Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 42
- Aantal klachten *
- 16
- Afgesloten klachten*
- 75%
- Antwoordratio*
- 3 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Annulering door belvilla zelf
Wij hadden een vakantie geboekt via belvilla op 23/01/2025. Dit voor 8/8/2025 tot 22/08/2025. Alles liep goed alle betaling zijn op tijd gebeurt. Op 18/07/2025 kregen we een mail dat ons huisje geannuleerd is wegens operationele redenen. Ze kunnen ons geen alternatief geven omdat dit huisje met vroegboekkorting goed koopt was. En we zouden maar 10% korting krijgen op een huisje. Maar ook we hadden 2 weken geboekt en met 2 honden dat zo laat niet meer te vinden is. We hebben dan ook ons geld terug gevraagd en onze vakantie anders in ge plant. Nu zijn we 6/8 en we hebben nog maar enkel ons voorschot terug gekregen. Dit maakt mijn dan ook nog boze, want dit is bijna 3 weken na de annulatie en we hebben ons geld nog niet volledig terug. We krijgen ook geen compensatie voor de laattijdig annulatie. Als wij zelf zouden annuleren dan zouden wij op dat moment het volledige bedrag moeten betalen. zie volgende regel van hun website:"Als je annuleert vanaf de 56e dag (inclusief) tot de dag van aankomst, betaal je de volledige huurprijs als annuleringskosten. " Ik vinde de werking van belvilla niet kunnen en ze verpesten een vakantie van een gezin met kinderen met een beperking, zonder uitleg en zonder compensatie.
accommodatie voorziening
Geachte mevrouw/heer, Op 22/10/2024, een villa geboekt in Kroatië via uw diensten. Ik stelde echter vast toen we arriveerde het beloofde zwembad, dat mede geadverteerd stond , niet bruikbaar was en zelfs zeer smerig was. Dit heeft geleid , na een onderhoud met verschillende van uw diensten , dat we beslist hebben daar niet te verblijven ,en een andere accommodatie hebben moeten zoeken waar het zwembad wel in orde was . Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 27/10/2025 een gepaste reactie en dito vergoeding voor onze financiële en morele schade die we geleden hebben. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Misleidende prijsinformatie en onterechte meerkost
Op 24 april 2025 boekte ik via Belvilla een verblijf onder referentie 17EE987X. Volgens de informatie op de website bedroeg de totaalprijs €425,04, bestaande uit: * €235 aan Belvilla * €190,04 te betalen ter plaatse aan de accommodatie, inclusief eindschoonmaak, huisdieren, bedlinnen, toeristenbelasting en servicekosten. Ik betaalde effectief €235 aan Belvilla, zoals vermeld op hun factuur. Echter, bij aankomst aan de accommodatie (Resort De Parel) werd mij gevraagd om €276,60 te betalen — €86,56 meer dan geadverteerd. Belvilla communiceerde op haar platform een totaalbedrag van €425,04, terwijl ik uiteindelijk €511,60 betaalde. De bijkomende kosten werden op geen enkel moment gecommuniceerd voor of tijdens de boeking. Belvilla beweert dat ze wachten op een gedetailleerde specificatie van de accommodatie, maar deze vertraging sleept nu al meer dan 2,5 maand aan. Ondanks verschillende reminders geven zij geen duidend antwoord. Bovendien wordt in hun communicatie herhaaldelijk foutief verwezen naar "Roompot", terwijl mijn verblijf via “Resort De Parel” liep — wat blijk geeft van onzorgvuldigheid in dossieropvolging. Ik wens terugbetaling van het verschil van €86,56, zoals dit voortvloeit uit onjuiste prijsinformatie op de Belvilla-website. Ik heb Belvilla al herhaaldelijk schriftelijk verzocht tot terugbetaling, onder meer met een ingebrekestelling op 18 mei 2025, waarop ik geen sluitend antwoord kreeg. Belvilla blijft het dossier op de lange baan schuiven zonder concrete oplossing. Acties: Ik dien nu formeel klacht in via Test-Aankoop wegens misleidende handelspraktijken. Bewijsstukken in mijn bezit: * Screenshot van het te betalen bedrag op de Belvilla-website * Factuur Belvilla (€235) * Factuur accommodatie De Parel (€276,60) * Betaalbewijs Mastercard (€276,60)
Annulering door Belvilla
In maart 2024 boek ik een vakantiewoning via Belvilla voor een week in augustus 2025. In januari 2025 merk ik dat deze woning niet meer op de website van Belvilla staat. Ik neem contact op met Belvilla. Belvilla garandeert mij dat er geen probleem is met de boeking. In juni 2025 krijg ik bericht van Belvilla dat de boeking door hen geannuleerd wordt om operationele redenen. Men stelt mij een alternatief voor, dat 1500 euro duurder is en minder kwalitatief is én waarbij de meerprijs door mij moet betaald worden. Ik reageer hierop dat ik niet akkood ben met dit voorstel en een gelijkwaardige woning wil aan dezelfde prijs. Daarop krijg ik geen antwoord meer, maar enkele dagen later ontvang ik een mail dat mijn voorschot wordt teruggestort. Voor Belvilla is de zaak afgehandeld. Voor mij echter niet. Ik moet immers 2 maanden op voorhand een geschikte woning vinden. Een moment waarop het aanbod beperkt is en ik zal moeten inboeten op kwaliteit. of mijn budget aanzienlijk verhogen. En dit zonder compensatie van Belvilla.
Verzekeringsfraude
Beste Ik heb een boeking geplaatst 1XE7Z2SZ. Hierbij heb ik achteraf een all-risk verzekering bijgekocht voor niet-resituteerbare boekingen. Belvilla bleef echter beweren dat ik hier geen recht op had, ondanks ik deze wel heb betaald... Nu zijn we al weken verder en Belvilla blijft links door sturen, om de claim in te dienen, maar telkens een andere. En telkens zonder bevestiging/gehoor. Ik krijg mijn geld niet terug. En ze blijven verzoeken geduld te hebben. Terwijl ALLES wijst op fraude. De links werken slechts enkele dagen, nooit bevestiging. Of als er al bevestiging komt, is het om te melden dat Belvilla de verzekering heeft opgeschort. Ik heb een doktersattest waardoor de reis niet kan door gaan. En zou dus kon graag het volledige bedrag terug krijgen.
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 3 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten