Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
ONRECHTMATIGE FACTUUR
Geachte mevrouw/heer, Op 16 oktober werd ik op verzoek van mijn behadelend arts in het AZ Sint Maria in Halle, overgebracht per ziekenwagen voor een operatie naar Gasthuisberg in Leuven. Een paar weken nadien ontvang ik een factuur voor deze rit. Ik contacteer mijn mutualiteit Partena en vraag hen of ik dit moet betalen en zei zeggen me dat wanneer de aanvraag door de arts gebeurd, dit sinds 2024 niet meer aan de patiënt mag worden aangerekend, maar naar het ziekenhuis. Deze informatie geef ik door per mail aan TFAS, waarop ik nooit een reactie kreeg. Ik vermeld daarbij ook dat er tussen Halle en Gasthuisberg zeker geen 100 km ligt, aantal dat is aangerekend op de factuur. Vorige week kreeg ik een herinnering voor deze factuur, waarop ik herhaaldelijk probeerde TFAS telefonisch te bereiken, en uiteindelijk een bericht insprak, opnieuw zonder reactie. Graag uw tussenkomst, waarvoor alvast dank. Met vriendelijke groeten, Deborah Van Den Neste
Compensatie vertraagde vlucht
Geachte mevrouw/heer, Op 23/04/2025 om 13u45 ben ik op de luchthaven Madrid Adolfo Suarez Baraja aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. UX1173 naar Brussels Airport met uw maatschappij. Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 19u08 en kwam het ongeveer 3u45 uur later dan gepland aan op zijn bestemming. Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van - 250€ per passagier (onder 1500 km) te vergoeden. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 2250 euro. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt. Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, I.O. Anke De Sutter Evelien Floré Bijlagen: • Kopie van vliegticket - originele compensatie claim - antwoord Air Europaop eerste claim
Terugbetalingsprobleem thuis laden
Eerder dit jaar is de recharge payment voor mijn laadpaal thuis overgegaan van Shell recharge naar 50five. Sinds dan (augustus) heb ik nog geen enkele terugbetaling ontvangen. Ondanks het openen van een case bij 50five, gebeurt er voor dit geval helemaal niks aan hun kant (Ticket blijf staan in status "Ticket aangemaakt"). Bij het opnemen van contact met hen (doe ik elke week telefonisch), krijg je steevast hetzelfde scenario: - Eerst verwondering dat er nog niks is gebeurd. - Daarna de valse belofte dat het is ge-escaleerd naar "Finance" en dat het nog diezelfde week wordt opgelost. - Gesprek wordt beëindigd.
Probleem met bereikbaarheid en verkeerd terug geplaatste fiets
Ik kreeg vannacht de melding dat ik nog een fiets in gebruik had, zonder dat ik daarvan op de hoogte was. Vermoedelijk iets misgelopen bij het terugplaatsen. Ik heb toen ik de melding zag onmiddellijk geprobeerd om telefonisch contact op te nemen om te informeren naar het fietsnummer zodat ik dit kon proberen recht te zetten. Echter toen was de telefonische klantendienst gesloten. Vanmorgen heb ik meteen terug proberen bellen, maar meer dan een uur aan de lijn gehangen zonder iemand te kunnen spreken. Ondertussen wordt de kans uiteraard alsmaar kleiner dat ik de juiste fiets nog kan terugvinden. Dit niet omdat ik niet alle mogelijke inspanningen wil doen om hem te vinden, maar omdat velo me gewoon niet te woord staat en de noodzakelijke info niet geeft. Ik kan h et in de app ook niet vinden. Gezien er gedreigd wordt met enorme kosten (400 euro) als de fiets niet terug gevonden wordt, maar me de nodige info onthouden wordt om een kans te maken om dat te doen, lijkt me dat zeker niet correct.
Wordt maar niet geleverd
Al meerdere keren dat mijn pakket ' zogezegd ' geleverd ging worden. Tot op heden nog steeds niets. Er komt steeds te staan ,De levering van je pakje wordt momenteel verhinderd door een opslag. Wij doen er alles aan om je pakje zo snel mogelijk te bezorgen. Leveringsdepot. Via de klantdienst ook geen gehoor!
verkeerde levering huurauto
Mevrouw, Mijnheer, Ik heb via uw website een huurauto besteld op 3 november 2025. voucher 231748209 Ik heb een kleine auto met automatische versnelling en benzinemotor aangevraagd. Toen ik de voucher nagelezen heb blijkt het een electrische auto te zijn. Ik heb die niet gevraagd. Ik kan die niet gebruiken vermits ik geen ervaring heb met opladen van een electrische wagen. Ik heb vele pogingen gedaan om jullie te contacteren op het nummer via jullie website: +351 21 1248537. Het is mij niet gelukt jullie te spreken. Ik heb dan gewacht tot ik in Brussels Airport aan de desk van SIXT meer uitleg kon krijgen. Zij kunnen niets doen zeggen ze en hebben mij een andere auto aangeboden waarvoor ik een suplement van 339€ moest betalen. Ik had geen keuze en heb dit voorstel aanvaard. Door het feit dat jullie onbereikbaar zijn heb ik dus 339€ meer betaald dan overeengekomen. Ik vraag dan ook een duidelijk antwoord waarom jullie onbereikbaar zijn en vraag de terugbetaling van het supplement van 339€. Met beleefde groeten, Paul Everaert
Geen levering
Levering stond gepland op 05/12. Vandaag 10/12 levering nog altijd niet gekregen. Op track en trace staat: De levering van uw pakket wordt momenteel voorkomen vanwege een anomalie. We doen alles wat nodig is om uw pakket zo snel mogelijk af te leveren.
Wijziging van eerste inschrijvingsdatum
Beste, Verzekeraar Belfius zet mijn inschrijvingsdatum van een gloednieuwe wagen, die pas geleverd word op 5/01/2026 op deze zelfde datum. Deze actie gebeurde op 8/12/2025. Na het ontvangen van het inschrijvingsbewijs op 9/12/2025 staat de eerste inschrijving van de wagen op 8/12/2025. Dit terwijl de verzekeraar de juiste inschijvingsdatum 5/01/2026 goed heeft doorgegeven. DIV meld nu dat ze dit niet kunnen aanpassen en de eerste inschrijvingsdatum nooit gewijzigd kan worden. Dit is een actie die buiten mijn wil om gedaan is door zowel de verzekeraar als het DIV en vraagt om een wijziging van datum van eerste inverkeerstelling. Dit moet toch mogelijk zijn? Er word geen oplossing aangeboden door de klanten dienst van het DIV en zeggen dat dit gewoonweg niet kan.
Vertraging - EU261-compensatie
Klacht en verzoek tot herziening EU261-compensatie – Vlucht FR8174 (23/11/2025) Boekingsnummer: W1NVNQ Geachte heer/mevrouw, Graag dien ik een formele klacht in en verzoek ik om een herziening van de geweigerde compensatie onder EU Verordening 261/2004 betreffende onze vlucht FR8174 van Charleroi naar Lanzarote op zondag 23 november 2025, met geplande vertrektijd 13:50. 1. Verloop van de vertraging Onze vlucht heeft uiteindelijk een vertraging opgelopen van meer dan 5 uur, met vertrek pas rond 19:30. De omstandigheden waarin dit gebeurde waren bijzonder onaangenaam en onprofessioneel: 1. Van 13:50 tot 17:00 hebben wij aan boord van het eerste toestel moeten blijven zitten. o Tijdens deze periode werd herhaaldelijk omgeroepen door zowel piloot als cabinepersoneel dat technische problemen aan de motor de reden waren waarom wij niet konden vertrekken. 2. Na meer dan 3 uur wachten moesten wij van vliegtuig wisselen, wat duidelijk bevestigt dat het probleem niet weersgerelateerd was. 3. Vervolgens moesten wij 30 minuten buiten op de tarmac wachten in -1°C, met onder andere onze baby van 8 maanden, alvorens aan boord te gaan van het tweede toestel. 4. In het tweede toestel moesten wij nog eens ongeveer 2 uur wachten, omdat het toestel moest worden gede-iced en er slechts één de-ice machine beschikbaar was in Charleroi. 5. Gedurende de volledige wachttijd van 6 uur hebben wij geen water, eten of enige vorm van ondersteuning gekregen, ondanks de verplichtingen onder EU261. 2. Onjuiste afwijzing van onze EU261-claim Onze ingediende compensatieclaim werd afgewezen met als reden “slecht weer in Krakau”, waar het vliegtuig vandaan kwam. Deze verklaring is echter feitelijk onjuist en strijdig met de informatie die wij aan boord hebben gekregen, alsook met het feit dat: • er uitdrukkelijk sprake was van technische problemen aan de motor; • wij van vliegtuig moesten veranderen, wat niet nodig zou zijn bij enkel weersomstandigheden; • bijkomende vertraging werd veroorzaakt door de onvoldoende de-icingcapaciteit op de luchthaven. Technische defecten aan het toestel, evenals operationele problemen zoals gebrek aan de-icingcapaciteit, vallen niet onder buitengewone omstandigheden volgens EU261 en geven dus recht op compensatie. 3. Wettelijke basis Volgens EU Verordening 261/2004, artikel 5 en 7, hebben passagiers recht op financiële compensatie bij vertragingen van meer dan drie uur wanneer deze niet te wijten zijn aan buitengewone omstandigheden. Aangezien de werkelijke oorzaken technische problemen en operationele tekortkomingen waren, verzoek ik dat u: • Mijn claim heropent en de correcte compensatie van €400 per passagier voor de 4 passagiers uitbetaalt zoals voorzien voor vluchten boven 1.500 km binnen de EU. • Een verklaring geeft waarom de officiële reden van afwijzing niet overeenkomt met de onboard-mededelingen en de feitelijke gang van zaken. Graag ontvang ik binnen 14 dagen uw schriftelijke reactie en een bevestiging van de herziening van mijn claim. Ik verzoek jullie het bedrag binnen 14 dagen over te maken indien de claim opnieuw onterecht wordt afgewezen zal ik mijn dossier meteen doorsturen naar de belgische nationale handhavingsinstantie (DRS) Met vriendelijke groet, Kristof Vanthienen
Boekingsprobleem
De app van de NMBS laat niet toe dat tekst wordt ingevuld omdat het tekstklavier slechts heel kort verschijnt. Er scheelt dus iets aande app. Men kan hierdoor geen naam van een 2de reiziger invullen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
