opnieuw instellen.
Als u uw e-mail of gebruikersnaam niet meer weet, kunt u dit hier opnieuw opvragen.

Wat is het verschil tussen registreren en aanmelden?

Registreren als abonnee doet u éénmalig. U maakt hierbij een gebruikersnaam aan (uw e-mailadres), en een wachtwoord zodat u toegang kunt krijgen tot de rubrieken die voorbehouden zijn voor abonnees.
Aanmelden dient u te doen telkens u onze website wil bezoeken als abonnee. Indien u bij het aanmelden “onthoud mij op de site” aanvinkt zal u bij een volgend bezoek vanop dezelfde pc of laptop automatisch aangemeld zijn.

Hoe kan ik mij aan-/afmelden voor een nieuwsbrief?

U kunt zich inschrijven op de nieuwsbrief via het daartoe voorzien veld op onze homepagina www.test-aankoop.be.
Dit veld vindt u onderaan rechts terug en ziet er als volgt uit:

U kunt zich uitschrijven op de nieuwsbrief via de daartoe voorziene link helemaal onderaan elke nieuwsbrief, nl. “Deze nieuwsbrief opzeggen”

Gratis gidsen

Hoe en waar kan ik een gratis praktische gids bestellen?

U kunt maandelijks een gratis gids online bestellen : www.testaankoop.be/praktischegidsen

of telefonisch op het nr. 02/290.34.86 met de maandcode die u terugvindt  op de voucher in het magazine Test-Aankoop alsook de code van de gids en uw abonneenummer.

 
of via de Post door verzending van de gidscheque naar ons adres: Hollandstraat 13 - 1060 BRUSSEL

U betaalt enkel de verzendingskosten: 1,95€.
Als u betaalt via maandelijkse domiciliëring, worden de verzendingskosten automatisch van uw bankrekening gedebiteerd, betaalt u jaarlijks, dan ontvangt u met de zending een overschrijvingsformulier

Wanneer ontvang ik mijn gratis gids?

U ontvangt de gratis gids ongeveer 5 weken na bestelling

Waarom heb ik geen recht op een gratis praktische gids?

Het voordeel van de maandelijkse gratis gids is voorbehouden voor abonnees op het magazine Test-Aankoop.

Hoe en waar kan ik een praktische gids bestellen als niet-abonnee?

Als niet-abonnee kunt u ook praktische gidsen bestellen mits betaling van € 16,90 per bestelde gids.

U ontvangt uw gids samen met een overschrijvingsformulier ter betaling.

u kunt deze gids online bestellen: www.testaankoop.be/praktischegidsen

u kunt telefonisch contact opnemen met onze dienst abonnementen en bestellingen op het nummer  02/542.32.00 ( maandag tot donderdag: 9u tot 12u30 / 13u tot 17u; vrijdag tot 16u)

Waarom werd ik € 1,95 afgehouden?

Met het abonnement op het magazine van test Aankoop heeft u iedere maand recht op de gratis gids. Wij vragen 1.95 euro per gids als bijdrage voor de verzending. Dit bedrag gaat van de rekening die aan uw domiciliëring gekoppeld is.

Waar vind ik een volledig overzicht van de gidsen ?

Maandelijks worden er in het magazine Test-Aankoop een aantal gidsen in de kijker gezet; maar u kunt een keuze maken uit het volledige aanbod dat u terug vindt  in onze catalogus: www.testaankoop.be/praktischegidsen

Welkomstgeschenken

Hulp nodig met het gebruik van je welkomstgeschenk?

U kunt telefonisch contact opnemen met het nummer  02/542.32.00 ( maandag tot donderdag : 9u tot 12u30 / 13u tot 17u; vrijdag tot 16u)

Wat is de leveringstermijn van het welkomstgeschenk?

Het welkomstgeschenk wordt verstuurd binnen de 6 weken na ontvangst van de eerste betaling.
De eerste betaling wordt automatisch aangeboden bij uw bank via het systeem van domiciliëring.

Voor meer inlichtingen kan u terecht op het nummer 02 542 32 00 ( maandag tot donderdag : 9u tot 12u30 / 13u tot 17u; vrijdag tot 16u)

 

Mijn welkomstgeschenk is defect, wat kan ik doen?

U kunt dit melden via het contactformulier door hier te klikken.

Of u kunt telefonisch contact opnemen met het nummer  02/542.32.00 ( maandag tot donderdag : 9u tot 12u30 / 13u tot 17u; vrijdag tot 16u)

Wat gebeurt er met het geschenk bij afwezigheid bij levering ?

Bij afwezigheid laat bPost een bericht na en kunt u het pakket afhalen op het plaatselijk postkantoor. Het pakket blijft daar 14 dagen ter beschikking.  Na deze periode wordt het pakket terug naar Test-Aankoop gestuurd.

Contact

Wat zijn de contactgegevens van Test-Aankoop?

TEST-AANKOOP, Hollandstraat 13 - 1060 BRUSSEL

Onze openingsuren:
Maandag tot donderdag : 9u tot 12u30 / 13u tot 17u; vrijdag tot 16u)


Hoe kan ik contact opnemen met een specifieke dienst?

U kunt telefonisch , via mail, brief of fax contact opnemen.

Op onze website krijgt u een overzicht van de desbetreffende diensten , hun openingsuren en rechtstreekse nummers:  www.test-aankoop.be/contact

Kan ik als niet lid iets meedelen, een klacht neerleggen,…?

U kunt ons alles melden, een klacht formuleren of een getuigenis plaatsen via de website : www.test-aankoop.be/contact  of schriftelijk op het adres : TEST AANKOOP, Hollandstraat 13 - 1060 BRUSSEL