Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 362
- Aantal klachten *
- 63
- Afgesloten klachten*
- 88%
- Antwoordratio*
- 29 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Juliet Van den Berghe
Wij gingen op reis met Brussels Airlines naar thailand Bangkok. Bij het inchecken van Brussels Airlines moesten wij ook onze bagage inleveren. Wij mochten 21 kilo meenemen. Ik woog mijn bagage thuis, het bedroeg 11,6 kilo. Wanner wij onze bagage op de band kwam woog mijn bagage ineens 16,8 kilo. Wanner wij in Bangkok aankwamen om onze volgende vlucht te nemen met de zelfde bagage woog het 12,6 kilo. Dit lijkt mijn een redelijk verhouding met wat wij thuis hadden gewogen. Hoe kan het zijn dat mijn bagage bij Brussels Airlines 5kilo meer weegt? Hun systeem werkt duidelijk niet. Dit is gewoon bedrog. Als ik 21kilo mee had wat dan? Had ik dan meer moeten betalen? Waarschijnlijk wel. Voor de rest niks aan te merken. Maar ze moeten hun weegschaal echt nakijken.
2x29€ bij betaald voor meer beenruimte en niet gekregen op 22/8/25
Ik heb op 26/8 klacht ingediend omdat ik voor de terugvlucht van 22/8 voor 2 personen extra beenruimte bijgeboekt heb à 29€/pp. Reden: mijn echtgenoot heeft een knieoperatie ondergaan en mag zijn knie niet te lang plooien. Het toestel was kleiner dan voorzien en zat stampvol. Er was geen stoel meer vrij en geen extra beenruimte op de gereserveerde plaatsen. Dwz dat ik 2 x 29€ betaald heb bij boeking die ik niet gekregen heb. Na het indienen van de klacht op de site kreeg ik onderstaande mail van hun klantendienst. Ik ben het daar niet mee eens. Brussels Airlines wint 2x. Ze nemen een kleiner toestel dat volzet is waardoor de stoelen dicht opeen staan en laten de klant betalen voor iets wat hij niet krijgt. En dan maken ze er zich zo gemakkelijk vanaf. Niet correct.
Klacht over herboeking vlucht – boekingsnummer 8UH54V
Beste, Op 9 augustus hebben wij onze vlucht met boekingsnummer 8UH54V gewijzigd van 19 augustus naar 15 augustus. Door onverwachte veranderingen in onze omstandigheden bleek het toch mogelijk om onze oorspronkelijke vlucht te nemen. Binnen twee uur na het wijzigen van de boeking heb ik telefonisch contact opgenomen met Brussels Airlines om deze wijziging ongedaan te maken. Tot mijn grote verbazing was dit niet mogelijk zonder aanzienlijke extra kosten. Uiteindelijk heb ik meer dan €400 extra(!) moeten betalen voor een vlucht die ik in eerste instantie al geboekt had! Wat dit des te frustrerender maakt, is dat de vlucht op dit moment (16 augustus, 13:00) nog niet volgeboekt is en de tickets online aangeboden worden aan een lagere prijs dan wat ik heb moeten betalen. Ik voel me hierdoor onterecht financieel benadeeld. Ik verzoek u dan ook vriendelijk om deze situatie te herbekijken en mij tegemoet te komen in de gemaakte extra kosten. Ik zie uw reactie graag spoedig tegemoet. Met vriendelijke groet
Terugbetaling stoelreservering
Beste, ik vraag terugbetaling van mijn stoelreservering op vlucht van Brussel naar Monastir en terug, aangezien mijn vakantie herzien was. Normaal vertrek 20 sept, terug 30 sept, stoelreservering gedaan tbv 92euro. Nieuwe reservering moeten doen, vertrek 23 sept, terug 30 sept. Stoel 11A is nu op terugvlucht 2 keer betaald??!! Na contact met brussels airlines (telefonisch) was uitleg : vrijwillige herboeking. Aangezien dit nog ruim op tijd was, vind ik het niet kunnen dat zeker op de terugvlucht nu die stoel twee keer is betaald. Daarom graag terugbetaling van deze eerste reservering tbv 2x46euro (stoel 11A) nummers boeking Heen 0824559286759 Terugvlucht 0824559369528 Boeking gedaan met kredietkaart op datum van 24 mei en 10 juni 2025 In afwachting van een gunstig gevolg.
Onmogelijk in te checken
Beste, Ik verwijs naar de klacht 2408-SN-00565 die geplaatst werd op 02/08/2024. Hierop is geen afdoend antwoord gekomen. Er werd voor 2p geboekt heen en terug Brussel - Alicante. Echter bij het inchecken voor de terugreis kon ik niet inchecken, alhoewel ik wel degelijk geboekt had voor 2p. Ik heb hierdoor een andere vlucht moeten boeken, bij Vueling, om naar Brussel te kunnen vliegen op 31 juli 2024. Ik heb hiervoor bij Vueling 390 euro betaald. Op mijn mail hieromtrent dd. 13/08/2024 is geen reactie van u meer gekomen. Wij eisen een compensatie voor de extra, onnodige vlucht die ik heb moeten boeken. Mvg
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 29 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten