Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 132
- Aantal klachten *
- 41
- Afgesloten klachten*
- 82%
- Antwoordratio*
- 8 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Communicatie rond betaling
Beste, Ik heb al enkele keren iets besteld waarvan ik als betaalwijze Klarna Pay Later gebruik. Omdat dit mogelijks om verschillende bestellingen gaat, bekijk ik steeds via de app of er nog een openstaande schuld is die ik moet betalen. In het verleden ontving ik plotseling een mail van een incassobureau met bijkomende kost door een openstaande betaling, echter gaf de app aan dat ik geen openstaande schulden had. Deze rekening diende werkelijk nog betaald te worden maar ik had hier geen enkel idee van en trachtte in gesprek te gaan om de bijkomende kosten kwijt te schelden gezien de communicatiefout in hun systeem. Helaas, verwijzen Klarna en het incassobureau naar elkaar. Vandaag ontvang ik opnieuw twee mails van een incassobureau omtrent bestellingen uit de zomer. Eén artikel dat ik effectief aankocht en één artikel dat ik retourneerde maar waarvan de verzendkosten nog betaald moesten worden. Ik was niet op de hoogte van deze openstaande schuld en opnieuw zijn er bijkomende kosten. Ook opnieuw geeft mijn app aan dat ik geen openstaande schulden heb! De klantendienst van Klarna biedt opnieuw geen hulp aan. Ik wens een klacht in te dienen jegens de transparantie in communicatie hierrond en het vervolgen van klanten naar aanleiding van een eigen interne herhaaldelijke procedurefout.
Betaalprobleem
Beste, Op 22 april 2025 heb ik een blazer besteld bij ABOUT YOU Ik heb die via Klarna betaald De blazer paste niet en heb hem terug gestuurd via de post naar ABOUT YOU Ik ben het bewijs van retournering dat ik bij de post kreeg kwijt geraakt Nu wil Klarna mij het bedrag van de blazer niet terug betalen Het gaat hier om een bedrag van 69,95 euro Ik heb dan gemaild naar ABOUT YOU en zij bevestigen dat ik de Blazer heb geretourneerd en hebben dat ook via mail aan Klarna bevestigd Deze mail zal ik toevoegen Klara weigert mij terug te betalen omwille van het retourbewijs Dat ik niet heb Vandaag nog kreeg ik een bericht van Klarna Laatste waarschuwing om te betalen Incasso bureau wordt anders ingeschakeld Groetjes
Achteraf betalen niet meer mogelijk
Beste, Over jaren terug had ik een bestelling geplaatst bij Petfood, deze is failliet gegaan en heb alle schulden betaald. Echter doen er zich problemen voor bij Klarna en kan ik blijkbaar niet meer achteraf betalen terwijl mijn schuld wel degelijk vereffend is. Graag zie ik uw antwoord tegemoet. Met vriendelijke groeten, Gracy
Aangeboden betalingsmodaliteiten op de website komen niet overeen met de praktijk
Ik bestelde een maand geleden een artikel bij Tubotek.be Het betreft een thuisbatterij. Betreft levering en product heb ik geen opmerkingen, dit was zoals het hoort. Bij de bestelling koos ik voor de optie (betaal in termijnen met klarna). Een paar dagen later werd mijn bestelling aanvaard en uitgevoerd door Tubotek.be en de factuur werd opgesteld. Zoals u kan zien op de website van Tubotek.be en op de factuur (in de bijlage) ziet u als betaalmethode 'betaal in 3 delen gespreid met Klarna' Toen ik de betaling tijdig wou uitvoeren liet de app van Klarna het niet toe te betalen in 3 termijnen, enkel 'onmiddelijk betalen'. De app is up-to-date en nog steeds is de mogelijkheid er niet. Met de chatbot van Klarna heb ik dit probleem aangekaart en wimpelde ze me af. Gewenste oplossing: Het afgesproken 'betaal in 3 termijnen' toch laten doorgaan zoals vermeld op de factuur. Andere voorstellen welkom. + Proactief werken om consument niet te misleiden in de toekomst door duidelijk aan te geven dat betalen in 3 termijnen niet mogelijk is voor belgische klanten wat discriminerend is ten opzichte van de rest van de wereld. De consument mag de dupe niet zijn van deze praktijken.
geld overschrijven van klarna rekening naar eigen rekening
Beste Ik kocht een kledingstuk via de betaalapp van klarna. Het geld ging van mijn rekening af. Ik heb later het kledingstuk teruggestuurd en de desbetreffende winkel stortte het geld op mijn klarna rekening. Nu probeer ik reeds enkele weken, van begin augustus tot vandaag mijn geld van mijn klarna rekening naar mijn eigen rekening over te schrijven. Ik heb vele chatsessies en telefoons met de klantendienst gehad en de laatste keer werd mij verteld dat mijn klacht hogerop gegaan was, de klantendienst kon dit niet oplossen. Ik moest 2weken wachten en die zijn ondertussen verstreken. Vandaag bel ik terug en krijg hetzelfde antwoord, dat de klacht hoger hand is en dat ik 2weken moet wachten. Het gaat over 350€. Kan ik nu werkelijk niets meer doen? Triest vind ik het Hopend op een positief antwoord groet ik u. Brigitte
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 8 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten