Onaanvaardbaar

5 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

N. V.
Vandaag

Namaakproducten

Beste, Ik wil klacht en schadevergoeding indienen tegen het bedrijf vinted. In hun policy staat letterlijk zoals u bijgevoegd kan zien, verboden namaakproducten te verkopen. Ik ben zelf bedrogen door een verkoper die mij een valse pokemonkaart voor een echte wou verkopen. Ikzelf zag aan de klzur en het gewicht van de kaart dat deze namaak was, ik heb vinted hiervan op de hoogte gesteld en het enige wat zij doen is mij op eigen kosten de kaart terug verzenden naar de verkoper. Op deze manier vind ik dat vinted de verkoop van namaakproducten promoot, wie zegt dat de verkoper het niet opnieuw als echte kaart gaat proberen verkopen? Wie zegt dat de verkoper ooit de kaart terug gaat ophalen en ik mijn geld terug ga ontvangen? Ik heb de kaart nu wel teruggestuurd maar heb van alles bewijzen. Ik dien klacht in en eis schadevergoeding voor het te koop stellen van namaak producten en mijn tijd hierin en verzendkosten te vergoeden. Tenslotte zijn het niet enkel pokemonkaarten, ook merkkledij en parfums bv. Ik kan nog vele extra fotos qua bewijs naar jullie verzenden maar blijkbaar kan ik deze hier niet toevoegen. Gelieve mij te contacteren Hoogachtend, Nicolas

In behandeling
T. V.
10/09/2025

terugbetalingsprobleem

Geachte mevrouw/heer, Op 29 juli koop ik een koffiemachine Cafetiere Sjostrand in zeer zeer goede staat volgens de verkoopsadvertentie. De verkoper gaat akkoord met een productkorting van 40 procent van de vraagprijs. Bij ontvanst merk ik dat het product totaal niet in zeer zeer goede staat is. Het product is overal beschadigd met krassen en blutsen. Er is schimmel en het product stinkt. Ik pak het product onmiddellijk terug in in de originele verpakking. De verkoper wil opnieuw een prijsdeal, maar ik wil absoluut het product terugsturen. In deze staat ben ik er niets mee. Na veel berichten gaat hij akkoord. De verkoper ontvangt het product en zet de terugbetaling in pauze. Op 26 augustus 2025 krijg ik een vraag van vinted "We nemen contact met je op over je recente retour met XXX, omdat het pakket afgeleverd blijkt te zijn. Om te controleren wat er is gebeurd en de levering te bevestigen, vragen we je ze snel mogelijk, contact met ons op te nemen. ZO kunnen we het benodigde bewijs verzamelen en een onderzoek starten. Neem binnen de 24u contact met ons op, als we niet op tijd van je horen, moeten we de bestelling helaas afronden en het geld aan de verkoper vrijgeven" Ik leg de situatie in drie berichten uit. Het is me verder niet geheel duidelijk wat ik moet bewijzen. Vinted krijgt toestemming om het hele relaas van berichten na te lezen en mijn retourklacht aan de verkoper in te kijken. Er staat verder niet in waarom de terugbetaling in pauze werd gezet en wat ik zou moeten bewijzen. Na 48 krijg ik het bericht dat de terugbetaling werd uitgevoerd. Ik vraag om meer uitleg bij Vinted, want nu heeft de verkoper zowel het product als het geld. Zij verklaren in eerste instantie dat ze het geld hebben terugbetaald omdat ik of het product niet tijdig zou hebben teruggestuurd of dat ik op 'cancel and keep order' zou hebben gedrukt. Dat weerleg ik uiteraard gemakkelijk. In tweede instantie leggen ze mij uit "dat ik niet het antwoord heb geleverd toen zij om bewijs vroegen, zodat zij tot terugbetaling zijn overgegaan". Dat kan ik helaas niet weerleggen. Want je krijgt in Vinted duizenden berichten, maar uiteraard geen bevestiging van één van mijn drie antwoorden. Ik vraag meer uitleg, opnieuw stellen ze dat ik geen bewijs heb geleverd. Op de vraag waarvan ik bewijs had moeten leveren wordt niet geantwoord. Ik begin wat te zoeken op google en het blijkt dat dit een standaardprocedure is bij Vinted: Er loopt iets mis. Ze vragen 'bewijs' binnen 48u, ,zonder te specificeren wat bewezen dient te worden. Na 48 u sluiten ze de case af in het voordeel van de verkoper. Of je nu hebt geantwoord of niet, want 'het bewijs' werd niet aangeleverd. De meeste kopers reclameren maar laten het erbij, want het gaat dan om een trui van 20 euro. Mijn machine koste echter 185 euro. Dat doet pijn. Want ik heb geen product en geen geld. Dat is onrechtvaardig. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 17 september 2025 een integrale terugbetaling van mijn aankoopbedrag en kosten. Ik geef Vinted het recht om alle berichten in te kijken om deze klacht te analyseren. Met vriendelijke groeten, Thibault

In behandeling
J. S.
4/09/2025

Weigering terugbetaling juiste rekening

Op 30 januari werd mijn oude rekening volledig afgesloten en stapte ik over op een nieuwe. Ik paste dit meteen aan in mijn Vinted Account. Op 11 februari deed Vinted mij een terugbetaling op dat rekeningnummer dat toen niet meer bestond. Die betaling is door mijn bank geweigerd en dus naar hun teruggestort. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de bank, ze hebben dat voor me nagekeken en bevestigd op mail, met een screenshot uit hun systeem als bewijs. Ondertussen is het 4 september en weigert Vinted nog steeds mijn geld terug te storten. Volgens hun is de betaling wel gebeurd en geloven ze me alleen als ik een officiële brief van de bank (wat me 50 euro kost) aanlever. Dit staat zo in hun regels zeggen ze. Dat is echter een leugen. Het staat helemaal niet in hun regels want als ik vraag naar die geschreven regels, wordt dat gewoon genegeerd en kunnen ze niks voorleggen. Ik heb hun regels verder helemaal nagelezen en het staat nergens. Ik kreeg ook al te horen dat het dan in de regels van MangoPay (de betaaldienst met wie ze samenwerken) zou staan. Wat ook niet waar is. Ik nam contact op met MangoPay en las hun regelement. MangoPay werkt verder samen met andere gekende sites, waaronder Veepee. Bij Veepee is hetzelfde gebeurd met een terugbetaling op de gesloten rekening en zij hebben dat zonder problemen voor me kunnen opzoeken en terugbetalen. Ik wil hun gerust die brief bezorgen, maar heb al meerdere malen gezegd dat ze dan zelf voor de kosten moeten opdraaien. Maar ook dat wordt geweigerd natuurlijk. Ik ben hun sinds februari al elke dag, zonder uitzondering, aan het mailen om mijn geld terug te geven. Ik krijg steeds een ander excuus. Ondertussen word ik door hun ook gepest op mijn account. Geposte artikelen worden tegengehouden, mijn account wordt gerapporteerd zonder reden (als ik bezwaar indien en vraag waar het mis ging, wordt dat gewoon zonder antwoord afgewezen), artikelen worden verwijdert omdat het zogezegd mijn foto's niet zijn,... Sinds 8 weken krijg ik te horen dat ze mijn situatie aan het onderzoeken zijn en dat ik geduld moet hebben. Nog meer bewijs dat 'het staat zo in de regels' een leugen is. Maar mijn geduld is meer dan op. Ze zijn er helemaal niks mee aan het doen en ik ben het kotsbeu dat ze schaamteloos mijn geld kunnen achterhouden. Dit is pure diefstal.

In behandeling
R. P.
28/08/2025

Officiële klacht inzake beschadigde levering en weigering tot terugbetaling

Op 18 augustus heb ik via uw platform Vinted een babybed gekocht. Het artikel werd geleverd door UPS en vertoonde bij aankomst duidelijke schade, die onmiskenbaar tijdens het transport is ontstaan. Zowel de verkoper als ikzelf hebben dit onmiddellijk gemeld bij UPS en bij Vinted, en daarbij de gevraagde foto’s doorgestuurd als bewijs. Tot mijn verbazing ontving ik echter het volgende bericht van uw medewerker: “Since you didn’t communicate the requested photos in the given time frame, I’m obliged to complete the transaction and release the payment to the seller. (…) I’m sorry that your purchase hasn’t been as expected this time.” Dit is onjuist en onaanvaardbaar: ik heb de gevraagde foto’s wel degelijk tijdig doorgestuurd, zowel naar UPS als naar Vinted. Desondanks heeft Vinted de betaling aan de verkoper vrijgegeven en sindsdien krijg ik geen enkele reactie meer op mijn berichten. Bij elke aankoop via Vinted betaal ik bovendien voor een zogenaamde Kopersbescherming. Ik verwacht dat deze verzekering in een geval van transportschade zoals dit effectief wordt toegepast. Dat Vinted de schade negeert en mij zonder enige vorm van compensatie achterlaat, vormt een ernstige schending van de consumentenrechten en van de eigen algemene voorwaarden van Vinted. Ik eis dan ook: Een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag en de verzendkosten. Een officiële bevestiging dat mijn klacht in behandeling wordt genomen. Indien er binnen 14 dagen geen bevredigende oplossing wordt aangeboden, zal ik mijn klacht formeel neerleggen bij Testaankoop en, indien nodig, verdere stappen ondernemen bij de bevoegde consumentenautoriteiten. Ik vertrouw erop dat u deze zaak ernstig zal behandelen en wacht uw spoedig antwoord af. Met vriendelijke groet, Risa Pavia

Afgesloten
J. C.
21/08/2025

Klacht tegen Vinted – onterechte terugbetaling aan koper, onvoldoende klantenservice

Geachte, Ik wend mij tot u om een klacht in te dienen tegen het platform Vinted, waarbij ik als verkoper financieel en moreel ben benadeeld. Feiten: - Op 07/08/2025 verkocht ik via Vinted een splinternieuwe keramieken mok van Starbucks voor €20. - Op 08/08/2025 werd het item zorgvuldig verzonden. Ik heb het artikel verpakt in meerdere lagen bubble wrap en in twee stevige kartonnen dozen. Van elke stap heb ik duidelijke foto’s genomen, net om problemen achteraf te vermijden. - De koper had initieel geprobeerd af te dingen naar €13, maar kocht plots toch aan de volle prijs van €20. Probleem: - Op 21/08/2025 diende de koper onmiddellijk na ontvangst een klacht in bij Vinted, met foto’s waarop slechts enkele kleine brokstukjes van een handvat te zien zijn. De verpakking zelf vertoonde géén enkele schade. Ook ontbraken er duidelijk brokstukken en geen enkele foto toonde de onderzijde van de mok, waar nog een prijssticker aanwezig was. Dit wijst sterk op fraude: de koper heeft vermoedelijk een ander, beschadigd item gefotografeerd. - Ik bezorgde Vinted onmiddellijk 5 duidelijke foto’s van mijn zorgvuldige verpakkingsproces. Reactie Vinted: - Binnen 5 minuten kreeg ik een standaardantwoord van een medewerker genaamd Khaled (vermoedelijk een automatisch bericht), dat de schade te wijten zou zijn aan mijn gebrekkige verpakking. - Vinted stelde dat deze beslissing finaal was, zonder verdere mogelijkheid tot beroep. - Op herhaalde vragen om verduidelijking kreeg ik telkens hetzelfde automatische antwoord. - Ik werd volledig buitenspel gezet: de koper kreeg zijn geld terug, blokkeerde mij, ik kon geen review nalaten en kreeg het artikel niet retour. Gevolg: - Ik ben mijn product én mijn geld kwijt. - Vinted biedt geen enkele transparante procedure of menselijke tussenkomst, en legitimeert hiermee frauduleus gedrag van kopers. - Als verkoper ben ik rechteloos en machteloos achtergelaten. Mijn eis: 1. Terugbetaling van het volledige bedrag van €20. 2. Een verontschuldiging van Vinted voor de manier waarop mijn klacht werd afgehandeld (snelle automatische afwijzing, zonder rekening te houden met geleverd bewijs). 3. Een oproep aan Vinted om hun klachtenafhandeling en verkopersbescherming fundamenteel te verbeteren.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform