Goed

71 punten Info

Meest recente klachten

S. V.
30/10/2025

Verhuis

Geachte mevrouw/heer, Op 15/10/2025, Heb ik mijn verhuis aangemeld via uw website. Ik stel echter vast dat ook al staat de verhuis als geregistreerd, er van alles fout loopt op uw dienst. Dit heeft geleid tot het probleem dat als ik volgende week donderdag verhuis naar mijn andere woning, geen toegang heb tot de Telenet diensten (internet , televisie) en ook niet kan werken. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 06/11/2025 dat dit in orde word gebracht. Met vriendelijke groeten,

In behandeling
A. D.
29/10/2025

aanrekening restwaarde modem

Beste, Bij het veranderen van Telenet naar Orange, hebben wij 2 modems moeten binnenbrengen. 1 van in ons tweede verblijf en 1 van thuis. Voor de modem van thuis hebben wij het postetiket gebruikt . Voor de tweede modem, die dienst is later overgeschakeld, ben ik deze gaan binnenbrengen bij het telenetpunt in Kuurne. Daar was alles in orde. Bij de eerst volgende aanrekening zie ik staan, vaste telefonie en de restwaarde van die modem. Ik bel op naar de telenet klantendienst om te vragen waarom dat de vaste telefonie nog werd aangerekend alsook de restwaarde van de modem. Het antwoord was dat de telefonie niet werd opgezegd. Dit kan kloppen want wij zijn enkel overgeschakeld met internet en tv naar Orange. Deze verwarring kan ik verstaan, de telefonie zat in het pakket, wij hebben daar niet aan gedacht. Dit werd toen met dit telefoontje opgezegd. De restwaarde zou ook wel in orde komen volgens de telefoniste omdat dit nog recent was en nog moest behandeld worden in het systeem. Ok voor mij. een maand later opnieuw een factuur met die restwaarde. IK bel opnieuw op naar de klantendienst, waar men mij verteld dat de modem niet geregistreerd staat als zijnde teruggegeven. Ik deed opnieuw de vertelling dat ik deze in de winkel heb binnengebracht. Zij vroeg dan aan wie. sorry dat weet ik niet. Dan vroeg ze welke dag juist. Was meer dan een maand geleden, dat wist ik ook niet. Ik heb ook geen document gehad hiervan, ik heb dit nog nooit gekregen als ik iets binnenbracht in de winkel. Maar soit ze ging hiervoor kijken. Nu opnieuw een factuur ontvangen met de vorige factuur en 10€ herinneringskosten. We zitten dus in een impasse. Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt. groetjes Adelheid

In behandeling
D. M.
22/10/2025

Opzeg correctie

Beste, Daar ik ben overgestapt naar een ander provider van telenet naar viking is iets misgelopen ineens kreeg ik een afrekening van 534.59 eur van telenet met terug contact op te nemen tussen beide providers heeft telenet hun fout toegeven dit staat op band en is er een corectie maar moest dan nog wel 2.64 eur betalen deze heb ik zelf 2 maal betaald nu krijg ik een herinnering dat ik nog een open staande bedrag van 186.37 eur moet betalen deze heb ik nu meteen uitgevoerd omdat ik bang ben voor de gevolgen. Mijn vraag naar jullie kan ik deze terug krijgen met jullie tussen komst. Avast bedankt, Dirk.

In behandeling
W. B.
20/10/2025

Overname (!) telenet netwerk Wittinck 3 te 9520 Sint-Lievens-Houtem

Geachte mevrouw/heer, Op 22/09/2025 heb ik met uw onderneming een overnamedocument ingediend online voor de Telenet verbinding in Wittinck 3 te 9520 Sint-Lievens-Houtem. We - de huisbaas zowel als ik - namen al verschillende malen telefonisch contact op. Telkemale werd ons verzekerd dat alles in orde was. Tot ik op 26/09/2025 een mail kreeg van Dhr. Piet Smet dat alle informatie omtrent mijn overname naar hem gestuurd werd. Ten eerste is dit een ernstige inbreuk op de data privacy en ten tweede heeft die persoon niets te maken met mijn onderneming. Op geen enkel document, noch andere vorm van communicatie is er enige vermelding naar deze persoon gemaakt. Volgende werkzaamheden zijn niet volgens onze overeenkomst en/of de regels van goed vakmanschap uitgevoerd: • ADMINISTRATIEVE overdracht van het Telenet abonnement volgens het ingevulde overnamedocument • het effectief uitvoeren van de telefonisch beloofde taken dd. 25/09/2025 • het opstarten van de professionele verbinding Ik verzoek u alsnog de gebrekkige uitvoering te verhelpen en over te gaan tot een correcte herstelling. Dat is wat de door mij gevraagde herstelling betreft, een resultaatverbintenis. Ik verzoek u mij binnen de 7 dagen in te lichten van uw verdere regeling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Overname document verzonden op 22/09/2025 - bevestigingsmail goede ontvangst van dit document - mailverkeer naar Piet Smet

In behandeling
S. F.
20/10/2025

Betwisting aanrekening nr. 253915129837 – mobiele internetkosten

Geachte, Hierbij wens ik de aanrekening van € 639,34, d.d. 16 oktober 2025, met referentie 253915129837, formeel te betwisten. Op deze factuur werden hoge bedragen aangerekend voor mobiel internetverbruik in België, terwijl ik niet vooraf op de hoogte was van de toepasselijke tarieven en zonder mijn uitdrukkelijke toestemming een nieuw mobiel abonnement heb gekregen na de stopzetting van mijn vorige Telenet-diensten. Ik heb intussen het deel van de aanrekening betaald dat ik als redelijk en verschuldigd beschouw, namelijk: € 123,77 voor het normale abonnement (One Up-bundel), en € 60,50 voor het mobiele internetverbruik in Nederland (roaming). Deze betaling gebeurde uit goodwill en zonder erkenning van schuld voor de overige aangerekende bedragen. De resterende aanrekening, met name de kosten voor mobiel internet in België (€ 627,18 + € 44,19), betwist ik volledig. Ik vraag daarom: *Een volledige toelichting over de totstandkoming van dit nieuwe abonnement en de daarbij gehanteerde tarieven; *De rechtzetting en creditering van de ten onrechte gefactureerde bedragen; *De opschorting van alle invorderingsmaatregelen tot mijn klacht grondig is onderzocht en beantwoord. Daarnaast wens ik te benadrukken dat ik mijn Telenet-toestel (modem) tijdig en correct heb teruggestuurd, conform de instructies van Telenet. Tot op heden ontving ik echter geen bevestiging van ontvangst, noch de terugbetaling van € 90 die hiervoor voorzien is. Ik verzoek u dringend om dit te verifiëren en de terugbetaling onverwijld in orde te brengen. Aangezien er geen geldige toestemming of transparante prijsinformatie werd verstrekt, beschouw ik deze aanrekening als niet rechtsgeldig (cf. artikelen VI.2 en VI.97 van het Wetboek van Economisch Recht – misleidende handelspraktijken en stilzwijgende contractvernieuwingen zonder instemming). Gelieve de ontvangst van deze betwisting te bevestigen en mij binnen 14 dagen schriftelijk te informeren over de verdere afhandeling. Met beleefde groeten, Sean Fierens

Opgelost

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 3 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform