Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 147
- Aantal klachten *
- 86
- Afgesloten klachten*
- 91%
- Antwoordratio*
- 1 dag
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Retour wordt niet aanvaard
Beste SHEIN weigert een retour te aanvaarden. Zij zeggen dat de termijn verlopen is, maar dit is niet het geval. Ik heb 30 dagen van zodra het pakket in mijn bezit is. Ik had een andere bestelling op dezelfde dag besteld en op dezelfde dag gekregen, wat ik wel kon retourneren en dit pakket niet. Meermaals contact met hen opgenomen en ze weigeren de retour te aanvaarden, waardoor ik nu met spullen zit die ik niet kan gebruiken alsook heb moeten betalen.
Shein, weigeren om retourticket te bezorgen
Beste, Ik heb op 16/07/2025 een bestelling geplaatst bij Shein. De bestelling werd in verschillende stukken de 2-3 laatste dagen van juli geleverd. Ik vroeg een retourticket aan op 01/08. Later ontdekte ik bij het retourneren van de artikelen dat de samengesteld retourticket dat ze me gemaakt hadden maar enkel voor 1kg81 was. Ik heb dus een klein pakje maar kunnen retourneren. Sinds 20/08 vraag ik om een bijkomend retourticket om de rest te kunnen retourneren. Heb dit minstens 3 keer gevraagd, kreeg telkens een automatisch antwoord dat dat spijtig genoeg niet mogelijk is, wij kunnen u niet helpen. Sinds gisteren krijg ik het bericht, retourtermijn verstreken, u moet betalen. Ik heb in die periode 2 keer Klarna gebeld om een klacht bij hen ook in te dienen, maar zij kunnen spijtig genoeg ook niets doen. Ik wil de gekochte zaken terugsturen, ik ben niet akkoord om te betalen voor iets dat wil terugsturen. Ze bieden gratis retour aan, dus ik eis een retourticket om de ongewenste artikelen terug te sturen. Het feit dat de retourtermijn ondertussen verstreken is, beschouw ik niet als mijn fout. Ik heb alles binnen de termijn proberen af te handelen maar ze zijn onbereikbaar/onaanspreekbaar. Ik hoop dat jullie hieromtrent advies en bemiddeling kunnen verstrekken. Alvast bedankt
weigeren nieuw retourticket te sturen
Beste, ik heb op 12/6 jammerlijk 4 vloerkleden besteld bij shein, waarvan bij aankomst ( op 24/6) bleek dat kwaliteit/uitzicht niet voldeed. Ik vroeg retourticket aan maar kreeg enkel 1 ticket voor samengevoegde retour. Daar dit veel te groot/zwaar was om samen te voegen, stuurde ik 1 pakket retour en vroeg op 21/7 om bijkomend retourticket om de rest te retourneren. Dit tot 4xtoe, kreeg telkens respons; dit laten wij niet toe. U hebt gecombineerd retourticket aangevraagd. Waarop ik op 22/7 duidelijk opnieuw vroeg; aub retourticket, ik wil deze artikelen niet behouden, ik ben bereid zelf voor de retourkosten te betalen; telkens gevolgd door hetzelfde bericht; wij kunnen u niet helpen. Ondertussen krijg ik het bericht; retourtermijn verstreken ; u moet betalen. Aangezien ik aangeboden heb zelf de retourkosten te betalen tot 4x toe (van 3 heb ik screenshots met data erbij) binnen de termijn ga ik hiermee niet akkoord. Ze bieden gratis retour aan, dus Ik eis een retourticket om de ongewenste artikelen terug te sturen. Het feit dat de retourtermijn ondertussen verstreken is, beschouw ik niet als mijn fout. Ik heb alles netjes binnen de termijn proberen af te handelen maar ze zijn onbereikbaar/onaanspreekbaar. Ik hoop dat jullie hieromtrent advies/bemiddeling kunnen verstrekken. Alvast bedankt
Deblokkering account
Beste, Ik probeer al enkele tijd mijn account te laten deblokkeren maar tevergeefs krijg ik iedere keer hetzelfde antwoord. Vraag ik waarom krijg ik geen specifiek antwoord. Mijn vorig account heb ik verwijderd met dezelfde redenen. Maak in een nieuw account aan waar nog geen activiteiten op gebeurd zijn heb ik hetzelfde aan de hand. Ik wil graag een oplossing ipv iedere keer hetzelfde antwoord dat jullie me niet kunnen helpen.
SHEIN negeert bewijzen, liegt over retour en weigert verantwoordelijkheid
Geachte, Ik wens een klacht in te dienen tegen SHEIN naar aanleiding van een fout bij een retourzending en de daaropvolgende gebrekkige opvolging door hun klantendienst. In juni 2025 plaatste ik twee afzonderlijke bestellingen: één bij SHEIN (bestelnr: GSO1UY53U005B0H) en één bij Easy Clothes (Belgische winkel). Beide bestellingen moesten geretourneerd worden. Helaas heb ik per ongeluk de retourlabels verwisseld: De SHEIN-items zijn terechtgekomen bij het magazijn van Easy Clothes. Het kleedje van Easy Clothes is terechtgekomen bij het magazijn van SHEIN. Easy Clothes heeft mij onmiddellijk gecontacteerd, de vergissing gemeld en een retourzending geregeld om de SHEIN-items terug naar mij te sturen. Zij hebben dit correct en snel opgelost. SHEIN daarentegen blijft na bijna een maand (mailverkeer gestart op 5juli 2025) en talloze e-mails volharden in het standpunt dat ze geen pakket hebben ontvangen. Ik krijg telkens een nieuwe medewerker die de situatie niet begrijpt en standaardantwoorden stuurt zoals: "Na controle bij ons magazijn hebben we de door u genoemde artikelen niet ontvangen." Het kan toch niet zijn dat SHEIN een pakket in ontvangst neemt en vervolgens beweert dat ze niets hebben ontvangen. Vermoedelijk werd het kleedje van Easy Clothes, dat niet van SHEIN afkomstig is, na controle gewoon vernietigd. SHEIN weigert echter elke vorm van verantwoordelijkheid te nemen en stelt geen enkele oplossing voor. Als klant word ik belogen en in de steek gelaten. Ondanks mijn herhaalde verzoeken om een nieuw retourlabel zodat ik mijn SHEIN-items alsnog correct kan terugsturen, blijft SHEIN hierop eveneens niet reageren. Sterker nog: ik ontving intussen via Klarna een betaalverzoek voor deze items, omdat SHEIN nu aangaf dat de retour niet in orde is — terwijl dit net het gevolg is van hun eigen nalatigheid terwijl ik alles probeer recht te zetten. Ik heb hen meerdere bewijzen bezorgd: - Bewijs van afgifte bij het afhaalpunt - E-mail van SHEIN waarin bevestigd wordt dat het pakket ontvangen is - Extra bevestiging van Mondial Relay (SHEIN’s vervoerder) dat het pakket succesvol werd afgeleverd - Bestelbevestiging van Easy Clothes van het kleedje dat naar SHEIN werd terug gestuurd - Mail van Easy Clothes met foto van de SHEIN-items die ik per ongeluk naar hen opstuurde Wat ik vraag: A. Ofwel stuurt SHEIN het pakketje met het kleedje van Easy Clothes terug naar mij, zodat ik het correct kan retourneren. B. Ofwel vergoedt SHEIN het kleedje (€79) dat zij foutief hebben ontvangen en ik intussen moest terugbetalen wegens laattijdige retour. +Daarnaast vraag ik dat SHEIN in beide gevallen een nieuw retourlabel voorziet zodat ik mijn SHEIN-items alsnog correct kan terugsturen. Hun customer service lijkt eerder een verplichting dan een echte dienstverlening: ze vinken af dat er geantwoord is, maar bieden geen effectieve bijstand. Ik vraag met aandrang dat deze klacht ernstig wordt genomen en dat SHEIN wordt aangesproken op hun nalatigheid, gebrek aan klantvriendelijkheid, het feit dat ze geen enkele verantwoordelijkheid nemen, geen enkele oplossing voorstellen en mij als klant gewoon laten stikken. Met vriendelijke groet, Louise Klimo
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten