Uitstekend

84 punten Info

Meest recente klachten

D. D.
16/09/2025

Betwisting factuur

Betreft: Betwisting van factuurnummer 2250380203 van 14/09/2025 Geachte mevrouw/heer, Op 14/09/2025 heb ik van u de hierboven vermelde eindfactuur ontvangen voor een bedrag van € 882,06. Dat moet echter een vergissing zijn: Wij hebben geen verbruik van 16603 kwh. Onze meter Meterstand overname 0 1 2 3 3 8 , 0 Gecommuniceerd 0 1 3 7 9 1 , 0 Gecommuniceerd dit is een verbruik van 1453kwh? en geen 16603kwh gas Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 130,77, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

In behandeling
S. V.
11/08/2025

Afbetaling geweigerd

zie bijlagen nota: maandelijkse voorschotten werden steeds op tijd betaald 23/03: ik krijg een killer afrekening van Mega en vraag een afbetalingsplan aan (01/04: overstap naar MijnEnergie via groepsaankoop) 01/04: afbetalingsplan goedgekeurd en altijd de aflossingen op tijd betaald 29/05: ontvangst van NOG een extra slotfactuur, betaald op op 4/06 11/06: ik ontvang plots een betalingsherrinnering voor mijn eerste afrekening en een bedrag van 400+€. 15/06: ik stuur een mail naar het opgegeven adres in de mail van 11/06 met de vraag waarom ik plots geen afbetaling meer mag uitvoeren en waar die extra 400€ vandaan komt Op 2/7 heb ik nog steeds geen antwoord en neem ik telefonisch contact op. De 400€ zou een niet betaald voorschot zijn en daarom werd het afbetalingsplan opgeschort. Ik vraag voor welke maand, krijg als antwoord april en vermeld dat ik voor april al een andere leverancier had. Antwoord mega: ja maar de 400€ is van je eindafrekening afgetrokken. Ik antwoord: kijk, als ik dat moet betalen, dan wil ik dat gerust betalen maar ik kan als alleenstaande absoluut niet het volledige bedrag dat jullie in 1 keer eisen in 1 keer betalen. mega antwoordt: geen probleem, we zullen een nieuw afbetalingsplan opstellen Op 14/7 heb ik nog niets gehoord en neem ik zelf nog eens telefonisch contact op uit schrik voor een deurwaarder. Er wordt mij verzekerd aan de telefoon dat het dossier in het systeem zit, ze gewoon veel werk hebben en ik geduld moet hebben. Vandaag, 11/8 krijg ik een mail (deze bijlage kon er niet meer bij) dat mijn afbetalingsplan geweigerd werd omdat ik het vorige afbetalingsplan niet gerespecteerd heb. Bullshit dus. Ik neem direct terug telefonisch contact op en krijg simpelweg te horen dat ik mijn plichten niet vervuld heb en ze geen afbetalingsplan willen aanbieden. Dus de idioten bij mega maken de fout om een voorschotbedrag voor een maand waarop ik al geen klant meer was, af te trekken van een eindafrekening en ik word gestraft? Dit is niet meer menselijk. Ik wil gerust mijn rekening betalen, maar heb aflossingen nodig want ik kan geen 2600Euro ineens neerleggen. Ik verdien zoveel (bijlange) niet eens per maand. Ik vecht en spartel al 20 jaar financieel alleenstaand en heb op bepaalde momenten tot 3 jobs. Als een deurwaarder hier de boel komt leeghalen, dan hoeft het voor mij niet meer en gooi ik mezelf voor de trein. En dan vermeld ik met plezier de absurde rekeningen en onmenselijkheid van Mega in mijn briefje.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
A. P.
5/08/2025

Contract Opzeg

Op 01/07/2025 zeg ik het contract bij MEGA op owv een onteigeningsprocedure, ik heb op die datum het pand verlaten en heb dus NUL verbruik sinds 30/06/2025 en het contract is dan stopgezet. Echter is mega steeds voorschotfacturen blijven eisen voor juli en augustus terwijl het contract allang officieel was opgezegd. Ze weigeren tot vandaag om dit correct te verwerken en nu krijg ik bijkomend nalatigheidskosten EN "ingebrekestellingen" voor die twee ONTERECHT GEEISTE facturen, nl. voor juli en augustus 2025, omdat ik ze uiteraard WEIGER te betalen, het is gewoon te ABSURD voor woorden. Ik EIS van hen dat ze ALLE nalatigheidskosten terug CREDITEREN naar mij (zie slotfacturen ondaan) en dat ze die facturen correct ANNULEREN ipv ze in de eindfactuur op te nemen, zoals ze nu blijkbaar KOPPIG willen blijven doen. Zij hebben GEEN recht om na 30/06/2025 nog enige facturen of kosten op te eisen, en het FEIT dat zij zelf met maanden achterstand zitten daar moet ik als klant NIET voor opdraaien!!! Dit is een hele ROTTE streek van MEGA om een klant die jarenlang TROUW bij hen gebleven is nu op deze manier te willen treiteren met onterechte facturen NA DATUM van OPZEG. Ik eis dus al die nalatigheidsinteresten en kosten TERUG, en een CORRECTE VERERKING van mijn eindfactuur ZONDER die facturen voor juli en augustus!

Opgelost
M. D.
23/07/2025

niet nakomen onderschreven contract

Geachte Via info@mijnenergie.be (achter vergelijking) heb ik mijn aangesloten bij Mega voor 67.85€/maand. (Zonder meterstanden)Bij het controleren van mijn rekening uittreksels , zie ik dat mijn contract niet gerespecteerd werd, ik betaalde voor Mei 214.45€- juni 214.45€. Daar ik me niet aangemeld heb voor dit bedrag(wurgcontract) heb een klacht ingediend bij claim@mega.be. Dit is 14 dagen geleden en er werd niet geantwoord van Mega. Daar ik dit bedrag niet maandelijks kan betalen en da dit voor mij contract vervalsing is. Graag had ik Uw hulp ingeroepen om het beëindigen van dit ongevraagde contract met opgedrongen betalingen. Ik dank U bij voorbaat voor de interventie bij Mega. Mvg Thierry Degroote https://www.mijnenergie.be/registratie/stap-4/843b3c88-89c6-4912-be8f-f1c7dfb3362e https://my.mega.be/clients/ME1093859/invoices/6JGSQG8WUH.pdf

Afgesloten
H. A.
3/07/2025

Korting niet toegekend

Geachte mevrouw/heer, Ik ben sinds 01/10/2023 klant met contractnummer 01618173 via de speciale aanbieding Test Aankoop Particuliere Klant Vlaanderen. Ik zou normaal een contractuele terugbetaling van 132,50 EUR moeten krijgen op de vaste vergoeding voor het eerste contractjaar. Deze is echter niet verrekend op de factuur met nummer 9250196167 van 29/05/2025. Ook mijn verzoek ter zake via uw website van 30 05 2025 werd niet behandeld. Mag ik u daarom via deze weg alsnog verzoeken om de terugbetaling van 132,50 EUR binnen de 7 dagen te willen uitvoeren? Indien dit niet gebeurt, behoud ik mij het recht voor om dit bedrag in mindering te brengen bij de eerstvolgende factuur die ik zal krijgen. Met vriendelijke groet,

Opgelost

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 2 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform