Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. M.
31/10/2025

oplichting

FIXALL Saint Nicolas Op 13/10/2025 wasmachine hersteld en onmiddelijk met bankcontact op zijn SUMUP terminal 195 euro betaald. Ik moest een rapport krijgen en dat heb ik nooit gekregen toch met herinnering elke dag. Telefoon van de technieker is niet bereikbaar. Ik heb gezien dat FIXALL Saint Nicolas heeft in 2021 ook een klacht bij testaankoop

In behandeling
N. L.
31/10/2025

Niet-geleverde bestelling en uitblijvende terugbetaling

Beste, Op 1 oktober 2025 bestelden wij via www.tvoutlet.tv een beamer (Epson EH-TW6150) voor een bedrag van €747,65, betaald via overschrijving. Het product werd echter nooit geleverd, ondanks meerdere e-mails en beloften van TV Outlet dat de levering onderweg was. Wij hebben gedurende de maand oktober meermaals gemaild met verschillende medewerkers van TV Outlet, telkens via service@tvoutlet.eu en support@tvoutlet.zohodesk.eu. De communicatie verliep doorgaans vriendelijk en beleefd, maar telkens kwamen er nieuwe uitvluchten en uitgestelde beloften. Na onze formele ingebrekestelling erkende TV Outlet zelf dat de vooropgestelde levertermijn niet meer haalbaar was. Zij boden ons toen uitdrukkelijk de keuze om de bestelling alsnog te laten leveren of te kiezen voor terugbetaling van het volledige bedrag. Wij kozen voor terugbetaling, waarna TV Outlet formeel bevestigde dat de bestelling geannuleerd werd. In hun bericht van 28 oktober 2025 bevestigde TV Outlet dat de terugbetaling correct was verwerkt en dat het bedrag uiterlijk op 30 oktober vóór 17:00 uur op onze rekening zou staan. Tot op heden (31 oktober 2025) is het bedrag nog niet ontvangen. Wij merken bovendien dat er meerdere gelijkaardige klachten circuleren over TV Outlet, met hetzelfde patroon van niet-levering en niet-nagekomen terugbetalingen. Wij vragen via deze weg de onmiddellijke terugbetaling van €747,65, zoals door TV Outlet zelf bevestigd. Wij hopen dat Test Aankoop kan helpen om dit dossier snel en correct af te ronden. Met vriendelijke groet

In behandeling
R. S.
31/10/2025
Duskie

Broeken van een merk niet geleverd en namaak doorgestuurd valse reclame

Weet mijn klant nr niet meer het ging over Nordex broeken heb namaakbroeken gekregen valse reclame op facebook grtjs rene Sluyts klein hagelkruis 28 ekeren belgie

In behandeling
F. G.
29/10/2025

Betaling geannuleerd, bestelling blijft bij koper

Hallo, Ik heb een artikel gestuurd naar iemand via Vinted. Jammer genoeg is het pakketje beschadigd aangekomen bij de aankoper (enkel de verpakking was open) Ik heb de aankoper gevraagd om het artikel op mijn kosten terug te sturen maar nee ze heeft bij Vinted gaan aankloppen dat het artikel kapot is aangekomen, maar enkel de verpakking was beschadigd. Hierdoor heeft Vinted haar het geld teruggestort, dus ik ben zowel het geld als artikel kwijt mits ze het artikel op mijn kosten niet wil terugsturen.

In behandeling
E. H.
29/10/2025
Raedt

Schending informatieplicht

Ik heb een geschil met het bedrijf Raedt (btw nummer: BE0834382716) omwille van het schenden van de informatieplicht, wat erop neerkomt dat zij zelf beslisten om een printplaat t.w.v. € 376,54 te vervangen zonder goedkeuring van mijn kant en zonder mij vooraf op de hoogte te brengen van die specifieke kostprijs (dit diende correct te gebeuren via een offerte). De totale kost van de factuur (zie bijlage) bedraagt € 479,99. Aangezien ik dit op voorhand totaal niet wist, zelfs los van zo een aanzienlijk bedrag, heb ik hen op de hoogte gebracht dat ik hiermee niet akkoord kon gaan (zie mails voor meer details mbt het geschil). Ondanks dat ik vind dat dit tegenstrijdig is met de wettelijke plichten van een bedrijf (informatieplicht), heb ik toch de betaling volledig uitgevoerd (eerst de kost van de werkuren, en op de vervaldag de kostprijs van de printplaat), maar wel onder formeel protest. Dit omdat ik extra onnodige kosten (intrest / incassokosten) wens te vermijden. Gezien dit geschil niet onderling uitgeklaard is, wens ik te beroepen op jullie objectief advies zodat dit correct en rechtvaardig opgelost kan worden. Alvast bedankt, Mvg, Emelie Himpe

In behandeling
P. C.
29/10/2025

Bestelling vinted niet aangekomen/geen terugbetaling

Via deze weg wil ik graag een klacht indienen over Vinted. Via het platform Vinted heb ik op 11/10 een artikel besteld bij kini2021. De verzending gebeurde via Mondial Relay. Volgens de trackinginformatie is het pakket nooit bij mij aangekomen en uiteindelijk teruggestuurd naar de verkoper. Ondanks dit feit heb ik geen terugbetaling ontvangen, hoewel het volgens de regels van Vinted de koper toekomt wanneer het pakket niet geleverd wordt. Ik heb herhaaldelijk contact opgenomen met: Vinted-klantendienst, die enkel standaardantwoorden stuurt en het dossier afsluit zonder oplossing; De verkoper, die beweert niets ontvangen te hebben of geen verantwoordelijkheid te dragen; Mondial Relay, die verwijst naar Vinted omdat zij de contractuele partner zijn. Tot op vandaag heb ik geen geld teruggekregen, noch enige concrete hulp ontvangen van de betrokken partijen. Ik vraag daarom de tussenkomst van Test-Aankoop om mijn rechten als consument te laten gelden en om de terugbetaling van het volledige aankoopbedrag van €162.05 te bekomen. Ter staving van mijn klacht voeg ik communicatie met Vinted/verkoper toe alsook de verzendgegevens. Alvast hartelijk dank voor uw hulp en inzet.

In behandeling
D. V.
29/10/2025

Schade veroorzaakt aan gaswandketel tijdens onderhoud uitgevoerd door Bulex

Hallo, Ik heb een Bulex Thermomaster 25/30 met bouwjaar 2018 waarvan het 2-jaarlijks onderhoud telkens door Bulex uitgevoerd is. Dit jaar heb ik in september het onderhoud voor het eerst laten uitvoeren door een andere (betrouwbare) firma. Echter stellen zij meteen vast dat 1 van de vijzen van de brander na +- 1 toer losdraaien komt vast te zitten. Je kan echter wel de vijs terugdraaien zodat het onderdeel weer goed vast zit, maar gezien de vijs er niet uit kan, zorgt dit ervoor dat dit onderdeel geen onderhoud kon krijgen. De technieker heeft beslist om niet al te veel kracht te zetten op de vijs, gezien dan het risico bestaat dat deze afbreekt en de schuld voor hem is. Vermoedelijk is bij het vorige onderhoud dat door Bulex werd uitgevoerd de schroefdraad beschadigd geraakt. Gezien een betalende reparatie door Bulex nodig zal zijn om de fout uit een vorig onderhoud recht te zetten dat eveneens door Bulex werd uitgevoerd, zou ik het redelijk vinden dat er een compensatie wordt voorzien voor dit herstel. De firma die het onderhoud dus deels dit jaar heeft uitgevoerd heeft aangeraden om het volgende onderhoud te laten uitvoeren door Bulex zodat ze binnen deze verplaatsing ook de herstelling kunnen uitvoeren. Het zou dus eerlijk zijn als zij de kosten van dit herstel op zich namen. P.s. Er is ook reeds contact opgenomen met Bulex via mail, maar geen antwoord gekregen. Via telefonische oproep naar hun klantendienst kunnen ze mij enkel een betalend onderhoud inplannen.

In behandeling
K. V.
29/10/2025

Betalingsproblemen

Geachte mevrouw/heer, Op 29/10/2025 heb ik tevergeefs geprobeerd om betaling uit te voeren bij Delhaize maar is voor de zoveelste keer niet gelukt? Ik krijg de melding '"afgebroken" Ik stel echter vast dat wanneer ik, voor de 2de keer jullie klantendienst bel, men mij vraagt een screenshot door te sturen van het probleem. Telkens begint de operator mij op te lijsten wanneer ik de kaart wel heb kunnen gebruiken, maar dit lost het probleem niet op. Ik kan nogmaals mijn maaltijdcheques niet gebruiken. Dit komt voor in verschillende zaken waar ik altijd zonder probleem heb kunnen betalen tot voor kort. Verschillende winkels, waaronder Delhaize, Louis Delhaize ene lokale handelaars hebben reeds aangegeven dat zij geregeld problemen hebben met klanten die houder zijn van een Edenred kaart. Dit heeft geleid tot financiële ongemakken die ik nu zelf moet zien op te lossen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 7 ,november een duidelijk antwoord en oplossing zodat ik mijn maaltijdcheques kan gebruiken bij die handelaars die aangeven dat ik de Edenred kaart bij hen kan gebruiken. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

In behandeling
V. L.
28/10/2025
De Donder BV

Maandenlange vertragingen, slechte uitvoering werkzaamheden, en aannemer onbereikbaar

In april 2025 sloot ik een overeenkomst met De Donder BV voor renovatiewerken van de vloer op mijn gelijkvloers, waaronder uitbraakwerken, PUR-isolatie, vloerverwarming, chape en tegelwerken. Ik betaalde op 15 april 2025 het voorschot van 50% zoals afgesproken. Tot de opstart van de werken verliep de communicatie aanvankelijk vlot, maar vanaf het moment dat de uitbraakwerken begonnen (12 juni 2025) ontstonden er ernstige problemen op vlak van uitvoering, communicatie, en werfopvolging. Ondanks mijn herhaaldelijke contactpogingen (telefonisch, per mail, via whatsapp, sms,...), krijg ik nauwelijks reactie. De beloofde werfopvolging blijft tot op heden uit, en mijn berichten en vragen achter een planning worden systematisch genegeerd. Ondanks herhaaldelijke afspraken en beloftes kwam geen enkele projectleider ooit langs om de situatie te evalueren. Afgesproken plaatsbezoeken gingen niet door, mails en berichten bleven onbeantwoord, en ik werd voorgelogen en foutief geadviseerd. Na veel aandringen, werd op 1 juli 2025 beslist om een betonplaat te gieten. Er werd mij via email gezegd dat ik hiervoor 7500 euro zou moeten betalen en er werd mij een ultimatum van 20 minuten(!!!) opgelegd om te beslissen, zonder prijsofferte of enige prijsonderbouwing, en zonder dat er ooit een plaatsbezoek had plaatsgevonden om de ruimte op te meten. Na lang aandringen kwam er 2 weken later een onderbouwde offerte van meer dan 1000 euro minder. Ik heb dit bedrag correct betaald, en er werden mondelinge afspraken gemaakt voor de verdere uitvoering. Helaas werden de gemaakte afspraken opnieuw niet nageleefd, bleven er opnieuw fouten gemaakt worden, en bleef het project steeds meer vertraging oplopen. Mijn herhaalde verzoeken om een planning blijven tot op heden onbeantwoord, ondanks de belofte om mijn project met prioriteit op te volgen. Door deze vertragingen en gebrekkige communicatie kon ik mijn woning niet tijdig verhuurklaar krijgen, wat rechtstreeks geleid heeft tot reeds meerdere maanden huurinkomsten verlies. Tot op heden zijn de werken niet afgerond, en krijg ik geen reactie op mijn vraag wanneer de werken verder uitgevoerd zullen worden. Hoewel ik steeds correct, geduldig en met respect heb gecommuniceerd, krijg ik tot op heden geen transparantie, geen tijdige opvolging en geen herstel van de gemaakte fouten. Met dit schrijven verwacht ik dat - het restbedrag voor de tegels die ik aangekocht heb bij Veronove en wat ik reeds in mei aan De Donder betaald heb, onmiddelijk betaald wordt, en het betaalbewijs naar mij doorgestuurd wordt. Dit is een aankoopsovereenkomst op mijn naam, en ik heb bijgevolg het recht om te eisen dat dit bedrag onmiddellijk betaald wordt. Uitblijven van deze betaling wordt als diefstal beschouwd. - Ik op de hoogte gebracht wordt van wanneer de werken opnieuw hervat zullen worden, en dat er geen verdere vertragingen meer optreden. - De resterende werken volgens de regels van de kunst en de adviezen van het wtcb uitgevoerd worden (inclusief ontkoppelingsmat)

In behandeling
J. H.
28/10/2025

Terugbetaling

Beste, Ik ben door vinted permanent geblokkeerd. Heb geen waarschuwing of reden gekregen. Ik heb daardoor een aantal pakketten niet ontvangen. Voor ieder pakket moet ik bij hun een klacht indienen en dan volgen dezelfde vragen naar de naam van de verkoper. Ik heb geen toegang meer en kan hun dus niets geven. Ze sluiten constant de gesprekken af. Ik zou graag een terug betaling ontvangen, zij hebben er zelf voor gezorgd dat ik geen informatie meer kreeg door mij zonder enige reden te blokkeren Met vriendelijke groeten,

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform