Onaanvaardbaar

20 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

E. L.
20/10/2025

bedwandsen en terugbetalingsprobleem

deze klacht richt ik tot booking.com in verband met onze boeking VIA BOOKING van Iconic Apartment in Porta Carini (Palermo) by Wonderful Italy met reserveringsnummer 6240197818 en aankomstdatum woensdag 29 oktober 2025. Op het moment van onze boeking (juni 2025) had de accommodatie een beoordeling van 8,7/10 met overwegend positieve recensies. Recent stellen wij echter vast dat de score aanzienlijk is gedaald naar 6/10, en dat er meerdere ernstige negatieve beoordelingen zijn verschenen waarin sprake is van bedwantsen, slechte hygiëne, defecte voorzieningen en vuil beddengoed. Ter staving hiervan voegen wij screenshots en foto’s van recente recensies toe. Deze aanzienlijke verslechtering van de kwaliteit van het verblijf, die objectief blijkt uit de recente beoordelingen en score op hun platform, maakt duidelijk dat de accommodatie niet langer overeenstemt met wat redelijkerwijs mocht worden verwacht bij de boeking. De verhuurder Wonderful Italy werd reeds meermaals door ons gecontacteerd, maar kon geen bewijs leveren van verdelging van de bedwantsen of van structurele oplossingen voor de gemelde problemen. Op 6 en 8 oktober 2025 namen wij contact op met de klantenservice van booking (via telefoon en chat), maar tot op heden ontvingen wij geen afdoende antwoord of voorstel tot oplossing. De aanwezigheid van bedwantsen en gebrekkige hygiëne vormt bovendien een gezondheids- en veiligheidsrisico, wat strijdig is met de zorgplicht die een bemiddelingsplatform draagt. Volgens de Richtlijn 2011/83/EU betreffende consumentenrechten is hier sprake van non- conformiteit van de geboekte dienst, aangezien de accommodatie niet meer overeenstemt met de informatie en verwachtingen op het moment van de boeking. Booking heeft ons tot io heden nog niets verder geholpen. Wij willen dan ook een volledige terugbetaling. dit is 1003 euro.

In behandeling
N. T.
19/10/2025

Extra kosten

Beste, wij krijgen 1 dag nadat de annulatie periode verloopt een extra kost van 174 euro voor schoonmaakkosten. Deze werden nergens vermeld tijdens de reservatie. Toen deze niet dezelfde dag betaald werden was dit bedrag verhoogt naar 189,99 euro. Dit iedere keer via een obscure link die niet veilig aanvoelt.

In behandeling
P. C.
17/10/2025

Niet bruikbare boeking auto

Op 8/09/2025 hebben via Master Card, een autohuur geboekt voor de periode van 27/09/2025 20h30 tot 04/10/2025 12h30 vanuit de luchthaven van Bari, Italië. Onze keuze viel op een Standard SUV Volkswagen Tiguan of soortgelijke auto via AUTOVIA. Tegelijk hadden we daarbij een verzekering totale bescherming genomen, die door rentalcover.com werd bevestigd. De totale prijs hiervoor was 403.12 EUR Toen we op 27/09/2025 in Bari aankwamen, en het onze beurt was om aan de balie van AUTOVIA onze auto in ontvangst te nemen, probeerde de baliebediende, na het scannen van onze documenten ( ID, rijbewijs, Master Card,...) ons zoals gebruikelijk nog een bijkomende verzekering te verkopen. Ik verwees daarbij naar de omniumverzekering die ik al bij RENTALCOVER.COM had genomen. Ze zeiden dat zij daar niets mee te maken hadden en er dus een waarborg op mijn Master Card moest geblokkeerd worden. Na een paar pogingen vertelden ze me dat de chip van mijn Master Card geblokkeerd was en er geen waarborg kon geblokkeerd worden. Dit lijkt me nonsense, gezien ik de daaropvolgende dagen verschillende betalingen zonder probleem heb kunnen uitvoeren met dezelfde Master Card. De enige oplossing was volgens haar om toch een bijkomende verzekering bij hen te nemen van 67 EUR per dag of dus ongeveer 480 EUR extra! Toen ik zei dat ik dit niet kon aanvaarden, vertelde ze me dat ik dan maar contact moest opnemen met rentalcars.com om de reservatie te cancelen. Ik heb dan het nummer 02/5855564 van rentalcars.com gebeld met de vraag om mijn boeking bij Autovia te annuleren. Ze konden dit doen, mits de baliemedewerkster van AUTOVIA het verhaal kon bevestigen, wat ze aan de telefoon heeft gedaan, en mits afhouding van een annulatiekost van 3 dagen huur. Op 28/09/2025 hebben ze 255,10 EUR teruggestort. Dit betekent dat de annulatiekost 403.12-255.10= 148.02 bedraagt. Daar stonden we dan om 21h00 's avonds op een buitenlandse luchthaven aan het begin van onze zevendaagse trip zonder auto. DRIVALIA die naast AUTOVIA een balie heeft wou ons geen wagen voorstellen en speelt volgens ons, onder één hoedje. Na rondvraag bij een aantal andere aanbieders kwamen we uiteindelijk bij AVIS uit. Daar hebben we dan een auto Volkswagen T-CROSS inclusief omniumverzekering kunnen boeken voor 808.14 EUR. Uiteindelijk heeft deze autohuur ons dus 808.14 + 148.02= 956.16 EUR gekost in plaats van 403.12 EUR. Dit betekent een extra kost van 553.04 EUR Het is voor mij duidelijk dat dit een georganiseerd systeem van de autoverhuurders om op die manier dure omniumverzekeringen te kunnen slijten. Booking.com, maar ook Ryanair werken met de broker Rentalcars.com. Ze verkopen bij het boeken al een omniumverzekering die achteraf waardeloos blijkt te zijn.

In behandeling
S. M.
13/10/2025

Terugbetaling van betaalde maar niet-geleverde hotelreservatie

Op 13 juli boeken wij twee dubbele kamers in Heaven Boutique hotel in Kigali (Confirmation: 11363948675590446496 en PIN: 732256, check in 12/09, check out 14/09) en nog één single kamer (Confirmation: 3281176499411081557 en PIN: 964232, check in 13/09 en check out 14/09). Beide boekingen worden direct betaald en wij krijgen een bevestiging van onze boeking en onze betaling. Bij aankomst in het hotel (midden in de nacht van 13/09) beweert het hotel, nadat ze ons twee uur hebben laten wachten, dat zij geen boeking van ons hebben en ook geen betaling. Zelfs nadat wij aantonen, zowel op papier als elektronisch, dat onze boeking en betaling wel degelijk bevestigd is, weigeren zij om ons kamers te geven of een terugbetaling. Zij willen ons in het midden van de nacht (ondertussen 4h 's morgens) in Kigali op straat zetten. Hetgeen wij weigeren, ze laten zelfs de politie komen, die hen verplicht om ons tot 's morgens te laten wachten. Ook 's morgens krijgen we niemand van het management te zien en blijft men weigeren om ons een kamer of terugbetaling te geven. Ze bevestigen dit op papier. We hebben direct op 13/09 een eerste mail gestuurd naar booking. Waarop booking bijkomende info gevraagd heeft, die wij hen bezorgd hebben. Verder hebben wij geen antwoord gekregen. We hebben dan nogmaals herinneringsmails gestuurd (via diverse kanalen) op 3/10 en 7/10. Zonder reactie. Op 11/10 dienen we dan twee klachten in met vraag tot terugbetaling (één voor elke boeking) waarop we weer een vraag tot het verstrekken van dezelfde bijkomende info krijgen. Die we opnieuw bezorgen aan hen. Daarop krijgen we van booking het antwoord dat we niet aan de incheck-voorwaarden voldeden van het hotel en dat ze ons daarom niet konden inchecken. Op mijn vraag aan welke incheck-voorwaarde we dan wel niet voldaan hadden, is natuurlijk geen antwoord gekomen. Het hotel en booking geven dus een verschillende uitleg voor de reden waarom het hotel weigerde om ons kamers te geven of een terugbetaling. Het feit is dat onze kamers op voorhand betaald werden en het geld dus wel ergens is (behalve op onze rekening) en dat wij geen kamer gekregen hebben in het hotel. Wij hadden ook een bevestiging van onze boeking en onze betaling. Wij vragen dus de terugbetaling van de door ons betaalde boekingen waarvoor wij geen kamers hebben gekregen.

In behandeling
K. I.
13/10/2025

terugbetalingsprobleem

Wij zouden met jullie hulp een klacht willen indienen tegen booking.com wegens het niet adequaat beantwoorden van onze vragen (via het hulpcentrum van de diensten booking.com) en het niet terugbetalen van 1150€ die onrechtmatig werd geïnd door BKG BOOKING.COM FLIGHT.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 60 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform