Onaanvaardbaar

5 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

J. V.
17/09/2025

bereikbaarheid Pre Metro

Beste, op 16/09/2025 heb ik een 90-plussers geholpen om tram 9 te bereiken, in Pre Metro station Diamant. In gezelschap van een persoon die slecht te been is, is me opgevallen dat de toestand van het station een ware schande is, voor een "beschaafd" land. Als je al een behoorlijke diepe afdaling hebt gedaan, zonder roltrap of lift, komt ge op een tussenverdiep, waar ge dan een bord kunt lezen dat ALLE roktrappen defect zijn en zullen hersteld worden tegen eind 2026 (geen vergissing, wel degelijk 2026). Mensen die slecht te been zijn worden doorverwezen naar de lift, doch die is ook defect. Ik moest mijn gezelschap dus nog, via de trap, naar beneden helpen. Volgens mijn stappenteller is die trap 3 verdiepingen hoog. Niet verbazingwekkend dat mijn vriend, zoals eerder gezegd, een 90-plusser, doodop was, eer hij eindelijk op het perron geraakte. Dit kan toch niet, zeker in een belangrijk station, zoals Diamant

In behandeling
I. D.
3/09/2025

betaald ticket, toch boete

seponering boete die onterecht werd opgelegd. PV nummer 2623302737 ik heb betaald per sms terwijl ik aan het bellen was. daardoor is het betaalbewijs met vertraging aangekomen, namelijk op 24/8/2025 om 19u20. de controleur heeft toch een boete geschreven desondanks het correct betaalde ticket. het papieren bewijs dat ik kreeg dateert van 24/8/2025 19u24 (4minuten na ontvangst betaalbewijs per sms). echter spreekt de lijn in de opgestuurd documenten per post van 19u20. dit alleen al is een procedure fout. daarbij komend was de controleur ook brutaal, en heeft hij de boete totaal onterecht geschreven. de tegenbewijzen van mijn kant zijn ook al 2x aan de lijn bezorgd. ik heb deze boete al 2x betwist maar tevergees. hoop dat testaankoop hierin kan helpen, anders zal ik genoodzaakt zijn om dit via mijn advocaat te spelen.

In behandeling
E. V.
30/07/2025

Niet mogelijk om Zomerpas aan te kopen door huidig abonnement

Geachte mevrouw/heer, Voor onze dochter die een Delijn jaarabonnement (geldig tot eind juli 2025) heeft, wouden we gebruik maken van de zomerpasactie van Delijn. Hiervoor belde mijn vrouw naar uw klantendienst, dit kon niet online aangekocht worden maar wel in een de lijnwinkel (fysiek). Gezien we deze zomer aan de kust verblijven was dit voor ons een fijne vervoerskeuze. Op 14 juli gingen we dus naar de Delijn winkel aan Oostende station. Daar zeiden ze dat niet mogelijk was omdat er nog een actief abonnement op de Mobib kaart stond. Mijn vrouw zei dat ze naar de klantendienst had gebeld en duidelijk het advies had gekregen dat enkel kon in fysieke lijnwinkel om dit kunnen aankopen. Dit was verkeerde informatie volgens hun. Dit was niet mogelijk we waren verkeerd geïnformeerd door de klantendienst. Ik stel echter vast dat wanneer ik dit opzoek op het internet dat er wel degelijk een mogelijkheid is om een abonnement vervroegd op te zeggen (in lijnwinkel) en dan een nieuw product aan te kopen zonder voorwaarden en op de MOBIB kaart te plaatsen. Graag duidelijkheid of dit mogelijk is of niet ? Zoja zouden we graag toch een zomerpas voor onze dochter willen aankopen gezien mijn vrouw en onze zoon dit ook hebben aangekocht. Onze dochter werd eigenlijk gestraft omdat ze nog een actief abonnement had. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie MOBIB kaart - Screenshot delijn procedure die beschikbaar is op het web.

In behandeling
F. D.
22/07/2025

Geldigheid rittenkaart

Na 2 jaar is mijn vooruit betaalde rittenkaart niet meer geldig, het resterende bedrag ben ik kwijt, is dit wettelijk?

Afgesloten
Y. V.
24/06/2025

Afschaffing infoborden

Op basis van deze informatie, werd ik gecontacteerd door een aantal ouderen die momenteel niet overweg kunnen met een mobiele telefoon en zich enkel en alleen baseren op de infoborden aan de bushaltes. Het kan niet zijn dat de ouderen hier de dupe van gaan zijn, zij gebruiken hun gsm vaak voor de bellen of mss (als ze het al kunnen) whatsappen met de kinderen - kleinkinderen. De Lijn heeft besloten om de fysieke infoborden bij haltes geleidelijk af te schaffen en te vervangen door digitale alternatieven. Dit betekent dat reizigers steeds meer gebruik zullen moeten maken van digitale schermen, de website of de app van De Lijn om reisinformatie te raadplegen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform