ELEGANT

ENERGIE EN WATER

Score

16 punten
Onaanvaardbare klachtenafhandelingsdienst
Berekening van de score
Status Waarde
Open 32
Gesloten 84,38%
  • 32 Totaal aantal ontvangen klachten
  • 84% gesloten klachten via het platform
10 dagen gemiddeld om te reageren
Gemiddeld reageren de bedrijven binnen 8 dagen

Hoe werkt het?

  1. Dien je klacht in hierboven en verstuur hem rechtstreeks naar het bedrijf.
  2. Ontvang vervolgens via het platform een antwoord.
  3. Ben je niet tevreden? Neem contact op met onze advocaten bij Test Aankoop.

Waarom je klacht via Test Aankoop versturen?

  • Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
  • Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
  • Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)

Hulp nodig? Bel onze advocaten

Gemiddeld reageert dit bedrijf binnen 10 dagen. Mocht het langer duren, kan je contact met ons opnemen.

Onze advocaten zijn steeds bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9 uur tot 12u30 en van 13 uur tot 17 uur (vrijdag tot 16 uur)

02 892 37 05

Publieke klachten

Alle klachten tegen dit bedrijf

  • J. T.

    3/07/2021

    onterechte factuur

    ELEGANT ENERGIE EN WATER

    "Beste, Sinds 27/52021 krijg ik geregeld uitnodiging tot betaling van een voorschotfactuur van een contract tot levering van energie. Dit betreft een woning in BROUWERIJSTRAAT 48, 3400 LANDEN. De f..."
    Behandeld door Test Aankoop
  • Y. V.

    4/06/2021

    Problemen met afrekeningen

    ELEGANT ENERGIE EN WATER

    "Beste De afrekening van elektriciteit en gas van het voorbije jaar gebeurt jaarlijks rond 10 april. Deze is tot op heden nog steeds niet gebeurd. De totale afrekening bij overgang naar nieuwe lev..."
    afgesloten Succesvol
  • C. V.

    1/06/2021

    Probleem met terugbetaling afrekening gasfactuur Elegant

    ELEGANT ENERGIE EN WATER

    "Beste, Eind april krijg ik via mail van Elegant een afrekening van gas in ons voordeel nl.338,72 euro. Dit zou binnen de 14 dagen teruggestort worden. Na enkele weken gebeurde er niets en nam ik cont..."
    afgesloten Niet succesvol
  • R. D.

    10/05/2021

    Problemen met terugbetaling

    ELEGANT ENERGIE EN WATER

    "goeiemorgen, ik ben reeds een paar jaar klant bij elegant voor electriciteit en gas; ik regel mijn verbruik en krijg ieder jaar een terugbetaling, dit jaar was dat27,76€. op 3 april 2021 heb ik ee..."
    afgesloten Niet succesvol
  • J. S.

    12/03/2021

    Ongewilde contractafsluiting

    ELEGANT ENERGIE EN WATER

    "Beste, ik werd vandaag gecontacteerd door 'besparenkan.be' waarbij iemand mij zeer kort beschreef dat ik goedkoper stroom en gas kon krijgen. Hij stuurde mij een contractvoorstel door en vroeg me 'eve..."
    afgesloten Niet succesvol
  • K. D.

    23/02/2021

    Slotfactuur electriciteit

    ELEGANT ENERGIE EN WATER

    "Op 01/05/2020 stapte ik over naar een andere leverancier. Ik heb nog altijd geen Slotfactuur eindafrekening ontvangen van electriciteit. Na herhaaldelijk mailen met klantendienst is dit nog altijd nie..."
    afgesloten Niet succesvol
  • W. P.

    19/01/2021

    contract zonder mijn toestemming

    ELEGANT ENERGIE EN WATER

    "Beste Zonder het te willen door een toevallige muisklik heb ik een contract aan mijn broek. Gebeld naar telefoonnummer in bevestiging maar een annulering kon niet via telefoon, dan maar mail gestu..."
    afgesloten Succesvol
  • F. V.

    18/01/2021

    Nooit klant willen zijn

    ELEGANT ENERGIE EN WATER

    "Beste, Mijn vriend heeft rond 5 december op een mail geklikt die hij gekregen had via een telefoon van een site zoals Besparen Kan. Door op deze mail te klikken met de tarieven van de maatschappij is ..."
  • V. D.

    5/01/2021

    Ik krijg geen papieren facturen meer

    ELEGANT ENERGIE EN WATER

    "Ik ben klant bij Elegant sinds augustus 2019 en heb vanaf het begin schriftelijk laten weten dat ik papieren 3-maandelijkse facturen wou ontvangen. Facturen die ik steeds stipt betaalde. Omdat er i..."
    afgesloten Niet succesvol Behandeld door Test Aankoop
  • N. R.

    30/12/2020

    Fout in de eindafrekening.

    ELEGANT ENERGIE EN WATER

    "Beste, bij het doorgeven van de meterstand van onze teller (we hebben zonnepanelen) werd er 1 cijfer foutief doorgegeven waardoor we een eindafrekening van bijna 500 euro opleg hebben ontvangen. Ik h..."
    Behandeld door Test Aankoop

Bekijk alle klachten