Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Betalings probleem
Dit fraudeleus bedrijf heeft eerst gelogen over weigering van mijn eigen pakket , weigering van een betaling voor tax invoer Wat ik wel heb betaald , en hebben mij pakket naar geweigerde goederen gestuurd, waar het vast zit en mijn geld Willen ze niet terug storten. Iedere week komt het zogezegd in orde . Maar nooit gebeurd er iets ! Zou heel graag mijn centjes terugkrijgen.
Ontvangen van pakje
Beste Op 01/07/2025 heb ik een pakje via bpost naar vicedeal bedrijf in Hong Kong terug gestuurd Na een tijdje kreeg ik van de ontvanger het bericht dat het pakket nog niet was aangekomen. Ondertussen heb ik bpost gecontracteerd ze hebben gezegt dat ik nog 2 weken moeten wachten en daarna als het pakje niet geleverd is terug met hun contact op nemen . Gisteren heb ik hun terug gebeld een ze zeggen dat had ik 30 dagen na zending tijd om met hun contact op te nemen en ze kunnen daar niks me doen (want de zending was zonder truck op volging )terwijl ik had contact met hun op genomen en moest ik 2 weken wachten en heb ik ook 30€ voor zending al betaald . Nu tot 20 september moet het bedrag van pakje betalen aan klarna .
Terugbetaling
Ik had een maand geleden iets gekocht op een site vanuit Amerika , ik had het item nodig voor een speciale gelegenheid. De verkoper had netjes en heel snel àlles afgehandeld en verstuurd met tracking nummer . Mijn pakket was aangekomen midden augustus in België . En toen na 2 weken zat mijn pakket vast , toen ik keek op de website om te kijken wat er aan de hand was , was mijn verbazing heel groot , toen ik zogezegd mijn pakket geweigerd had en ook weigerde de cod taks te betalen ! De 18 de augustus zogezegd, ik was op mijn werk die dag , mijn man was thuis en die heeft geen chauffeur gezien van ups! Ik heb ook niets van bericht gekregen over die c o d tax van 91 euro , op de site zag ik dat ik dat moest betalen wat ik uiteraard meteen gedaan heb . Toen ik keek op de site werd mijn pakket naar Duitsland gestuurd bij geweigerde goederen … ik had dat item nodig op een bepaalde datum die verstreken was … en het was niet bepaald goedkoop.. ondertussen had ik al 20 e-mails gestuurd naar alle afdelingen van ups . Omdat ik het pakket niet meer wou , heeft die site mij gelukkig terug betaald , maar ik heb aan ups die 91 euro betaald en niemand kan me helpen om dit geld terug te krijgen. Ben echt radeloos!! Heb al 3 keer gebeld en tig mails verzonden en ben het nu echt beu !!! Dat pakket zit nog altijd vast in Duitsland En ik wil mijn geld terug
Deel pakje verdwenen
Naar aanleiding van een verkoop via Vinted heb ik door middel van een door de koper aangekocht verzendlabel een pakket verstuurd dat bestond uit drie dozen die stevig aan elkaar getaped waren (volledig rond), aangezien het twee paar schoenen en enkele kledingstukken betrof. De totale lengte + breedte + hoogte van het pakket bedroeg 140 cm, want binnen de grens van 150 cm was. De ontvanger heeft echter van de drie dozen enkel de bovenste kleine doos met de kledingstukken ontvangen, waarop ook het label plakte. De twee grote schoendozen zijn onderweg verdwenen. Ik stuur jullie ook enkele foto's van het pakket in kwestie. Ik heb Vinted hierover aangesproken, maar werd afgewimpeld omdat volgens hen het pakket niet goed verpakt was. Aangezien de tape volledig rond de dozen ging, kunnen de twee onderste dozen niet accidenteel zijn losgekomen. Ik heb tweemaal contact opgenomen met jullie klantendienst, maar die verwijzen me door naar Vinted. Ik hoef geen compensatie op enige manier, ik zou alleen willen dat iemand in de sorteerfaciliteiten waar dit pakket gepasseerd is kan nakijken of beide schoendozen nog kunnen teruggevonden worden (met inhoud). Ik zou denken dat pakketjes die niet meteen kunnen toegewezen worden toch ergens worden bijgehouden. Ik zou ook graag hebben als dit is nagekeken dat deze alsnog aan de ontvanger worden bezorgd. Ik mag er normaal toch van uitgaan van zodra een pakket wordt overhandigd aan het pakketpunt dit heel bij de ontvanger aankomt? Dit is toch uw verantwoordelijkheid, eender waar het verzendetiket werd gekocht.
Telenet medewerker adviseert ons om naar Proximus te gaan
Op 25 maart kwamen wij voor de eerste maal bij een telenet winkel om een contract af te sluiten voor onze verhuis naar een nieuwbouwwoning. Daar hebben ze ons verteld dat er voor de bovengrondse aansluiting een kabel + gat in de gevel voorzien moest worden en dat er op 5 mei (ruim voor de verhuisdatum) iemand zou langskomen voor de aansluiting. De persoon die op 5 mei bij ons geweest is wist echter niets van een bovengrondse aansluiting en dacht dat hij slechts voor de binnenaansluiting kwam. Naar aanleiding hiervan heb ik terug contact opgenomen met telenet en werd er op 16 juni een nieuwe afspraak ingepland. Vroeger was geen optie ondanks dat we bijna 3 maanden op voorhand in de winkel kwamen en de fout van het niet natrekken van onze situatie bij Telenet lag. Op 16 juni kwam er echter niemand opdagen. Vermits dit om een onderaannemer ging kon Telenet niks anders doen dan een mail sturen en wachten, zelf konden zij niet telefonish contact opnemen om nog maar iets van verdere info te verkrijgen. Omdat we na twee dagen nog geen enkele update hadden gekregen hebben we zelf teruggebeld waarop er ons verzekerd werd dat er op 19 juni iemand zou langskomen. Omdat we dit bijna niet konden geloven hebben we meermaals en nadrukkelijk gevraagd of het dan zeker over de aansluiting buiten ging waarop we gerust gesteld werden dat het in orde ging komen. De persoon die op 19 juni langs kwam dacht echter opnieuw dat hij enkel voor de binnenaansluiting kwam en kon ons dus niet verder helpen. Het werd ons heel duidelijk dat er bij Telenet bijna niemand verstand heeft van waar hij mee bezig is. Ondertussen ontvingen we elke maand een factuur + aanmaningen ondanks dat we nog van geen enkele dienst gebruik konden maken. De verhuisdatum was ook al lang gepasseerd waardoor er ons Tadaam werd aangeraden wat totaal niet goed werkt en ook nog eens maandelijks geld kost. De mensen van Telenet gaven zelf aan dat dit geen goede oplossing is. Na opnieuw een week niks gehoord te hebben, namen we zelf terug contact op met telenet die ons vertelde dat de werken niet meer voor het bouwverlof zouden gebeuren en dat het ook niet duidelijk was wanneer dan wel. Niemand wist iets en niemand kon ons iets vertellen. Extreem frustrerend wanneer het ondertussen 4 maanden geleden is dat je om een wat ons een simpele dienst lijkt bent gaan aankloppen bij een van de grootste dienstverleners van ons land. Als kers op de taart adviseerde meerdere telefonistes en winkelmedewerkers ons om misschien gewoon bij een andere provider aan te kloppen. (absurd??!!) Tijdens het bouwverlof nogmaals zelf contact opgenomen met de hoop op een update, tevergeefs, ze konden niks anders doen dan het nogmaals navragen. Ondertussen werden onze mobiele diensten ook geblokkeerd door zogezegde onbetaalde facturen van diensten waar we geen gebruik van konden maken. Een winkelmedewerker van Telenet zelf had ons echter geadviseerd om alle aanmaningen te negeren en vooral niks te betalen, wederom absurd. De kost van de eerste factuur die we wel betaalde + onze nieuwbouwkorting waren we ondertussen kwijt... op 28 juli werden we uiteindelijk gebeld en verzekerd dat de werken op 21 augustus uitgevoerd zouden worden. Uiteindelijk was dit inderdaad het geval. 5 Maanden na datum... Ook ging het uiteindelijk om een ondergrondse aansluiting waardoor er voor niks een gat in onze gevel gemaakt werd. Als de winkelmedewerker ons vanaf dag 1 correct had geadviseerd en het nodige had gedaan had dit allemaal veel efficienter kunnen lopen. Wij kregen tot op heden nog geen enkele kost terugbetaald, alhoewel dit ons wel verzekerd werd gedurende het hele proces.
Misleidend advertentie op de website
Geachte heer/mevrouw, Op 8 september 2025 heb ik via de website van Hey! Telecom een gsm-abonnement en internet voor thuis besteld. Op de website stond duidelijk vermeld dat er een korting “for life” van toepassing was: Voor het gsm-abonnement: €2 korting for life, waardoor de prijs €7 per maand zou zijn in plaats van €9. Voor het internetabonnement: €5 korting for life, waardoor de prijs €34 per maand zou zijn in plaats van €39. Tot mijn verbazing ontving ik via e-mail een contract waarin staat dat deze kortingen slechts voor de eerste 3 maanden geldig zijn, waarna de volledige prijs wordt aangerekend. Dit wijkt volledig af van de informatie op jullie website op het moment van bestellen. Deze werkwijze is naar mijn mening misleidend, aangezien er op de website duidelijk werd aangegeven dat de korting levenslang (for life) zou gelden. Ik verzoek u daarom om: het contract aan te passen conform de geadverteerde voorwaarden (korting for life), of, indien dit niet mogelijk is, de bestelde diensten kosteloos te annuleren. Indien ik de volledige prijs moet betalen, kan ik immers bij andere aanbieders terecht waar wél duidelijke en eerlijke voorwaarden gelden. Ik hoor graag zo spoedig mogelijk . Met vriendelijke groet, Talita Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs
Orange rekent constant boetes aan
Orange vermeld niet dat je een boete moet betalen als je hun modem terugzend. Ook blijven ze dreigen met NOG een boete terwijl de modem aangekomen is bij hen in perfecte staat op 1 september. Want ik ben amper 3 maand klant geweest bij hun. Na administratieve ramp heb ik beslist om over te stappen naar een andere provider. Als je orange contacteert dan weten ze nooit niks en krijg je achteraf verzonnen boetes.
Verplichting tot aanschaf Internet
Beste, Ik krijg van jullie bericht dat ik moet overstappen van Decoder, maar dat dit alleen kan mits het afsluiten van een Internet abonnement! Ik heb al een ander Internet abonnement en wil dit niet opzeggen. Bovendien is het nog aan mij om zelf te kiezen welke provider ik wil! Deze praktijk is laakbaar en of die wettelijk is? Daarover heb ik nog mijn twijfels. Ik wil een passende oplossing anders zal ik mijn contract bij jullie moeten opzeggen. Mijn andere provider biedt ook digitale TV aan. Mvg, Erwin daelman
Telefonisch contract All in belgie
3 jaar geleden mondeling via de telefoon blijkbaar een contract afgesloten voor reclame. Nu krijgen we 2 dagen vooraf een melding dat dit contract stilzwijgend verlengd is met daarna direct een factuur. Voor hu,n als de mail gelezen is, is het een bevestiging dat we akkoord gaan. Wij gaan hier helemaal niet mee akkoord. De persoon die dit mondeling 3 jaar geleden heeft bevestigd is ook geen bevoegd persoon voor dit te doen, alsook werkt hier al 4 jaar niet meer. Ze blijven ons lastig vallen met rappels en mails. 2 jaar geleden was dit telefonisch en hebben we uitdrukkelijk gezegd dat we dit niet wilden. Toen stopte het even, maar nu zijn ze weer terug. Dit lijkt me allemaal zeer onprofessioneel. We weten ook niet met wie we spreken of wie de verantwoordelijke is binnen hun bedrijf. Keer op keer laten ze het telefoon gesprek van 3 jaar geleden horen als bewijs van het afgesloten contract.
Oplichten van studenten, GeldEisers
Tijdens de studententijd heb ik de Knaek even kort gebruikt om enkele (kleine) kortingen mee te pakken. Na de studententijd was ik helemaal vergeten dat ik een Knaek account / abonnement heb. Ik hoor ook niets meer van hen, geen mailtje,... Na 2.5 jaar afgestudeerd nemen ze contact op dat ik 60 euro verschuldigd ben voor afgelopen 2 "studenten" jaren. Ik wist niet eens meer dat ik abonnement had, hierover heb ik afgelopen 2.5 jaar niets gehoord en plots moet ik betalen voor iets waar ik niet vanaf wist. Ik heb hen proberen te contacteren hierover maar geen antwoord gehad. Het enige wat ik kreeg waren mails en sms'jes over mijn openstaand saldo die ik moest betalen. Indien ik dit na 3 keer niet wou betalen gingen ze naar een incassatiebureau stappen. Dus dan toch maar gewoon betaald... En niet eens antwoorden via telefoon en email.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten