Onaanvaardbaar

20 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

T. V.
7/12/2025

Accommodatie op Booking blijkt niet te bestaan

Geachte, Tijdens een uitstapje naar Newcastle in het weekend van 7-9 november werden we opgelicht via het platform Booking.com. Aangezien we sindsdien – ondanks diverse pogingen om contact op te nemen – behoudens enkele loze beloftes niets meer gehoord hebben van Booking.com, zetten we hier alles even op een rijtje: 1. Enkele weken voor onze trip boekten we de accommodatie City Apartments Newcastle voor twee nachten, van 07/11 tot 09/11. Deze betaalden we toen ook al. 2. Op vrijdag 07/11 kwamen we aan in Newcastle. Toen we de routebegeleiding naar onze accommodatie volgden, konden we dit adres nergens vinden. Ook omstaanders konden ons niet helpen. Daarop probeerden we de verhuurder te contacteren: via berichten op de app van Booking, via telefoon én via e-mail. Geen enkele van deze pogingen tot contact werden beantwoord. Intussen leerden we ook van buurtbewoners dat het adres helemaal niet bleek te bestaan. 3. We namen ter plekke telefonisch contact op met Booking.com om onze problemen aan te kaarten. Na lang wachten kregen we een Engelstalige medewerker van Booking.com aan de lijn. We legden haar het probleem uit, waarna ook zij de ‘verhuurder’ probeerde te contacteren, eveneens zonder succes. Daarop werd ons gevraagd om nog 30 minuten te blijven wachten, wat we ook deden. Daarna belde ze ons terug om te bevestigen dat er “problemen waren met de acommodatie” (lees: dat de accommodatie helemaal niet bestond) en werd ons gevraagd om op zoek te gaan naar iets anders. 4. Via Booking.com boekten we Leonardo hotel, een hotel in de buurt waar nog plek was voor de komende twee nachten. Via telefoon werd ons verzekerd dat we deze accommodatie uiteraard volledig terugbetaald zouden krijgen, als compensatie voor het ongemak en de geleden schade. Hiervoor betaalden we €253,78. Sindsdien hebben we, in tegenstelling tot wat ons op het moment zelf telefonisch beloofd was, niets meer gehoord van Booking.com. Onze mails bleven onbeantwoord, via telefoon werden we dan weer gevraagd om alles op mail te zetten. Daarom doen we bij deze beroep op de tussenkomst van Testaankoop om dit bedrag hopelijk alsnog terug te krijgen. In bijlage voeg ik even alle documenten toe om onze situatie alsook onze daaropvolgende acties aan te tonen. Indien er nog andere bewijsstukken nodig zouden zijn kunnen we ook deze uiteraard nog bezorgen. Alvast hartelijk dank om deze zaak te bekijken!

In behandeling
B. D.
4/12/2025

zogezegde reductie

Beste, Booking zou zogezegd kortingen toekennen voor Black Friday : Booking.com had Black Friday-deals met kortingen tot wel 35% op accommodaties en andere reisonderdelen. De actieperiode voor het boeken was van 20 november tot en met 3 december 2025, met reismogelijkheden die soms tot eind 2026 liepen. Dit is een jaarlijkse campagne met kortingen op deelnemende accommodaties wereldwijd. Korting: De kortingen begonnen bij 30% en konden oplopen tot 35% of meer op de prijs vóór belastingen en toeslagen. Boekingsperiode: De deals konden worden geboekt tussen 20 november en 3 december 2025. Reisperiode: De mogelijke reisdatums liepen voor de 2025-editie van 20 november 2025 tot 31 december 2026. Aanbod: Naast accommodaties waren ook vluchten en huurauto's beschikbaar met korting. Kenmerk: Geselecteerde deals werden gemarkeerd met een speciale badge om ze herkenbaar te maken. Ik heb talloze boekingen die ik één voor één controleerde en eventueel opnieuw zou maken. Bij geen enkele was er een korting??? Kan dit zo maar ? Is dit valse reclame? Ik stuurde een bericht naar booking maar heb hierop nooit antwoord gekregen. Mvg, Isabelle

Afgesloten
D. M.
4/12/2025

blokkering account en annulering van reservaties zonder verwittiging

Geachte, Mijn account werd om ik weet niet welke reden geblokkeerd (is het omdat ik een deel van de boekingen maandag 02/12/2025 gedaan heb via mijn Apple computer en een deel via de IPAD van mijn werk waarop een VPN connectie actief was?). Ik kwam hier gisterenavond 03/12/2025 achter toen ik nog een auto wilde bij boeken voor mijn reis naar Canada. Bijkomend stelde ik vast dat 2 van mijn 4 boekingen geannuleerd waren zonder enige verwittiging! Dit vind ik totaal ongepast! Deze morgen belde ik met het verzoek om meer uitleg en om mijn account terug te activeren. Ik kreeg geen uitleg omtrent de reden tot blokkering ... Alleen volgende mail: "Wij hebben contact opgenomen met ons interne team en zij hebben ons geïnformeerd dat het systeem enkele inconsistenties in uw account heeft herkend. Hierdoor is uw account helaas gesloten en zullen ook uw andere reserveringen worden geannuleerd." Ik belde na deze mail terug naar de klantenservice met de vraag hoe het zat met mijn andere nog niet geannuleerde boekingen: ze konden owv. veiligheidsredenen hier niks over kwijt ... Ik wil wel degelijk reizen naar Canada naar de hotels die ik geboekt heb ... en ik wil weten of ik daadwerkelijk een overnachtingsplaats zal hebben ... Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 06/12/2025 de heropening van mijn account + duiding. Bijkomend graag een status update of alle reservaties nu daadwerkelijk geannuleerd zijn en dit zo snel mogelijk, en wat met het geld dat reeds van mijn credit card werd afgehaald? Ik heb echt geen fraude gepleegd of bewust iets verkeerd gedaan!

In behandeling
C. E.
30/11/2025

Terugbetaling waarborg

Van 3/9 tot en met 6/9 ben ik met vrienden naar Ibiza geweest. We hebben daar via de website Booking.com een voertuig gehuurd bij Record Go Mobility, inclusief volledige beschermingsverzekering (zie drie bijlagen), ik was de verzekeringsnemer. De garantie werd vooraf via mijn Amex geblokkeerd via Booking.com. Ter plaatse liet de verhuurmaatschappij echter weten dat dit niet werkte, waardoor ik opnieuw een waarborg heb moeten betalen met mijn KBC-kaart. Daarnaast werd er ook een waarborg van 97,63 euro aangerekend voor de tankinhoud, die normaal terugbetaald wordt wanneer de wagen volgetankt wordt teruggebracht. Helaas, op de laatste dag, terwijl ik aan het tanken was, opende een vriend de passagiersdeur net op het moment dat een voorbijkomend voertuig passeerde. De deur werd hierdoor beschadigd (foto’s en aanrijdingsformulier in bijlage). Bij aankomst bij de rental hebben ze onmiddellijk een factuur van 900 euro opgemaakt, maar deze werd niet ondertekend. Na thuiskomst heb ik contact opgenomen met Booking.com. Zij hebben meteen bevestigd dat de waarborg van 900 euro wordt vrijgegeven. De rental beweert echter dat wij geen TCC hadden, terwijl deze wél via Booking.com werd afgesloten. Ook de waarborg van 97,63 euro voor de tankinhoud werd tot op heden niet terugbetaald. Kunnen jullie ons helpen om dit bedrag terug te vorderen? Want we worden van kastje naar de muur gestuurd. Laat weten als jullie graag al het mailverkeer of nog meer info wensen. Alvast bedankt Christophe Esselens 0477099305 Christophe.esselens@telenet.be

In behandeling
C. S.
19/11/2025

weigering terugbetaling

beste, tijdens mijn laatste verlof heb ik twee betalingen gedaan voor een boeking van een hotel zonder dat er ooit een reservering door booking.com is gemaakt. Ik heb bijgevolg die avond een derde boeking moeten doen in een ander hotel. Een van de twee stortingen heb ik teruggekregen, de tweede echter niet ondanks ik misschien wel tien keer telefonisch contact heb gehad met hen en ze beloofd hebben om het bedrag terug te storten. Na vier maand is er nog steeds niets gestort.

In behandeling

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 66 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform