Goed

80 punten Info

Meest recente klachten

A. Z.
21/10/2025

Betwisting factuur

Betreft: : Klacht/betwisting over mijn contract en eindafrekening van 8 oktober ’25 en verzoek om oplossing Geachte mevrouw/heer, Hierbij wil ik een formele klacht indienen over mijn huidige energielevering bij Engie en verzoek ik om een dringende oplossing voor mijn situatie. Ik heb de klantendienst reeds gecontacteerd maar heb geen bevredigend antwoord gekregen. Ik heb een klachtenbrief verstuurd maar complaintmanagementteam@engie.com maar heb nog geen antwoord ontvangen. Ik neem contact met jullie op via Test Aankoop. Het is i.v.m. de eindafrekening van 8 oktober ’25. Op 27 december 2024 hebben wij telefonisch contact gehad met uw klantenservice om een vast contract aan te vragen met een vast maandbedrag. Tijdens dit gesprek werd het jaarlijkse verbruik doorgegeven van onze vorige leverancier, Total Energies: 10.000 kWh voor gas en 2.000 kWh voor elektriciteit. Wij hebben aanvaard dat het maandbedrag 94,20 euro zou zijn, waarbij duidelijk werd gecommuniceerd dat dit een vast bedrag betrof voor het opgegeven verbruik voor een jaar. Na het opzeggen bij Total Energies ontvingen wij een bevestiging per e-mail waarin deze afspraken werden herhaald, een contract voor een jaar met een vaste prijs. Tot onze verbazing ontvingen wij op 7 oktober 2025 onze afrekening, waaruit blijkt dat wij 546,26 euro moeten terugbetalen (zie bijlage). Ons verbruik bleek zelfs lager te zijn dan datgene wat aanvankelijk werd opgegeven: 5.948 kWh voor gas en 1.405 kWh voor elektriciteit. Dit staat in schril contrast met de duidelijke afspraken die wij hebben gedaan. Ik heb jullie gecontacteerd maar heb geen bevredigende hulp kunnen verkrijgen (enkel dat wij een ander contract kunnen aangaan). Dit is voor mij zeer teleurstellend en onaanvaardbaar, aangezien ik mijn verbruik te goeder trouw heb doorgegeven en een duidelijke overeenkomst heb gesloten. Ik verzoek u vriendelijk om deze situatie te herzien en om een passende oplossing te bieden. Gezien wij dit betwisten zullen wij de betaling voorlopig uitstellen tot wij een correct en volledig antwoord van u hebben ontvangen. Met vriendelijke groet, Ameer Zaidan en Halima Arbaj

In behandeling
I. C.
17/10/2025

installatie Smart App Engie

Beste, Sinds 12-10-2025 ben ik aangesloten bij Engie. Heb mail ontvangen voor de klankzone en de Smart-App. Alles ingevuld maar de App werkt niet omdat men de installatie niet kan afronden je krijgt dan de melding Kink in de kabel en deze site bestaat niet meer. Bij de klantenzone kun je nergens de verkregen activatie code inbrengen. Heb al een tweetal mails verzonden maar geen reactie alleen dat ze zijn ontvangen. Aantal keren de robot in de chat en medewerker gekregen maar ook dat loopt vast. Gewoon even iemand live spreken via de telefoon is niet mogelijk. Volgens mij is via een gesprek deze kwestie oplosbaar. Nu kan ik dus geen gebruik maken van alle voordelen. Dit is erg klant onvriendelijk en eigenlijk heb ik nu al spijt dat ik voor Engie heb gekozen. Wilt u zo spoedig mogelijk met mij contact opnemen om dit probleem op te lossen.

Opgelost
B. C.
17/09/2025

Foutieve einddatum van leegstandcontract

De einddatum van leegstandcontract van ons appartement is foutief. Dit moet 14/05/2025 zijn en niet 30/06/2025. Ik nam reeds tweemaal telefonisch contact op met Engie. Na het doorsturen van de gevraagde documenten (energie-overdracht) zowel per mail als aangetekend per post blijft de einddatum in de herinneringen hetzelfde. Engie heeft de factuur nu doorgestuurd naar een gerechtsdeurwaarder "De Wilde&Partners" . Factuur met 20 cent verhoogd. Ik nam telefonisch contact op met dit buro en stuurde de gevraagde documenten nogmaals door. De telefoniste was verbaal vrij agressie - zonder documenten konden zij niets ondernemen. Zij luisterde niet naar mijn verhaal. Maar omdat ik er geen goed oog in heb, schakel ik jullie reeds in. Bedankt al voor jullie bijdrage . Hilde Polet

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
P. D.
15/09/2025

Betwisting eindafrekening wegens niet toepassen van beloofde welkomstpremies

Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie 2 210 659 446. Ik heb een eindafrekening gekregen begin mei 2025 voor een bedrag van 739,98 EUR. Ik betwist echter deze factuur omdat geen rekening gehouden werd met de beloofde welkomstpremies ten tijde van intekening. Op de Engie klantenzone heb ik in verband hiermee, volgende klachten ingediend: 0094151780 (10/5/2025) 0094314270 (8/7/2025) 0094319476 (9/7/2025) 0094427821 (20/8/2025) Er zijn 4 maanden verstreken sinds mijn eerste klacht en nog steeds is er geen correcte afhandeling geweest van dit dossier ! Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van de eerder verstrekte informatie ten spoedigste en uiterlijk binnen de 7 dagen te willen corrigeren? Met vriendelijke groet, Pieter Delforche

In behandeling
R. C.
8/09/2025

PROBLEEM SOCIAAL TARIEF

BESTE HIERBIJ VRAAG IK NOG EENS HET SOCIAAL TARIEF AAN IK HEB DE GELDIGE ATTESTEN REEDS VERSCHILENDE KEREN DOR GESTUURD PER MAIL EN AANGETEKEND SCHRIJVEN VAN 01/09/2025 TOCH BLIJFT U ANTWOORDEN DAT DIT GEEN GELDIGE ATTESTEN ZIJN HET IS EEN ATTEST VAN DE FOD MET MIJN INVALIDITEIT EN EEN ATTEST VAN ECONOMIE ENERGIE WAAR OOK DUIDELIJK STAAT DAT IK RECHT HEB OP SOCIAAL TARIEF . IK HOOP DAT U DIT NU SPOEDIG HERZIET VOOR IK VERDER KLACHT INDIEN .MVG CAMPE ROGER .

Opgelost Behandeld door Test Aankoop

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 2 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform