Een toestel dat te snel onbruikbaar werd?

Meld het hier:

Enkele cijfers

10.3 kg

van elektronisch afval per persoon in België in 2018 (recupel.be)

68%

van de gerapporteerde producten is jonger dan 3 jaar oud

82%

82% van de herstelpogingen mislukte

9273 toestelmeldingen
  1. Je meldt je defecte toestel
  2. Wij analyseren de gegevens
  3. We houden je op de hoogte van de resultaten
Ongeveer 5 minuten om je toestel te melden
Samen tegen vroegtijdige veroudering van toestellen

Is dit jou al overkomen?

  • Je wasmachine, die maar 6 jaar oud is, is defect en het onderdeel dat nodig is voor de reparatie, is te duur
  • Na een jaar is het besturingssysteem van je smartphone niet meer up-to-date
  • De borstel van je stofzuiger is te versleten en lijkt onvervangbaar
  • De afstandsbediening van je tv werkt niet meer en kan niet meer worden gerepareerd

Meld je toestel en samen maken we het verschil!

  • Een toestel melden duurt minder dan 5 minuten
  • Je maakt met je melding een groot verschil in de strijd tegen vroegtijdige veroudering
  • De informatie die je ons geeft wordt enkel gebruikt voor het onderzoek.
  • Je ontvangt dus geen commerciële info van Test Aankoop.
     
Meld je toestel

Getuigenissen van consumenten

De lagers van mijn 3 jaar oude wasmachine zijn stuk. De buitenste lager kan je nog vervangen, de binnenste niet. Blijkbaar moet heel de trommel worden vervangen.

Dirk Huybrechts

De koelleidingen van mijn 5 jaar oude koelkast zijn lek, de herstelkosten lopen op tot € 300 en volgens de hersteller komt dat probleem binnen de 2 jaar terug.

Freddy Matthys

Na 7 jaar was de pomp van mijn vaatwasser van € 1100 defect. Herstellen zou € 560 kosten, we zijn daar niet op ingegaan en hebben dan maar een nieuwe gekocht.

Daniel Swinnen

Mijn tv van nog geen 4 jaar oud viel om de minuut uit en sprong weer aan. Men moest langskomen voor een diagnose, die mij € 80 kostte, de hersteller kwam echter toe met de onderdelen in de hand en een geprinte factuur van € 580. Had ik geweten dat de herstelling zo duur zou zijn dan had ik het op voorhand al afgezegd.

Aline Cox

Er verschijnt regelmatig 'printerfout' op het controlepaneel als we willen afdrukken. Na 2 jaar (net buiten garantie) ook dagelijks de melding "inktabsorptiekussen bijna verzadigd", tot we het toestel helemaal niet meer konden gebruiken. Verzending en herstel kost meer dan een nieuwe printer.

Marjan Van Zele

Het scherm van mijn smartphone ging na 5 maanden stuk (lijnen over een groot deel van het scherm). Dit is onder garantie hersteld. Vier maanden later keerde het probleem terug. De herstelling onder garantie wordt echter geweigerd.

Caroline Geerts

Heb je nog vragen?

Raadpleeg de veelgestelde vragen of bel ons

Bel 02 892 37 22

Maandag tot vrijdag van 9 tot 12.30 uur en van 13 tot 17 uur (vrijdag 16 uur)