Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 602
- Aantal klachten *
- 176
- Afgesloten klachten*
- 85%
- Antwoordratio*
- 1 dag
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Misleidende tariefkaarten
Hallo, Ik ben via MijnEnergie klant geworden bij MEGA (levering gestart op 1/12/2025) en heb bijgevoegde contract met tariefkaart bekomen. Zie de bijlage "Mega contract met tariefkaart.pdf". Deze tariefkaart stemt echter niet overeen met de tariefkaart die van toepassing was bij aansluiting via MijnEnergie. Zie de bijlage "68e8863491889.pdf". Zowel de korting op de vaste vergoeding + de korting per kWh is verschillend. Kan u dit rechtzetten, aub?
Niet meer doorgeven prijzen dynamich elex.
Beste, wij hebben een kontrakt afgesloten bij mega voor dynamich elex. En een vast voor gas via jullie,maar de laatste 2 weken worden de prijzen telaat door gegeven Bv. Vroeger kregen we de uurprijs om 14 uur voor de volgend dag,nu om 1 uur in de nacht voor de dag,daardoor verliezen we overzicht in uren bv. Laden elex. Wagen, of we moeten onze wekker zetten Ik heb al kontackt op genomen maar ze willen dit niet aanpassen,wat nu Gr De taey
Hoger bedrag aangerekend dan voorstel vast contract Mega
We zijn een nieuwe klant bij Mega, klantnr. ME359673. Het voorstel van Mega naar ons toe voor een jaarverbruik elektriciteit, 4.164 Kwh & GAS, 1.445m³ of 16.762 Kwh Smart fixed, een vast contract gedurende 2 jaar aan 184,70 €/ maandelijkse bijdrage of 2.216,35 €/ jaarbasis. Op 10 november 2025 is er 341,15 € van onze rekening gegaan. Op 1 december 2025 is er 251,82 € van onze rekening gegaan. Er zit geen constante in de facturatie van Mega. Er worden hogere bedragen gefactureerd dan contractueel overeengekomen. Vragen aan mega voor uitleg worden niet beantwoord. - 10 nov 2025, 11:40 - 18 nov 2025, 19:18 - 22 nov 2025, 21:05 Uiteindelijk een standaard mail waar het erop neerkomt dat ze het druk hebben....21 nov 2025, 16:29 Bij de vorige leverancier betaalden we voor hetzelfde verbruik 217,58 €/ maand, na afrekening nog 345,49 € terugbetaling ontvangen. (kan geen bestanden oploaden gezien limiet van 3 mb. Bestanden zijn tussen 3 & 5 mb)
boete op plaatsing zonnepanelen
Hebben een dispuut met en naar aanleiding van berekeningen en afrekeningen ons toegestuurd leverancier "Mega" (voegen kopie hiervan bij) . Door dat wij in 2019 zonnepanelen hebben geplaatst dienen wij een afrekening te betalen van respectievelijk 542.43€ voor de periode van 12/04/2024 tot 10/04/2025 en de periode 04/04/2023 tot 11/04/2024 van 306.56€. Krijgen een annulatie afrekening via "Mega" van respectielijk 175.75 € en 16.16€. Na telefonisch contact met "Mega" is dit het gevolg van een laattijdige registratie van netbeheerder "Fluvius". M.a.w . worden wij dus beboet voor de laattijdige registratie van "Fluvius" en om zonnepanelen te leggen terwijl diegene die certificaten hebben dit gewoon blijft verder lopen. Ik wordt verder beboet om een dag en nachttarief te hebben.
SIM kaart werkt niet
Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie C-00025042 Op 30-10-2025 ben ik lid geworden bij jullie telecom dienst. Ik had de vraag om mijn bestaand nummer mee over te zetten van mijn toen bestaande provider Citymesh. SIndsdien heb ik niets dan problemen en kan ik zelfs sinds verleden week geen oproepen maken en niet gebeld worden, ik geraak helemaal niet geregistreerd op jullie netwerk. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk binnen de 2 dagen de nodige rechtzettingen te doen in uw administratie, en de werking van mijn simkaart weer te herstellen. Met vriendelijke groet,
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
