Meest recente klachten

L. V.
25/09/2025

verboden verkooptechniek

Beste, ik wens een volgens mij verboden verkooptechniek te melden. Wij waren in de winkel te Aalst op 23/9 om een parfum voor mijn vrouw te kopen. Wij hebben aan de vekoopster gevraagd om een viertal parfums te mogen beoordelen via een staaltje. Bij elk van de parfums vroegen we de prijs voor een 50 ml-flacon. De prijs werd ons mondeling meegedeeld en stond ook geafficheerd op het rek waar de flacons staan en er werd bijgezegd door de verkoopster: u hebt 25 % korting op uw aankoop. We hebben er een parfum uitgekozen dat geafficheerd staat aan 113,- euro (met in het achterhoofd dus +- 85 euro te moeten betalen). We kiezen nog een 2e artikel van 1 euro (om dubbele punten op de klantenkaart te krijgen).Aan de kassa berekent de verkoopster de prijs en noemt een bedrag van 107,15 euro te betalen, dus 22 euro meer dan wat we berekend hadden. Ik vraag daar uitleg over en krijg als antwoord: ja maar de korting wordt berekend op het de bruto kostprijs ( blijkbaar = 133 euro)van het parfum en niet op de geaficheerde prijs. Ik repliceer met dat dat oneerlijk is om het mondeling eerst anders te vertellen (25 % korting op de genoemde prijs van 113 Euro). Ze zegt: ja sorry de prijzen zijn hier op de manier aangebracht. Da's nog niet alles, thuis gekomen bekijk ik de rekening en zie dat ze slechts 20 % korting heeft berekend op de 'hogere' prijs van het parfum (ipv de meegdeelde 25 % korting). Ik voel me 2 x bedrogen bij deze aankoop en vraag me af of deze wijze van duidelijk 'bedrieglijke' verkoop wettelijk is toegelaten en of jullie evt een compensatie voorzien?

In behandeling
M. C.
16/07/2025

Bestelling niet ontvangen

Bestelling 2201625168 geplaatst om 06/07 nog steeds niks ontvangen. Ik heb 1 keer reactie gekregen dat ze de bestelling niet konden annuleren omdat dezz al verwerkt was. Sindsdien geen enkel antwoird of reacties meer op mijn mails. Ik wil gewoon dat de bestelling grannuleerd wordt en mijn geld terugkrijg. Nooit bestel ik daar nog en raad iedereen af daar te bestellen!!!

Opgelost
V. B.
2/07/2025

BESTELLING NIET ONTVANGEN

Bestelling 2199178781 niet ontvangen. Verschillende mails verstuurd naar de Customer Service van Paris Xl. Zie antwoord: Beste Valerie, Dankjewel voor jouw reactie. Ik begrijp dat je nog wat vragen hebt. Om te achterhalen hoe het kan dat jouw bestelling niet in goede orde werd ontvangen hebben wij dit uitvoerig laten onderzoeken. Vanuit de bezorgdienst is voor ICI PARIS XL voldoende aangetoond dat de levering in goede orde werd voldaan. Indien je de bestelling dan alsnog niet hebt mogen ontvangen wil ik je graag adviseren om intern navraag te doen. Wij vinden het jammer dat je al meerdere keren hebt aangegeven de bestelling niet te hebben ontvangen op het opgegeven adres. Daarom wil ik je toch adviseren om voortaan jouw producten in onze shop aan te kopen of ervoor te kiezen om de levering op een ander adres te laten plaats vinden. Zo weet je zeker dat je direct kunt genieten van jouw beautyproducten. Ik kan dan ook niets anders doen dan jouw melding sluiten. Mocht je ervoor kiezen om toch een nieuwe bestelling te doen en te laten leveren op het opgegeven adres dan zal dit voor eigen risico zijn en kunnen wij hierin ook niet meer tegemoet komen. Ik wens je een heel mooi weekend toe en graag tot ziens in de shops van ICI PARIS XL! 🎀🌹

Afgesloten
L. C.
1/01/2024

Problemen bij levering

Beste, ik bestelde 17/12 bij ici paris. Toen ik op hun site keek en je kocht geurstokken van rituals+ navulling kreeg je hierbij een gratis kaars. 2 dagen na bestelling kreeg ik een mail met daarop dat er een product niet leverbaar is (de navulling). Ik dacht oke het is misschien druk met de feestdagen. Toen ik contact opnam met rituals ging ze dit navragen, ondertussen 2 weken later heb ik nog steeds niets gehoord ervan. Ze vertelde me alsook op de mail ‘het product is niet na leverbaar’. Heb toen vermeld dat op hun site de product die ‘niet in voorraad was’ het product alsnog in voorraad stond. Heb dit elke dag gecontroleerd en dit staat nog altijd op leverbaar! Dus van mijn bestelling heb ik wel mijn geld terug ontvangen (navulling, hetgene dat ik niet ontvangen heb) maar dit was met een cadeaubon van 50€ dat ik geurstokken+ navulling kocht, dus vind dit natuurlijk heel jammer want ik ging de bon voor andere dingen gebruiken anders… en ik vermelde als de navulling niet beschikbaar was dan toch de kaars wou ontvangen maar heb nog steeds niets gehoord.

Afgesloten
M. T.
12/12/2023

levering betaalde goederen

ik heb een bestelling geplaatst op 26/11/2023 voor producten en reeds betaald , verwachte leveringsdatum via Bpost is 05/12/2023 , tot op heden 12/12/2023 heb ik nog steeds niets ontvangen ! . het is te gemakkelijk om online zaken te verkopen en koper te laten op voorhand betalen maar nadien is er geen opvolging meer op goederen zijn aangekomen!, het gaat hier toch over een bedrag van 127,51 Eur.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform