Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 686
- Aantal klachten *
- 181
- Afgesloten klachten*
- 81%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Vertraging - EU261-compensatie
Klacht en verzoek tot herziening EU261-compensatie – Vlucht FR8174 (23/11/2025) Boekingsnummer: W1NVNQ Geachte heer/mevrouw, Graag dien ik een formele klacht in en verzoek ik om een herziening van de geweigerde compensatie onder EU Verordening 261/2004 betreffende onze vlucht FR8174 van Charleroi naar Lanzarote op zondag 23 november 2025, met geplande vertrektijd 13:50. 1. Verloop van de vertraging Onze vlucht heeft uiteindelijk een vertraging opgelopen van meer dan 5 uur, met vertrek pas rond 19:30. De omstandigheden waarin dit gebeurde waren bijzonder onaangenaam en onprofessioneel: 1. Van 13:50 tot 17:00 hebben wij aan boord van het eerste toestel moeten blijven zitten. o Tijdens deze periode werd herhaaldelijk omgeroepen door zowel piloot als cabinepersoneel dat technische problemen aan de motor de reden waren waarom wij niet konden vertrekken. 2. Na meer dan 3 uur wachten moesten wij van vliegtuig wisselen, wat duidelijk bevestigt dat het probleem niet weersgerelateerd was. 3. Vervolgens moesten wij 30 minuten buiten op de tarmac wachten in -1°C, met onder andere onze baby van 8 maanden, alvorens aan boord te gaan van het tweede toestel. 4. In het tweede toestel moesten wij nog eens ongeveer 2 uur wachten, omdat het toestel moest worden gede-iced en er slechts één de-ice machine beschikbaar was in Charleroi. 5. Gedurende de volledige wachttijd van 6 uur hebben wij geen water, eten of enige vorm van ondersteuning gekregen, ondanks de verplichtingen onder EU261. 2. Onjuiste afwijzing van onze EU261-claim Onze ingediende compensatieclaim werd afgewezen met als reden “slecht weer in Krakau”, waar het vliegtuig vandaan kwam. Deze verklaring is echter feitelijk onjuist en strijdig met de informatie die wij aan boord hebben gekregen, alsook met het feit dat: • er uitdrukkelijk sprake was van technische problemen aan de motor; • wij van vliegtuig moesten veranderen, wat niet nodig zou zijn bij enkel weersomstandigheden; • bijkomende vertraging werd veroorzaakt door de onvoldoende de-icingcapaciteit op de luchthaven. Technische defecten aan het toestel, evenals operationele problemen zoals gebrek aan de-icingcapaciteit, vallen niet onder buitengewone omstandigheden volgens EU261 en geven dus recht op compensatie. 3. Wettelijke basis Volgens EU Verordening 261/2004, artikel 5 en 7, hebben passagiers recht op financiële compensatie bij vertragingen van meer dan drie uur wanneer deze niet te wijten zijn aan buitengewone omstandigheden. Aangezien de werkelijke oorzaken technische problemen en operationele tekortkomingen waren, verzoek ik dat u: • Mijn claim heropent en de correcte compensatie van €400 per passagier voor de 4 passagiers uitbetaalt zoals voorzien voor vluchten boven 1.500 km binnen de EU. • Een verklaring geeft waarom de officiële reden van afwijzing niet overeenkomt met de onboard-mededelingen en de feitelijke gang van zaken. Graag ontvang ik binnen 14 dagen uw schriftelijke reactie en een bevestiging van de herziening van mijn claim. Ik verzoek jullie het bedrag binnen 14 dagen over te maken indien de claim opnieuw onterecht wordt afgewezen zal ik mijn dossier meteen doorsturen naar de belgische nationale handhavingsinstantie (DRS) Met vriendelijke groet, Kristof Vanthienen
Teru betaling extra kosten
Voorvertoning van model Annulering vlucht minder dan 14 dagen voor vertrek (vlucht EU - zonder herroutering) Geachte mevrouw/heer, Op 6 Nov 2025 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. FR2955 geboekt van Malta naar Brussel Charleroi voor de dag 26 Nov 2025. Op 24 Nov 2025 heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km) bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 800€. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring
Bijbetaling / Beschadigde koffer
Tijdens onze recente vlucht met Ryanair hebben wij een zeer negatieve ervaring gehad met betrekking tot onze bagage. Wij hadden vooraf een koffer van 10 kilogram bijgeboekt, waarvoor wij reeds €16 betaald hadden. Tot onze verbazing werd dit op de luchthaven alsnog als ruimbagage beschouwd en moesten wij bovendien €60 extra betalen, omdat de koffer niet ingecheckt was. De medewerker ter plaatse gaf aan dat de trolley van 10 kilogram niet als handbagage wordt aanzien, maar als ruimbagage. Ondanks deze extra kost werd onze koffer uiteindelijk toch gewoon als ruimbagage opgeladen. Dit heeft geleid tot onnodige en onduidelijke bijkomende kosten. Tot overmaat van ramp stelden wij bij aankomst vast dat onze koffer zwaar beschadigd was. Dit alles samen heeft onze reiservaring bijzonder negatief beïnvloed. Bij thuiskomst wilden wij een klacht indienen met betrekking tot deze claim. Tot onze verbazing bleek dit enkel mogelijk te zijn via de luchthaven en niet achteraf. Daarom wensen wij via deze weg alsnog onze claim in te dienen. Voor onze valies beschikken wij helaas niet meer over een aankoopbewijs. Naar schatting is de valies ongeveer twee jaar oud en bedroeg de aankoopprijs rond de 75 euro. Wij verzoeken dan ook de terugbetaling van de onterecht aangerekende €60. En een vergoeding voor de schade aan onze koffer.
kosten door vertraging vlucht Ryanir
Beste, we zijn van vorige woensdag tot zondag naar Sevilla op citytrip geweest. Gezien we onlangs trouwden vonden we dat reisje aangewezen was. Alle vluchten boekten we met Ryanair. Dit ging allemaal vlot tot we terugkwamen van Sevilla naar Porto (vluchtnr. FR5509). Deze was duidelijk in vertraging waardoor we onze Ryanair vlucht naar Charleroi net misten op zaterdagavond. Nochthans was ons in Sevilla verzekerd dat er geen probleem ging zijn. We boekten onze vlucht om naar zondagmorgen maar kostte ons 100, € per persoon. We vonden ZELF een hotel (Stay Hotel Porto Aeroporto) aan 73,26 €. De laatste verrassing was op de P3 parking van Ryanair. Ondanks een vooruitbetaalde parking van 48,99 Euro (periode woensdagmiddag tot zaterdagavond), kregen we nog een additionele factuur van 97 Euro ! Dit moet een vergissing zijn. We dienen dus 370,26 op te leggen voor de vertraging van Ryanair. Deze vertraging was volledig buiten onze wil om, en vragen dan ook deze bijkomende kosten terug. In bijlage de facturen van parking + hotel. De omboekingskosten van Ryanair zullen ongetwijfeld nog volgen. Dank. Bruno Lecossois Eva Claesen
Annulatie bestelling na aankoop
Beste Ryanair, Op 29/10/2026 heb ik een boeking geprobeerd te maken (referentie: M3IHPK). Op dat moment is het bedrag wél tijdelijk van mijn rekening afgeschreven, maar later (3/11/2026) door u teruggestort met de melding dat de betaling “niet geautoriseerd” was. Omdat de afschrijving tijdens het boekingsproces plaatsvond, ga ik ervan uit dat de betaling correct was ingevoerd en dat er aan uw kant een technische fout is opgetreden. Inmiddels wil ik de vlucht alsnog boeken, maar ik zie dat de prijzen aanzienlijk zijn gestegen. Ik verzoek u daarom vriendelijk om het oorspronkelijke tarief of een gelijkwaardige oplossing aan te bieden. Met vriendelijke groet, Stien Paesen Vos
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
