Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Service problemen
Geachte, Ik ben eigenaar van een appartement in Oostende dat beheerd wordt via de service van Huswell. Sinds het begin van dit jaar stel ik echter ernstige problemen vast met de dienstverlening. Op Airbnb krijg ik uitzonderlijk lage beoordelingen, zo laag dat mijn listing zelfs niet meer zichtbaar is. Ook op Booking ontving ik twee bijzonder negatieve reviews. In maart verbleef een collega in mijn appartement en trof het aan in vuile staat: er was niet gepoetst en er waren uitwerpselen in het toilet. Ondanks herhaaldelijk contact (meer dan tien e-mails een aangetekende brief en meerdere telefoongesprekken met Engelstalige medewerkers die van niets op de hoogte waren), kreeg ik slechts één reactie. Daarin werd aangegeven dat ik de samenwerking pas kan beëindigen nadat alle opstaande boekingen zijn afgelopen. Intussen blijven de klachten over de slechte service zich opstapelen op booking. Tot overmaat van ramp boekte ik zelf een verblijf in mijn eigen appartement voor enkele dagen, maar ik ontvang nu reeds drie mails waarin staat dat ik mijn verblijf moet bevestigen, anders zou de boeking worden geannuleerd. Dus ik stel me vragen over de beveiliging van mijn gegevens Daarom verzoek ik u om de samenwerking met Huswell onmiddellijk te stoppen of de garantie dat voor de volgende openstaande boekingen de service kan gegarandeerd worden Graag wens ik zo speodig mogelijk niet later dan 26/06 een antwoord Hoogachtend Bea Borgers
Communicatie
contact met Huswell is een nachtmerrie, telefonisch is een zéér slechte verbinding waarbij de persoon ( Indier,Pakistani?) in onverstaanbaar Engels uitleg geeft! met mail geven ze alleen antwoord in 't Engels , wanneer ik antwoord in 't Nederlands krijg ik terug hun vraag in 't Engels maar geen antwoord!!?
Klacht en terugbetalingsverzoek – onhygiënisch verblijf via Huswell
Beste klantendienst, Via Booking.com boekten wij vorige week een verblijf aan zee in een appartement uitgebaat door Huswell. Hiervoor betaalden we een bedrag van 420 euro. Helaas troffen wij bij aankomst een onaanvaardbare situatie aan: Het appartement was niet gepoetst. - Vuil bed- en badlinnen lagen verspreid (in de badkuip en op bed). - Er lagen broodkruimels en zand op de vloer, en er hing een onaangename geur. - De vuilnisbak zat nog vol. - De accommodatie was in geen enkel opzicht klaar voor ontvangst. Wij hebben onmiddellijk contact opgenomen met Huswell. In eerste instantie beloofden zij hun poetsdienst te sturen, maar na meer dan drie uur wachten kwam er niemand opdagen. Pogingen tot verder contact met Huswell mislukten: we kregen geen verbinding meer of werden "weggebonjourd". Dit betekent dat ik een bedrag heb betaald voor een kwaliteit die ik niet gekregen heb. Aangezien we met een kind reisden en zelf niet voorzien waren van proper bed- en badlinnen, zagen we ons genoodzaakt om op eigen kosten een nieuw verblijf te zoeken. Ook Booking.com konden wij op geen enkel moment effectief bereiken voor bijstand. Wij vragen daarom het volgende: - Een volledige terugbetaling van het oorspronkelijk geboekte verblijf. - Een compensatie voor de extra gemaakte kosten voor ons alternatieve verblijf (bewijsstukken in bijlage). Wij rekenen op een snelle en correcte afhandeling van deze klacht. De nodige foto’s en betalingsbewijzen voegen we bij als bewijs van de situatie ter plaatse. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bewijs gebreken • Kopie betalingsbewijs
Schoonmaak
Ik boek in blankenberge een penthouse met 2terrassen. Bij aankomst hetvolgende: Toilet met plas pipi eronder,stank als gevolg,stof op de luster in de woonkamer,parlefoon op 10e verdieping werkt niet,met 1 sleutel moest ik telkens naar beneden om de deur te openen,buitenkussens met vogelpoep op,in de kussenbak vol vuil zodat de kussens naar vuil roken,spinnewebben achter het terras,zelfs met snickerpapiertje nog,terras andere kant vol onkruid en niet verzorgd,cigarettenpeuken in de bloembal,de plinten in de badkamer 2cm vol stof,glazen vol stof,afgeleefde meubels,schuifraan richel vol vuil,achter de slaapbank op de raamkozijnen vol vuil etc etc. Ik toon hen bij aankomst alle bewijzen met foto's,ik betaalde 521euro voor 2nachten,nu stellen ze mij voor om na aandringen 30% van de 'cleaning fee'terug te betalen,maw amper 43.5euro.Nu,er was totaal geen cleaning,dus ik vraag me af waarom ik dan 102euro(cleaning fee was 145euro)moet betalen terwijl er totaal niet proper gemaakt is?het enige wat ik krijg van hen is een sorry.bekijk de vorige revieuws en vele mensen hebben dezelfde klachten. Ik vraag nu de volledige som terug van 145euro,simpel omdat er geen schoonmaak geweest is.
BUNGALOW HENRI JASPARLAAN 33 MIDDELKERKE
Beste,We reserveerden - en betaalden - een verblijf voor 5 personen van 3 tot 5 januari 2024 op het bovenstaande adres.Er werd ons gevraagd om on-line in te checken. We hebben dat geprobeerd, maar als we aan de laatste stap komen met het verzoek een garantie te storten van 450 € via kredietkaart slagen wij er niet in dat te doen, al probeerden we het met 3 verschillende kredietkaarten.We hebben op 27 december een email gestuurd via uw website met vraag om instructies. Uw antwoord was dat u de garantie laat varen en dat we vanaf nu toegang hebben tot de informatie omtrent het oppikken van de sleutels, en andere praktische inlichtingen.Dit lukt echter niet: we blijven steeds hangen op dezelfde pagina van uw app en na herhaaldelijk schrijven via email hebben we nog steeds geen uitleg gekregen over hoe we kunnen inchecken en hoe en waar we de sleutels kunnen oppikken.Indien we niet ten laatste op 2 januari om 11 u 's ochtends de benodigde informatie hebben ontvangen zullen we concluderen dat u éénzijdig afziet van het contract dat ons bindt. In dat geval zullen we de volledige terugbetaling eisen van de reeds betaalde huur en schoonmaakkosten, alsook een nader te bepalen schadevergoeding.Groeten,Beatrice Cardon & George Brown
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten