Goed

68 punten Info

Meest recente klachten

L. C.
10/12/2025

Site loopt vast waardoor je promo niet krijg

Beste, Je ontvangt een mail bij je ONE abonnement dat je recht hebt op een TV voor 59€. Echter wanneer je deze wilt aankopen gaat de site steeds in foutmelding met als melding "Oops! Er is iets fout gelopen. Probeer het later opnieuw." Echter je kan zo lang wachten en zoveel proberen als je wilt, de site werkt niet! Als je dan probeert te contacteren om dit te melden krijg je een AI chatbot die totaal niet kan helpen en als je vraagt om iemand van telenet te kunnen contacteren, geven ze me dat dit uren gaat duren. Promo's beloven, een site die niet werkt en een service die ondermaats is.

In behandeling
J. D.
5/12/2025

Betalen onterechte opzegvergoeding

Beste, Ik kocht enkele weken geleden online een iPhone 17 Pro Max 256GB bij Telenet, met klantenkorting. Zoals bij vele anderen ontving ik géén correct toestel maar een Samsung. Na wat over en weer gemail kreeg ik mijn geld terug zonder iPhone uiteraard. Nu krijg ik mijn factuur van Telenet en zou €125 opzegvergoeding moeten betalen omdat het contract vroegtijdig verbroken werd. Ik ben hier niet mee akkoord en zou dit niet moeten betalen… Het is niet mijn fout dat ik geen toestel ontvangen heb. Kan ik hier iets tegen doen? Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten, Justine Delarue

In behandeling
A. V.
4/12/2025

Overlast aanleg glasvezel

Geachte, Tijdens de maand mei 2024 werden door de firma Wyre (infrastructuur bedrijf opgericht door Telenet en Fluvius) graafwerken uitgevoerd voor mijn deur om de glasvezel aan te leggen. Mijn oprit werd open gebroken en de originele rode stenen werden vervangen door lelijke grijze stenen waardoor het visueel aspect wanordelijk oogt. Een klacht bleef on beantwoord. Bij de graafwerken werd de Telenetkabel doorgesneden ,aar de verplichte melding werd niet gedaan. Bijna dagelijks had ik kontakt met Telenet maar het heeft 3 weken geduurd om de oprit opnieuw open te breken en de verbinding te herstellen. Tijdens deze periode had ik geen internet, tv en vaste telefoonverbinding. Na lang aandringen kreeg ik van Telenet een ,inieme compensatie. Eind oktober 2025 werden de graafwerken hervat, blijkbaar waren de plannen van de eerdere werken verlorengegaan. Alweer werd mijn oprit opengebroken en ditmaal werd de stroomkabel zwaar beschadigd en alweer werd de verplichte meldinsplicht genegeerd. Hoe Fluvius, na meer dan een maand ,nog altijd geen actie heeft onernomen is me een raadsel maar maakt deel uit van een aparte klacht. Ik moet op advies van mijn geneesheer °s namiddags rusten maar door de enorme lawaaihinder was dit schier onmogelijk en was ik de wanhoop nabij en uiteindelijk heb ik beslist om , na deze bijzonder zwarte periode mijn woning te verkopen. Ik zal geen gebruik maken van de glasvvezelverbinding maar toch diende ik alle overlast te ondergaan. Van Telenet, die uiteindelijk de opdrachtgever zijn van al deze werken, verwacht ik een aanvaardbare tegemoetkoming voor alle overlast. Mvg, Alexander Van Agtmael

In behandeling
R. T.
1/12/2025

Aanrekening kosten weder aansluiting TV

Beste, Telenet rekent mij ongehoord hoge kosten aan voor het opnieuw aansluiten van mijn TV zo'n €80. Ik ben bijna 75 jaar en ken niets van techniek. Begin juli 2025 meldde ik problemen met mijn TV en telefoon aan telenet. zij stuurden een technieker. Die verving terstond mijn tv box . ik had dan een normaal tv beeld zonder storingen. De zware TV box met kabels moest ik zelf binnenbrengen in een telenet winkel. Maar enkele dagen later kreeg ik opnieuw problemen met de TV. Geen enkel beeld meer. Telenet zond opnieuw een technieker die vaststelde dat de fout niet lag bij telenet maar wel bij mijn 3 maanden oude TV. Ik trok met het toestel naar de zaak waar ik de TV had gekocht. Deze deelde mede dat het toestel naar de fabriek moest voor onderzoek. Omdat het jaarlijks verlof was sleepte het onderzoek zo'n 2 maand aan. Maar gunstig nieuws : ik kreeg een nieuw toestel van de winkel. ik belde opnieuw telenet op en vroeg om een technieker te sturen om mijn TV opnieuw aan te sluiten en ter zelfde tijd mijn telefoon verbinding te controleren omdat de verbinding soms wegvalt en dat vervelend is Er werd een technieker gestuurd maar men heeft mij verzwegen dat ik hiervoor zou moeten betalen. De technieker stelde vast dat ik geen HDMI kabel had. Bij het terugbrengen van mijn oude TV box had ik per ongeluk ook deze kabel afgegeven in de telenet winkel Delanghe op 't Zand in Brugge. Deze hebben mij daar niet attent op gemaakt. Ik ken niets van kabels. Het was voor mij niet mogelijk om zelf de aansluiting te maken omdat de HDMI kabel ontbrak. Telenet beweert dat ik 80 euro kosten moet betalen en dat terwijl ik meer dan 2 maanden al geen TV meer kon kijken hoewel ik er volgens hen zelf in fout ben. Moet ik als klant kennis hebben van kabels en waarvoor ze dienen. Ik vraag uw tussenkomst.

In behandeling
G. R.
29/11/2025

inkomsten verlies Zaak

Geachte mevrouw/heer, Ik ben de houder van het contract voor [telefoon/internetlijn] met BE0715707075 Sinds 28/11/2025 zijn er enkele problemen waardoor ik geen gebruik meer kan maken van de dienst: met name internet in mijn horecazaak. Ik heb het probleem al gemeld op 28/11 en 29/44 via 07471560736 zonder enig positief resultaat. door deze problemen lijd ik aan inkomsten verlies in mijn zaak. Ik verzoek om de definitieve oplossing van het probleem en de levering van de dienst op een niveau dat in overeenstemming is met de contractuele normen. Ik verzoek ook om erkenning van een schadevergoeding van 250€ te betalen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet

In behandeling

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 3 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform