Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 1464
- Aantal klachten *
- 232
- Afgesloten klachten*
- 90%
- Antwoordratio*
- 2 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Foutieve einddatum van leegstandcontract
De einddatum van leegstandcontract van ons appartement is foutief. Dit moet 14/05/2025 zijn en niet 30/06/2025. Ik nam reeds tweemaal telefonisch contact op met Engie. Na het doorsturen van de gevraagde documenten (energie-overdracht) zowel per mail als aangetekend per post blijft de einddatum in de herinneringen hetzelfde. Engie heeft de factuur nu doorgestuurd naar een gerechtsdeurwaarder "De Wilde&Partners" . Factuur met 20 cent verhoogd. Ik nam telefonisch contact op met dit buro en stuurde de gevraagde documenten nogmaals door. De telefoniste was verbaal vrij agressie - zonder documenten konden zij niets ondernemen. Zij luisterde niet naar mijn verhaal. Maar omdat ik er geen goed oog in heb, schakel ik jullie reeds in. Bedankt al voor jullie bijdrage . Hilde Polet
Betwisting eindafrekening wegens niet toepassen van beloofde welkomstpremies
Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie 2 210 659 446. Ik heb een eindafrekening gekregen begin mei 2025 voor een bedrag van 739,98 EUR. Ik betwist echter deze factuur omdat geen rekening gehouden werd met de beloofde welkomstpremies ten tijde van intekening. Op de Engie klantenzone heb ik in verband hiermee, volgende klachten ingediend: 0094151780 (10/5/2025) 0094314270 (8/7/2025) 0094319476 (9/7/2025) 0094427821 (20/8/2025) Er zijn 4 maanden verstreken sinds mijn eerste klacht en nog steeds is er geen correcte afhandeling geweest van dit dossier ! Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van de eerder verstrekte informatie ten spoedigste en uiterlijk binnen de 7 dagen te willen corrigeren? Met vriendelijke groet, Pieter Delforche
PROBLEEM SOCIAAL TARIEF
BESTE HIERBIJ VRAAG IK NOG EENS HET SOCIAAL TARIEF AAN IK HEB DE GELDIGE ATTESTEN REEDS VERSCHILENDE KEREN DOR GESTUURD PER MAIL EN AANGETEKEND SCHRIJVEN VAN 01/09/2025 TOCH BLIJFT U ANTWOORDEN DAT DIT GEEN GELDIGE ATTESTEN ZIJN HET IS EEN ATTEST VAN DE FOD MET MIJN INVALIDITEIT EN EEN ATTEST VAN ECONOMIE ENERGIE WAAR OOK DUIDELIJK STAAT DAT IK RECHT HEB OP SOCIAAL TARIEF . IK HOOP DAT U DIT NU SPOEDIG HERZIET VOOR IK VERDER KLACHT INDIEN .MVG CAMPE ROGER .
Foutieve facturatieperiode
Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met klantennummer 2 208 495 432 Ik heb de eindafrekening gekregen op 10.09.2024 voor de facturatieperiode 01.12.2023 - 28.08.2024. Ik betwist echter deze factuur omdat ik uitgetrokken ben uit het aangesloten pand op 02.01.2024 wat ook zo bevestigd wordt door het overnamedocument dat jullie reeds ontvangen hebben van mij. Ik heb van jullie sindsdien een bericht ontvangen (ref. 1047453549 (SWI/2208495432/JN6379)) waarin jullie verwijzen naar artikel 2.3 van mijn contract. Begin 2024 heb ik gemerkt dat er nog steeds voorschotten werden afgehouden van mijn rekening via de domiciliëring. Ik heb dan op 13.03.2024 reeds een bericht gestuurd naar jullie klantendienst om na te gaan of de overname correct verlopen was (ref. 9293594308). Nadat ik bevestiging had gekregen dat deze vraag correct ontvangen was en dat deze werd doorgestuurd naar de tweede lijn heb ik daar nooit een antwoord op ontvangen. Indien jullie klantendienst toen tijdig geantwoord had, had ik op die datum reeds het overnamedocument in kunnen dienen en het contract kunnen beëindigen. In plaats daarvan lieten jullie mij in het gewisse wat er juist fout was en heeft het contract dus foutief gelopen tot 28.08.2024. Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van die elementen spoedig en uiterlijk binnen de 14 dagen te willen corrigeren met als nieuwe einddatum 13.03.2024? Met vriendelijke groet, Stijn Langendries
Onrechtmatig aangerekend verbruik
Wij vragen een creditering van de betalingen die wij (eigenlijk wijlen ons moeder Daenekindt Hilda klantnr. 2210196201) verricht hebben sinds december 2023 voor het elektriciteitsverbruik via de meter met code EAN541448860022001188, welke ons nooit heeft toebehoord maar blijkbaar gekoppeld is met een openbaar verkeerslicht.
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 2 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten