Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
C. C.
19/09/2025

Terugbetalingsprobleem

Beste, Op 13/08/2025 kreeg ik 2 creditnota's voor 2 vluchten die mij werden teruggestort door een stijging van belastingstarieven in de luchthaven van Charleroi. De 2 vluchten werden geboekt met andere creditkaarten. De terugbetaling van de ene vlucht (€130,64, zie bijlage) werd reeds ontvangen op 14/08/2025. Deze betaling alsook terugbetaling gebeurde op de bankkaart van mijn nieuwe bankrekening, ik ben namelijk tussen het moment van het boeken van de vluchten en het moment van terugbetaling van de vluchten veranderd van bank. De 2e terugbetaling (€276,74, zie bijlage) gebeurde in 05/2025 met mijn bankkaart van mijn vorige bank. Ryanair heeft deze terugbetaling proberen uitvoeren op deze (verlopen) bankkaart van mijn vorige bank, uiteraard zonder succes. In bijlage zit een document van mijn bank waarin officieel staat dat mijn bankrekeningen reeds zijn afgesloten op 07/05/2025. De terugbetaling van de creditnota van €276,74 gebeurde door Ryanair op de kaart waarmee de boeking gebeurde. Wanneer de bank transfer is teruggekeerd naar Ryanair omdat mijn ex-bank deze betaling geweigerd heeft, zou Ryanair contact met me opnemen om de betaling opnieuw uit te voeren naar een actieve bankrekening van mij. Echter wordt ik zowel op de telefoonlijn alsook op de chat van Ryanair rondgestuurd en zegt men telkens dat men mij niet kan helpen omdat zij (de medewerkers van Ryanair) zien in hun interne systemen dat "zij het nodige gedaan hebben", lees: ze hebben mijn bedrag teruggestort. Van zodra ik hen aanhaal dat dit bedrag niet is kunnen ontvangen worden omdat dat rekeningnummer niet meer actief is, zeggen ze dat ze niets meer voor me kunnen doen omdat het hoofdstuk voor hen stopt bij de terugbetaling die ze gedaan hebben. Dan leggen ze de telefoon toe of eindigen ze de chat. Ik heb hiervoor reeds meermaals gebeld en 5x gechat (incl. screenshots/bewijs). Ik weet écht niet wat ik nog kan doen, op alle mogelijke manieren heb ik dit duidelijk proberen maken maar mijn mond wordt telkens gesnoerd en de chat/het gesprek wordt abrubt beëindigd zonder resultaat. Kan iemand mij alstublieft helpen, ik zie geen andere optie meer dan een advocaat te moeten inschakelen.

In behandeling
F. G.
18/09/2025

Leveringsprobleem

Mijn pakket was onderweg naar mijn adres en zou afgeleverd zijn om 10u47 maar ik heb niks ontvangen terwijl ik de hele dag aanwezig was... Dit kan niet.

In behandeling
G. K.
18/09/2025

Afschaffing tienrittenkaarten zorgt voor een serieuze verhoging in de kost

De NMBS heeft als plan om de tienrittenkaarten af te schaffen, vanaf 15/10/2025. Behalve dat er héél weinig over te vinden is vandaag en weinig over gecommuniceerd wordt, heeft dit voor velen (volwassenen, reizend in piekuur vooral) een gevolg dat de prijs gaat stijgen, soms met meer als 30%. Voor Volwassenen komt er wel een voordeelkaart die je kan kopen voor extra korting maar die is enkel voor daluren. De tickets voor heel verre ritten worden wel goedkoper, maar dan moet je wel héél ver reizen. NMBS verwijst naar hun abonnementen als je regelmatig reist, maar dan moet je 2x per week naar een bestemming gaan. Er is geen abonnement voor 1x per week. Flexibiliteit verdwijnt ook. Voor mensen die 1x per week naar een bestemming gaan, en dit moet doen tijdens de piekuren, is er geen alternatief dan te werken met vaste tickets. In mijn geval is dat een verhoging van 7 euro per dag (28 euro met standaardtickets ipv 21 euro met een tientrittenkaarten heen en terug 2de klasse). Voor de mensen die gebruik maken van het Federaal Mobiliteitsbudget, omdat ze een auto weigeren, gaat dit op dit budget uiteraard gevolgen hebben. Je houdt dus, op het einde van het jaar, een pak minder over.

In behandeling
A. V.
17/09/2025

Schade aan bagage

Wij zijn gerepatrieerd in juli 2025 met een vlucht van Tui van Alicante naar Deurne na autopanne op onze vakantiebestemming. Door de repatriëring moesten we ons onverwacht verplaatsen via een vlucht en uiteraard ook onze bagage waaronder een zeer dure wedstrijdfiets. In de luchthaven van Alicante hebben we aangedrongen tot voorzichtigheid en labels toegevoegd waarop duidelijk 'fragile' te lezen staat. Aangekomen in Deurne zien we door het raam van het vliegtuig de dure en delicate fiets (die we zo goed als mogelijk hadden ingepakt en beschermd) door een medewerker in de bagagekar gegooid worden met schade als gevolg. We hebben dit onmiddellijk bij de medewerkers van de luchthaven in Deurne gemeld. Deze medewerker maande ons aan om een klacht via de website van Tui in te dienen, gezien dit op het moment van onze aanwezigheid niet mogelijk was op de (kleine) luchthaven in Deurne. Thuisgekomen heb ik onmiddellijk gebeld naar Tui en kreeg ik hetzelfde advies. De medewerkster van Tui heeft mij dan geleid naar de juiste plaats op de website waar ik dan mijn klacht heb ingediend. Alsof we nog niet genoeg ellende hadden, ging het zo mogelijk nog meer de negatieve kant op. We zijn door de 'helpdesk' van Tui van het kastje naar de muur gestuurd en we werden keer op keer tegen gewerkt. Volgens Tui hadden we op de luchthaven een claim moeten indienen en hebben we daardoor geen rechten meer. We hebben dit echter gedaan in de mate van de mogelijkheden die er in Deurne zijn, namelijk bij een medewerker, maar meer was er op dat moment ter plaatse niet mogelijk. Daarnaast wens ik te benadrukken dat wij in dit geval gerepatrieerd werden en daardoor niet gekozen hebben om naar Deurne vervoerd te worden noch om met Tui te vliegen. Verder hebben wij zowel in de luchthaven van Alicante als in Antwerpen expliciet het belang van een zorgvuldige behandeling van de fiets aangekaart. Wij hebben hiervoor extra “Fragile”-labels bevestigd en betaald voor het vervoer van de fiets, wat automatisch een zorgvuldige behandeling mag impliceren. Desondanks hebben wij met eigen ogen gezien dat deze aanwijzingen niet zijn opgevolgd en dat er met de fiets is gegooid. Hierbij kunnen we stellen dat de schade, het gevolg is van een fout van de vervoerder, haar ondergeschikten of lasthebbers, waarbij we minstens kunnen stellen dat deze vergoed moet worden. We hebben een bestek laten maken en ik verwacht dan ook dat TUI een passende tegemoetkoming aanbiedt voor de geleden schade. We kunnen dit niet zomaar laten passeren, daar we met 200% zekerheid weten/gezien hebben dat er met de fiets gegooid werd ondanks duidelijke labels. We vertrokken in Alicante met een fiets in perfecte staat en kwamen thuis zonder auto én met een fiets waar heel wat kosten aan waren door toedoen van Tui. Ik hoop dat Testaankoop mij hierbij kan ondersteunen en helpen want langs de kant van Tui komt er niets.

In behandeling
J. V.
17/09/2025

bereikbaarheid Pre Metro

Beste, op 16/09/2025 heb ik een 90-plussers geholpen om tram 9 te bereiken, in Pre Metro station Diamant. In gezelschap van een persoon die slecht te been is, is me opgevallen dat de toestand van het station een ware schande is, voor een "beschaafd" land. Als je al een behoorlijke diepe afdaling hebt gedaan, zonder roltrap of lift, komt ge op een tussenverdiep, waar ge dan een bord kunt lezen dat ALLE roktrappen defect zijn en zullen hersteld worden tegen eind 2026 (geen vergissing, wel degelijk 2026). Mensen die slecht te been zijn worden doorverwezen naar de lift, doch die is ook defect. Ik moest mijn gezelschap dus nog, via de trap, naar beneden helpen. Volgens mijn stappenteller is die trap 3 verdiepingen hoog. Niet verbazingwekkend dat mijn vriend, zoals eerder gezegd, een 90-plusser, doodop was, eer hij eindelijk op het perron geraakte. Dit kan toch niet, zeker in een belangrijk station, zoals Diamant

In behandeling
J. B.
11/09/2025

Onkosten verloren bagage

Hallo Hierbij stuur ik u de nodige facturen van de onkosten die gedaan geweest zijn

In behandeling
I. T.
10/09/2025

annulatie vlucht op dag zelf

geannuleerd vlucht AC826 (Toronto-Brussel) 17/8/25 Mijn gezin en ik ( twee volwassenen en twee kinderen) hebben in gecheckt op Toronto Pearson Airport, onze bagage afgegeven en werden pas daarna geïnformeerd dat de vlucht was geannuleerd wegens een staking van het personeel. Wij hebben hierover vooraf geen enkele tijdige communicatie ontvangen, kregen op de luchthaven geen behoorlijke bijstand en het aanwezige personeel behandelde ons onvriendelijk en weinig behulpzaam. Na uren wachten onder zeer moeilijke omstandigheden, met twee kinderen werd ons uiteindelijk een alternatieve vlucht aangeboden- pas 2 dagen later, niet vanuit Toronto maar vanuit Detroit, en niet naar Brussel maar naar Amsterdam. Dit had voor ons de volgende gevolgen : - wij werden gedwongen om twee extra dagen in Toronto te verblijven op eigen kosten -ik verloor twee werkdagen, wat zowel professioneel als privé tot ernstige verstoring leidde. -wij moesten zelf extra vervoer regelen en betalen van Amsterdam naar Belgie. Deze ervaring heeft mijn gezin aanzienlijke overlast, stress en financiële schade berokkend. Via de zeer onhandige site van air Canada een klacht ingediend op een standaard wijze en deze werd dezelfde dag geweigerd. Volgens EU Verordening 261/2004 hebben passagiers recht op compensatie van €600 PP voor langeafstandesvluchten die minder dan 14 dagen op voorhand worden geannuleerd. Daarnaast is de luchthavenmaatschappij verplicht de redelijke kosten (food,accomodatie , vervoer) te vergoeden. Ik heb dan ook alles netjes bijgehouden Daarom vraag ik test aankoop om hulp 1. compensatie van €600pp totaal van €2400 2. Terugbetaling van alle bijkomende kosten 3. Schadevergoeding voor de nog steeds vermiste bagage

In behandeling
J. V.
10/09/2025
Air Albania

Air Albania Flight Cancelled - Vlucht Geannuleerd

Dear Madam/Sir, On May 4, 2025, I booked flight ZB7002 from Brussels to Tirana with your airline, departing September 20, 2025. On September 4, 2025, you informed me of the cancellation of this flight, and I was not offered any alternative for rerouting. In accordance with European law, when a flight departs from an airport in an EU Member State or from an airport in a third country to an airport in an EU Member State, I request a refund. To date, I have not received a refund of the amount paid, nor have I received any information about when and how I can obtain the amount owed to me. I hereby request a full refund of the ticket price of €229.40. Please pay this amount within 7 days by bank transfer to the bank account used for the booking. If I do not receive a response within 15 days of receiving this letter, I reserve the right to take legal action to protect my rights. Sincerely, Attachments: · Copy of airline ticket · Copy of cancellation notice

Opgelost
J. B.
10/09/2025

Problemen bij het inchecken

Geachte mevrouw/heer, Op 30/06/2025 had ik samen met mijn reisgezelschap een vlucht geboekt bij uw maatschappij van Charleroi naar Skopje (vluchtnummer: W64718) voor de dag 21/08/2025. Helaas hebben wij zeer onaangename problemen ervaren die hebben geleid tot aanzienlijke extra kosten en gemiste service. Allereerst lukte het niet om online in te checken, ondanks herhaalde pogingen via de website en de app. Daarom waren wij op tijd aanwezig bij de luchthaven en stonden om 08:00 uur aan de incheckbalie. Tot onze verbazing deed de medewerkster daar alsof zij ons niet kon helpen en verwees ons door naar de ticketbalie. Daar werden wij echter opnieuw niet geholpen. De medewerkster aan de incheckbalie nam vervolgens haar mobiele telefoon erbij en stopte met communiceren. Pas om 08:15 uur – exact het moment waarop de incheck sloot – gaf zij aan dat wij niet meer konden inchecken. Hierdoor waren wij gedwongen om zelf een alternatieve oplossing te zoeken. Om alsnog onze reis te kunnen voortzetten hebben wij extra kosten moeten maken: • Een vervangende vlucht naar Tirana in plaats van Skopje; • Een busreis van Tirana naar Skopje. Wij vinden het onaanvaardbaar dat wij door nalatigheid en gebrek aan correcte assistentie van Wizz Air-medewerkers onze vlucht hebben gemist en aanzienlijke extra kosten hebben moeten maken. Daarom verzoeken wij u om: 1. Een volledige terugbetaling van de gemiste vlucht; 2. Compensatie voor de extra gemaakte kosten (vlucht naar Tirana en busticket naar Skopje, bewijsstukken kunnen wij aanleveren). Wij vertrouwen erop dat Wizz Air deze klacht serieus behandelt en wij binnen een redelijke termijn een passende oplossing ontvangen. Met vriendelijke groet, Jada Bogaerts Bijlagen: • Kopie bevestiging boeking • Kopie betalingsbewijs

In behandeling
J. V.
9/09/2025

Juliet Van den Berghe

Wij gingen op reis met Brussels Airlines naar thailand Bangkok. Bij het inchecken van Brussels Airlines moesten wij ook onze bagage inleveren. Wij mochten 21 kilo meenemen. Ik woog mijn bagage thuis, het bedroeg 11,6 kilo. Wanner wij onze bagage op de band kwam woog mijn bagage ineens 16,8 kilo. Wanner wij in Bangkok aankwamen om onze volgende vlucht te nemen met de zelfde bagage woog het 12,6 kilo. Dit lijkt mijn een redelijk verhouding met wat wij thuis hadden gewogen. Hoe kan het zijn dat mijn bagage bij Brussels Airlines 5kilo meer weegt? Hun systeem werkt duidelijk niet. Dit is gewoon bedrog. Als ik 21kilo mee had wat dan? Had ik dan meer moeten betalen? Waarschijnlijk wel. Voor de rest niks aan te merken. Maar ze moeten hun weegschaal echt nakijken.

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform