“Bol.com betaalt mij terug dankzij Testaankoop”

Probleem met levering bij Bol.com
Verkeerde bestelling geleverd
Eind november 2022 bestelt mevrouw Véronique van Ravestyn een Xbox-console op Bol.com. Ze betaalt het bedrag van €229 met een cadeaukaart. Twee dagen later wordt de bestelling geleverd, op het moment dat ons lid niet thuis is. Bij thuiskomst vindt ze in de brievenbus een enveloppe met een voedingskabel, maar van de console geen spoor.
Mevrouw van Ravestyn neemt contact op met de klantendienst van Bol.com om de vergissing te melden. Daar krijgt ze te horen dat ze de kabel mag terugsturen als “fout geleverd”. Ze stuurt het pakje terug en bestelt ook een nieuwe Xbox. De nieuwe console wordt niet veel later geleverd.
Bol.com betwist inhoud van retourzending
Ons lid verwacht het bedrag dat ze betaalde voor de eerste, niet geleverde Xbox terug te krijgen, maar dat gebeurt niet. Integendeel. Tot haar verbazing krijgt ze een paar weken later de teruggestuurde kabel opnieuw thuis geleverd, met de melding dat ze een fout artikel heeft teruggestuurd. Bol.com verwachtte de Xbox die ons lid nooit heeft ontvangen.
Mevrouw van Ravestyn probeert opnieuw verhaal te halen bij de klantendienst, maar vangt bot.
Testaankoop komt succesvol tussen
Testaankoop neemt contact op met Bol.com
In december 2022 neemt mevrouw van Ravestyn contact op met Testaankoop. Onze juridische dienst laat aan Bol.com weten dat ons lid recht heeft op de terugbetaling van de aankoopsom van €229 voor de eerste Xbox die nooit werd geleverd.
We melden dat ons lid het bestelde artikel niet heeft ontvangen en dat ze geen kwijting heeft ondertekend voor de console. Hierdoor ligt de bewijslast voor de levering bij Bol.com.
Bol.com talmt
Aangezien Bol.com geen gevolg geeft aan de vraag van Testaankoop, stuurt onze juridische dienst een eerste herinnering op 20 januari 2023. Opnieuw blijft een reactie uit. We sturen een tweede herinnering op 10 februari, maar ook die blijft zonder gevolg.
Het bedrag van €229 wordt uiteindelijk terugbetaald
Na een derde herinnering eind maart komt er eindelijk een positief antwoord. Bol.com meldt ons dat ze de klacht in behandeling hebben genomen en dat ze ons lid zullen terugbetalen.
Een paar dagen later wordt het bedrag van €229 effectief opgeladen op de cadeaukaart van mevrouw van Ravestyn.
Hoe neem je contact op met Testaankoop voor hulp?
Een geschil met een bedrijf? Neem dan contact op met Testaankoop om je rechten te doen gelden. Reageert een bedrijf niet op je klacht? Stuur dan een formele klacht met onze ondersteuning via onze Klachtenmodule.
Krijg je geen antwoord van een bedrijf of heb je vragen over je rechten, neem dan telefonisch contact op met onze Juridische Adviesdienst, van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur (vrijdag tot 16.00 uur).