Getuigenis

Testaankoop doet Outspot defecte oortjes terugbetalen

21 mei 2024
terugbetaling defect Outspot

21 mei 2024
Nadat hij ontdekte dat de Bluetooth-oortjes die hij online had gekocht op Outspot niet goed werkten en geen reactie kreeg van het verkoopplatform, contacteerde een van onze abonnees onze juridische dienst voor hulp. Lees hier hoe hij zijn defecte oortjes dankzij ons terugbetaald kreeg.

Defect product, geen reactie van verkoper

Eén van onze abonnees klopte bij onze juridische dienst aan met een klacht over het online verkoopplatform Outspot, waar hij een defect product kocht. "Toen ik merkte dat mijn nieuwe oortjes niet goed werkten, heb ik eerst een e-mail gestuurd naar het platform om terugbetaling van het product te vragen en om retourlabels te sturen", aldus onze abonnee.

De klantendienst van de site ging echter niet in op dit verzoek en eiste dat onze abonnee hen een video of foto's zou sturen om het defect aan deze hoofdtelefoon te bewijzen. Hij stuurde daarop een video via WeTransfer. Zonder reactie.

Toen Outspot niet meer antwoordde op zijn mails en onze abonnee merkte dat het bedrijf geeneens de moeite had genomen om het filmpje te openen, nam hij contact op met Testaankoop. Onze medewerkers grepen in en stuurden een aanmaning van terugbetaling naar het verkoopplatform.

Druk op de verkoper en de leverancier

Na deze aanmaning liet de klantendienst van Outspot weten samen met de leverancier van de oortjes te bekijken hoe ze samen tot een oplossing kunnen komen.

In eerste instantie stuurde de leverancier de gedupeerde consument instructies om de hoofdtelefoon correct te bedienen. Helaas leverde dit weinig op: "Met deze procedure slaagde ik er weliswaar in om de oortjes te koppelen met mijn smartphone, maar bleef het rechteroortje stil. Mijn geduld raakte op.".

Onze juridische dienst kwam daarom opnieuw tussenbeide om een terugbetaling af te dwingen.

Testaankoop helpt abonnee bij terugbetaling

De leverancier ging uiteindelijk akkoord om de aankoop te vergoeden. In een mail kreeg onze abonnee verschillende terugbetalingsmogelijkheden gepresenteerd, zijnde een voucher met aanvullende terugbetaling of een rechtstreekse terugbetaling op zijn rekening. "Dankzij Testaankoop is dit geschil succesvol afgehandeld", klinkt het tevreden bij onze abonnee.

Verdedig je rechten met de hulp van Testaankoop

Deze getuigenis bewijst welke impact een consumentenvereniging kan hebben om commerciële geschillen opgelost te krijgen, zeker in situaties met betrekking tot aankopen via het internet.

Heb jij zelf ook een conflict met een bedrijf? Aarzel niet om contact op te nemen met de juridische dienst van Testaankoop als je rechten worden geschonden. Wij zullen altijd ons best doen om de beste oplossing te vinden.

Contacteer onze juridische experts

Aanbevolen voor jou

Ontvang onze nieuwsbrief en blijf steeds op de hoogte!

Registreer je