Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Retour niet correct verwerkt
Geachte mevrouw/heer, Op 16/12/2025 heb ik van u de hierboven vermelde eerste aanmaning ontvangen voor een bedrag van € 34,09. Dat moet echter een vergissing zijn: We hebben al meerdere keren contact opgenomen om te melden dat we het volgende artikel wel correct geretourneerd hebben. Friboo Sneakers hoog - dark blue € 24.09 Kleur: donkerblauw Maat: 22 Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik de factuur om extra kosten te vermijden, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, Kevin Roos
terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 15/09/2025 heb ik de eerste maal gemeld dat we te veel betaald hadden en de pro forma facturen niet klopten. Tot op heden word ik na meerdere mails en telefonisch contact opgenomen te hebben nog steeds niet geholpen. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. We hebben te veel 241.97 euro te veel betaald. Met vriendelijke groet,
Betwisting factuur 25151049
Geachte heer Costermans, Op 15 december heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 98.62. Dat moet echter een vergissing zijn gezien ik in mijn mails van 7, 10 en 21 oktober uitgelegd heb dat deze factuur naar LeasePlan moet verstuurd worden gezien de wagen onder garantie was op datum van de werken. Deze mails zijn helaas onbeantwoord gebleven. Ik had u ook gevraagd om hiervoor contact met de heer Verhelpen te nemen die op de hoogte van het dossier was en over de nodige documenten voor LeasePlan beschikte. Ik ben inderdaad hieromtrent al op 3, 4 en 9 april via mail in contact met de heer Verhelpen geweest. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Met vriendelijke groet,
Fnac weigert btw vermelding op factuur te zetten
Beste, Ik bestelde een surface pro aan via uw webshop. Ik kreeg hiervoor een factuur (geen kasticket), echter ontbreekt mijn BTW nummer op het document waardoor ik het niet kan indienen om mijn BTW terug te vorderen. Ik heb contact opgenomen met jullie klantendienst en krijg te horen dat Fnac.be geen BTW facturen aflevert omdat het een webshop is dat enkel bestemd is voor particulieren. Dit zou in de voorwaarden staan. Fnac maakt melding dat het enkel in een fysieke winkel mogelijk is om een factuur met vermelding van btw nummer te verkrijgen, doch niet in de online winkel? Dit is wettelijk niet oké. Als men dit in een fysieke winkel aanbiedt dient dit ook op een online platform te gebeuren.
Abonement opgezegt maar ik blij betalen
Hallo, ik zei op 18 augustus mijn abonnement op via de chat. Ik heb hiervan screenshots, ik heb nadien een factuur gekregen via een incassobureau om nog een openstaande factuur te betalen. Ik vond dit al heel raar maar heb niet moeilijk gedaan en de +-50 euro betaald. Nu krijg ik ineens weer 2 facturen voor november en december. Ik heb mijn abonnement opnieuw opgezegt maar ben wel niet weer van plan om deze facturen te betalen. Zoals je ziet op de laatste foto is alles gecrediteerd wat was vermeld in de chat ten gevolge van de stopzetting maar nadien kreeg ik den de brief van de incasso plus nieuwe facturen. Alvast bedankt.
transparantieplicht?
Bij afrekening kregen we een factuur voor ophaling van het toestel en reconditionering hiervan. Echter zijn we van deze kosten nooit op de hoogte gesteld geweest en staan deze niet vermeld in de algemene voorwaardes. Ik heb deze factuur betwist ( 115 euro) owv gebrek aan transparantie en nooit op de hoogte gesteld van deze kosten noch bij aansluiting noch bij opzeg van het contract. Ik had ook nog een credit van 250 euro lopen; Culligan heeft die 250 euro genomen min 115 en dat verschil teruggestort zonder overleg en ondanks mijn betwisting. Ik ben hier niet mee akkoord; Die 115 euro zijn onterecht en ik vind niet dat zij dat boekhoudkundig mogen doen om de 2 facturen samen te voegen.
Artikel aangerekend ook al werd het teruggestuurd naar zalando
Geachte mevrouw/heer, Op 23 oktober 2025 heb ik op uw vraag een rechtsverklaring ingevuld om duidelijk te maken dat ik al de artikelen van bestelling 11003139243005 heb teruggestuurd. Na heen- en weer mailverkeer weigert u te erkennen dat het artikel volgens de voorwaarden op uw website werd geretourneerd en blijft u betaling eisen voor het geretourneerde vest. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om niet langer betaling te eisen voor geretourneerde artikelen. In bijlage voeg ik ook de nodige bewijsstukken toe die duidelijk maken dat ik het kostuum wel degelijk heb geretourneerd. Met vriendelijke groet, Sven De Potter
Valse abonnementsaankoop
Beste, Op 16 november kreeg ik een e-mail van Bol, een herinnering dat ik 14,99 euro moest betalen voor een ‘doorlopend abonnement 1 jaar select België van bol.com periode 30 oktober 2025 tot 30 oktober 2026’. Ik heb dit abonnement nooit gekocht en heb onmiddellijk contact opgenomen met hun klantenservice om het op te zeggen, en zij hebben het onmiddellijk op 16 november opgezegd. Ik heb de e-mail als bewijs. Op 2 december stuurden ze me een e-mail om me eraan te herinneren dat ik nog steeds voor het abonnement moest betalen, met een boete voor de herinnering, in totaal 18,49 euro. Ik heb dit nooit gekocht. Kunt u contact opnemen met bol.com om hen te vragen te stoppen met mij lastig te vallen met valse abonnementsaankopen? Hartelijk dank!
Tegemoetkoming bij niet-levering is niet conform alg. voorwaarden
Beste, ik heb een abonnement van 3 jaar op de weekendkrant HLN sinds april 2025. Wij betalen hiervoor €14,08/maand, per weekendkrant komt dit dus op €3.25. Wij ontvingen de laatste 2 weken geen krant, en ik diende een bezorgklacht in. Hierdoor staat er om mijn account een crediteren van €2 per keer dat we geen krant kregen. Dit is niet conform de voorwaarden die gelinkt zijn aan mijn abonnement. Ik heb de eerste keer gebeld omdat ik de werkelijke kost, nl €3,25 gecrediteerd krijgen of mijn abonnementsverlenging. Klachtendienst heeft toen bij wijze van uitzondering €1.25 extra gecrediteerd. Maar voor de 2e keer niet-levering blijft DPG Media bij de compensatie van €2. Als ze niet de volledige waarde compenseren, wil ik een verlenging van het abonnement.
Verborgen Administratie kosten
Beste Op 23 oktober plaatste ik een bestelling bij jullie. Deze bestelling werd geretourneerd. Na afloop het retour werd er later en extra bedrag toegevoegd aan mijn rekening. €29 aan administratie kosten. Bij het bestellen of retouren is dit nooit gemeld. Hierdoor ben ik niet akkoord met deze extra kosten. Ik hoop dat jullie dit kunnen rechtzetten. Met vriendelijke groeten Eline
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
