Goed

65 punten Info

Meest recente klachten

M. D.
29/09/2025

Dreigbrieven afsluiten elektriciteit

Beste, Ik ben eigenaar van een studio in Antwerpen, Isabellalei 16 bus 14 (de studio heet bij de syndicus "1b" . )Daar woont een huurder van mij. Al maanden (anderhalf tot twee jaar?) krijg ik van Fluvius brieven en mails waarin ze dreigen met afsluiten van de elektriciteit daar omdat er zogezegd geen contract zou zijn met een leverancier. Getekend Marc Spelier, Afdelingshoofd Energieleveringen. Ik betaal zelf de elektriciteit samen met het contract voor mijn eigen woning, bij Total Energies. Elke keer bel ik naar Fluvius (betalend nummer, vaak lang wachten), elke keer heb ik een vriendelijke man of vrouw aan de lijn, elke keer zien ze in het systeem dat ik inderdaad wel een contract heb en elke keer zeggen ze dat ze het veranderd hebben en dat de brieven zullen stoppen. Maar het gaat maar door, soms met maanden ertussen, soms weken. Ik ben het beu, ik wil een officiële bevestiging dat de brieven zullen stoppen en liefst ook een schadevergoeding voor het geld en de tijd die ik hier al heb ingestoken. Mvg, Matthea De Ryck

In behandeling
A. V.
29/09/2025

Administratieve kost

Geqchte;, Op 01/12/2020 werd de installatie van mijn zonnepanelen gekeurd door de firma Electrotest. De keurder bevestigde me dat de nodige documenten meteen naar Fluvius zouden overgemaakt worden. Op 25/11/2024 kreeg ik van Fluvius bericht dat deze documenten nog niet werden ontvangen. Ik heb de ontbrekende documenten opgevraagd bij Electrotest en meteen naar Fluvius doorgestuurd. Op 26/09/2025 kreeg ik volgend bericht van Fluvius: Beste klant, De aanvraag van je lokale productie-installatie is verwerkt. De opvolgingscode van je dossier is G31208417. Omdat je installatie laattijdig werd aangemeld, zijn we genoodzaakt een administratieve kost van € 78,30 excl BTW aan te rekenen (index 2020). Door de indexering kan dit bedrag variëren. Binnenkort ontvang je hiervoor een factuur. De stand van zaken in je dossier kun je steeds online opvolgen via mijn.fluvius.be. Kort daarna kreeg ik een faktuur van 11228€ voor Administratieve kost. Ik weiger op te draaien voor de gebrekkige boekhouding van Fluvius en ben dan ook niet van plan deze faktuur te betalen. Mvg, Alexander Van Agtmael

In behandeling
K. S.
19/09/2025

forfaitaire vergoeding langdurige ongeplande stroomonderbreking

Betreft: Formele klacht m.b.t. afwijzing aanvraag forfaitaire vergoeding – referentie 3000064884 Geachte heer/mevrouw, Naar aanleiding van uw antwoord op onze aanvraag tot forfaitaire vergoeding (referentie 3000064884), wensen wij hierbij formeel klacht in te dienen. Wij stellen vast dat u de aanvraag heeft afgewezen op basis van een vermeende laattijdige indiening. Echter, deze beslissing achten wij onredelijk en strijdig met de beginselen van billijkheid en behoorlijk bestuur. De stroomonderbreking waarvan wij het slachtoffer waren, viel samen met een geplande vakantie van meer dan drie weken, waardoor het ons objectief onmogelijk was om de aanvraag binnen de gestelde termijn in te dienen. Wij betwisten bovendien de redelijkheid van de gehanteerde termijn voor indiening, zeker gelet op de ernst en impact van de stroompanne. Wij behouden ons dan ook uitdrukkelijk het recht voor om deze zaak juridisch verder te laten onderzoeken en desgevallend de nodige stappen te ondernemen. Wij verzoeken u met aandrang om alsnog tegemoet te komen aan uw eerder gecommuniceerde belofte tot vergoeding. De stroompanne heeft immers aantoonbare schade veroorzaakt aan diverse verse producten, hetgeen wij desgevraagd kunnen staven. In afwachting van uw gemotiveerd antwoord, verblijven wij, Met de meeste hoogachting, De familie Sergooris-Temmerman

Afgesloten
L. D.
17/09/2025

Upgrade net from three phase delta 230V to three phase star 400V

My name is David Liviu Robert. I have two properties. I want to change type of electricity. At one property I had in the main teller 25A, three phase, delta circuit (230V), and at second property I had in the teller 40A, three phase, delta circuit (230V). I ask Fluvius for each property how much it gonna cost me to change the NET to 40A, three phase, star circuit (400V). They answer that they don't know and they asked me to apply online to receive an offer. I apply and I received an offer for each of them. One was approx. 1.400 euro without BTW - from 25A, 230V to 40A, 400V, and for second one was approx. 1.800 euro without BTW - from 40A, 230V to 40A, 400V. After I saw the prices, I decided to accept just for first property (1.400 euro). Work was done good. I receive the bill for the work, and everything was ok. Now, after everything was done and paid for first offer, I received a second bill on my name, for second offer for 285 euro for study of my case. I think, first of all, clients should get an price to know how much it cost approx their request, and after that they decide if they have money to accept the offer or not! From my point of view, is stealing! I ask how much it cost a service, and they give me a price (it could be 10.000 euro). I said "I don't accept it!" and them they send me a bill of 285 euro (thanks God is not 1.000 euro), for a study. What study? In college? I make a complain to them (in attach the answer) on data 29.08.2025 and their answer was on 09.09.2025 and the answer was that money was for case study. On bill it say that I can contest it just in 14 days and I did it in second day. After I received their answer I send the complain to you to check if is fair how they act. When I apply for offer, it was an mark without I couldn't go forward. It was formulated like "is possible to be a cost for a study", but they didn't say that FOR SURE it gonna be a cost, and they didn't mention how much it gonna be that cost. If they would mentioned from beginning that I should pay 285 euro for an offer, I wouldn't ask it. I make this complain to be analyzed the fact that they emitted the bill with number 0098752274 from 28.08.2025, with value of 285,06 euro, on my name. Check, if is possible to be solved before 26.09.2025 because then is dead-line for payment. If you need more info, please contact me. Thank you!

Opgelost
G. H.
10/09/2025

Aanvraag premie

Dag, IK heb zonnepanelen en bij mij is de analoge meter vervangen door de digitale meter op 01/02/2025. Heb een paar weken geleden een artikel in de krant gelezen van een mevrouw die de premie die we zouden krijgen als compensatie te laat zou aangevraagd hebben.Die mevrouw wist niks van deze premie en is daar niet van op de hoogte gebracht dat ze deze premie moets aanvragen. Ik heb net hetzelfde aan de hand. Toen ik dit artikel in de krant las heb ik deze premie ook willen aanvragen maar ging niet meer omdat ik 14 dagen te laat was. Heb contact opgenomen met fluvius maar kunnen daar niks aan doen zeggen ze . Wij zijn van deze premie niet op de hoogte gebracht en zeker niet dat deze binnen de 6maanden moet aangevraagd worden.Vind dit echt diefstal en hebben ze niet voor niks gedaan. Dit gaat over meer dan 1000 euro. Nu gaan ze de 170000 mensen die dit jaar de premie nog moeten aanvragen wel een verwittiging sturen. Waarom hebben ze dat bij ons niet gedaan? Waar zou ik nog een klacht kunnen indienen dat we het geld waar we recht op hebben toch nog zouden kunnen krijgen? Grtj Guy

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 8 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform