Lid krijgt haar geld terug na geannuleerde vlucht en extra ticket

Nadat ze gestrand was bij haar tussenlanding in Oostenrijk door een geannuleerde vlucht, weigerden de betrokken luchtvaartmaatschappijen de kosten van onze abonnee te compenseren. Dankzij onze hulp werden haar vliegtickets uiteindelijk toch geterugbetaald.
Het is een vlucht die ons lid niet snel zal vergeten. In juli kocht ze tickets op de website van Brussels Airlines om naar Boekarest te vliegen, met een tussenstop in Wenen. Helaas zette ze nooit een voet in Roemenië.
Een geannuleerde vlucht, geen oplossing
Ons lid zou op 25 juli van Brussel naar Boekarest vliegen met een tussenstop in Wenen. De terugvlucht was gepland voor 27 juli, dit keer met een tussenstop in Zürich. Hoewel de eerste vlucht perfect verliep, strandde ze in Oostenrijk. "De eerste vlucht was met Brussels Airlines, de tweede met Austrian Airlines. Maar de Oostenrijkse maatschappij annuleerde de vlucht naar Boekarest met het argument van moeilijke weersomstandigheden. Maar ze boden geen oplossing", vertelt ze.
Daar strandde ze, zonder enige mogelijkheid om nog naar Boekarest te geraken. Om terug te keren naar België moest ze een extra vliegtuigticket kopen. De extra kosten bedroegen € 274,11, wat het totaal voor haar trip op € 622,55 bracht, zonder dat ze ooit haar bestemming had bereikt.
De luchtvaartmaatschappijen wijzen elkaar met de vinger
Terug in België nam onze abonnee contact op met de luchtvaartmaatschappijen om de kosten te recupereren. "Ik was erg teleurgesteld door de houding van Brussels Airlines. Aangezien ik de tickets via hun website had gekocht, rekende ik erop dat zij hun rol als bemiddelaar zouden spelen, wat niet het geval was. Austrian Airlines ontkende vanaf het begin elke verantwoordelijkheid. Uiteindelijk waren de maatschappijen voortdurend de verantwoordelijkheid aan het doorschuiven," vervolgt ze.
De tussenkomst van Testaankoop deblokkeert de situatie
Uiteindelijk besloot ze een beroep te doen op Testaankoop. We spraken met Brussels Airlines en slaagden erin al haar vliegtickets terugbetaald te krijgen. "De terugbetaling van 622 euro stond eind oktober eindelijk op mijn rekening", vertelt ze tevreden. "Ik wil Testaankoop nogmaals bedanken voor hun hulp in deze zaak."