Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Zogezegde korting
Beste, We hadden meegedaan aan de spaaractie bij Paris xl, je Kreeg per aankoop van 50 euro een stempel. Bij een volle spaarkaart kreeg je 30 procent korting op je volgende aankoop voor 1 November. Wij dus met een volle spaarkaart naar deze keten voor een mooie parfum te kopen, geprijst aan 114,60 euro in de winkel. Komen we aan de kassa ,het is 104,.. euro ,ik reageer meteen van dit is geen 30 procent. Waarop de verkoopster reageert, die 30 procent wordt gegeven op de adviesprijs en niet op de verkoopprijs, maar omdat er al klachten zijn over geweest is dit opgetrokken naar 35 procent. Dus zo is het niet moeilijk om altijd korting te geven maar op de adviesprijs die hier 160 euro is ipv hun verkoopsprijs aan 114,80 euro.
gedeeltelijke herstelling nieuwe reservesleutel
Beste, Ik lease een VW Tiguan Plugin Hybride '22. Het is een financiële Renting via D'Ieteren leasing. In de periode van mei '25 maak ik mijn autosleutel per ongeluk onbruikbaar door die te laten meedraaien in de wasmachine. Ik bel de garage Raes in Oostkamp om te vragen naar een nieuwe sleutel en ze geven mij de informatie mee dat een nieuwe sleutel 360€ zal kosten. Ik ga hiermee akkoord en zeg dat ik zal langskomen om de sleutel te laten coderen. Zo gezegd zo gedaan, een tijdje later ga ik langs bij de garage en de vriendelijke garagist wil me er wel tussennemen want ik had geen afspraak maar het zou slechts 15 min duren. Het wou echter niet lukken, ik maak dus een afspraak een tijd later voor een groot onderhoud én voor het laten coderen van de sleutel. De factuur van de sleutel heb ik ondertussen op voorhand beleefd betaald want die lag al een tijdje op mij te wachten. Al was het "product" op dat moment nog niet afgeleverd. Bij de nieuwe afspraak wil het coderen wil opnieuw niet lukken, ze nemen de wagen in herstel met een vervangwagen op eigen kosten ik moet daarvoor niets extra betalen. Goede service dus. Op de garage NIETS aan te merken. Aantal dagen later krijg ik telefoon van medewerker van garage Raes dat de sleutel die ik heb besteld en reeds heb betaald NIET kan gebruikt worden om de wagen te openen maar wél om de wagen te starten. Om de wagen ook te kunnen openen met die sleutel moet ik een nieuw Boordnetregelapparaat laten plaatsen, extra kostprijs 874,16€. Met de sleutel die ik nog origineel heb kan ik dan wel weer de wagen openen én starten. Het is niet het probleem van de consument dat er extra kosten zijn oom iets degelijks te laten werken zoals beloofd en zoals het hoort. De wagen is niet meer in garantie maar deze extra aangerekende kosten zijn niet de afspraak die vallen onder de noemer een reservesleutel die degelijk werkt zoals het hoort en zoals beloofd. Als bijlage zijn de stukken te vinden, het chassisnummer is ook hierop vermeld. Ik neem hierbij verdere stappen en kan deze kwestie niet zo laten. Ik klaag hierbij Volkswagen zelf aan dat ze niet willen tussenkomen in de extra kosten omdat het Boordnetregelapparaat van deze Tiguan niet compatibel is met de nieuwe reservesleutel die de garage heeft afgeleverd. Dat is geen probleem van de klant en is helemaal niet klantvriendelijk. Alvast bedankt. Lien Demaeght
Onmogelijkheid tot ontvangen factuur
Beste Ik probeer nu al een tijdje een factuur te verkrijgen van Life360 (het bedrijf achter de Tile). Ze werkten bij de aankoop van het product samen met een transactiebedrijf (Digital Rivers) dat bij het plaatsen van de bestelling blijkbaar failliet ging, waardoor ik geen factuur meer kan verkrijgen doch wel steeds naar hen wordt doorverwezen. Welke stappen onderneem ik het best om eindelijk de factuur te kunnen ontvangen? Alvast bedankt
HLN weigert meermaals opzegging van abbonnement
Beste, Meermaals heb ik pogingen ondernomen om mijn abonnement op Het Laatste Nieuws (HLN) op te zeggen. Dit abonnement bevat de complete service van online lezen en thuisbezorging (bij mijn ouders). Echter werd de krant meer en meer niet meer thuis bezorgd en had ik reeds meermaals bezorgklachten ingediend. Spijtig genoeg kwam er langs geen enkele concact-mogelijkheid een antwoord terug van hun klantendienst. Het is dan ook tot mijn grote verbazing dat het niet mogelijk is om uw abonnement éénvoudig online te kunnen beëindigen in de klantenzone. Ze maken het zodoende moeilijk om de klantendienst te kunnen bereiken om dit mogelijk te maken. Uiteindelijk ervoor gekozen om de gekoppelde domiciliëring op mijn VISA kaart te blokkeren. Echter resulteerde dit in onmiddellijke aanmaningen van HLN (terwijl er geen kranten meer werden bezorgd) en uiteindelijk zelf meermaals aanmaningen ontvangen via hun gerechtsdeurwaarder partner Intrum. Met hun heb ik wel contact gehad en hun vervolgens officieel schriftelijk op de hoogte gebracht van deze situatie. Na meermaals overleg gekozen om de openstaande kost te betalen om het dossier af te sluiten en af te zijn van het abonnement. Echter heeft HLN gewoon terug het abonnement actief geplaatst en volgt er dus binnenkort terug facturen. Opnieuw meermaals geprobeerd (telefonisch en via klantenformulier en chatbox) hun te bereiken maar tevergeefs. Zie in bijlage het schriftelijk schrijven en meermaals poging tot contact te leggen bij HLN.
Factuur zonder bestelling
Goedemiddag Ik heb verschillende facturen ontvangen zonder dat ik een bestelling heb geplaatst. Intussen heb ik ook een 2de betalingsherinnering via post en via mail ontvangen terwijl ik geen bestelling heb geplaatst. Kan dit bekeken worden? Alvast bedankt Met vriendelijke groeten Paulus Dirlik
creditnota
Nu bijna een maand geleden heb ik een externe harde schijf besteld bij kamera express. Na een tweetal weken gewacht te hebben hebben ze moeten toegeven dat het product toen al niet meer leverbaar was. Deze was echter reeds betaald met bancontact in de vestiging in Wilrijk Antwerpen. Er zou een creditnota opgesteld zijn maar tot hiertoe heb ik nog steeds mijn geld niet teruggekregen. Kunnen jullie me helpen? met vriendelijke groet Jan Callaert
Ongevraagd boekenpakket
Geachte mevrouw/heer, Op 16 oktober 2025heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 7.5. Dat moet echter een vergissing zijn: ik heb namelijk nooit ingestemd met het ontvangen van een proefpakket nog het aangaan van een abonnement. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Met vriendelijke groet, Vandekerkhof Britt
Is dit een aanvaardbare prijs
BESTE, ik heb 2jaar geleden een onderhoudscontract getekend bij vaillant ,met korting vast contract, voor het verplichte nazicht van de gas boiler nu sturen ze een factuur van 236.28€ te betalen voor 15/11 een maand na factuurdatum en een link voor een nieuwe afspraak Moet ik dit bedrag eerst betalen en is dit bedrag wel correct voor dit kleine onderhoud. Mvg Dirk Mariën
Communicatie rond betaling
Beste, Ik heb al enkele keren iets besteld waarvan ik als betaalwijze Klarna Pay Later gebruik. Omdat dit mogelijks om verschillende bestellingen gaat, bekijk ik steeds via de app of er nog een openstaande schuld is die ik moet betalen. In het verleden ontving ik plotseling een mail van een incassobureau met bijkomende kost door een openstaande betaling, echter gaf de app aan dat ik geen openstaande schulden had. Deze rekening diende werkelijk nog betaald te worden maar ik had hier geen enkel idee van en trachtte in gesprek te gaan om de bijkomende kosten kwijt te schelden gezien de communicatiefout in hun systeem. Helaas, verwijzen Klarna en het incassobureau naar elkaar. Vandaag ontvang ik opnieuw twee mails van een incassobureau omtrent bestellingen uit de zomer. Eén artikel dat ik effectief aankocht en één artikel dat ik retourneerde maar waarvan de verzendkosten nog betaald moesten worden. Ik was niet op de hoogte van deze openstaande schuld en opnieuw zijn er bijkomende kosten. Ook opnieuw geeft mijn app aan dat ik geen openstaande schulden heb! De klantendienst van Klarna biedt opnieuw geen hulp aan. Ik wens een klacht in te dienen jegens de transparantie in communicatie hierrond en het vervolgen van klanten naar aanleiding van een eigen interne herhaaldelijke procedurefout.
Foutieve factuur, nalatigheid en gebrek aan communicatie
Geachte, Naar aanleiding van uw schrijven betreffende dossier B22096 (klantnr. 3821 – FlowersbyJo) wens ik hierbij formeel te laten weten dat ik de volledige vordering betwist. De betwiste factuur betreft een onderhoud dat ik nooit heb gevraagd of goedgekeurd. Mijn wagen werd binnengebracht bij Hedin Automotive voor een specifiek probleem met het AdBlue-systeem en voor een nazicht keuring. Niet voor een algemene onderhoudsbeurt. Kort na de interventie dook het exacte probleem opnieuw op, wat ertoe leidde dat mijn voertuig drie keer bij Hedin moest worden binnengebracht. Pas tijdens de derde tussenkomst, waarbij mijn wagen uiteindelijk meer dan negen maanden bij hen heeft gestaan, werd het probleem definitief opgelost. Maar die lange stilstand, gecombineerd met het volledige gebrek aan communicatie, heeft tot ernstige professionele en persoonlijke gevolgen geleid. Tijdens die stilstand werd bovendien een probleem met de ophanging vastgesteld. Hoewel dit werd hersteld binnen garantie, kreeg ik achteraf letterlijk te horen dat dit "een plezier" was dat men mij had gedaan — iets wat ik ongepast en misleidend vind, zeker gezien de context. In tussentijd kreeg ik van Hedin een vervangvoertuig, waarvoor ik dankbaar was, maar ook dat werd onverwacht en zonder voorafgaand overleg teruggevraagd. Als zelfstandige ben ik volledig afhankelijk van mijn wagen voor mijn beroepsactiviteit. Door deze gang van zaken — de onopgeloste defecten, de maandenlange stilstand, het gebrek aan transparantie en het ongevraagde onderhoud — heb ik aanzienlijke schade geleden: verlies van klanten, inkomsten en werkzekerheid. De impact was zodanig groot dat ik uiteindelijk mijn activiteit heb moeten stopzetten. Hoewel er uiteraard meerdere factoren meespeelden, is het voor mij duidelijk dat de langdurige onbeschikbaarheid van mijn voertuig en de administratieve nasleep van dit dossier hier een directe rol in hebben gespeeld. Op 17 mei 2024 heb ik Hedin Automotive hierover al gemaild en de factuur formeel betwist. Ik kreeg daarop geen enkele reactie. Na ontvangst van uw schrijven heb ik onmiddellijk contact opgenomen met de filiaalmanager van Hedin Automotive Sint-Pieters-Leeuw. Pas een week later kreeg ik te horen dat men desondanks de procedure zou verderzetten. Daarnaast wens ik te verduidelijken dat ik tussen 18 augustus en 12 september in het buitenland verbleef, waardoor ik de wettelijke termijn voor betwisting niet tijdig heb kunnen respecteren. Na mijn terugkeer heb ik meteen telefonisch contact opgenomen met uw kantoor. Daar werd mij bevestigd dat ik mijn betwisting alsnog per e-mail mocht indienen — bij deze dus. Ik blijf bij mijn standpunt dat deze factuur ongeldig en onterecht is. Het ging om een ongevraagde prestatie, het originele probleem werd pas vele maanden later opgelost, en de impact op mijn zelfstandige activiteit was ingrijpend. Indien gewenst kan ik alle bewijsstukken bezorgen: e-mailcorrespondentie, de originele factuur en verdere elementen die aantonen dat het probleem maandenlang aansleepte. Ik verzoek u vriendelijk maar met aandrang om de invordering onmiddellijk te schorsen. Indien Hedin Automotive meent dat haar vordering gegrond is, staat het hen vrij om zich tot de rechtbank te wenden, waar ik mijn standpunt ten volle zal verdedigen. Met beleefde groet, Johanna De Klerk Kloosterweg 18 1652 Beersel BE0762.526.896 (niet meer geldig) Sam.thibaut@hotmail.com +32 471 67 45 98 Bij deze ook mijn eerste mail als betwisting op hun herinnering. Hier heb ik nooit een antwoord op mogen ontvangen. Deze mail dateert van 17/05/2024. Beste, Mijn wagen heeft 9 maand bij jullie gestaan terwijl ik een zelfstandige ben die deze dagelijks nodig heeft. Bijgevolg heb ik een verlies geleden dat tot in de duizenden euro's oploopt. Om van de actieve verzekering maar te zwijgen (deze mocht ik niet afsluiten omdat jullie hier nog mee testrijden) die mij 3000 euro per jaar kost. Ik heb zelf nooit geweten dat dit zoveel maanden zou duren. Dus sorry maar deze factuur weiger ik te betalen. Ik heb mijn auto 7 keer binnen gedaan bij jullie voor hetzelfde probleem en na 9 maanden zonder communicatie van jullie kant heb ik hem eindelijk terug. Als jullie willen dat deze factuur betaald word dan zal dat via het gerecht moeten gaan. Als u dit verder wil bespreken kan u mij bereiken op +32471674598 of via mail.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten