Onaanvaardbaar

4 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

K. D.
14/10/2025

Acc geblokkeerd

Had een zebrahuid verkocht via vinted. Na paar dagen was mijn pakket 10dagen verdwenen.... nu is die aangekomen op zijn bestemming. Koper heeft die ook afgehaald... maar mijn acc is geblokkeerd. Wilt dees zeggen dat ik 400€ kwijt ben ? Vinted had naar de koper refund gestuurd! Maar ze heeft wel mijn pakket...

In behandeling
G. B.
7/10/2025

Klacht tegen Vinted UAB wegens niet-terugbetaalde mislukte transactie en gebrekkige dienstverlening

Betreft: Klacht tegen Vinted UAB wegens niet-terugbetaalde mislukte transactie en gebrekkige dienstverlening Gegevens tegenpartij: Bedrijf: Vinted UAB Datum van de feiten: Startdatum: 17 september 2025 Huidige datum: 7 oktober 2025 Omschrijving van de klacht: Op 17 september 2025 , probeerde ik een aankoop te doen op Vinted. De betaling van € 171,95 mislukte, maar het bedrag werd wel van mijn bankrekening gedebiteerd. Ik heb hierover onmiddellijk contact opgenomen met de klantendienst van Vinted. Een medewerker (Mike) vroeg me om 5 werkdagen geduld te hebben voor een automatische terugstorting. Deze terugstorting heeft nooit plaatsgevonden. Sindsdien wordt de communicatie door Vinted systematisch bemoeilijkt. Mijn support-tickets worden herhaaldelijk en eenzijdig gesloten, waardoor ik telkens een nieuwe chat moet opstarten om de status van mijn probleem op te vragen. Na meer dan twee weken wachten en aandringen, kreeg ik te horen dat de zaak voor "verder onderzoek" werd doorgegeven. Een week later was er nog steeds geen update en werd de chat opnieuw gesloten. De recentste en finale reactie van Vinted is dat zij het bedrag van € 171,95 nooit hebben ontvangen. Dit is in directe tegenspraak met de informatie van mijn bank, die bevestigt dat de betaling wel degelijk is doorgegaan en door de begunstigde (Vinted) ontvangen zou moeten zijn. Conclusie: Ik word als consument van het kastje naar de muur gestuurd. Vinted ontkent de ontvangst van het geld, mijn bank bevestigt de transactie, en Vinted weigert verdere medewerking door de communicatiekanalen af te sluiten. Hierdoor wordt mij de terugbetaling van € 171,95 , waar ik recht op heb, onthouden. Gewenste oplossing: Ik verzoek uw bemiddeling om Vinted te verplichten tot de onmiddellijke terugbetaling van de € 171,95 die onterecht van mijn rekening werd gehaald. Met vriendelijke groet, Gunther

In behandeling
A. P.
5/10/2025

Vinted bestelling niet ontvangen

Via deze weg wil ik graag een klacht indienen over een bestelling die mijn vriendin & ik via Vinted platform hebben geplaatst. Wij hebben een krabpaal besteld van een verkoper uit Italië. Na het plaatsen van de bestelling heb ik lange tijd moeten wachten op de levering. Gedurende deze periode was de informatie in het trackingsysteem verwarrend en inconsistent: op sommige momenten leek het alsof het pakket onderweg was, terwijl later weer werd aangegeven dat dit niet het geval was. Tot mijn grote verbazing zag ik vervolgens dat de status van de bestelling in het Vinted-account plotseling was veranderd naar "Ontvangen" terwijl ik het pakket nooit heb ontvangen. Kort daarna werd ook de betaling aan de verkoper doorgevoerd. Wij hebben nooit een melding gekregen dat we de ontvangst moesten bevestigen. Er werd geen enkele actie van onze kant gevraagd, en we hebben de statusverandering pas achteraf opgemerkt. Daardoor is de zogenaamd "automatische" bevestiging volledig buiten ons weten om gebeurd. Het resultaat is dat wij nu geen krabpaal hebben én ons geld kwijt zijn, zonder dat wij enige mogelijkheid hebben gehad om dit te voorkomen. Als koper heb je nauwelijks bescherming als het systeem zulke fouten maakt zonder mogelijkheid tot bezwaar.

In behandeling
S. W.
1/10/2025

Klacht over niet-uitbetaalde verkoop en schade aan pakket – Vinted / Mondial Relay (trackingnr. 4711

Geachte heer/mevrouw, Ik wens hierbij een klacht in te dienen over een geschil met Vinted en de vervoerder Mondial Relay/InPost. Op 21/09/2025 heb ik via Vinted een pakket verzonden (trackingnummer: 47118623) naar Italië. Het pakket is tijdens het transport geopend geweest, vermoedelijk door een koerier, met als doel de inhoud te stelen. Toen bleek dat de inhoud niet was wat men verwachtte, is het pakket alsnog doorgestuurd, maar mijn item was hierdoor beschadigd aangekomen. Vinted weigert mij echter uit te betalen en stelt dat de schade is ontstaan door een “slechte verpakking”. Dit klopt niet: mijn item zat in de originele, afgesloten doos en die doos was bovendien nog eens verpakt in een extra stevige verzenddoos. Zowel ik als de koper zijn het erover eens dat de schade duidelijk het gevolg is van opzettelijke opening of manipulatie door de vervoerder. Ondanks meerdere pogingen van mijn kant weigert Vinted mij te vergoeden en leveren zij geen enkel bewijs dat de schade aan mijn verpakking te wijten zou zijn. Volgens hun eigen voorwaarden hebben zowel koper als verkoper recht op terugbetaling wanneer een item beschadigd raakt door toedoen van de vervoerder. In dit geval krijg ik echter noch mijn item terug, noch de betaling. Ik vraag daarom uw hulp om ervoor te zorgen dat Vinted en/of de vervoerder hun verplichtingen nakomen en dat ik alsnog de verschuldigde vergoeding ontvang. Bij voorbaat dank voor uw tussenkomst. Met vriendelijke groet, Stefano Willemyns 0499 17 72 34 willemyns.stefano@gmail.com Klerkenstraat 150a langemark [Trackingnummer: 47118623]

Afgesloten
N. V.
30/09/2025

Namaakproducten

Beste, Ik wil klacht en schadevergoeding indienen tegen het bedrijf vinted. In hun policy staat letterlijk zoals u bijgevoegd kan zien, verboden namaakproducten te verkopen. Ik ben zelf bedrogen door een verkoper die mij een valse pokemonkaart voor een echte wou verkopen. Ikzelf zag aan de klzur en het gewicht van de kaart dat deze namaak was, ik heb vinted hiervan op de hoogte gesteld en het enige wat zij doen is mij op eigen kosten de kaart terug verzenden naar de verkoper. Op deze manier vind ik dat vinted de verkoop van namaakproducten promoot, wie zegt dat de verkoper het niet opnieuw als echte kaart gaat proberen verkopen? Wie zegt dat de verkoper ooit de kaart terug gaat ophalen en ik mijn geld terug ga ontvangen? Ik heb de kaart nu wel teruggestuurd maar heb van alles bewijzen. Ik dien klacht in en eis schadevergoeding voor het te koop stellen van namaak producten en mijn tijd hierin en verzendkosten te vergoeden. Tenslotte zijn het niet enkel pokemonkaarten, ook merkkledij en parfums bv. Ik kan nog vele extra fotos qua bewijs naar jullie verzenden maar blijkbaar kan ik deze hier niet toevoegen. Gelieve mij te contacteren Hoogachtend, Nicolas

In behandeling

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform