Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Niet-afgehandelde schadeklacht
Onderwerp: Klacht over uitblijven van schadevergoeding na aangifte beschadiging bagagekoffer bij SAS Op 5 augustus 2024 heb ik bij aankomst op de luchthaven van Zaventem een online aangifte van beschadiging van mijn bagagekoffer gedaan via een Damaged Pilferage Report (DPR) met referentienummer BRUSK16791. Mijn reisbureau, White Sun uit Lanaken, heeft vervolgens 2 reminders rechtstreeks naar SAS gestuurd voor opvolging van het dossier. Daarnaast heeft White Sun ook via Aviclaim een extra klacht ingediend om de afhandeling te bespoedigen. Ondanks deze herhaalde acties hebben wij tot op heden, 13 november 2024, nog steeds geen reactie of schadevergoeding ontvangen van SAS. Ik vind het onaanvaardbaar dat er na zoveel maanden en herhaalde verzoeken nog geen enkele vorm van reactie of compensatie is ontvangen. Ik hoop op jullie ondersteuning om alsnog een spoedige en correcte afhandeling van dit dossier te bewerkstelligen en het uitblijven van de schadevergoeding aan te kaarten. Bij voorbaat dank voor de hulp en bemiddeling.
Refund annulatie vlucht
Op 08/07/2021 boekten wij een ticket naar Kiruna in Zweden via travel agency Supersaver. De vlucht zou vertrekken in Brussel en via Stockholm naar Kiruna. Beide vluchten zouden gebeuren met luchtvaartmaatschappij SAS (Scandinavian Airlines). Dit was de eerste maal in lange tijd dat we nog eens een vlucht hadden geboekt en aangezien we een beetje angstig waren dat er iets zou gebeuren zoals stijgende covidcijfers of een covidinfectie bij onszelf, betaalden we extra voor een flexibel ticket met covid19-verzekering. Daarnaast heb ik nog een annulatieverzekering op mijn mastercard, dus ik dacht dat we volledig gedekt waren voor rampscenario’s. Onze vlucht zou vertrekken op 03/09/2021. Op 16/08/2021 krijgen we een eerste mail dat de uren van vertrek veranderd zijn. Op zich geen probleem, want het ging over dezelfde dag. Op dat moment zijn we ook treinen en hotels beginnen boeken ter plaatse, aangezien het ernaar uitzag dat we gingen kunnen vertrekken. Op 17/08/2021 krijgen we een mail dat onze vlucht niet zal vertrekken en een mogelijke omboekoptie. Voor die omboekoptie zouden we dan €30 administratiekost moeten betalen + het verschil in prijs van de vlucht. De vlucht deed een gigantische omweg en had een extra tussenstop. Dit vertrouwden we niet. Op 18/08/2021 kregen we een mail dat onze vlucht geannuleerd was omwille van de covidsituatie en dat er een aanvraag tot refund is gedaan bij de luchtvaartmaatschappij. Hierbij stond ook dat we niet moesten verwachten dat alle taxes gerefund zouden worden.Beiden hebben we uren gebeld met de helpdesk van Supersaver en Scandinavian airlines. Supersaver kon ons geen informatie geven waarom de vlucht exact geannuleerd was. Op dat moment was de covidsituatie niet zo ernstig en vlogen er talloze vliegtuigen uit. SAS heeft op dat moment in heel Europa zonder reden vluchten geannuleerd. Scandinavian airlines heeft ons zo goed als niet verder geholpen omdat we via Supersaver geboekt hadden en we via hun onze refund moesten aanvragen. Nu, 2 maand later, bellen we nog steeds regelmatig naar Supersaver en krijgen we nog steeds het antwoord dat zij geen refund ontvangen hebben van SAS om door te storten naar ons. Wij zijn echt ten einde raad. Wij hebben alles gedaan om dit soort praktijken te voorkomen en toch is onze vlucht geannuleerd zonder dat wij gebruik hebben kunnen maken van ons ‘flexibel ticket’ of covid19 verzekering. We hadden onze vakantie perfect kunnen uitstellen naar een ander moment, maar die optie werd ons niet gegeven. Graag hadden wij het volledige bedrag van onze vlucht terug gekregen, inclusief de extra taxes die we betaald hebben.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten