Slecht

32 punten Info

Meest recente klachten

M. V.
8/10/2025

Onbetrouwbaar

Easy Life is totaal onbetrouwbaar. Steeds andere poetsvrouwen of -heren, nooit op tijd, constant zieke meldingen en altijd hetzelfde excuus. Slechtste poetsbedrijf ooit — absoluut géén aanrader.

In behandeling
S. N.
11/09/2025

huishoudhulp komt niet

Beste, Na 5 pogingen is poesthulp nog steeds niet langs geweest. 2 keer met afmelding op voorhand. 2 keer als we reeds speciaal niet gaan werken. 1 maal zonder verwittiging.

Afgesloten
K. R.
26/05/2025

Inhouden vrijstelling

Op 13 januari kwam een huishoudhulp van Easy Life voor het eerst poetsen. Ze gebruikte AntiKalk op mijn douche en bad in blauwe hardsteen met alle gevolgen van dien. Het correcte product dat in de badkamerkast staat, bleef onaangeroerd. Omdat we de woning net hadden aangekocht en pas verhuisd waren, waren er foto's voorhanden die aantoonde dat de schade er niet was. Om een lang verhaal kort te houden, het duurde tot 24 april voor er eindelijk een expert gestuurd werd door de verzekeraar van Easy Life om de schade vast te stellen. Deze kende een schadevergoeding toe van 1400€, conform de offerte die ik op hun vraag liet opstellen. Bij uitbetaling hield het poetsbureau 375€ in als vrijstelling. Nochtans hoorde ik recent het volgende op de radio: "Er is wel één situatie waarin poetsbedrijven de franchise niet mogen doorrekenen, zegt Lien Meurisse van de Federale Overheidsdienst Economie. "En dat is die van de 'grove fout'. De wet zegt dat je als klant niet de dupe mag zijn van de schade die wordt veroorzaakt door de poetshulp. Heeft de poetshulp een grove fout begaan, dan is het verboden om de franchise aan te rekenen aan de klant." Het lijkt me duidelijk dat een poetshulp die een agressief product op natuursteen gebruikt een grove fout maakt. Het juiste product stond bovendien in de kast van de badkamer. Toch blijft Easy Life bij zijn standpunt. Kunnen jullie hierin iets betekenen? In bijlage voeg ik de verklaring van de poetshulp toe, mijn reactie hierop, pv van de verzekeraar, betaalbrief van de verzekeraar en de reactie van EasyLife. Vriendelijke groeten, Katharina Ruymen

Afgesloten
S. A.
18/02/2025

Administratiekost na opzeg

Geachte, In bijlage zend ik u het mailverkeer tussen Easy Life en onszelf. Op 5 december is onze opzegperiode voor de poetsdiensten gestart (per mail bevestigd), dit kwam nog overeen met twee poetsbeurten van 4 uur tijdens de maand december '24. De laatste poetsbeurt was op 26 december 2024. Ondertussen was er een rekening binnen voor administratieve kosten van 98 euro, voor het komende jaar 2025 te dekken. Deze rekening diende betaald te worden tijdens mijn opzegperiode, hetzij voor 7 december 2024. Voor het jaar 2024 hadden wij de administratieve kosten al volledig betaald bij aanvang van dat jaar. Aangezien mijn echtgenoot dit betaald had voor de vervaldatum van de factuur van 2025 en er niet bij stilgestaan had dat dit bedrag bestemd was vanaf 1 januari 2025, gingen we ervan uit dat we dit wel terug zouden krijgen aangezien Easy Life op de hoogte was dat we in onze opzegperiode zaten en deze zou eindigen in 2024. In de mails zeggen ze eerst dat dit gecrediteerd gaat worden via de boekhouding, om mij dan twee maanden aan het lijntje te houden, met als antwoord op mijn laatste mail dat ze dit niet terugbetalen. We zijn helemaal geen klant meer vanaf 26 december '24 en betalen dus een heel jaar voor niets, ik vraag me af welke administratieve kosten Easy Life aan ons nog zouden hebben? Bovendien hanteert het poetsbureau sinds januari '25 niet meer deze vorm van administratieve kosten, maar rekenen ze een kost per prestatie per uur en toch hebben ze ons geld nog snel opgeslokt. Wij blijven hier met een zeer wrang gevoel zitten omdat ze ons eerst lieten weten dat we het wel terug zouden krijgen EN ze sinds 2025 helemaal niet meer met een administratieve kost 'op voorhand' werken! Wij weten ook zeker dat, als we hen gemaild zouden hebben voor de vervaldatum van de factuur met als reden 'onze opzeg', ze zelf gezegd zouden hebben dat wij dat niet meer hoefden te betalen, wat iedereen logisch lijkt. Bedankt voor het advies.

Afgesloten
M. S.
10/02/2025

Klacht over afhandeling van schadegeval door Vivium (referentie: C302500256

Korte beschrijving Ik richt mij tot u met betrekking tot een schadegeval dat plaatsvond op 29 november 2024 waarbij Dienstenbedrijf Easy Life, verzekerd bij Vivium, betrokken is. Ik ben van mening dat de verzekeraar onvoldoende stappen heeft ondernomen om de situatie naar behoren op te lossen en mijn claim correct te behandelen. Vivium heeft aangegeven dat hun verzekerde de aansprakelijkheid betwist en beweert dat de schade "onmogelijk op die manier veroorzaakt kan zijn door hun verzekerde". Ik ben het hier niet mee eens en voel mij als benadeelde partij niet correct behandeld. De feiten zijn als volgt: 1. Op 29 november 2024 is er schade ontstaan aan mijn eigendom terwijl medewerkers van Easy Life aanwezig waren om schoonmaakdiensten uit te voeren. 2. Het bewijs dat de schade door Easy Life is veroorzaakt, kan worden aangetoond bewijzen, zoals foto’s, getuigenverklaringen van de poetsvrouw. 3. Ondanks mijn duidelijke melding en bewijsmateriaal, wijst Vivium alle aansprakelijkheid af zonder degelijke argumentatie of een onafhankelijk onderzoek. Mijn klacht: Vivium voert geen grondig onderzoek uit naar de oorzaak van de schade. Er is geen onafhankelijke expertise aangeboden om de situatie objectief te beoordelen. Ik voel mij als benadeelde in de steek gelaten, terwijl ik recht heb op een eerlijke behandeling. Mijn eisen: 1. Ik vraag Vivium om een onafhankelijk expert aan te stellen om de schade te onderzoeken en de oorzaak vast te stellen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 2 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform