Meest recente klachten

K. M.
12/08/2025

Betalingsprobleem

Beste, Wij hebben in maart 2025 hebben wij ingetekend voor de summer deals voor het verlengen van onze abonnementen. Vervolgens zijn wij op 8 juli 2025 naar plopsaland gegaan om daar te horen te krijgen dat de vouchers voor de verlenging van onze abonnementen niet meer geldig waren. Toen wij hebben we dagtickets moeten aankopen dis was nog eens een kost van €160. De man aan het onthaal zei dat we onze €500 kwijt zijn omdat er vermeld stond dat de actie tot 6 juli liep. Vervolgens hebben wij de vouchers nagekeken en op deze vouchers stond geen enkele datum wanneer dit moest ingeruild zijn. Wij hebben met de klantendienst van plopsaland contact opgenomen. Hier zeiden ze eigenlijk kort gezegd dat we onze centen kwijt zijn. We hebben ook gevraagd om te bewijzen waarop de datum van de vouchers staat en of het genoeg vermeld stond tot wanneer je kon inruilen. Hierop hebben we sinds 24 juli 2025 geen enkel antwoord meer op gekregen.

Opgelost
K. T.
2/02/2025

Klacht over uitblijvende reactie en teleurstellende ervaring

Beste, Op 31/12/2024 hebben we als abonnee telefonisch contact opgenomen, omwille van beloofde kortingscodes bij Kinepolis die niet beschikbaar waren. Er werd ons verzekerd dat dit snel in orde ging komen. Jammer genoeg kregen we toch de melding dat we inderdaad wel recht hadden op deze korting, maar door een technisch probleem dit niet mogelijk was. De persoon die dit in orde kon brengen, was namelijk met verlof dus moesten we dit mailverkeer aan Kinepolis zelf voorleggen. Aangezien Kinepolis van deze ‘oplossing’ niet op de hoogte was, hebben wij onze korting niet ontvangen. Voor Plopsa leek er geen probleem want we konden onze betaalbewijzen doorsturen en dan gingen ze intern bekijken voor een gepaste oplossing. Ondanks meerdere reminders hebben we tot op vandaag nog steeds geen reactie ontvangen. Inmiddels gaat het ons niet eens meer om de beloofde oplossing, maar om het principe: een klant verdient op z’n minst een antwoord, maar we worden volledig genegeerd. Op elke reminder wordt gewoon niet meer geantwoord. Bovendien vielen onze twee laatste bezoeken ook tegen: op 01/11 was het park overvol waardoor we amper drie attracties op een hele dag hebben kunnen doen en greep het personeel niet in wanneer er werd gerookt in de wachtrijen en op 28/12 was door weersomstandigheden bijna geen enkele attractie open. Dit stond jammer genoeg niet op hun website vermeld. Gewoon al door een antwoord op onze communicaties, zouden we ons al op een meer respectvolle en beleefde manier behandeld voelen.

Opgelost
M. D.
26/07/2024

Betalen voor een kind dat telt als volwassene

Mijn metekindje is 5 en net boven de 1meter. Wij dienen voor haar een ticket aan te kopen voor een volwassene en dit terwijl ze vaak niet in attracties mag omdat ze of te klein is of vergezeld moet worden van een volwassene. Het is toch niet logisch dat je betaald voor een volwassene om dan in vele zaken niet in te mogen? Ook hadden we een Bongobon voor de ingang van 2 tot 3 personen. Eenmaal we aan de kassa stonden bleek deze informatie niet juist te zijn. De bon telde maar voor 1 volwassene en de parking. We moesten dus nog bijbetalen voor mezelf en mijn metekindje (ook als volwassene). Hierdoor ging het budget opeens met 100€ naar beneden omdat dit totaal niet voorzien was. Persoonlijk vinden we dit schandelig van zowel Bongobon als Plopsaland.

Opgelost
S. H.
4/07/2024

Mensen met een beperking

vandaag op 4/7 waren meerdere toiletten voor mensen met een beperking niet beschikbaar. Oa aan de eendjes, aan samson en Gert en aan K3. Bij die aan de eendjes en K3 was het gewoon op slot zonder briefje dus na 5 min wachten hadden we het pas door. Die aan Samson en Gert was gewoon gesloten. Toen ik belde naar het onthaal om te vragen welke wel open was want dat het niet de bedoeling kan zijn dat we het hele park door moeten lopen kreeg ik als antwoord ‘als je nog kan lopen waarom zoek je dan een gehandicapten toilet’. Toen ik duidelijk maakte dat ik uiteraard niet alleen in’t park was en dat ik het not done vond werd de telefoon neergelegd. Toen ik meteen terugbelde werd ik in wacht geplaatst. Wij hebben een plopsa abo sinds een jaar of 7. We kochten ook een abo voor de begeleider omdat je als persoon met een beperking eerst ellenlang moet aanschuiven aan de info balie. Beetje tegenstrijdig ook dat ik daar eerst een uur moet aanschuiven om een bandje te krijgen omdat aanschuiven moeilijk gaat. Lijkt me dat je op zijn minst voor mensen met een abonnement een betere oplossing kan vinden. Het onbereikbaar zijn van een gepast toilet is al helemaal degoutant. Dat is gewoon een basisbehoefte waar niet aan voldaan kan worden.

Opgelost
N. D.
16/04/2024

Gratis abonnement Lerarenkaart

Op 4 april 2024 heb ik de Gold-abonnementen van mijn gezin (mijn echtgenoot, mijn dochter en mezelf) verlengd voor een extra jaar. Ik betaalde hiervoor de volledige prijs van 200 euro per abonnement en we hebben sinds 2019 onafgebroken een abonnement gehad (een PlopsaFun abonnement in 2019 en een PlopsaGold abonnement sinds 2020). Op 5 april 2024 las ik echter op de website van Plopsaland (https://www.plopsalanddepanne.be/nl/leerkrachten) dat leerkrachten een gratis abonnement kunnen verkrijgen tot 31 december 2024.Aangezien mijn man en ikzelf beiden over een lerarenkaart beschikken, is het voor ons nu bijzonder onaangenaam om te lezen dat wij op 4 april 2024 400 euro betaald hebben voor onze abonnementen, terwijl de dag nadien ze gewoon gratis worden aangeboden. Ik vroeg in een e-mail aan Plopsaland op 6 april 2024 of dat het ter compensatie eventueel mogelijk was om de geldigheidsduur van onze huidige abonnementen te verlengen van 4 april 2025 naar 31 december 2025, zodat ook wij, net zoals alle andere leerkrachten, van dit aanbod konden genieten.We zijn echter ondertussen 10 dagen verder en ik heb tot op heden nog geen enkele reactie van Plopsaland ontvangen. Ik hoop dan ook via deze weg dat het bedrijf de moeite zal doen om te reageren op mijn e-mail. Ik zou ook graag weten of ik beroep kan doen op het herroepingsrecht bij de aankoop van mijn abonnementen aangezien ik ze minder dan 14 kalenderdagen geleden heb aangekocht.Alvast bedankt.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform