Onaanvaardbaar

5 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

N. D.
11/12/2025

Terugbetaling

Ik heb op 03/12 bij jullie diensten besteld. Het item moest voor 10/12 wordne verstuurd. Dat is niet gedaan. En de verkoper antw niet of niet correct. Ik heb u gevraagd om mijn bedrag terug te betalen 30,84 euro. U klantendienst zegt me ik de verkoop moet afbreken, dat heb ik gedaan maar doch krijg ik van jullie geen concreet antwoord wat er met mijn geld gebeurd. U zegt ik moet contact opnemen met de verkoper maar zoals eerder gezegd is deze niet correct en antw niet. U neemt u verantwoordelijkheid als verkoper Vinted niet op om u consument te helpen. Graag mijn geld terug binnen de 7 dagen.

Opgelost
S. V.
10/12/2025

Levering tracking blijft staan

Geachte, Mijn pakket is al 4 dagen stil.. En ik hoop dat t alsnog geleverd wordt Tracking: 1764245302964551 Kunt u mij helpen? Alvast bedankt Met vriendelijke groet Tommy Janssens

In behandeling
A. V.
4/12/2025

Betalingsprobleem

Ik dien hierbij een klacht in over de afhandeling van een verkoop via Vinted. Een door mij verkocht artikel werd verzonden via DHL Home Delivery, maar door vertraging bij de pakketdienst heeft Vinted de transactie automatisch geannuleerd, waardoor de koper een terugbetaling verkreeg. De koper heeft het pakket ondertussen wel ontvangen, maar reageert niet meer op berichten. Vinted stelt dat dit enkel kan worden opgelost via een nieuwe “schijnverkoop”, wat onmogelijk is zonder medewerking van de koper. Het platform weigert verder tussen te komen, waardoor ik mijn artikel kwijt ben en geen betaling ontvang. Ik verzoek Test Aankoop deze werkwijze te onderzoeken, aangezien verkopers hierdoor onvoldoende worden beschermd.

In behandeling
N. D.
4/12/2025

verkochte items verwijderd door Vinted en geen betaling ontvangen erkochte artikelen

Beste Op 24 november ll verkocht ik 2 artikelen op Vinted. Ik heb deze meteen verzonden op dezelfde dag , waarvan bewijs. Beide artikelen werden gekocht door 2 verschillende kopers. (rode enkellaarsjes en een witte donsjas) Op 2 december verkreeg ik via mail een bevestiging dat het pakket met rode enkellaarsjes was ontvangen door de koper. Ik wou verifiëren of het bedrag effectief op mijn Vinted rekening stond, maar ik kon niet meteen doorgaan naar de app, en moest een 'tweede' verificatiewijze ingeven. Ik wou dit niet, maar er was geen mogelijkheid om dit te negeren, want je kon niet doorgaan naar je app zonder dit aan te klikken. Ik heb dan aangeklikt dat ik als tweede verificatiewijze mijn facebook profiel wou gebruiken, en zo kwam ik opnieuw terecht in de Vinted app. Dit was nog nooit eerder gebeurd, en ik gebruik de app al jaren. Ik vond dit meteen wel al verdacht. Normaliter verkrijg je dan als verkoper meteen het bedrag in je 'Vinted app' . Dit gebeurde niet. Daardoor verifieerde ik in de app wat de stand van zaken was van mijn pakket, maar alle artikelen die ik verkocht en nog te koop heb, zijn verdwenen. Ook de stand van mijn rekening in de Vinted app staat op 0, tot op vandaag. Ik vermoed dat door het aanklikken van die tweede verificatiewijze oplichting is gebeurd. Wanneer ik probeer terug te gaan naar de conversatie met de koper(s), krijg ik de melding 'toegang geweigerd' en kan ik geen conversaties terugvinden. Ik probeer tevergeefs een degelijke feedback en opvolging te krijgen via Vinted, maar ook dit is zonder gevolg. Er wordt niet gereageerd, enkel algemene 'chatbot' berichten. Vandaar dat ik mij tot jullie richt, ten eerste omdat ik het rechtmatige bedrag van 45 euro én 20 euro voor beide pakketjes terug wil, en andere consumenten wil waarschuwen voor hun praktijken.

In behandeling
K. D.
3/12/2025

Kopersbescherming

Onderwerp: Klacht tegen Vinted – Onterechte afsluiting van schadeclaim en weigering van terugbetaling (€52,90) Tekst: Beste Test Aankoop, Ik dien hierbij een klacht in tegen Vinted naar aanleiding van een foutieve behandeling van mijn schadeclaim en het weigeren van mijn rechtmatige terugbetaling. Situatie: Ik heb via Vinted een artikel gekocht dat beschadigd is aangekomen tijdens het transport. Ik heb het probleem onmiddellijk gemeld en vijf foto’s als bewijs doorgestuurd. Op verzoek van Vinted Support heb ik nadien nog extra foto’s aangeleverd. Ondanks het feit dat ik alle vereiste stappen van de Vinted-procedure perfect heb gevolgd, heeft Vinted Support mijn case afgesloten in mijn nadeel. De verkoper werd uitbetaald en ik ontving slechts €7 compensatie, terwijl ik volgens hun eigen kopersbescherming recht heb op een volledige terugbetaling van €52,90. Belangrijk: de transactie is niet door mij afgesloten, maar door Vinted Support zelf, zonder mijn toestemming. Ondanks mijn herhaalde pogingen tot contact wordt het gesprek telkens automatisch afgesloten zonder inhoudelijk antwoord. Hierdoor krijg ik geen enkele kans om mijn klacht te laten herbekijken. Dit handelen is in strijd met: – de EU-richtlijn consumentenrechten (Richtlijn 2019/771) - de procedure voor buitengerechtelijke geschillenregeling (Richtlijn 2013/1 1/EU - Vinted's eigen kopersbeschermingsbeleid Mijn verzoek aan Test Aankoop: Ik vraag uw hulp om Vinted ertoe te bewegen mijn case opnieuw te openen en de correcte volledige terugbetaling van €52,90 te bekomen, zoals voorzien door de kopersbescherming en Europese consumentenwetgeving. Vinted-qebruikersnaam: Kelly Zaya Datum aankoop: 19/11/2025 Betaling: €52,90 Alvast bedankt voor jullie tussenkomst. Met vriendelijke groeten, Kelly

In behandeling

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform