Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Namaak
Beste ,Onderwerp: Klacht tegen Vinted Ik dien een klacht in tegen Vinted omdat een geschil op hun platform volgens mij onterecht werd afgehandeld. Ondanks mijn duidelijke uitleg en aangeleverde informatie heeft Vinted geen eerlijke of correcte oplossing geboden. Hierdoor voel ik mij als consument onvoldoende beschermd. Ik vraag Test Aankoop om dit te bekijken en mij hierbij te ondersteunen.ik zou zo dankbaar zijn.
Niet nakomen van onderhoudscontract
Beste, Vervolg op Klachtnummer - 11537517 In 2023 kocht ik een CTA3 (V2) toestel voor €6000. Inbegrepen in dit hoog bedrag was een voorafbetaling van jaarlijks onderhoud voor de volgende 5 jaar. Na 1 jaar probeerde ik tevergeefs de service dienst te bereiken maar ofwel nam niemand op, ofwel werd ik verbonden met een extern call center die mijn naam noteerde en beloofde dat Murprotec zou terugbellen voor een afspraak. Ze hebben nooit teruggebeld tot ik na een paar weken een klacht lanceerde bij Testaankoop. Binnen de paar dagen had ik iemand aan de lijn die de afspraak maakte en het direct nummer van Murprotec gaf. Ook beloofde de technieker volgend jaar een nieuw onderdeel van de klep vooraan mee te brengen omdat die zo fragiel was dat die al na jaar was afgebroken. Nu 1 jaar later is het terug hetzelfde: onbereikbaar callcenter voor een afspraak die ik 2 jaar geleden betaalde. Ik ben het beu om als zelfstandige mijn tijd te verliezen en eis nu een schadevergoeding van €1000 voor contract breuk. Dit is een bewust business model dat klanten op voorhand geld aftroggelt om dan nadien zijn verplichtingen niet na te komen. Schandalig.
Ongevraagd domicliëring activeren
Beste, op 14/08 betaalde ik 1€ op de Rentola website omdat ik op zoek was naar een andere woning. Er stond niet vermeld dat je hierdoor automatisch een abonnement aangaat waarbij je per maand 39€ betaalt. Nog sterker in de maand september gaat er 39€ van mijn rekening, via domiciliëring. Dit terwijl ik nooit toestemming gaf tot domiciliëring. Gelukkig heb ik de domiciliëring kunnen blokkeren maar nu dreigt Rentola ermee dat ik nog 195€ dien te betalen omdat ik de domiciliëring blokkeerde. Dit is pure oplichterij en dit bedrijf moet dringend lam worden gelegd vooraleer er nog meer mensen slachtoffer zijn. Ik hoop dat ik hiermee andere mensen kan verwittigen.
Opzeggen contract
Beste, ik zou willen dat het contract stop gezet word. Maar dat kan blijkbaar niet. Niemand heeft ooit van die 5jaar dat je er aan vast hangt gesproken. Ik heb die container al van 2021 ondertussen de prijzen verdubbeld. En de nieuwe firma van de container heeft aangetekend geschreven om het contract op te zeggen. Zomer 2024 Maar ze blijven nu vol houden dat ik moet blijven tot 6/2026 anders verbrekingsvergoeding. Ik kan nu ook niets meer aanpassen en zien wanneer ze komen ledigen. Wat nu gaat leiden tot onnodige facturen, huur container 8€ vergeefse rit 13€. Ik zou er van af willen. Mvg
Leveringsprobleem Emma Matras en bed
Beste, Bestelbonnummer 0009-5JB49X Track en trace 2257664260 Leverancier Emma Ik wacht sinds 2 december op mijn bed en matras. Mijn bestelling bestond uit 2 leveringen, eerste deel, zijnde 2 kussens en matrasovertrek heb ik ontvangen. 2 de deel, zijnde matras en bed nog steeds niet. Sinds 2 december wordt de leverdatum door transportfirma Dynalogic zonder mijn goedkeuring telkens verplaatst, ik neem telkens speciaal verlof om op de afgesproken leverdatum aanwezig te zijn. De dag zelf, soms een paar uur op voorhand wordt de levering weeral uitgesteld wegens een sorteerfout. Mijn verlof heb ik telkens voor niks genomen. Kortom, dit gebeurd nu al 8 keer, Emma matrassen stuurt een nieuwe levering met track en trace nummer 2257674907 levering zou op 13 december plaatsvinden, helaas begint hetzelfde probleem van leveringsafspraak zonder mijn toestemming verzetten opnieuw. Zowel Emma matrassen als de transportfirma Dynalogic geven elkaar de schuld, ik als consument blijf in de kou staan. Wanneer ik een annulering van mijn bestelling vraag moet ik 2 weken op mijn terugbetaling wachten. Zo word ik steeds aan het lijntje gehouden. Bijlage 1 toont de historie van track en trace 2257664260 Bijlage 2 toont de historie van track en trace 2257674907 Met vriendelijke groeten Hiuling Wong
Schade aan parket
Geachte mevrouw/heer, Op 5 december installeerde Vanden Borre een inbouwkoelkast. De installateur was echter zeer onvoorzichtig en hij liet de deur van de oude inbouwkoelkast op ons parket vallen. Er zitten nu twee diepe gaten in het parket, dat we net drie weken voor de installatie helemaal hadden laten renoveren. De installateur nam foto's, verzond die naar Vanden Borre en verzekerde mij ervan dat iemand van Vanden Borre contact met me zou opnemen om de schade te vergoeden. Ondertussen zijn we 10 dagen verder, en ik heb nog steeds niets gehoord. Gelieve te willen reageren binnen de 7 dagen om een afspraak te maken om deze vergoeding te regelen. Bij gebreke hieraan, zal ik verdere juridische stappen ondernemen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Fotos van schade aan parket
Niet door ons als zaakvoerders het contract ondertekend
Beste, Er is enige tijd geleden (begin 2023) een vertegenwoordiger bij ons langs geweest van AFE benelux om ons een contract aan te smeren. Echter mijn vrouw was alleen thuis en hebben haar alles doen lijken of dit allemaal rozegeur en mannenschijn was. Ze hebben haar met valse beloofte haar een contract onder de neus geduwd dat ze onmiddelijk moest tekenen want dit was een gouden kans die je nooit meer zult zien langskomen. Zo goedgelovig dat zij ook was heeft dit contract getekend , maar zij heeft getekend in eigen naam en niet in naam van VDA Clean bv die 2 zaakvoerders heeft , dus met andere worden ik en mijn zoon waren hier totaal niet van op de hoogte dat zich dit had voorgedaan. Echter spijtig genoeg hebben zij een 1ste factuur gestuurd dat ik helaas zonder dit verder na te kijken betaald heb. Hierna ben ik er pas opuitgekomen dat dit iets was waar wij niet van op de hoogte waren dat mijn vrouw dit contract had getekend buiten ons medeweten in. Uiteraard hebben wij hierna onmiddelijk alle betalingsvoorwaarden die zij ons hadden opgelegd geschrapt. Nu 2 jaar verder willen ze plots al hun achterstallige geld en een opzegvergoeding . Wij roepen hiervoor dan ook jullie hulp in omdat wij geen zins van plan zijn dit te betalen omdat dit contract niet dooronszelf getekend geweest is en volgens ons dan ook niet rechtsgeldig is. Mvg, VDA Clean bv
Niet-conforme batterijvervanging en weigering terugbetaling
Geachte dames en heren, Op 23 augustus 2025 heb ik mijn iPhone laten herstellen bij Wetteren GSM Zone, gevestigd te Florimond Leirensstraat 8, 9230 Wetteren. Mij werd beloofd dat er een nieuwe originele batterij zou worden geplaatst. Ik ging hiermee akkoord en betaalde 65 euro voor de vervanging. Mijn originele batterij werd niet teruggegeven. Na deze herstelling begon het toestel tijdens het opladen oververhit te raken en traden er storingen op. Ik ben opnieuw naar de zaak gegaan. De hersteller vroeg toen om een garantiebewijs, hoewel mij nooit een garantiebewijs werd overhandigd. Pas nadat ik had aangegeven een klacht te zullen indienen, stemde hij in met een tweede vervanging. Kort daarna werd het toestel onbruikbaar (regelmatige herstarts). Vervolgens heb ik bij Lab9 Aalst een diagnose laten uitvoeren. Lab9 Aalst is een erkend Apple-servicecentrum en stelde vast dat de door Wetteren GSM Zone geplaatste batterij niet origineel was. Hiervan bestaat een officieel rapport. Ik heb Wetteren GSM Zone verzocht om terugbetaling van het betaalde bedrag wegens deze foutieve herstelling, maar dit werd geweigerd. De hersteller weigert de 65 euro terug te betalen en stelt voorwaarden die feitelijk onmogelijk te vervullen zijn. Het e-mailadres van de onderneming is mij niet bekend; de zaak communiceert enkel via telefoon en ter plaatse. Ik verzoek Test Aankoop om bemiddeling en opvolging van dit dossier. Met vriendelijke groet, Mikhail Danilov
Ongewilde domiciliëringen
Ik heb in juli 2025 twee producten besteld op hun website. Nadien ging er elke maand 9.95euro van mijn rekening als domiciliëring. Ik heb hiervoor nooit mijn toestemming gegeven. Klantnummer betreft ordernummer. Ik vond mijn klantnummer niet terug.
Dubbele btw betaald
Ik heb via Catawiki een aankoop van een diamant gedaan. Had ik geweten dat dit zo ingewikkeld was had ik dit nooit gedaan. Om het verhaal kort te maken heeft Catawiki BTW aangerekend bij de betaling en dit moest eigelijk niet. De diamant komt vanuit buiten EU en omdat ik geen vergunning heb word het via Fedex verzonden naar Diamanten Center in Antwerpen. Daar kreeg ik te horen dat ik btw en invoerkosten moest betalen. Ik stond versteld, want btw heb ik al betaald waardoor Catawiki aangaf dat ze de btw terugbetalen wanneer ik de factuur en betalingsbewijs doorstuur. Dat heb ik gedaan. Enkel geven ze aan van Fedex, maar ik heb niks met Fedex gedaan enkel met AWDC diamanten center. Ik heb AWDC gevraagd of zij een factuur hebben en die geven aan wat Catawiki aangeeft niet klopt. Ik heb Catawiki opnieuw gecontacteerd, maar reageerd niet meer. Nu willen ze mijn btw niet terug betalen en ik vind dit pure diefstal. Kunnen jullie mij helpen. Alle stukken stuur ik mee. Ik heb indien nodig veel meer mail verkeer.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
