Meest recente klachten

F. A.
20/08/2025

laattijdige herinnering na klacht ombudsman in 2023

Betreft: Betwisting van factuurnummer [F30773252] van [27/07/2023] Geachte mevrouw/heer, Op []27/07/2023 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € [3025,27] en vervolgens een aangetekende herinnering op 29/07/2025, na 2 jaar van 4094,47. Dat moet echter een vergissing zijn: [ik hen na mijn klacht bij de ombudsman energie nooit een schriftelijke reactie gehad van jullie kant en na 2 jaar pas een aangetekende herinnering van 1000 euro extra?]. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € [bedrag], en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Opgelost
C. G.
3/08/2025

FACTUUR F50831610

T.a.v Els Geachte, Betreft: klantenrekening K2061398-51 Ik bevestig uw antwoord op mijn schrijven van 11 juli betreffende de afrekening gas en elektriciteit ontvangen per mail 30/07/2025. Wat mij opvalt is dat U dezelfde dag dat u mij antwoord, U mij een herinnering opstuurt. Dit is nogal kras. Uw antwoord op het nachtverbruik had ik reeds aangekaart in mijn schrijven van 11/07 er is geen warmtepomp maar wel een dag en nachtteller dewelke Fluvius weigerde te vervangen in een enkelvoudige voor de digitale tellers in 2018 of 2019. U informeerde mij in Uw mail van 30/07 dat ik een dubbelle betaling had uitgevoerd ter waarde van 92,95 euro en dat U deze aftrekt van de slotafrekening ad 871,03 met een nog te betalen bedrag van 778,18 waarvoor ik U dank. Zoals U vermeld heb ik recht op het sociaal tarief en heeft U dit tarief toegepast. Toch heb ik vragen over de verdeling er is een jaarlijkse opname gebeurt. Het verbruik wordt verdeeld over 5 zones. Er is geen aanrekening voor het dag verbruik want daar is een overschot in mijn voordeel dat zou dan ook in de factuur in negatief dienen te staan. Wat mij opvalt is dat het verbruik gedurende de nacht in de duurste zones wordt aangerekend dit zou dienen verdeeld te worden over de 5 zones. Ik vraag u dan ook met klem dit recht te zetten. Dit voor elektriciteit. Voor gas is hetzelfde terug verdeeld U de gas over vijf zones en zet U het grootste verbruik op de duurste periodes. Ter inlichting gedurende de maand november (hele maand )waren wij in het buitenland het verbruik zou daar dus minimaal dienen te zijn trouwens de verwarming is er stil gevallen door een technisch probleem. Eind januari tot eind februari waren wij eveneens in het buitenland die periode zou eveneens dienen minimaal te zijn in verbruik en niet maximum. Trouwens het is goedkoper om in het buitenland te verblijven dan hier te verwarmen. Ik vind trouwens dat zelf met de toepassing van het sociale tarief het totale plaatje vrij duur uitvalt. Ik vraag u uw factuur aan te passen en geen rekening te houden met uw herinnering. Met vriendelijke groeten, Christian Ghelen Brusselsesteenweg,214 1785 Brussegem Tel 0475.86.41.59 E-mail calintegbenelux@gmail.com

In behandeling
A. V.
30/07/2025

Betwisting aanrekening

Beste, Na opgave van mijn meterstanden kreeg ik via Elegant mijn jaarlijkse afrekening van Fluvius. De meterstanden op 21/06/2025 waren lager dan deze op 22/05/2024. Logisch gezien is er dus geen verbruik geweest toch kreeg ik een aanrekening van 640,19€ gepresenteerd. Elegant wist me te vertellen dat er in de periode 22/05/2024-31/12/2024 verbruik is geweest en deze wordt nu in rekening gebracht. Over de gehanteerde meterstanden op 31/12/2024 had ik geen enkele controle en ik vind het onaanvaardbaar dat Fluvius eenzijdig meterstanden hanteert zonder dat de consument enige vorm van controle heeft. Ik betwist dan ook deze aanrekeningen al zeker de manier waarop deze to stand is gekomen.

Afgesloten
J. J.
20/07/2025

Cashback werd niet terugbetaald

Via deze weg wens ik een officiële klacht in te dienen betreffende het niet ontvangen van een cashbackkorting van 75 euro waarop ik recht heb als klant bij Elegant (klantnummer K2448048-59). Deze cashbackkorting werd mij toegezegd bij het afsluiten van mijn contract voor “Budget Zeker & Vast Groen – 1 jaar tariefkaart” en werd nadien meermaals bevestigd per e-mail door medewerkers van Elegant. Desondanks heb ik tot op heden geen creditnota noch terugbetaling ontvangen, ondanks herhaalde herinneringen. Tijdslijn van de communicatie: - 6 maart 2025: Ik dien een eerste klacht in via het online contactformulier betreffende het ontbreken van de cashback. - 25 maart 2025: Elegant (Tineke) bevestigt per e-mail dat ik recht heb op de cashback van 75 euro, met belofte van een creditnota in april. - 21 april 2025: Ik stuur een herinnering wegens uitblijven van de creditnota of betaling. - 7 mei 2025: Elegant (Stefanie) bevestigt dat de creditnota die week wordt opgemaakt en dat ik deze die dag of dag erna per mail zal ontvangen. - 4 juni 2025: Ik meld opnieuw dat ik geen creditnota noch betaling heb ontvangen. - 6 juni 2025: Elegant (Yagmur) geeft aan dat mijn melding is doorgestuurd naar de betrokken dienst. - 28 juni 2025: Ik meld dat ik nog steeds niets heb ontvangen en stel een klacht bij Test-Aankoop in het vooruitzicht. - 2 juli 2025: Elegant (Yagmur) bevestigt opnieuw dat de melding werd doorgegeven. - 20 juli 2025: Opening van klacht via Test-Aankoop. Tot op heden heb ik echter geen enkele betaling of officiële creditnota ontvangen, noch enige inhoudelijke opvolging gekregen van een verantwoordelijke. Ik verwijs in dit kader ook naar mijn slotfactuur met factuurnummer F50367423. Ik verzoek u dan ook dringend en schriftelijk te bevestigen: 1. Dat de cashback van 75 euro wordt uitbetaald, 2. Binnen welke termijn dit zal gebeuren, 3. En waarom deze vertraging en gebrekkige opvolging is ontstaan. Indien dit probleem niet binnen de 7 kalenderdagen definitief en schriftelijk opgelost wordt, zie ik mij genoodzaakt om een klacht in te dienen bij Test-Aankoop en, indien nodig, verdere stappen te ondernemen. Met aandrang op een spoedige en correcte afhandeling. Bijlage: - Elegant simulatie met vermelding van de cashback. - Slotfactuur Met vriendelijke groeten, J.J.

Opgelost
G. D.
24/04/2025

V-test via de Vreg

Beste, Ik heb adhv de berekening bij de Vreg een omschakeling gevraagd van het tarief maar nu merk ik dat dit veel duurder uitkwam dan mijn oorspronkelijk tarief. Hoe kan dit en waarom ben ik hiervan niet op de hoogte gebracht bij de verandering? Graag meer uitleg hierover en herziening van mijn afrekening.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform