Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 597
- Aantal klachten *
- 110
- Afgesloten klachten*
- 84%
- Antwoordratio*
- 8 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
NIET GEMELDE WERKEN EN STROOMONDERBREKING TIJDENS VAKANTIE
Beste, FLUVIUS : Stroomonderbreking en werkzaamheden zonder voorafgaandelijke verwittiging tijdens onze vakantieperiode. ----------------------------------------------- • Op woensdag 05-11-2025 zijn we op vakantie naar zee vertrokken met de bedoeling er tot maandag 10-11-2025, samen met vrienden er te verblijven. • Op donderdag 06-11-2025, om 9.45 u., ontvangt we een DRINGENDE OPROEP van de firma GS-SOLUTIONS (onderaannemer van Fluvius), met de melding dat we SNEL naar huis moeten komen wegens elektriciteitswerken en een stroomonderbreking in onze woning. • Wij zijn verbaasd, want we werden NOOIT van enige werken op de hoogte gesteld. • Met enige tegenzin hebben we onze vrienden afgezegd, alle bagage en eten ingepakt en zijn we, met een tussenstop in Drongen (ik ben mindervalide), naar huis gereden. • Thuis bleek inderdaad dat onze inrit, ons voetpad, en het voetpad aan de overkant van de straat, open lag, en onze woning al sinds de ochtend zonder spanning was. Niets werkte. • Het probleem werd door de verantwoordelijke van GS-Solutions gelegd bij het feit dat ze de aansluiting van onze kabel moesten wijzigen door hem te verleggen van de overkant van de straat naar onze kant van de straat. • BLIJKBAAR WAS DIT EEN ONVERWACHTE SITUATIE VOOR GS-SOLUTIONS !!!! Ze waren blijkbaar niet op de hoogte dat onze aansluiting aan de overkant van de straat lag. Ze hadden ons huis dus "per ongeluk" losgekoppeld. • Nochtans hadden wij 28 jaar geleden, een DUIDELIJK gedetailleerde situatieschets MET AFMETINGEN gemaakt met daarop ONS aansluitpunt aan de overkant van de straat, met ook het tracé van onze voedingskabel tot IN onze woning.... DAT PLAN WERD TOEN OOK BEZORGD AAN FLUVIUS. • FLUVIUS was dus op de hoogte en had die informatie kunnen doorgeven aan GS-Solutions, zodat zij dit ook wisten. Blijkbaar gebeurde dat NIET. • Na de werken, die tot valavond duurden, hebben wij ook nog onze oprit en het voetpad grondig mogen poetsen en afspuiten. • Pas de dag nadien, na nog wat poetswerk, zijn we na de middag terug naar zee vertrokken. In feite zijn we 2 volle vakantiedagen verloren. • Wij vinden het en onbegrijpelijk, DAT WIJ VAN DEZE WERKEN, VOORAFGAANDELIJK, NIET WERDEN GEÏNFORMEERD door Fluvius of GS-Solutions en dat wij verplicht waren onze vakantie te onderbreken en naar huis te keren....Dus een nutteloze vakantierit van 2 x 125 km = 250 km + ongemak + 2 dagen vakantie verloren !!! BESLUIT : Wij zijn +76 j en mindervaliden. Wij vragen aan Fluvius een billijke compensatie van 175 € voor de verplaatsingskosten (2x 125 km = 250 km met benzineauto) + het ongemak + het verlies van twee vakantiedagen van de vijf. FLUVIUS deed een voorstel van 100 €, dat wij belachelijk laag vinden.
betalingsprobleem
hallo , ik heb verleden maand een afrekening gekregen van Engie ( fluvius ) en moet meer betalen in één maand dan in de voorbije jaren samen ( €1263.43 ) , rekening houden dat ik 32 zonnepanelen op mijn dak heb en dat mijn meter tot en met begin augustus terugdraaide en mijn vrouw die zelfstandig is ( kapster ) nu niet meer 5/5 werkt maar verminderd is voor gezondheidsredenen naar 3/5 sinds 2025 maar toch zoveel te betalen - heb deze rekening reeds betaald zodat wij geen problemen zouden krijgen met de electriciteit voor het kapsalon . Heb al meerdere malen contact op gezocht maar zij beweren dat dit normaal is . Wat ook belangrijk is dat ik maandelijks 270€ voorschot heb betaald aan Engie !! vorige jaren het verbruik 2022 totaal 1483Kwh 2023 totaal 1281kWh 2024 totaal 966kWh 2025 totaal 4831kWh totaal kost 2025 €2112.02+€1263.43 = € 3375.45 met zonnepanelen en terugdraaiende teller en een rijhuis ( geen villa hé )
Aansprakelijkheid
Luc Vandemaele Timmerman Quinta Aan de directie leden van Fluvius, en alle betrokkenen. Je zou beter die stroompieken zelf opvangen ipv die op onze toestellen te steken. Ik hebt nu een slimme meter, die zou dat moeten kunnen (als hij zo slim is zoals jullie beweren) opvangen. Ik heb wel duizend maal de stroom onderbroken met mijn oude terugdraaiende meter zonder ooit enig gevolg voor mijn toestellen, ik heb dat nu voor de eerste keer gedaan op vraag van fluvius zelf en het is nu de schuld van mijn toestellen. Blijkbaar is die slimme meter in feite een zeer domme meter, in de tijd dat we nu zijn en hij kan die pieken niet opvangen wat voor brol is dat en wat als ik nu beweer dat ik de vorige dag de test gedaan heb door mijn toestellen te ontkoppelen en weer aan te koppelen zonder gevolg ,wat een gezever van jullie. Zo kun je gemakkelijk jullie verantwoordelijkheid afschudden op de kleine man. Moest Fluvius schade berokkenen bij een groot bedrijf ,daar zou je zonder problemen wel kunnen tussen komen denk ik ,zeker weten. Ik zou beter enkele maanden geen stroom betalen aan jullie, zou ik daar goed mee weg komen denk je. Trouwens jullie moeten mijn toestellen niet testen, dat is jullie bevoegdheid en werk niet. Ik vraag enkel 220 stroom en geen pieken. Als ik uw bedrijf op een idee kan brengen zouden die nog die stroompieken die ze leveren extra kunnen aanrekenen als een surplus dienst. Heb net info genomen bij 2 specialisten, wat jullie beweren is grote zever ,er zit niets in die toestellen die een stroompiek van 400 v kan opvangen ongeacht de toestellen in of buiten garantie vallen. Ik weet niet waar jullie zogezegde techniekers naar school geweest zijn (amai), je kan niet iedereen oliedom houden. In het vervolg zal ik tweemaal nadenken vooraleer ik de stroom uitschakel op vraag van fluvius zelf. Zal Test aankoop op de hoogte brengen van jullie wanpraktijken en stuur de mail aub. door aan uw oversten. Van: Timmerman Quinta [quinta.timmerman@fluvius.be] Verzonden: maandag 17 november 2025 6:57 Aan: Luc Vandemaele [lucvandemaele@live.be] Onderwerp: FLuvius 6994381/25/5990 Fluvius - Intern Geachte Voor de werken werd enkel de stroom afgezet en nadien terug ingeschakeld. Uw meter lag uit tijdens deze werken. U heeft dus enkel een onderbreking gehad. Er deden zich ook geen onregelmatigheden voor noch tijdens noch na de werken. Hoe kan het dan dat uw toestel toch defect is na een stroomonderbreking? Elektronische toestellen hebben een gevoelige component die ondersteunt bij de opstart van een toestel. Bij toestellen die zelden uitgezet worden, zoals een oven, een televisietoestel, een koelkast etc., kan het dat die component stuk gaat zonder dat u daar iets van merkt. Dat kan veroorzaakt worden door veroudering, constructiefouten, de kwaliteit van het toestel, of andere externe factoren. Dat betekent dat uw toestel ook niet meer zou opstarten na het uittrekken van de stekker in uw woning. Wij raden onze klanten steeds aan om elk toestel één of twee maanden voor het vervallen van de garantie eens uit de stekker te halen om hiervoor te controleren. Wij kunnen echter geen tussenkomst verlenen. Bedankt voor uw begrip in deze uiterst vervelende situatie. Van: Luc Vandemaele [lucvandemaele@live.be] Verzonden: vrijdag 14 november 2025 13:49 Aan: Fluvius - Jur. Beheer Expl. / Burgerlijke Aansprakelijkheid [Fluvius-Jur.BeheerExpl./BurgerlijkeAansprakelijkheid@fluvius.be] Onderwerp: Schade toestellen Beste, Ik heb zonet een email van jullie ontvangen in verband met de schade die is aangebracht aan 2 toestellen in mijn keuken. Tijdens werken op 4/11 2025 12:30 in de Oude Paanderstraat 15 Meulebeke, moesten wij huisnr: 11 onze stroom uitschakelen, bij het terug inschakelen zijn onze kookplaat en oven kapot gegaan. Deze hadden we nog om 12u gebruikt. Nu verteld deze email dat er geen schade kan aan gebracht worden tijdens het uitschakelen. Nu zijn onze apparaten beschadigt tijdens het INschakelen na de werken. De reden omdat ons huis moest uitschakelen was omdat huis nr:15 verbonden was met het net via onze gevel en onze aansluiting. Moest dit huis een correcte aansluiting hebben zou dit al het probleem vermeden hebben. Nu hebben wij een standaard brand verzekerings met vrijstelling van ongeveer een €328 maar dat wil dus zeggen dat ik €328 moet betalen om eens de stroom uit en in de schakelen? Al 10 jaar schakel ik de stroom in en uit als het nodig is zonder problemen. Dit is de eerste keer wel dat dit moest gebeuren met een elektrische meter dat ons ook verplicht is geweest. Verzonden vanaf mijn Galaxy https://www.fluvius.be/disclaimer Virusvrij.www.avg.com Beste, gelieve eens te lezen in volgorde van onderen naar boven om mee te zijn in het verhaal en mij iets te laten weten Gr Luc vandemaele Oude ¨Paanderstraat 11 8760 Meulebeke
Registratie digitale gasmeter
Geachte, In juni 2025 werd mijn analoge gasmeter bij mij thuis vervangen door een digitale. Tot op heden is deze digitale meter echter nog steeds niet geregistreerd bij Fluvius. Op 10 oktober nam ik hierover voor het eerst contact op met uw klantendienst. Daar vernam ik dat de installateur de benodigde gegevens nog niet had doorgestuurd naar Fluvius, maar ik kreeg de garantie dat dit snel in orde zou komen. Omdat er geen vooruitgang zichtbaar was, heb ik op 15 november opnieuw contact opgenomen met uw klantendienst. Opnieuw werd mij verzekerd dat de gegevens zo snel mogelijk zouden worden opgevraagd. Toen ik vroeg of ik een bewijs van dit contact kon ontvangen — omdat ik mij zorgen maak over de gevolgen, zoals het feit dat mijn meter niet correct werd afgesloten en ik mijn verbruik niet kan doorgeven aan mijn leverancier — werd hier geïrriteerd op gereageerd en werd mij gemeld dat ik geen bewijs zou ontvangen. Gezien de situatie al meerdere maanden aansleept en ik hierdoor in onzekerheid verkeer over mijn verbruik en facturatie, verzoek ik u vriendelijk maar dringend om: De registratie van mijn digitale gasmeter zo spoedig mogelijk in orde te brengen. Een bevestiging te bezorgen van de huidige status en de stappen die nog ondernomen moeten worden.
Geblokkeerde EAN meter
Geachte, Wij wonen sinds september 2024 in onze nieuwe woning. Intussen werd reeds drie keer een digitale meter geplaatst door Fluvius, maar ook de huidige meter stuurt sinds maanden geen gegevens door naar onze leverancier Luminus. Wij ontvangen geen facturen, kunnen ons verbruik niet opvolgen en Luminus bevestigt dat de fout volledig bij Fluvius ligt. Bovendien werd mijn aangetekende klacht van 11/09/2024 aan uw klachtencommissie niet beantwoord, wat ik onaanvaardbaar vind. zie bijlage brief Ik verwacht dat Fluvius zijn verantwoordelijkheid opneemt en dit dossier onmiddellijk behandelt. Fluvius: arrogantie ten op met vriendelijke groeten Sven Verdeyen 0497619156
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 8 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
