Meest recente klachten

A. D.
28/09/2025

Ongepoetste chalet, geen reacties op emails noch oplossing tijdens en na verblijf aangeboden

Op 25/08/2025 ging ik met mijn moeder en mijn tweel kindjes van 3,5jaar op vakantie in Plopsaland. We boekten een Plop chalet met beloofde K3 meet & greet voor alle verblijfsgasten zoals aangegeven in alle reclame rond het evenement. Toen ik hiervoor toch eens informeerde zeiden alle Plopsamedewerkers (medewerkers aan de receptie van Village, als het hotel en receptie in het park, dit zowel mondeling als via email) dat dit enkel voor verblijfsgasten van het hotel en de villa's was. Toen ik de reclame toonde met vermelding, geldig voor alle resortgasten, bleef opnieuw reactie uit. Gelukkig kregen we alsnog onze meet & greet met K3. Maar onder het personeel was dus grote onwetendheid rond wie wel en wie geen recht had op deze meet & greet wat eigenlijk niet professioneel was. Op 25/8/2025 ging ik om 16u10 achter de sleutel van de chalet en ging meteen terug naar het park om verder van onze dag te genieten in het park. Toen het park sloot, na 19u, gingen we naar onze chalet. Bij aankomst bleek meteen dat deze duidelijk niet gepoetst was geweest. -De ringen van drank stonden nog duidelijk op onze tuintafel die buiten stond. -Onze voeten waren meteen zwart van het vuil die op de vloer lag. -er lag een dikke laag stof op de salontafel en op alle bankjes zowel in de keuken als slaapkamers. -Er zaten nog resten eten in de vaatwasser. -De glazen in de kast waren nog vuil (chocomelk of koffie ging er nog aan?) -Aan de schouw ging een dikke klodder hard opgedroogde chocolade, de lichtschakelaar in de kinderkamer ging vol chocomelk, er lag een bergje zand in de kinderkamer tegen het bed aan, chips onder salon, tafel plakte van de viezigheid, keukenmateriaal zoals pollepel etc die op de keukentafel stond lagen onder een laag stof, de kookplaat was plakkerig en vet. -De badkamer ging vol tandpasta en restanten zeep op alle tegels aan de muur, er was helemaal geen toiletpapier aanwezig, en de douche en vloer zat nog onder de haren van onze voorgangers. Bij aankomst ging ik dan ook meteen alles melden. Zo was er ook veel schade aan de chalet: tv werkte helemaal niet, nepvuurtje kon niet aan was stuk, nepkaarsen waren gebarsten en dus stuk, klinken van kastjes ontbraken,... . Het personeel kwam binnen het halfuur toiletpapier brengen en herstelde de tv die helemaal ontregeld was door onze voorganger. Voor de rest wat het al te laat op de avond, intussen rond 20u, de volgende ochtend ging men alles inorde brengen. De dag er na trokken wij terug de hele dag in het park maar zagen we niemand meer om de chalet te reinigen. Op de middag was mijn dochtertje zodanig moe dat we even gingen slapen in de chalet. Opnieuw het personeel die toen met hun wagentje op het terrein aangesproken en ze gingen komen. Niemand kwam. We waren zo vies van het huisje dat we het daarom zo minimaal mogelijk gebruikten, zo was de douche niet bruikbaar want die was zodanig vies en gebruikten we de keukenwasbak om onze tanden te poetsen want die in de badkamer was niet genaakbaar. Was het niet geweest dat de kindjes er zo gelukkig waren anders waren we zeker en vast meteen vertrokken want zo'n chalet was verre van zijn geld waard. Dag van vertrek meldde ik nogmaals alle viezigheden en mankementen aan de receptie. Daar zeiden ze dat we niet de eerste waren die klaagden over de netheid, dat er problemen waren met personeelsbezetting/jobstudenten en dat er zeker niks van onze borg zou afgaan, dat alle dingen die we gemeld hadden die stuk waren genoteerd stonden. Verder zei hij dat ik mijn klachten best eens per mail naliet dat er anders mondeling niet veel ging gebeuren. Dit deed ik dan ook meteen voor we terug voor de laatste dag het park in trokken. Helaas totaal geen respons. Nee, het enige wat wel gebeurde was onze tevredenheidsenquete die plots op non actief stond... . Op heden staat deze nog steeds op non actief. Ik mailde op nogmaals op 5/9/2025, opnieuw zonder reactie. Daarna mailde ik nogmaals naar Plopsavillage en deze keer ook naar het Plopsahotel alsook naar hun infodesk, maar opnieuw geen reactie. Hierna mailde ik op 8/9/2025 nogmaals. Natuurlijk terug geen reactie. Ik mailde daarna nogmaals en deze keer ook naar ene Joachim Doclot van Plopsaland. Toen kreeg ik plots reactie van ene Jorg Gerritsen. Hij wilde mijn telefonisch spreken over onze verblijfservaring en wilde mij die dag op bellen maar ik kon die dag niet omdat ik namelijk met mijn dochtertje, die ernstig ziek is, in het ziekenhuis zat voor een nieuwe operatie. We spraken af dat hij me op maandag 15/9/2025 ging bellen. Maar die dag kreeg ik geen telefoon. Op woensdag 17/9/2025 mailde ik opnieuw. Hij reageerde op 19/9 dat hij het druk had met meetings etc maar dat hij mij op 22/9 om 9u30 ging op bellen. Opnieuw, geen telefoon gekregen. Ik mailde dus nogmaals op 25/9 maar nu blijven alle reacties uit. En onze link naar de tevredenheidsenquete blijft intussen nog steeds op non actief staan... . Ik ben trouwe abonnee en alleenstaande mama die soms meermaals per maand naar het park komt omdat mijn zoontje en dochtertje, (dochtertje die overigens ernstig ziek is), er erg kunnen genieten en eens zorgeloos kunnen zijn ipv constant in het ziekenhuis te vertoeven. Ik moest veel doen om deze vakantie te kunnen veroorloven en deed dit dan ook met veel plezier om mijn kids een zorgeloze vakantie met ontmoeting met hun grote idolen, K3x te kunnen geven maar dit werd helemaal verpest door de viezigheid waarin we moesten verblijven. Dat men hier dan nog eens helemaal niks aan wilde doen en tot op heden niet eens wil reageren vind ik heel erg en zeker voor een groot pretpark als Plopsaland. Ik heb van alles foto's dus voldoende bewijs over de toestand van onze chalet toen we er verbleven. Ik had dan ook graag alsnog reactie gehad en een oplossing zijnde een stuk terugbetaling voor de vakantie die we niet kregen maar wel dik voor betaalden of een mooie korting op een nieuw verblijf en ditmaal een proper verblijf op de Village. Een ongepoetst huisje kan je niet verhuren en zeker niet aan de volle prijs. Een net verblijf is toch een basis die je verwacht als je ergens gaat logeren. Hopend via deze weg toch een reactie alsook oplossing te verkrijgen. Vriendelijke groeten, Dejonghe Alyssa

In behandeling
K. M.
12/08/2025

Betalingsprobleem

Beste, Wij hebben in maart 2025 hebben wij ingetekend voor de summer deals voor het verlengen van onze abonnementen. Vervolgens zijn wij op 8 juli 2025 naar plopsaland gegaan om daar te horen te krijgen dat de vouchers voor de verlenging van onze abonnementen niet meer geldig waren. Toen wij hebben we dagtickets moeten aankopen dis was nog eens een kost van €160. De man aan het onthaal zei dat we onze €500 kwijt zijn omdat er vermeld stond dat de actie tot 6 juli liep. Vervolgens hebben wij de vouchers nagekeken en op deze vouchers stond geen enkele datum wanneer dit moest ingeruild zijn. Wij hebben met de klantendienst van plopsaland contact opgenomen. Hier zeiden ze eigenlijk kort gezegd dat we onze centen kwijt zijn. We hebben ook gevraagd om te bewijzen waarop de datum van de vouchers staat en of het genoeg vermeld stond tot wanneer je kon inruilen. Hierop hebben we sinds 24 juli 2025 geen enkel antwoord meer op gekregen.

Opgelost
K. T.
2/02/2025

Klacht over uitblijvende reactie en teleurstellende ervaring

Beste, Op 31/12/2024 hebben we als abonnee telefonisch contact opgenomen, omwille van beloofde kortingscodes bij Kinepolis die niet beschikbaar waren. Er werd ons verzekerd dat dit snel in orde ging komen. Jammer genoeg kregen we toch de melding dat we inderdaad wel recht hadden op deze korting, maar door een technisch probleem dit niet mogelijk was. De persoon die dit in orde kon brengen, was namelijk met verlof dus moesten we dit mailverkeer aan Kinepolis zelf voorleggen. Aangezien Kinepolis van deze ‘oplossing’ niet op de hoogte was, hebben wij onze korting niet ontvangen. Voor Plopsa leek er geen probleem want we konden onze betaalbewijzen doorsturen en dan gingen ze intern bekijken voor een gepaste oplossing. Ondanks meerdere reminders hebben we tot op vandaag nog steeds geen reactie ontvangen. Inmiddels gaat het ons niet eens meer om de beloofde oplossing, maar om het principe: een klant verdient op z’n minst een antwoord, maar we worden volledig genegeerd. Op elke reminder wordt gewoon niet meer geantwoord. Bovendien vielen onze twee laatste bezoeken ook tegen: op 01/11 was het park overvol waardoor we amper drie attracties op een hele dag hebben kunnen doen en greep het personeel niet in wanneer er werd gerookt in de wachtrijen en op 28/12 was door weersomstandigheden bijna geen enkele attractie open. Dit stond jammer genoeg niet op hun website vermeld. Gewoon al door een antwoord op onze communicaties, zouden we ons al op een meer respectvolle en beleefde manier behandeld voelen.

Opgelost
M. D.
26/07/2024

Betalen voor een kind dat telt als volwassene

Mijn metekindje is 5 en net boven de 1meter. Wij dienen voor haar een ticket aan te kopen voor een volwassene en dit terwijl ze vaak niet in attracties mag omdat ze of te klein is of vergezeld moet worden van een volwassene. Het is toch niet logisch dat je betaald voor een volwassene om dan in vele zaken niet in te mogen? Ook hadden we een Bongobon voor de ingang van 2 tot 3 personen. Eenmaal we aan de kassa stonden bleek deze informatie niet juist te zijn. De bon telde maar voor 1 volwassene en de parking. We moesten dus nog bijbetalen voor mezelf en mijn metekindje (ook als volwassene). Hierdoor ging het budget opeens met 100€ naar beneden omdat dit totaal niet voorzien was. Persoonlijk vinden we dit schandelig van zowel Bongobon als Plopsaland.

Opgelost
S. H.
4/07/2024

Mensen met een beperking

vandaag op 4/7 waren meerdere toiletten voor mensen met een beperking niet beschikbaar. Oa aan de eendjes, aan samson en Gert en aan K3. Bij die aan de eendjes en K3 was het gewoon op slot zonder briefje dus na 5 min wachten hadden we het pas door. Die aan Samson en Gert was gewoon gesloten. Toen ik belde naar het onthaal om te vragen welke wel open was want dat het niet de bedoeling kan zijn dat we het hele park door moeten lopen kreeg ik als antwoord ‘als je nog kan lopen waarom zoek je dan een gehandicapten toilet’. Toen ik duidelijk maakte dat ik uiteraard niet alleen in’t park was en dat ik het not done vond werd de telefoon neergelegd. Toen ik meteen terugbelde werd ik in wacht geplaatst. Wij hebben een plopsa abo sinds een jaar of 7. We kochten ook een abo voor de begeleider omdat je als persoon met een beperking eerst ellenlang moet aanschuiven aan de info balie. Beetje tegenstrijdig ook dat ik daar eerst een uur moet aanschuiven om een bandje te krijgen omdat aanschuiven moeilijk gaat. Lijkt me dat je op zijn minst voor mensen met een abonnement een betere oplossing kan vinden. Het onbereikbaar zijn van een gepast toilet is al helemaal degoutant. Dat is gewoon een basisbehoefte waar niet aan voldaan kan worden.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform