Meest recente klachten

J. B.
22/08/2025

Vertraging van onze bagage

Beste, Op 06/04/25 hadden wij een vlucht IB600 naar Marrakech met een tussenstop in Madrid. In Madrid stapten we over op UX1423 naar Marrakesh. Wij hadden 5 handbagages die uiteindelijk toch werden ingechecked wegens plaatsgebrek. In Marrakech bleek dat onze bagages er niet bij waren. Er werd een dossier opgemaakt. Het dossiernummer is - PIR RAKUX10609 BAG-223567M. Na 5 dagen kregen we de bagages terug. We zijn ze zelf moeten gaan ophalen. Ze konden blijkbaar geen levering organiseren. Uiteindelijk bleek ook dat er uit 1 bagage 2 handtassen werden ontvreemd. Tot op heden niet van schadevergoeding gekregen. Er werden reeds kassatickets van gedane kosten opgestuurd.. uiteindelijk blijkt dat ze ons 163€ schadevergoeding willen betalen. Aan de telefoon hadden ze ons nochtans bevestigd dat we 100€ per persoon voor “first needs” mochten besteden. Wij vinden die 163€ zeker onvoldoende. Kan U ons hiermee helpen? Mvg Jamal Bachiri

In behandeling
L. D.
14/06/2025

Compensatie overbooking

Geachte mevrouw/heer, Op 17/09/2024 hebben we bij uw maatschappij vlucht nr. UX1172 geboekt van Brussel-Zaventem naar Madrid op 21/12/2024. Op de luchthaven werd ons meegedeeld dat er wegens een te groot aantal boekingen in verhouding tot het aantal daadwerkelijk beschikbare stoelen, geen vrije stoelen meer waren op die vlucht voor 3 van de 5 personen van ons gezin. De zonen van mij en m’n partner (niet de papa van de kinderen!) konden niet boarden. Enkel m’n plusdochter en mezelf konden boarden maar dit mag wettelijk niet dat ik reis met m’n plusdochter en dat ik mn eigen kinderen achterlaat bij mn partner. De eerst beschikbare vlucht voor onze bestemming zou pas ‘s avonds vertrekken . Uiteindelijk konden we pas vertrekken op 21/12/2024 waardoor we 9u later dan gepland op onze bestemming aankwamen. Dit was een citytrip die we hadden geboekt tot dinsdag 24/12/2024 en waren dus een volledige dag kwijt op bestemming! Hierbij verzoeken we om betaling van de in artikel 7 van EU-Verordening nr. 261/04 bedoelde schadevergoeding, geraamd op in totaal € 1.250 (5x 250€). Deze schadevergoeding werd al onmiddellijk aangevraagd via aviapartners diezelfde dag en er werd ons verteld dat dit 3 weken ging duren. Na 3 weken zijn we beginnen bellen, hebben we een nieuwe klacht moeten ingeven, bewijs moeten doormailen maar nog niks ontvangen! Nu ook geen reply meer ontvangen op de mails! Ik nodig u uit ons dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Indien we binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behouden we het recht voor juridische stappen te ondernemen om onze rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie van vliegticket

Afgesloten
M. B.
14/07/2024

weigering betaling compensatie EC 261/2004

Geachte mevrouw/heer, Op 22/06/2024 ben ik op de luchthaven Lima Jorge Chavez INTL aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. UX176 naar Madrid Adolfo Suarez Barajas met uw maatschappij. Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 13:25 en kwam het ongeveer 3 uur later dan gepland aan op zijn bestemming. Met als gevolg dat onze connecting flight naar Brussel ook van uw maatschappij, pas 6 uur later was dan gepland. Dit was vlucht UX1173 in plaats van UX1171. Aankomst op onze eindbestemming was dus ongeveer 8 uur later dan gepland. Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van - 250€ per passagier (onder 1500 km) - 400€ per passagier (onder 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) boven op de vergoeding voor alle geleden schade en de extra kosten die ik heb moeten maken, zoals gedocumenteerd in de bijlage. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 1200 euro. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt. Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie van vliegtickets • Kopie van mail met daarin alle opgelopen vertraging

Afgesloten
N. D.
20/09/2023

Voucher refund werd nog niet terugbetaald

Beste, onze vluchten geboekt in mei 2020 bij Air Europa werden door hun geannuleerd. Wij hebben meermaals contact genomen en er werd ons telkens gemeld dat de tickets zouden terugbetaald worden en we hebben daar ook schriftelijk bewijs van. Tot op heden is dat nog niet gebeurd.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform