Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
B. D.
16/12/2025

Digitale meter

Beste, hier zal ik het eventjes allemaal uit de doeken doen. STAP 1: Fluvius maakt een afspraak bij Tea om bij ons een digitale meter te installeren op 19 november. STAP 2: Dit paste niet voor ons aangezien we op huwelijkreis vertrokken die dag. Ik vervoeg dus de afspraak naar 13 November. Hierbij meld ik expliciet dat ik enkel na 15u kan aangezien een normale mens moet werken. STAP 3: 13 November breekt aan. Berichtje rond iets na 11u dat de techniekers onderweg zijn. HUH ??? Ik snel naar mijn baas om TOCH maar verlof in te zetten om deze "prachtige en klantvriendelijke" mensen van Tea binnen te laten. STAP 4: Om 12u thuis. Tea komt NIET OPDAGEN. Tot 18u gewacht, gezorgd dat mijn vrouw alles had voor online te kunnen verder werken zonder elektriciteit als ze terug kwam van haar werk... maar geen kat te zien. GEEN briefje in de bus dat ze VOOR 12u zouden geweest zijn en ik ze toch toevallig gemist zou hebben zoals het zelfs niet eens in hun opmerkingen staat. (van 12tot18u beschikbaar zijn). STAP 5: Wij vertrekken op huwelijksreis -> meanwhile aangetekende zending in de bus die voor 6 December afgehaald moest worden. Wij waren op reis tot 12 december, dus ONMOGELIJK op tijd af te halen. Kregen van bpost de brief zelfs niet, mits machtiging van mijn kant aan mijn zus om de brief af te halen. Na veel toeters en bellen, TOCH de brief gekregen (-> Dreiging met juridische procedure Bla bla bla...) maar ook daar weer dus ONMOGELIJK de mogelijkheid gehad om op tijd Tea te verwittigen voor een nieuwe afspraak. STAP 6: 15 December, eerste werkdag na thuiskomst, via de aangetekende willen inloggen om nieuwe afspraak te maken -> FOUT BIJ HET INLOGGEN. STAP 7: Tea dan maar gebeld, krijg ik hier de meest ONBESCHOFTE vrouw aan de telefoon die droog, irritant en moeilijk deed dat het onze fout was dat we te laat waren. Ze beantwoordt amper mijn vragen of gaat niet eens verder in op de eigenlijke oorzaak van deze hele drama: WAAR WAREN JULLIE 13 DECEMBER??? WAAR WAS DE COMMUNICATIE DAT JULLIE NIET ZIJN LANGSGEKOMEN??? want ik was gewoon thuis. Zegt enkel dat ze mijn probleem niet verder kan behandelen en verbindt me door. Ditmaal wel een vriendelijke vraag die me enkel meldt dat ze de sitautie in ons dossier heeft genoteerd end at FLUVIUS ons gaat contacteren. Bedankt!

In behandeling
J. B.
16/12/2025

wijziging energieleverancier

op basis van een mandaat aan Enbro uit december 2018, opgemaakt door iemand die sinds mei 2021 hiertoe geen bevoegdheid meer heeft, wordt enerzijds het lopende energiecontract met Ecopower opgezegd en anderzijd een nieuw contract met Enwyse per 01/01/2026 opgemaakt. Enbro beroept zich op de privacy wetgeving om het mandaat nog steeds te laten gelden, hoewel het intrekken van de bevoegdheid van de toenmalige mandaatgever publiek werd gemaakt via de bijlage van het Staatsblad. Aan Enbro: gelieve in de toekomst geen verder gebruik te maken van dat mandaat.

In behandeling
B. H.
16/12/2025
Pro Dak

KLACHT DIENST NA VERKOOP

Beste, Ik heb u op 30 oktober al een mail gestuurd hierover maar heb tot nu toe geen enkele reactie gehad. Daarom hieronder nog eens dezelfde vragen met specifiëring. Graag had ik toch snel reactie én actie gehad ivm deze problemen. 1 van de kastjes van VELUX werkt niet meer. Dat van de zonwering. Batterijen vervangen, alles nagecheckt enz. Graag een nieuw kastje of een herstelling of wat is de procedure? Dit is nog steeds de garantieperiode. 2. Ook heb ik nog steeds geen contact van u gehad ivm het aansluiten van de roofing aan de dorpel, ondertussen al ettelijke maanden geleden. 3. Ook de plekjes in het glas op het dakraam, bij plaatsing veroorzaakt door uw mensen, zijn nog altijd niet verwijderd. Weet dat bij een eventuele lekkage van het dak, dit het eerste is dat zal gemeld worden. Een heel dak mooi dichtbranden en afwerken om alles waterdicht te maken en dan een stuk van ongeveer een meter zo laten, is vragen om problemen op termijn. Het is vrij goed afgewerkt door de installateur van de deur, maar toch... In bijlage nogmaals de mails van 20 juni en van 30 oktober 2025. Vertrouwend dat dit uiteindelijk in orde zal komen, getuige uw eigen woorden, wacht ik even op uw reactie. Alvast bedankt! Hartelijke Groeten, Bart Huysmans Gasstraat 54 B-2060 Antwerpen +32 491 12 57 76

In behandeling
J. M.
16/12/2025

Verschrikkelijk slechte service

Beste Frank, Jouw dienstverlening liep vanaf dag één al stroef : onbereikbaar via sms of telefoon. De installatie van onze zonnepanelen liep niet van een leien dakje en heeft een tijd aangesleept : installatie niet compleet, keuring liet op zich wachten, aarding was niet in orde, we konden nog niet op de app, enzovoort... De installatie gebeurde eind 2019 en was begin 2020 eindelijk volledig en eens alles op punt stond hadden we geen klachten. Begin 2024 merkten we dat de omvormer stuk was, blijkbaar al sinds november 2023... Wij dachten dat dit gemonitord werd door MDSolar? Na vele malen bellen en sms'en kregen we je uiteindelijk te pakken en bleek dat dit niet zo was. Maar je zou komen kijken : conclusie : omvormer was kapot. Er waren echter leverproblemen waardoor er geen nieuwe hervormer voorhanden was. Na weer weken bellen en sms'en ben je uiteindelijk een 'voorlopige' omvormer komen hangen terwijl de andere hersteld zou worden. Ondertussen was het april = 6 maand géén zonne-energie kunnen opwekken, wat resulteerde in een forse extra factuur van onze energieleverancier... We zijn op dat moment dus april 2024. Op 5 februari 2025 hebben we je terug gecontacteerd met de vraag of onze omvormer al gerepareerd was, want die voorlopige (niet gekeurd?) hing er nog steeds en daarvan konden wij geen gegevens zien in de SolarEdge app. Contact met Solar Edge zelf leverde niks op : we moesten het maar oplossen met jou (onbereikbare) verdeler van Solar Edge... Je was bereid de huidige omvormer te laten hangen mits betaling van een 'kleine' opleg van €300, over een reparatie van de oude werd niet meer gerept... We waren niet zo blij met deze etra kost maar ja, wat moesten we? We vroegen je een factuur op te maken (nee Frank, in het zwart betalen gingen we NIET doen, we wachten er trouwens nog steeds op...) Het heeft uiteindelijkenog tot april geduurd voor we eindelijk onze app opnieuw konden gebruiken. Maar daar stopt het niet, helaas. Wij hebben sinds kort een digitale teller en wilden onze premie aanvragen. Maar, o verrassing : daar is een keuringsbewijs en zo voor nodig. Wat we dus niet hebben. Daar hebben we niet bij stilgestaan op het moment dat de omvormer geplaatst werd, ook niet toen hij uiteindelijk bleef hangen. Maar wel heel belangrijk voor onze brandverzekering bedenken we nu ook... MD Solar (Frank) gecontacteerd : geen enkele respons... Solar Edge gecontacteerd : zoek het uit met de installateur. Zucht... Hoe lossen we dit op?

In behandeling
H. C.
16/12/2025

betalingsachterstand door geblokkeerde facturatie

Hieronder de letterlijke mail die ik heden 16/12/2025 stuurde naar Total energies : E232194362: Uw aanvraag: 09352206: "Complaint : Ingevolge uw mail van 16/12/2025 zend ik hierbij het uitreksel van mijn bank om mijn verzoek te staven, datik geen achterstand heb in het afbetalingsplan van E25/02815733.Tevens betwist ik uw claim van betalingsachterstand sinds 03/06/2025,die er kwam door een geblokkeerde facturatie waardoor ik geen VSF mocht ontvangen maar wel afrekening E25/06615098.Ik heb meermaals klantendienst gecontacteerd, doch nooit een oplossing gekregen hiervoor. Ik eis dan ook een rechtzetting en een integratie van de 2 facturen in één globaal afbetalingsplan. Mijn adcocaat/schuldbemiddelaar is op de hoogte en leest mee"

In behandeling
V. D.
15/12/2025

Formele klacht – onduidelijke en onterechte aanrekening van €50 Betreft: Gebaad Jaimy by Belfius

Hierbij wens ik een formele klacht in te dienen tegen het bedrijf Gebaad Jaimy by Belfius wegens onprofessioneel handelen en onduidelijke facturatie. Zonder voorafgaande duidelijke uitleg werd er een bedrag van €50 aangerekend. Tot op heden heb ik: • Nooit een originele factuur ontvangen • Geen betalingsherinnering ontvangen • Geen aangetekende brief van een deurwaarder ontvangen • Geen duidelijke schriftelijke uitleg gekregen over de reden van deze kost Wanneer ik om uitleg vraag, krijg ik enkel de vage mededeling dat het zou gaan om “hun verleende dienst”. Dit klopt niet, aangezien het probleem waarvoor zij zijn langsgekomen niet werd opgelost. Er werd dus geen effectieve of succesvolle dienst verleend. Ik vind het onaanvaardbaar dat: • kosten worden aangerekend zonder correcte factuur, • er geen transparante communicatie is, • en dat ik moet betalen voor een probleem dat niet werd verholpen. Ik verzoek u dan ook om: 1. Een gedetailleerde en originele factuur te bezorgen 2. Een duidelijke motivering van de aangerekende €50 3. Annulering van deze kost, gezien de dienst niet correct werd uitgevoerd

In behandeling
A. P.
15/12/2025

Communicatie met onderaannemer

Geachte mevrouw/heer, Op 15.12.25, krijg ik in mijn mailbox het bericht van De Watergroep dat mijn watermeter door een digitale watermeter zal vervangen worden op 22.12.25 . Ik stel echter vast dat ik de onderaannemer enkel telefonisch kan bereiken om de afspraak te wijzigen. Vermits ik in het buitenland verblijf ben ik aangewezen op communicatie via mijn mail-box, om een gepaste datum af te spreken voor deze interventie. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen [18.12.25 me de contactgegevens, via mailbox, door stuurt om alsnog de installatiedatum te kunnen verschuiven naar januari 2026, of later. Ik zou het alvast waarderen dat de interventie op 22 december, wordt geannuleerd tot ik op gepaste wijze een nieuwe afspraak kan inplannen. Met vriendelijke groeten, Agnes Bijlage: Aankondiging ter vervanging van mijn watermeter.

In behandeling
P. K.
15/12/2025

Foute afrekening

Total Energies Hallo, we hebben problemen met onze vorige energieleverancier Total Energies: Op 10 Sep krijgen we een eindafrekening die loopt tem 10/09/2025 en we zouden 343,90€ terugkrijgen voor elektriciteit (we ontvangen maar 182,18€) en 182,90€ voor gas (we ontvangen maar 89,19€). Dus nemen ze daar een voorschot van af voor het verbruik tem 21/10/2025 (datum van overgang naar Mega). Dat voorschot bedraagt dus 257,43€ Op 10:10/2025 betalen we nogmaals een voorschot van 190,74€. Op 18/11/2025 volgt de eindafrekening van 10/09/2025 tot 21/10/2025: Voor elektriciteit ontvangen we 45,42€ terug en voor gas betalen we 48,23€. Er wordt helemaal geen rekening gehouden met de voorschotten van 257,43€ + 190,74€ (448,17€). Ze hadden ons 448,17€ + 45,42€ - 48,23€ = 445,36€ moeten terugbetalen. Ik heb meermaals gebeld (lukt niet) meermaals gemaild, maar er komt niets. Behalve deze mail op 29/11/2025: "Zou u mij hiervoor uw klantennummer kunnen bezorgen?" Wat ik onmiddellijk gedaan heb.

In behandeling
E. V.
14/12/2025

eindafrekeneing

Beste, in 2023 vroeg ik aan engie een vazst contract aan. Ik gaf een beetje hogere kwh aan en ook van gas. Op de site zag ik van mijn energie vergelijken een vast contract voor 700 euro per jaar. Ik heb telefonisch contact opgenomen me een medewerker van Engie, die me duidelijk maakte dat dit ook zo is. Er werd een vast contract ondertekent. Nu moet ik bij de afrekening 1220 euro meer betalen, en dit voor het gebruik van 11 maanden. Na vele gesprekken met Engie, had ik mijn contract bij mij, telkens zeiden ze dat er een vergissing was en mij doorverwezen , en dan bleek ik meer te hebben verbruikt dan aangegeven. Bij fluvius heb ik het aantal kwh doorgegeven, en wat bleek, dat ik minder verbruikt had dan mijn vast contract dat ik had afgesloten. Ik heb mijn vast contract opgeslagen toen ik dit ondertekende,en kan dit voorleggen, Dit gaat over gas en electriciteit. Hopelijk kunnen we hierdoor vergissingen met engie vermeden worden, om later niet nare ervaringen te hebben.M.v.g Erik

In behandeling
M. D.
10/12/2025

Retroactieve investeringspremie zonnepalen

Beste, Via het nieuws heb ik vernomen dat er een premie te krijgen was voor het plaatsen van de digitale meter. We hadden recht op een compensatiepremie die vermeld stond in de brief. Volgens de brief moesten we de aanvraag voor eind 2025 binnen geven. We hebben dit nu geprobeerd maar er verschijnt op het scherm dat dit niet meer kan (zie bijlage). Dit is ook het geval bij mijn zoon.

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform