Middelmatig

60 punten Info

Meest recente klachten

J. D.
3/10/2025

weigering terugbetaling laptops

Geachte mevrouw/heer, Op 28/08 heb ik in uw online winkel 5 "Bundels Galaxy Book4 i5 8GB/512GB + Galaxy Buds3" gekocht. Ik koos voor betalen in 2 keer via alma en betaalde direct 1247,50 euro. De Overige 1247,50 euro zou op 27/09 betaald worden. Na ophalen van het product in de winkel in Schoten op 30/08, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 26/09 vier van de vijf bundels retour aangeboden. Eén werd behouden omdat "de seal do not accept if this seal is broken" verbroken was om het product te bekijken. Op 27/09 antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd omdat de witte doos van Krëfel ontbrak. Dit zou cruciaal zijn, omdat het gaat om een bundel. Er werd mij echter in geen enkele communicatie medegedeeld dat deze doos belangrijk is in functie van retourneren. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van 1996 euro . Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.

In behandeling
K. H.
25/09/2025

Krëfel misleidt klanten met onrealistische preorders van iPhone 17 Pro Max

Op 12 september 2025 om 14u heb ik via de webshop van Krëfel een iPhone 17 Pro Max gepreorderd. De beloofde leverdatum was 19 september. Vandaag is het 25 september en ik heb het toestel nog steeds niet ontvangen. Er is geen duidelijke communicatie, geen nieuwe levertermijn, en geen enkele vorm van compensatie. Wat mij bijzonder stoort, is dat Krëfel blijkbaar meer preorders heeft aangenomen dan ze kunnen leveren, zonder dit vooraf te melden. Dit is niet alleen onprofessioneel, maar ook juridisch twijfelachtig. Volgens het Wetboek Economisch Recht moeten handelaars transparant zijn over levertermijnen en mogen ze geen misleidende praktijken hanteren. Klanten laten betalen voor een product dat ze niet kunnen leveren binnen de beloofde termijn, zonder enige uitleg, is ronduit onaanvaardbaar.

In behandeling
M. H.
17/09/2025

Garantie

Geachte mevrouw/heer, Op 29/08 kocht ik een Hisense 75 inch in uw winkel en betaalde ik er 600 voor. Na het uitpakken van de tv, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, na dat ik de tv aanzet tont de beeld zichtbare dode pixels. Op 11/09 e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat ik het zelf heb opgehaald in plaats daarvan het laten leveren door jullie, belachelijk! Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 5 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet,

In behandeling
J. V.
14/09/2025

Betaling via Alma 3x maar geen pakketje ontvangen

Ik bestelde via krefel een autoradio van Kenwood 113€ maar betaalde met Alma 1st x betaling in Juli, ik kreeg reeds melding dat Bpost kwam voor het pakketje te leveren maar is niet aangekomen bij mij, terwijl er opstond Geleverd. vandaag 2x betaling van Alma wat ik heel vreemd vindt. ik heb dit maal Krefel gemaild met die situatie waar ze dit direct afwezen en dat zij daar niks konden aan doen. dan reeds mijn Bank de probleem aangekaart met de hoop dat zij die betalingen van Alma kunnen blokkeren en mij geld terug krijg, maar toen verwezen ze mij naar Testaankoop, hopelijk helpen jullie mij.

In behandeling
G. D.
8/09/2025

ARISTINA VOOR DE DERDE KEER ZELDE STORING

Geachte mevrouw/heer, Op 02-04-2025 kocht ik een IT- BARISTINA - in DE WINKEL KREFEL OUDENAARDE. en betaalde ik er 220,00 €voor. Na 30-05-2025 - max. 24 maanden] vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Nl. het espressoapparaat wil niet meer malen. 1.Ik kreeg op 14-08-2025 een nieuw toestel toegestuurd. Dit apparaat vertoont op 20/08/2025 dezelfde storing nl: WIL NIET MEER MALEN. 2. IK STUUR HET TOESTEL TERUG en ontvang een nieuw toestel op 29/08/2025 Dat het een volledig nieuw toestel is zie ik aan het serienummer. 3. Op vandaag 08/09/2025 vertoont dit toestel weer e'ens dezelde als vorige twee toestellen DEZELFDE STORING nl. NIET MEER MALEN. 4. k heb het net gemeld en krijg weer een bon voor terug sturen van het DERDE TOETSEL MET TELKENS DEZELFDE STORING nl. MAALT NIET MEER. Dit toestel was weer eens een nieuw toestel, dat stel ik weeral vast aanhet serienummer. BESLUIT: aangezien ik het toestel weeral eens 2 a 3 weken moet missen, WIL IK DIT ZELDE TOESTEL NIET MEER. IK VRAAG DAN HEEL BELEEFD OM MIJ DE AANKOOPPRIJS VAN 220,00€ PER KERENDE OF ZO SNEL MOGELIJK TERUG TE STORTEN. (NB.een dubbel v d factuur kregen jullie eerder van KREFEL 11:15h van 02/04/25 - 250402102085 KAN DIT NIET ? stuur mijn dan een waardebon van 220,00€ waarbij mij bereid verklaar om zelfs een ander type machine van PHILIPS te kopen. Gezien dit nu de derde keer meen ik recht te hebben billijke vergoeding voor al mijn "pijn en smart" heen en weer schrijven, buiten lopen naar de post enz.enz

In behandeling

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 6 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform