Uitstekend

88 punten Info

Meest recente klachten

O. R.
14/11/2025

Terugvordering portokosten

05305506429863 Beste, Ik verstuurde op 24/11 een pakket naar een dpd postpunt in Spanje om daar zelf op te halen. Jullie doen er naar eigen zeggen 2/3 werkdagen over om het daar te krijgen. 3 weken later is het pakket er nog steeds niet en ben ik inmiddels terug in België. De redelijke termijn is hier dan ook ruimschoots overschreden. Een integrale terugbetaling van de gemaakte kosten zie ik dan ook niet meer dan billijk. Ik vraag mij trouwens af of er iemand nog weet waar mijn goederen zich nu bevinden. Met vriendelijke groeten, Oliver Rombout.

In behandeling
T. J.
4/11/2025

Slechte telefonische service

Vandaag verwachtte ik een pakket dat volgens de e-mail tussen 10u32 en 11u32 zou worden geleverd. Toen het pakket na dat tijdstip nog niet was aangekomen, controleerde ik de zending (nummer 05162991828876) en zag ik dat het was teruggestuurd naar het depot. Misschien voor een latere levering, maar ik wou dit graag even nakijken. Ik heb vervolgens naar jullie klantendienst gebeld en kreeg te horen dat de oproep €0,30 per minuut kost. Je kunt je voorstellen hoe frustrerend het was om ongeveer 10 minuten aan de lijn te hangen, telkens opnieuw een automatisch bericht te horen over hoe belangrijk mijn oproep is, en uiteindelijk geen medewerker te spreken te krijgen. Het blijkt bijzonder moeilijk om op een andere manier contact met jullie op te nemen, dus dien ik mijn klacht in via Test Aankoop. Ik zou het erg op prijs stellen als iemand zo snel mogelijk contact met mij opneemt en er vooral voor zorgt dat mijn pakket vandaag nog wordt geleverd, aangezien dit dringend is.

Opgelost
E. W.
23/10/2025

Geen leveringspoging ondernomen - Pakket meteen naar afhaalpunt

De verwcahte DPD-levering is helaas nooit gearriveerd. DPD heeft bevestigd dat de leverancier nooit aan onze deur is geweest, maar op 100 meter ervan is gestopt. Ik begrijp dat er fouten kunnen gebeuren, maar het zou ook fijn zijn als deze worden rechtgezet. We hebben dit helaas al eerder gehad met DPD. Het minste wat DPD kan doen is toch het pakket écht komen aanbieden in plaats van dat ik er zelf om moet rijden. Het is jammer, zowel voor de verloren tijd als voor het verloren geld voor een telefoongesprek dat ik met DPD wilde aangaan, maar waarbij ik niemand aan de lijn heb gehad omdat het steeds "uitzonderlijk druk" is. De digitale reactie van DPD: "Ik kan u zeker begrijpen dat u het pakket terug bij uw thuis had geleverd. Echter is er een procedure dat als het pakket in een afhaalpunt is geleverd dit niet meer opgehaald kan worden." Dat is lekker makkelijk, vooral voor DPD zelf. Nogmaals: dit is helaas niet de eerste keer bij hen!

In behandeling
H. V.
29/08/2025

Levering in ver weg gelegen postpunt

Vorige week vrijdag moest bij ons een pakje, besteld bij 'De Gele Flamingo', geleverd worden door DPD. Mijn vriendin was de hele dag thuis behalve 's ochtends om 8u om onze dochter naar de creche te doen. Ze had nog de tracking van DPD gecheckt en de bezorger was volgens die tracking op dat moment nog ver weg. Maar toch was tijdens die 20 minuten afwezigheid de bezorger langs geweest en had ook niet aangebeld bij de buren die wel thuis waren. Dit is zeer spijtig en had kunnen vermeden worden als de tracking van DPD beter werkte. Nu is het normaal geen probleem om die pakjes dan bij een afhaalpunt te gaan halen, ware het niet dat DPD het pakje had achtergelaten op en postpunt meer dan 20 minuten rijden, terwijl er genoeg afhaalpunten van DPD bij ons vlakbij zijn. Ik heb DPD hiervoor proberen te bellen om naar een oplossing te zoeken, maar de (betaal!!)nummer op hun website werkte niet. Ook de chatbot op hun site helpt voor geen meter. Ik heb dan maar een contactformulier op hun site ingevuld, maar nooit reactie op gekregen. Er zat dan niets anders op dan er vandaag speciaal om te rijden waar ik meer dan 3kwartier tijd kwijt was!!

Opgelost
J. V.
25/08/2025

Pakket niet geleverd

Geachte mevrouw/heer, Op 17 juni 2025 bestelde ik via EliteWheels een product met referentie Order #58468, dat verzonden werd via DPD met trackingnummer 84140000536637. Ik stel echter vast dat dit pakket nooit bij mij werd geleverd. Volgens de verzendinformatie van DPD zou het adres incorrect zijn. Na contact opgenomen te hebben met zowel de afzender als met dpd zelf, blijkt dat het adres wel degelijk correct is. Ik heb echter ook geen email of sms updates ontvangen over de status van mijn pakket, noch enige melding of afleveringsbewijs. Ook de verkoper bevestigde dat het juiste adres werd opgegeven. Eens ik na veel proberen eindelijk contact had met dpd was mijn pakket helaas al teruggestuurd naar de afzender. Dit heeft geleid tot aanzienlijke frustratie, verlies van tijd en het feit dat ik mijn bestelling – waarvoor ik wel degelijk betaald heb – niet ontvangen heb. De communicatie met zowel DPD als de webshop heeft tot op heden geen oplossing geboden. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 10 september 2025 om mij het betaalde bedrag integraal terug te betalen, dan wel alsnog zorg te dragen voor een correcte levering van het bestelde product. Met vriendelijke groeten, Jente Van de Weyer Zijstraat 16 Meerhout 2450 België

Opgelost

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform