Geachte mevrouw/heer,
Op 23/04/2025 om 13u45 ben ik op de luchthaven Madrid Adolfo Suarez Baraja aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. UX1173 naar Brussels Airport met uw maatschappij.
Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen.
Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 19u08 en kwam het ongeveer 3u45 uur later dan gepland aan op zijn bestemming.
Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van
- 250€ per passagier (onder 1500 km)
te vergoeden.
Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 2250 euro. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt.
Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
I.O.
Anke De Sutter
Evelien Floré
Bijlagen:
• Kopie van vliegticket
- originele compensatie claim
- antwoord Air Europaop eerste claim