Goed

62 punten Info

Meest recente klachten

M. D.
10/12/2025

Retroactieve investeringspremie zonnepalen

Beste, Via het nieuws heb ik vernomen dat er een premie te krijgen was voor het plaatsen van de digitale meter. We hadden recht op een compensatiepremie die vermeld stond in de brief. Volgens de brief moesten we de aanvraag voor eind 2025 binnen geven. We hebben dit nu geprobeerd maar er verschijnt op het scherm dat dit niet meer kan (zie bijlage). Dit is ook het geval bij mijn zoon.

In behandeling
A. V.
4/12/2025

Overlast aanleg glasvezel

Geachte, Ik vind het erg dat ik alxeer beroep moet doen op Testaankoop om de aandacht van Fluvius te krijgen. telefonisch kontakt met Fluvius is onderhevig aan lange wachttijden. Tijdens graafwerken uitgevoerd voor mijn deur (Emiel Opdebeecklaan 20 te Keerbergen) door de firme Wyre zerd een stroomkabel beschadigd en de verplichte meldingsplicht werd genegeerd. Ik kreeg uiteindelijk kontakt met de dienst storingen en een technieker melde zich. Aan de hand van mijn fotos kon deze vaststellen dat de beschadiging zeer ernsig was en op termijn aanleiding zou geven tot stroompanne. Hij heeft de zone die moet opgegraven worden afgetekend en beloofd van snel de nodige reparatie uit te voeren. Een maand later is er door Fluvius nog steeds geen herstelling uitgevoerd en ik vrees dan ook dat er kortelings een panne zal optreden. Mag ik Fluvius dringend verzoeken het nodige te doen ? Mvg, Alexander Van Agtmael

In behandeling
V. S.
3/12/2025

Probleem met retroactieve premie zonepanelen

Beste, ik kocht in oktober 2023 een huis met zonnepanelen, dd 2018. Vrijdag ll werd mijn terugdraaiende teller vervangen. Ik meen recht te hebben op deze premie. ECHTER. Bij het invullen van uw formulier, bots ik, na invoer van alle benodigde gegevens EN de geldige facturen, op een G-nummer dat moet ingevoerd worden. Ik heb geen idee wat dat is. Ik vind het niet terug op 'mijnfluvius'. Ik bel dus 2 maal met uw diensten, die me uitleggen dat de vorige eigenaar een overdracht had moeten doen. Hij weet van niets, en vindt zijn vroegere adres ook niet terug op zijn 'mijnfluvius'. Daar staat alleen zijn huidige adres. Ik heb begrepen dat hij éérst een koppeling moet maken, DAN moet ik de overdracht aanvragen, daarna moet hij de overdracht goedkeuren en daarna moet Fluvius dit nog eens goedkeuren. Pas DAN kan ik de premie aanvragen, wat moet gebeuren voor 31 december 2025, anders ben ik onherroepelijk te laat. Ik begrijp dus dat bij de aankoop van mijn huis met zonnepanelen in 2023, dat er ook nog ergens moet bewezen worden dat deze effectief van mij zijn? Een kadaster, een notariële eigendomsakte én de aankoopfacturen van de zonnepanelen zijn niet voldoende voor Fluvius? Uw medewerker zegt me dat ik dit maar had moeten weten en in orde brengen na de aankoop van mijn huis. Hoe kan ik iets in orde brengen wat ik niet wist? Hoe is het mogelijk dat zonnepanelen die vast op een dak liggen en dus duidelijk onroerend goed zijn, voor Fluvius ondanks een notariële verkoop, toch nog door 3 administratieve molens moeten waar een normale mens niets van af weet? Hoe geraken we uit deze impasse? En vooral: hoe kan ik tijdig mijn premie aanvragen en verkrijgen? Met beleefde groet Veerle Samyn Klein Brusselstraat 51, 1755 Gooik 0473620238 veerlesamyn@gmail.com

Opgelost
R. S.
1/12/2025

onafgewerkte werken

Geachte, op dinsdag 4/11/2025 werd door de firma Limgaz de aardgasleiding van mijn huis (Diegemstraat 93 te 1930 Machelen) vervangen. Door tijdsgebrek werd echter de vloer van de garage niet hersteld. Men beloofde hiervoor ’s anderendaags voormiddag terug te komen. Zie foto 1 in bijlage. Op 5/11/2025 om 1100 uur de verantwoordelijke gecontacteerd aangezien er niemand was langsgekomen. Hij beloofde mij dezelfde dag nog iets te laten weten. (zie foto in bijlage 2). Sindsdien niets meer van deze firma vernomen. Op 23/11/2025 hiervoor het contactformulier op de website van Fluvius ingevuld. Zonder enige reactie. Op 25/11/2025 een officiële klacht ingediend via website van Fluvius. Buiten een ontvangstbevestiging, zonder enige reactie. Ik zit dus reeds bijna een maand na de werken nog altijd met een gat in de vloer van de garage.

In behandeling
D. D.
26/11/2025

Groenestroomcertificaten

Goede dag, Bij deze klant waren de panelen defect door stormschade. En het is niet mogelijk geweest om enkel de defecte panelen te vervangen omdat de oude panelen een andere spanning en vermogen hadden. Er staat zeer erg duidelijk op de website van Fluvius en in de documenten dat alle panelen vervangen mogen worden als het niet mogelijk is om enkel de beschadigde panelen te vervangen indien het totale vermogen met niet meer dan 10% overschreden wordt en dat is niet gedaan. Hieronder de tekst van op de website Fluvius.     Als zonnepanelen vervangen moeten worden omwille van defecten of na schade door brand, storm, ... is het soms moeilijk om nog panelen van exact hetzelfde piekvermogen te vinden. Door evolutie van de technologie is het piekvermogen per paneel immers meestal toegenomen. Let wel, er mogen sowieso geen panelen worden bijgeplaatst (dus het aantal panelen na vervanging moet kleiner of gelijk zijn aan het aantal panelen voor vervanging). De regel geldt zoals hierboven beschreven, beschadigde panelen mogen één op één vervangen worden. Bij installaties kleiner dan of gelijk aan 10 kVA mag na vervanging het totale piekvermogen van alle panelen samen max. 10% hoger zijn (begrensd tot 1 kWp)

In behandeling

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 7 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform