Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
H. C.
25/10/2025

Tariefverhogingen

Geachte, Vandaag mijn afrekening van PIDPA voor het water gekregen. Ben toch even verschoten van de tariefverhogingen. Basistarief voor water gestegen van 1,6970€/m³ in 2024 naar 2,1073€/m³ voor 2025, is een stijging van 24,17%. Gemeentelijke afvoer gestegen van 1,6533€/m³ in 2024 naar 1,9114€/m³ voor 2025, is een stijging van 15,61%. Bovengemeentelijke bijdrage voor zuivering gestegen van 1,1809€/m³ voor 2024 naar 1,6621€/m³ voor 2025, is een stijging van 40,74%. Maandelijkse factuur gaat hierdoor van 94€ per 3 maanden naar 117€ ( slechts 3m³ meer verbruikt t.o.v. van vorige periode ). Hebben zij het recht om dergelijke tariefverhogingen door te voeren.? Is hierop geen enkele controle vanuit de Vlaamse regering? Zijn dergelijke tariefverhogingen in gans Vlaanderen merkbaar voor 2025? Kan dit door jullie eens bekeken worden. Groeten Herman,

In behandeling
C. G.
25/10/2025
aquariatics

werkingsproblemen

Beste, ik heb in 2022 contact opgenomen met de firma Aquariatics uit Berlaar ivm het aanschaffen van een ontijzeringsinstallatie voor het ontijzeren van grondwater. Hij stelde een installatie voor dat werkt op het principe van ozon via een filtermedium. Wij hebben deze installatie gekocht en hebben hiervoor 2930,25€ betaald inclusief plaatsing. Deze installatie werd enkel gebruikt voor het sproeien van de tuin. Door de jaren heen heb ik hier jaarlijks onderhoud op laten doen tot vorig jaar kwam ik tot de constatatie dat er weer roestvorming plaatsvondt op de tuintegels. Ik heb dan eerst een nieuwe ozonator laten plaatsen twv 325€, nadien was het probleem nog steeds niet opgelost. Dan stelt hij voor om het filtermedium te vervangen twv 590€. Dat is dan ook gebeurd maar nog steeds geen verbeterd resultaat. Dan neemt hij een staal water en zegt hij dat het water een ph -waarde heeft van rond de 6 waardoor het systeem niet kan werken. Het systeem moet blijkbaar een minimum waarde hebben van 7,4.Hij heeft voor de aankoop met geen woord gerept over de ph. Nu vraag ik aan hem hoe we dit gaan oplossen en kwam mij te vertellen dat ik een volledig ander systeem moet laten plaatsen op eigen kosten. Dus nu staat hier een volledig gerenoveerd systeem ter waarde van in totaal 3845€. Ik wordt gewoon met mijn rug tegen de muur gezet. Wat kan ik hier tegen doen? Mvg, Christof Geypen

In behandeling
p. b.
25/10/2025

factuur 97792642

Betreft: Betwisting van factuurnummer 97792642 Op 23/07/25 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 866.69 Dit gaat over een rioolaansluiting, die er niet is. Ben hiervoor 3 maal in het klantenkantoor te Genk geweest, heb ook mevr Ine Eerlings telefonisch gesproken, maar uiteindelijk moet ik dit toch betalen "omdat dit een apart kadasternummer heeft"; een uitleg waar jullie 3 maanden over moeten "nadenken". App 2D is aangesloten op putje, waar ook 2A,B,C zijn aangesloten, want er is daar maar 1 putje; hiervoor heb ik een factuur gekregen op 22/09/23 en ook betaald. Waarom sturen jullie mij bijna 2 jaren later nog een factuur na voor een onbestaande aansluiting??? Mijn gezond verstand zegt me dat je niet kan betalen voor iets wat er niet is, maar blijkbaar hanteert Fluvius andere wetten. Heb ook meermaals gevraagd de betalingsherinneringen te stoppen, maar nu heb ik een ingebrekestelling gekregen van Alektum met EXTRA KOSTEN. Zo word ik gedwongen om dit te betalen zonder verhaal. Een klacht indienen bij jullie en bij externe klachtencommissie heeft tot niets geleid. Tenslotte: jullie aansluitingen voor elektriciteit op dit adres waren ook één grote ramp met onderaannemers die niet wisten wat ze moesten doen en mij verschillende dagen hebben gekost. Fluvius verdient een DIKKE NUL voor klantenservice. Peter Baeten

In behandeling
K. C.
24/10/2025

Installeren van digitale water meter

Beste, Ik kreeg een paar dagen geleden een sms van tea plus iov een onderaannemer van pidpa dat ze op 24-10-2025 een digitale water meter komen plaatsen Dus ik bel hen op om te zeggen dat de bel van mijn poort niet werkt dus dat ik niet weet dat ze er zijn en of ze misschien een uur kon zeggen wanneer ze hier ongeveer aan komen. Ze vroeg me om een referentienummer omdat ze mijn adres niet in hun computer zag. Ze zei dat dit in een e-mail moet staan of een brief. Maar beide heb ik nooit gehad alleen een sms. Dus ik vroeg kan dit dan een phishing zijn ? Een antwoord daarop heb ik niet gehad. De mevrouw die ik aan de telefoon had was heel onvriendelijk. Ik zei dat ik vandaag andere verplichtingen had die al weken vast staan en die absoluut niet kan verzetten omdat vrijdag de enige dag is dat ik niet moet werken dus mijn afspraken op deze dag dan zet. Ze zei dat ik dan veel eerder mijn afspraak had moeten verzetten en ik zei dan daarop dat ik het nog niet lang wist. Ik moest maar naar pidpa zelf bellen omdat ze mij niet verder kon helpen maar dan op een heel onvriendelijke toon Ik heb dan zelf een half uurtje geleden naar pidpa gebeld en dit uitgelegd. Veel konden ze niet doen omdat dit een onderaanemener is van hun.

In behandeling
S. V.
23/10/2025

Afbetaling en geen stopzetting contract

Beste, op 18/08/2025 kreeg ik van jullie een afrekening van 320,14€. Ik had jullie gecontacteerd via de chat voor een afbetaling maar die persoon kon me niet helpen. Ik heb jullie al proberen bellen maar dat lukt blijkbaar ook niet! Op 13/10/2025 heb ik via jullie site contact genomen met jullie en mijn situatie uitgelegd. Op die contactname heb ik nog steeds geen antwoord en we zijn al 12 dagen verder. Nu dacht ik ik zal eens kijken op de site of er al antwoord is en daar zie ik plots staan dat ik zal afgesloten worden in december! 1 ik heb een afbetaling voorgesteld en 2 ik heb nooit gezegd dat ik wens afgesloten te worden! Ik wil U uitdrukkelijk nog eens mijn toestand schetsen en toch nogmaals vragen om een afbetaling te doen in 10x Mijn tussentijdse facturen zijn nu naar 80 gegaan ipv 40 en voor mij is het echt zeer zeer moeilijk om in kortere termijnen af te betalen dan 10 maanden. Ik heb ontzettend veel gezondheidskosten elke maand. Ik ben altijd een juiste betaler geweest bij jullie maar voor mij is elke maand ipv 40€, 120€ al heel veel om te betalen maar dat lukt me nog wel net. Als U geen afbetaling in 10 maanden 40€ aanvaard dan weet ik echt niet waar ik het geld nog moet halen. Ik heb tenminste de wil om het af te betalen en is in korter dan 1j. Ook vraag ik U om in december het contract niet stop te zetten, 1 heb ik daar niet om gevraagd en 2 heb ik zelfs maar 1 herinnering gekregen en al u gecontacteerd maar ben ik nog steeds wachtende op een antwoord van mijn laatste contact. Ik kan nu nog 40€ storten als eerste afbetaling indien U akkoord gaat. Met vriendelijke groeten Van den Brande Sandra

In behandeling
A. Z.
21/10/2025

Betwisting factuur

Betreft: : Klacht/betwisting over mijn contract en eindafrekening van 8 oktober ’25 en verzoek om oplossing Geachte mevrouw/heer, Hierbij wil ik een formele klacht indienen over mijn huidige energielevering bij Engie en verzoek ik om een dringende oplossing voor mijn situatie. Ik heb de klantendienst reeds gecontacteerd maar heb geen bevredigend antwoord gekregen. Ik heb een klachtenbrief verstuurd maar complaintmanagementteam@engie.com maar heb nog geen antwoord ontvangen. Ik neem contact met jullie op via Test Aankoop. Het is i.v.m. de eindafrekening van 8 oktober ’25. Op 27 december 2024 hebben wij telefonisch contact gehad met uw klantenservice om een vast contract aan te vragen met een vast maandbedrag. Tijdens dit gesprek werd het jaarlijkse verbruik doorgegeven van onze vorige leverancier, Total Energies: 10.000 kWh voor gas en 2.000 kWh voor elektriciteit. Wij hebben aanvaard dat het maandbedrag 94,20 euro zou zijn, waarbij duidelijk werd gecommuniceerd dat dit een vast bedrag betrof voor het opgegeven verbruik voor een jaar. Na het opzeggen bij Total Energies ontvingen wij een bevestiging per e-mail waarin deze afspraken werden herhaald, een contract voor een jaar met een vaste prijs. Tot onze verbazing ontvingen wij op 7 oktober 2025 onze afrekening, waaruit blijkt dat wij 546,26 euro moeten terugbetalen (zie bijlage). Ons verbruik bleek zelfs lager te zijn dan datgene wat aanvankelijk werd opgegeven: 5.948 kWh voor gas en 1.405 kWh voor elektriciteit. Dit staat in schril contrast met de duidelijke afspraken die wij hebben gedaan. Ik heb jullie gecontacteerd maar heb geen bevredigende hulp kunnen verkrijgen (enkel dat wij een ander contract kunnen aangaan). Dit is voor mij zeer teleurstellend en onaanvaardbaar, aangezien ik mijn verbruik te goeder trouw heb doorgegeven en een duidelijke overeenkomst heb gesloten. Ik verzoek u vriendelijk om deze situatie te herzien en om een passende oplossing te bieden. Gezien wij dit betwisten zullen wij de betaling voorlopig uitstellen tot wij een correct en volledig antwoord van u hebben ontvangen. Met vriendelijke groet, Ameer Zaidan en Halima Arbaj

In behandeling
R. V.
20/10/2025

Onaangekondigde onderbreking bij geplande werken

Op 03-10-2025 werden er geplande werken uitgevoerd in een zijstraat van de Kasteelstraat op zo'n 250 m van onze woning. Plots en onaangekondigd was er 's morgens 03-10-2025 een lange wateronderbreking. Erg aangenaam als je als mindervalide (76 j) onder de douche staat....en als de vaarwasser draait!!! Mijn echtgenote heeft meerdere keren contact genomen met De Watergroep i.v.m. de klacht. Net voor de middag is het leidingwater terug geactiveerd.....maar er kwam slijkwater en veel lucht uit de leidingen. Gevolg: waterfilters en ontkalkzout vervuild met bruin slijk en bijna geen water dat uit de kranen kwam door de vervuilde filters. Mijn echtgenote heeft terug gebeld naar De Watergroep. De mevr. Aan de lijn beloofde de komst van een technieker. Helaas niemand gezien. Teruggebeld naar De Watergroep. De mijnheer aan de lijn zei droogweg dat er GEEN technieker zou langskomen en dat ze zouden "ontluchten op afstand" !!!??? . Dat moeten ze eens uitleggen Dus beloven en dan de belofte niet nakomen en zelfs geen verontschuldiging !!! Gelukkig hebben wij foto's getrokken en hebben we steeds een stel filter- en zoutpatronen in stock. We hadden afspraak met vrienden en die hebben we dus geannuleerd zodat we de filter en het zoutvat konden demonteren om de leiding te ontluchten en te "ontslijken". Dat was een hele klus met wel wat water en luchtverlies door onze watertellen....en een verbrodde namiddag. Wij hebben al 2x een klacht gestuurd naar De Watergroep (zie 2e herhaling in bijlage). BESLUIT: We vinden dat de Watergroep, indien ze lang geplande werken uitvoert. Ze minstens de klanten op de hoogte kan brengen van een GEPLANDE onderbreking....ook als woont die klant op 250 m of verder, en om de hoek en ligt die blijkbaar op het einde van een waterleiding. Bovendien werd de belofte voor de komst van een technieker, voor het vaststellen van de schade en het ontluchten van de leidingen, niet gerespecteerd. Wij vragen een compensatie voor de geleden schade en de ongemakken..... We kijken uit naar nieuws van De Watergroep.

In behandeling
E. J.
20/10/2025
S&S

Ongehoord hoge factuur

Beste, Ik wil graag een klacht indienen over de betaling die ik moest doen, na een ontstopping van een toilet. Na de uitgevoerde taak werd mij een bedrag van 1961 euro gevraagd. Direct te betalen. Met overschrijving. Compleet van de kaart gewoon de betaling uitgevoerd. Nadien toch beginnen nadenken en de meningen van vrienden gevraagd. Pure oplichterij! Als alleenstaande die een stinkend lekkend probleem snel wou oplossen (in een huurhuis) en niet 1 tot 3 weken wilde wachten (ik contacteerde loodgieter), is dit gewoon ongehoord. Daarenboven is het probleem nog niet helemaal opgelost. Er is nog steeds een kleine lekkage. Die zouden ze dan wel gratis uitvoeren deze week. Is zo'n hoog bedrag wel juist en wettelijk? Ik vroeg op voorhand een raming en die konden ze niet geven. De machine zou starten aan 180 euro en het zou afhangen van hoe lang de machine nodig had om te ontstoppen. Achteraf bleek ook het gebruikte product 950 euro te kosten. Niks van gezegd. Een totaal van bijna 2000 euro. Zowat de helft van mijn spaarrekening. Kan ik iets doen?

In behandeling
G. H.
20/10/2025

Afspraken niet nakomen

IK krijg een afspraak voor de plaatsing van een digitale meter en enkele dagen ervoor een bevestiging. Ik blijf de godganse dag thuis en annuleer een aantal werkvergaderingen om alles vrij te maken. Men ging langskomen tussen 12 en 16 uur. Om 16.15 u krijg ik een telefoontje dat eea wegens 'omstandigheden' niet kon doorgaan en dat ze een nieuwe afspraak wensen. KAN dit zomaar? Kunnen wij geen schadevergoeding eisen wegens tijdroof? Dit is toch geen manier van werken?

In behandeling
F. M.
18/10/2025

Factuur 25701212

Beste, Probleem: omvormer HUAWEI geeft geen injectie van zonnepanelen door. De technieker heeft alles terug op een professionele manier inorde gebracht. Na het inwerking stellen van de omvormer heb ik tweemaal gevraagd wat de eventuele kosten zijn en heeft hij duidelijk geantwoord dat dit een tussen van GARANTIE op de installatie is. Krijg ik achteraf een faktuur waar alles in rekening gebracht wordt desondanks de garantie van 10 jaar ! Er werd reeds een dossier aangemaakt: thread::276Wa6VLH72TCFObNigt41s::

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform