Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Verantwoordelijkheid na slechte herstelling
Beste, 18/07 had ik een afspraak met Carglass Herentals voor het vervangen van mijn raam van mijn BMW IX3. Na de reparatie gingen we de wagen terug ophalen maar de vervanging was niet van leien dakje gelopen. Kalibratie van alle veiligheidssystemen was niet goed uitgevoerd met als gevolg een heleboel foutmeldingen en systemen die niet werkte. Nieuwe afspraak gemaakt om de systemen opnieuw te laten kalibreren, nogmaals zonder succes. Na overleg met de verantwoordelijke kreeg ik te horen dat ze blijkbaar een "B-raam" (merk namaak) hadden geïnstalleerd en geen "A-raam" (BMW gecertifieerd). Gevolg nieuwe afspraak gemaakt op 02/09 voor alweer een nieuwe raam. Dit duurde dan ook weer wat langer want deze raam lag niet op voorraad bij de leverancier. Na de werken de wagen terug opgehaald, maar nog steeds geen resultaat. Na wat over en weer getelefoneer kwamen ze met het resultaat dat ze blijkbaar niet in de BMW software van de wagen zouden kunnen en dat ik maar zelf een afspraak met een BMW garage moet maken om het probleem op te lossen. Aanstaande donderdag 18/09, alweer 3 weken verder, heb ik eindelijk een afspraak bij BMW om dit hopelijk in orde te krijgen. Nu ondertussen zijn er ook al heel wat mails over en weer geschreven tussen Carglass en mezelf waarin Carglass steeds maar de verantwoordelijkheid van zich af probeert te schrijven. Ik ben van mening dat wanneer ik een wagen heb die uitgerust is met de meest uiteenlopende veiligheidssystemen die nu al exact 2 maanden niet werken, dat ik verzekeringsgewijs een groot probleem heb. Wanneer morgen een ongeval zich voor doet en al die systemen zijn uitgeschakeld komt die verantwoordelijkheid volledig bij mij te liggen. En dat is iets wat Carglass niet wil dragen terwijl zij wel degelijk verantwoordelijk zijn voor de slecht uitgevoerde reparatie. Ik stel mij ook de vraag dat ik de eerste persoon ben van wie ze in deze wagen een raam vervangen hebben...? Als je weet dat je niet in de software van de wagen kan, dan voer je die reparatie ook niet uit OF je brengt de klant hier op voorhand van op de hoogte.
Promotie aanvraag
Beste, een paar weken geleden kocht ik bij Mediamarkt in Waregem een Samsung S25 ultra. Bij de aankoop was een promotieactie om een gratis tablet te verkrijgen. De enige voorwaarde was om een aantal gegevens door te sturen: aankoopbewijs en een screenshot van het EMIEI1 nummer. Deze gegevens zijn meerdere malen opgeladen op een special website en iedere keer kwam hetzelfde antwoord het EMEI1 nummer is niet leesbaar terwijl ik aan de hand van verschillende foto's kan aantonen dat dit wel het geval is. Ik vermoed ofwel dat er problemen zijn met de website of een uitsluiting (discriminatie) om niet al teveel toestellen gratis te moeten weggeven. Graag had ik jullie steun hier voor gevraagd omdat ik dit onrecht niet kan aanvaarden. Het opgeven klantnummer is eigenlijk de promotie-registratienummer.
Probleem met refund
Op 30/06 ging ik naar het optreden van Neil Young in Brussel. Hier werd met een refund systeem voor de bekers gewerkt. Tot op heden heb ik deze refund nog steeds niet teruggekregen. Ik nam contact op met Bevers & Bevers op 18/08 én 07/09. Steeds zonder enig antwoord! Ik heb recht op dit geld, dus dit is eigenlijk diefstal.
Cadeau
Hallo ik ben aan het wachten om mijn cadeau een woefer voor de tv maar na 2 jaar nog altijd nieks gekregen Mvg Marnix vermeylen
Beloofde dienst niet geleverd
Beste immoweb, Ik plaatste het zoekertje nr. 20992487 en betaalde daarvoor Premium - de duurste categorie die maximale zichtbaarheid belooft. Het zoekertje staat echter gewoonweg niet op de kaart van immoweb als je zoekt in de zone 9000 Gent. Het verschijnt enkel bij specieke zoekacties, maar daarvoor betaal je geen Premium. Mag ik het vragen het zoekertje asap vindbaar te maken op de kaart? Vriendelijke groeten, Dirk Holemans
academic singles
Hallo, Ik heb mij op 23/12/2024 ingeschreven op de datingsite: academic singles. Dit koste mij 59.99€/ maand. De dag erna heb ik mij uitgeschreven, omdat de site op niets trekt. De dag erop 29/12/2024 heb ik een bevestingingsmail van hen gekregen dat mijn abonnement opgezegd was. 5 maanden later kijk ik toevallig op mijn rekening ivm mijn reis naar London. Ik zie dat Academic singles nog na die eerste keer 5 keer 59.99€ heeft afgehaald elke maand. Dit is dus een totaal van 5x59.99€=299.95€ dat zij onterecht van mij hebben afgehaald. Ik heb mijn kaart geblokkeerd op aanraden van card stop, zodat ze geen geld meer van mijn rekening konden halen. Ik heb een nieuwe kaart aangevraagd. Ik mailde hen met hun bevestigingsmail in copie dat zij dit abonnement in december al hadden afgesloten en geen geld meer van mijn rekening ging nemen. In het begin deden zij moeilijk, maar omdat ik niet afhield, gingen zij mij dit bedrag terugbetalen. Ik moest 2 maanden geduld hebben. Ze hadden al mijn gegevens en mijn bankgegevens opgevraagd om de storting te doen. Na twee maanden kijk ik op mijn rekening en niets te zien va terugstortingen. Ik bel met mijn bank en zij zagen ook geen referentienummer en het bedrag dat academic singles zou terugstorten. Ik mail hen weer en zij zeggen dat mijn gegevens van in december niet klopt met mijn gegevens van nu en dat zij mij niet gaan terugbetalen. Het enige dat verandert is, is mijn bankkaart, omdat ik de andere geblokkeerd had. Wat moet ik nu doen? Het gaat mij niet om het geld, maar om het principe. Zij zeggen dat zij geen geld meer afhouden, omdat ik het abonnement op een correcte manier heb opgezegd en dan halen ze vervolgens nog eens voor 5 maanden mijn geld eraf? Dat is echt profiteren en hopen dat ik het opgeef om mijn geld terug te krijgen. Wat kan ik nu doen? Card stop wil mij niet helpen, omdat de tijd te lang geleden is ivm met de betalingen. Hebben jullie een oplossing? Alvast bedankt van een nog steeds vrijgezel. Met vriendelijke groeten, Mieke
Afbetalingsplan werd afgesloten
We hadden afbetalingsplan lopen bij Luminus , door omstandigheden was ik te laat met een betaling en werd het afbetalingsplan onmiddellijk stopgezet , na een eerste contact via contactformulier was er geen mogelijkheid het plan opnieuw te activeren , voila. Na een 2de contact via telefoon kreeg ik uiteindelijk wel de mogelijkheid voor een nieuw afbetalingsplan , ik had op dat moment ook net 185 € doorgestort op het oude referentienr en met het gedacht van dit is nog niet meeopgenomen in het nieuwe afbetalingsplan storte ik het resterende bedrag 79€ van de totale eerste schijf 264€ Zo dacht ik van de eerste schijf is al ok, ik kon ook nergens terugzien of er al dan niet rekening mee werd gehouden , van zodra dat ik mijn loon ontving zag ik nog het openstaand saldo van de voorschotfactuur , die normalieter ook opgenomen werd in het afbetalingsplan en heb ik deze ook de dag na de vervaldag betaald , Gisteren (10.09.2025) ontving ik een brief die opgemaakt was op 3 september 2025 ,waar in vermeld stond dat de betaalovereenkomst opgezegd werd omdat ik me niet gehouden had aan de afspraken binnen het afbetalingsplan. en dat ik het bedrag van 1443€ dien over te maken vóór 10.09.2025 op hun rekeningnummer. Vandaag nam ik opnieuw contact op met de klantendienst om de situatie te verduidelijken en kreeg ik de opmerking, Sorry mijnheer , ik kan dit plan niet opnieuw activeren , tenzij via het OCMW een aanvraag doet , of u kan ook onofficieel in schijven betalen , maar dan zullen er telkens herrinneringskosten en aanmaningskosten toegevoegd worden. Het afbetalingsplan was in schijven van 250€ en daarboven ook nog eens een maandelijks voorschot bedrag van 188€ ,dat ik al gereduceerd heb van 403 naar 188€.. Ik probeer mijn schuld af te lossen maar het is niet makkelijk en ook niet echt overzichtelijk weergegeven wat je wel niet hebt betaald in het afbetalingsplan. Hopelijk kan jullie me helpen om plan verder te kunnen zetten. Alvast Bedankt Pascal
huishoudhulp komt niet
Beste, Na 5 pogingen is poesthulp nog steeds niet langs geweest. 2 keer met afmelding op voorhand. 2 keer als we reeds speciaal niet gaan werken. 1 maal zonder verwittiging.
facturen aan mij ipv aan het bedrijf
beste, zoals u al wist gezien onze eerdere communicatie. betwist ik het bedrag van 167,62 EUR dat u op mijn eindafrekening van gemeenschappelijke kosten hebt gezet. wat daar ten eerste niet thuishoort dit zijn de kosten voor het opvragen van geen idee wat door de makelaar brocor. ik heb geen toestemming gegeven om die documenten op te vragen, ik heb deze niet aangevraagd en niet ontvangen. ik aanvaard deze kosten dus niet. verder was dit een inbreuk op mijn privacy wat u in uw mail heeft toegegeven. gelieve mij een creditnota te maken voor dit bedrag. en dreigen (met een advocaat) heeft een averechts effect op mij. mvg, astrid huyghe
ontslag
ben op pensioen en deed job als zelfstandige bij mac donalds keizerlei Antwerpen toiletten kuisen ben ontslagen omdat ik te agressief zou zijn geweest tegen klanten heb naar de raad geluisterd en dat niet meer gedaan de manager beziet toilet dames en heren voor minderwaardig als je weet wat wij allemaal over ons heen krijgen van sommige klanten en de managmend trekt zich er niets van aan voor hem zijn wij minderwaardig heb zeker 1 jaar en 11 maanden altijd vroeg opgestaan gaat om 9u s morgens open ik was er al tegen 6u15 alles kuisen en proper maken voor de klanten mijn collega is mij nu kwijt het ging goed tussen ons alles draaide op wieltjes liep goed maar de manager was eens op een zaterdag avond ik had gedaan en het was nogal een gestreseerde dag voor mij had ook pijn in de rug en ging naar beneden om de sleutel weg te hangen en naar huis te gaan en vroeg even aan een andere manager over een produkt en de andere manager komt binnengestormd zeer gefustreed en gestrest en beet mijn neus er bijna af en mijn enigste fout was dat ik gereageerd heb had dat niet mogen doen maar als je moe en gestreseerd bent dan zeg je soms iets terug maar de manager heeft minachting voor ons en hij denkt dat men niets kan doen tegen hem heb dan ook mijn ontslag vandaag gekregen via telefoon omdat hij het lef niet heeft om het mij persoonlijk in mijn gezicht te zeggen heeft mij ook nog gezegd dat ik niet meer in de zaak mag komen of securitie zet mij buiten maar als ik als klant kom kan dat toch niet hij denkt dat hij de man is
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten