Middelmatig

51 punten Info

Meest recente klachten

E. D.
2/12/2025

Bedrog

Geachte Elegant probeert mij te laten betalen voor iets dat niet van mij is maar om de een of andere reden wel aan mijn naam gekoppeld is . -Het adres vermeld op hun mails is niet mijn adres , -de EAN nummers zijn niet die van mij ; -Ik ben geen klant bij Elegant ; maar wel bij Engie - reeds tel. contact gehad met contact persoon gemeld op email , die persoon schijnt het te begrijpen , maar verder geen gevolg . Door een onoplettendheid van heb Ik reeds betalingen uitgevoerd met een bedrag van +/- 200€ die ze tot op heden nog niet terug betaald hebben, maar ze sturen wel betalingsherinneringen van voorschot factuur , En nu ontvang Ik ook nog een eindafrekening met een bedrag dat ik moet betalen van 83,59€ ook gekoppeld aan verkeerde gegevens . bij mij komt dat over als bedrog , zodat ze iemand anders laten opdraaien voor hun eigen fouten Alvast bedankt Dumortier Eddy PS; het klantnummer is gekoppeld door Elegant aan deze gegevens die fout zijn

In behandeling
R. D.
12/11/2025

terugbetaling

BESTE IK VRAAG .AL EEN HELE TIJD OM MIJN TERUG BETALING .IK HEB AL 4 EMAILS GESTUURD .EN 3 MAAL MET HUN GEBELD .MAAR ALTIJD EEN EXUUS DAT ZE MIJ ZULLRN BETALEN TOT NU TOE HEB IK NOG ALTIJD NIETS ONTVANGEN

In behandeling
N. H.
2/10/2025

Fooute afrekening

Betreft: Betwisting van factuurnummer [FA1126178] van [12/10/2024] Geachte mevrouw/heer, Op [12/10/2024] heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € [4575,62]. Dat moet echter een vergissing zijn: Fluvius heeft nooit meterstanden opgenomen enkel extra polaties. Wij woonde op dat moment niet in de woning (ik kan dat bewijzen aan de domicilie die aan zee stond). wij beschikken over 40 zonnepanelen. Het kan niet zijn dat er 18500 KWH verbruik zou zijn op een leeg staande woining op 12 maanden. Nu wonen wij in de woning en zouden wij op 14 maanden maar 13000 kwh vebruik hebben daar wij nu een el. wagen hebben die elke dag staat te laden. ik wens zeker te betalen op voorwaarde dat de afrekening correct is met het juiste verbruik. De prijzen zijn aanzienlijk gedaald afgelopen jaar maw de afrekening is gebaseerd op een veel duurder tarief en wij hebben dit niet verbruikt. Elegant heeft 8 maanden getracht met Fluvius contact te hebben om de juiste info te krijgen zonder resultaat. CMA zet mij nu onterecht onder druk om de 5000 euro wat het nu is geworden onterecht te betalen! Ik betwist dit factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
F. A.
20/08/2025

laattijdige herinnering na klacht ombudsman in 2023

Betreft: Betwisting van factuurnummer [F30773252] van [27/07/2023] Geachte mevrouw/heer, Op []27/07/2023 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € [3025,27] en vervolgens een aangetekende herinnering op 29/07/2025, na 2 jaar van 4094,47. Dat moet echter een vergissing zijn: [ik hen na mijn klacht bij de ombudsman energie nooit een schriftelijke reactie gehad van jullie kant en na 2 jaar pas een aangetekende herinnering van 1000 euro extra?]. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € [bedrag], en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Opgelost
C. G.
3/08/2025

FACTUUR F50831610

T.a.v Els Geachte, Betreft: klantenrekening K2061398-51 Ik bevestig uw antwoord op mijn schrijven van 11 juli betreffende de afrekening gas en elektriciteit ontvangen per mail 30/07/2025. Wat mij opvalt is dat U dezelfde dag dat u mij antwoord, U mij een herinnering opstuurt. Dit is nogal kras. Uw antwoord op het nachtverbruik had ik reeds aangekaart in mijn schrijven van 11/07 er is geen warmtepomp maar wel een dag en nachtteller dewelke Fluvius weigerde te vervangen in een enkelvoudige voor de digitale tellers in 2018 of 2019. U informeerde mij in Uw mail van 30/07 dat ik een dubbelle betaling had uitgevoerd ter waarde van 92,95 euro en dat U deze aftrekt van de slotafrekening ad 871,03 met een nog te betalen bedrag van 778,18 waarvoor ik U dank. Zoals U vermeld heb ik recht op het sociaal tarief en heeft U dit tarief toegepast. Toch heb ik vragen over de verdeling er is een jaarlijkse opname gebeurt. Het verbruik wordt verdeeld over 5 zones. Er is geen aanrekening voor het dag verbruik want daar is een overschot in mijn voordeel dat zou dan ook in de factuur in negatief dienen te staan. Wat mij opvalt is dat het verbruik gedurende de nacht in de duurste zones wordt aangerekend dit zou dienen verdeeld te worden over de 5 zones. Ik vraag u dan ook met klem dit recht te zetten. Dit voor elektriciteit. Voor gas is hetzelfde terug verdeeld U de gas over vijf zones en zet U het grootste verbruik op de duurste periodes. Ter inlichting gedurende de maand november (hele maand )waren wij in het buitenland het verbruik zou daar dus minimaal dienen te zijn trouwens de verwarming is er stil gevallen door een technisch probleem. Eind januari tot eind februari waren wij eveneens in het buitenland die periode zou eveneens dienen minimaal te zijn in verbruik en niet maximum. Trouwens het is goedkoper om in het buitenland te verblijven dan hier te verwarmen. Ik vind trouwens dat zelf met de toepassing van het sociale tarief het totale plaatje vrij duur uitvalt. Ik vraag u uw factuur aan te passen en geen rekening te houden met uw herinnering. Met vriendelijke groeten, Christian Ghelen Brusselsesteenweg,214 1785 Brussegem Tel 0475.86.41.59 E-mail calintegbenelux@gmail.com

Opgelost Behandeld door Test Aankoop

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 9 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform