Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Stopzetten abonnement
Ik wil mijn abonnement stopzetten bij jims wegens verhuis. De fitness waar ik mijn contract bij tekende (NRG) werd overgenome´n door jims fitness. In maart 2025 veranderde ik van werkgever die voordelen aanbiedde via benefits at work, ik wou van die korting genieten bij jims. Bij deze aanvraag moest ik een nieuw contract tekenen, wat ik raar vond. Ik kon op dat moment niet anders, ze weigerde mij de toegang terwijl ik toen nog in een betaalde periode zat. Ik tekende dus om toegang te krijgen tot de fitness. Blijkt nu dat ze mij als nieuwe klant deden tekenen waardoor ik opnieuw 1j vasthang aan het abonnement. Die periode doorliep ik al voordat de fitness werd overgenomen. Bij het tekenen van dat nieuwste contract werd mij geen info verstrekt, achteraf bleek dat ik ook niet meer 24/7 binnenkon, wat ze toen gelukkig wel nog wilden aanpassen. Nu kan ik mijn abonnement niet stopzetten voor maart 2026, terwijl ik normaal na 4 weken opzeg kan stoppen. Graag info, mvg Sarah puype
30 Dagen Notice voor een Maand account
Beste testaankoop, ik heb volgende klacht aan DAZN overgemaakt. Betreft: Ingebrekestelling betreffende onrechtmatige contractverlenging en aanrekening Kenmerk: Account gelinkt aan [mijn e-mailadres] (bij gebrek aan klantnummer) Geachte heer, mevrouw, Ondergetekende, (mijn naam-wens ik niet publiek te delen, maar de klacht wel), stelt DAZN middels dit schrijven formeel in gebreke aangaande de door DAZN beoogde automatische verlenging van mijn abonnement. Feitenrelaas: Op 14 september 2025 sloot ik bij DAZN een maandelijks abonnement af voor de periode van 14 september 2025 tot en met 14 oktober 2025, tegen een kostprijs van € 34,99. Ter identificatie van mijn account verwijs ik naar mijn e-mailadres, daar mij door de diensten van DAZN geen klantnummer werd verstrekt. Op 10 oktober 2025, derhalve ruimschoots vóór het verstrijken van de contractuele einddatum, heb ik via de daartoe voorziene procedure mijn abonnement opgezegd. Naar aanleiding van deze opzegging werd mij te kennen gegeven dat een opzegtermijn van dertig (30) dagen van toepassing zou zijn, met als gevolg dat het contract zou worden verlengd tot 10 november 2025 en een bijkomende betaling van € 34,99 zou worden gevorderd. Juridische argumentatie: Ik betwist de rechtmatigheid van deze door DAZN gehanteerde opzegtermijn. Een opzegtermijn van 30 dagen op een contract met een initiële duurtijd van één maand is onredelijk bezwarend en holt de aard van de oorspronkelijke overeenkomst volledig uit. Een dergelijke clausule transformeert een contract van één maand de facto in een contract van twee maanden, hetgeen als een misleidende handelspraktijk kan worden gekwalificeerd onder het Wetboek van Economisch Recht. De consument kan redelijkerwijs en te goeder trouw verwachten dat een opzegging vóór de vervaldatum volstaat om verdere aanrekeningen te vermijden. De intentie van mijn opzegging was bovendien om over te schakelen naar een jaarabonnement, hetgeen blijk geeft van mijn wens om een langdurige klantrelatie met uw onderneming aan te gaan. Uw huidige handelswijze verhindert dit en creëert een onnodige financiële drempel. Vordering: Bijgevolg sommeer ik u om: De opzegging van mijn abonnement te aanvaarden en te bevestigen met als effectieve einddatum 14 oktober 2025. Af te zien van elke verdere aanrekening, in het bijzonder de aangekondigde facturatie van € 34,99. Mij hiervan schriftelijke bevestiging te bezorgen binnen een termijn van zeven (7) kalenderdagen na ontvangst van dit schrijven. Indien ik binnen de gestelde termijn geen gunstig gevolg ontvang, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen en deze zaak voor te leggen aan de bevoegde consumentenombudsdienst en andere relevante instanties. Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis. Hoogachtend,
Betaalverzoeken
Beste Mijn dochter heeft haar abonnement bij jullie reeds in 2023 opgezegd, maar toch blijven jullie betaalverzoeken sturen en dreigen met een incassobureau. Zij is trouwens niet de enige die problemen heeft met jullie bedrijf, gezien de vele negatieve reacties op trustpilot. Het zou fijn zijn mochten jullie haar gegevens verwijderen uit jullie bestand en stoppen met elke mailing.
incasso vordering zonder boeking te doen
Beste, Ik vraag U vriendelijk om deze vordering van anuleringskosten voor een niet geboekte reis onmiddellijk te stoppen. Op 1 september kreeg ik een brief van een incassobureau, genaamd Straetus Mechelen, om zogezegde anuleringskosten ten bedrage van 271 euro te betalen. Echter heb ik nooit een reis geboekt op de website van Reizendeals.nl. Waarschijnlijk is er iets mis met deze site omdat je na enkele klikken vastzit met een zogezegde boeking. Doch ik heb nooit mijn uitdrukkelijke toestemming gegeven om een reis te boeken op deze site. Nu blijkt dat ook de FOD Economie een onderzoek opgestart heeft naar deze wanpraktijken van Reizendeals.nl. Er zijn al meer dan honderd slachtoffers gevallen in Belgie, enkel in de laatste 6 maanden. Het incassobureau dreigt nu met een gerechtsdeurwaarder en de rechtbank. Ik zou graag willen dat dit snel opgelost is. Mvg, Appermans Alain
Annulering + Terugbetaling van Vliegtickets.be
Bovenstaande is mijn trip ID. Beste, Ik heb vorig jaar te horen gekregen dat mijn vlucht voor de volgende ochtend geannuleerd werd. Ik kreeg geen contact met de bevoegde instanties dus kocht ik een nieuw vliegticket voor een andere vlucht (07/10/2024). Eenmaal op de luchthaven werd mij een gratis vlucht aangeboden die beter was. De vrouw van de luchthaven deelde mij mee dat ik mijn gekocht vliegticket kon annuleren binnen de 24u na bestelling en mij kon verwachten aan een terugbetaling, omdat dit een internationale wet is. Nu heb ik zowel de vliegmaatschappij als de ticket provider (vliegtickets.be) hierover een mail gestuurd over mijn annulatie. De vliegmaatschappij bevestigde mijn mail, maar legde uit dat terugbetalingen via de ticket provider zijn. Ik heb meerdere mails en contactformulieren gestuurd naar vliegtickets.be, maar nooit antwoord gekregen. Nu wacht ik al bijna een jaar op mijn geld en ik zou dit graag terug hebben, want het gaat toch om een redelijk bedrag. In bijlage zitten mijn mails en mijn betaalbewijs (alle doorgestuurde contactformulieren kan ik u jammer genoeg niet bezorgen, want deze verdwijnen bij verzending). Alvast bedankt Lenny Decrick
Annulering
Beste, Ik heb op 20 september 2025 een jaarabonnement genomen op DAZN omdat ik het Belgisch voetbal wil volgen. Ik heb mij geregistreerd met e-mailadres eindigend op .be Mijn account op DAZN heeft echter als Home Location 'Portugal', waardoor ik moet kiezen tussen Engelstalige of Franstalige commentaar en ik geen Nederlandstalige commentaar kan krijgen. Ik heb mijn account aangemaakt met een laptop die ik in juli 2025 op vakantie in Portugal heb gebruikt, vandaar Home location Portugal (denk ik) maar bij de registratie is mij op geen enkel moment gevraagd om een home location in te vullen. Door deze home locatie Portugal kan ik ook niet alle Belgische wedstrijden volgen: op dinsdag 22 september geen Anderlecht - AA Gent, en op 27 september geen Union - Westerlo te vinden op DAZN-Portugal. Ik heb dit al aangekaart bij de DAZN-helpdesk en hun antwoord is telkens: ik kan mijn huidig abonnement opzeggen maar ik heb geen recht op restitutie (staat beschreven in de Algemene Voorwaarden) en ik neem een nieuw jaarabonnement met home location België (maar dan betaal ik 2 keer) of ik blijf bij het jaarabonnement met home location Portugal. Ik zie geen van beide opties zitten. Waarom kan men niet op hun centrale dienst mijn home location veranderen naar België? Deze wijziging kan ik niet uitvoeren op de website van DAZN. Alvast bedankt voor de moeite om mij te proberen helpen. Piet Van Mello
Kosten zonder boeking
Hallo Op sociale media kwam ik reclame tegen voor een reis naar Griekenland tegen een heel goedkope prijs, ik nam een kijkje op de website en vulde enkele gegevens in om de uiteindelijke totaalprijs te weten, waarop ik ineens een email kreeg dat ik een reis geboekt had en direct moest betalen. Ik heb op die mail geantwoord dat ik helemaal niets geboekt heb en dat ik deze reis helemaal niet wou. Daarop kreeg ik antwoord dat ze de reis zouden annuleren en dat ik hiervoor 300€ annuleringskosten moest betalen. Wij hebben meermaals geantwoord dat we helemaal niets geboekt hebben en dus als gevolg niets gaan betalen. Nu krijgen we brieven en sms'en van incassobureau straetus met een nogal dreigende inhoud dat als we niet binnen de 3 dagen betalen zij het dossier aan de rechtbank gaan overdragen. Kan dit zomaar? Alvast bedankt om dit te bekijken
Kosten zonder boeking
Geachte heer/mevrouw, Op vrijdag 4 juli 2025 om 13:05 uur trof ik via Facebook een advertentie aan van het bedrijf Reizendeals.nl. Uit interesse in een vakantieaanbieding heb ik op de link geklikt en mij vervolgens op hun website geregistreerd. Om 13:07 uur ontving ik de bevestigingsmail dat mijn registratie was voltooid. Na registratie heb ik één reisaanbieding (Mallorca) geopend en daarbij uitsluitend het aantal personen en een datum ingevuld om de prijs te kunnen berekenen. Ik heb daarbij géén reservering bevestigd, géén betalingswijze gekozen en geen overeenkomst gesloten. Vervolgens heb ik de website verlaten. Tot mijn verbazing ontving ik om 13:15 uur twee facturen per e-mail, met een totaalbedrag van € 7.490,-. Volgens deze facturen zou ik om 13:09 uur twee reserveringen hebben geplaatst. Dit is onjuist. Ik heb op geen enkel moment een reservering afgerond of akkoord gegeven op enige voorwaarden Direct na ontvangst heb ik Reizendeals.nl per e-mail bericht dat er sprake moet zijn van een vergissing, omdat ik geen boeking had gedaan. Het bedrijf bevestigde daarop dat er twee identieke reserveringen zichtbaar waren en annuleerde er één, maar weigerde de tweede te annuleren. In hun reactie werd gesteld dat ik 35% annuleringskosten diende te betalen, zijnde € 1.310,75. Nadat ik recensies van het bedrijf Reizendeals.nl en incassoureau Straetus had gelezen, realiseerde ik me dat ik niet het enige slachtoffer ben van hun frauduleuze acties. Andere slachtoffers hebben precies dezelfde situatie waarin ze gewoon naar de site gingen om naar de aanbiedingen te kijken en uiteindelijk per ongeluk een vlucht bij dit bedrijf boekten met de onmogelijkheid om te annuleren. Langdurige communicatie met het bedrijf heeft niets opgeleverd en op dit moment, 01.09.2025 heb ik een brief ontvangen van incassobureau Straetus waarin werd aangedrongen op betaling van een reeds verhoogd bedrag. Namelijk eisen zij betaling van 1.427 euro 93 cent. Ik heb direct gereageerd op de e-mail van het incassobureau en hen laten weten dat ik een klacht had ingediend en weigerde de onterechte factuur te betalen. Waarna ik een bericht kreeg dat ze mij zouden aanklagen. Ook raadt het incassobureau mij aan een vervolgbrief te schrijven aan Reizendeals.nl , maar aangezien ik al lange tijd probeer contact te leggen met dit bedrijf en geen antwoord heb gekregen waar beide partijen tevreden mee zijn, zie ik geen reden om dit probleem op te lossen. Op 22 september kreeg ik weer een brief van incassobureau Straetus met dreigementen dat ze de duurwaarders op me af zullen sturen. Alle slachtoffers van deze sfeer( meer dan 10 personen) ontvingen identieke brieven op hetzelfde moment, waardoor ik me ook afvraag of de acties van deze organisaties wel legaal zijn. Ik ben de wanhoop nabij en begrijp niet waarom ik zo'n groot bedrag moet betalen om de site gewoon te bezoeken. In mijn persoonlijke account op Reizendeals.nl staan geen afgeronde aankopen. Het blijkt dat ze gewoon beweren dat ik een aankoop heb gedaan en geld in rekening brengen. Ik hoop echt dat u mij kunt helpen dit probleem op te lossen. Met vriendelijke groet Dariia Hrapenko
Onmogelijkheid om een abonnement te annuleren
Beste, Sinds enige tijd probeer ik een abonnement bij het bedrijf "Spotify" stop te zetten. Spijtig genoeg lukt dit niet. Spotify is telefonisch niet bereikbaar, via e-mail heb ik vandaag een laatste poging ondernomen. Het abonnement werd aangevraagd door mijn vrouw Caroline De Rooms. Ook zij betaalt de maandelijkse factuur via een credit kaart. In bijlage vindt u de e-mail met vraag tot annulering van het abonnement. Ondertussen heb ik de bank gevraagd om de betalingen vanaf vandaag te stoppen. Mvg, David Boonen
kostelloze annulatie van abonnement en
Beste, Ik werd lid van NRG aan de Karel de Stoutelaan en gaf aan dat ik net daar lid werd omdat er een sauna beschikbaar was en dat de groepslessen mij aanspraken. Gezien ik geen interesse had in het gewichtheffen. Dit verliep allemaal vlot. Zelfs toen ik vernam dat de club werd overgenomen door JIMS was dit initieel geen probleem. Totdat er opfriswerken gebeurden in de club. Eerst kregen we de info dat we tijdelijk in de andere club aan de scheepsdalelaan konden trainen tot de werkzaamheden gedaan waren. Tijdens een van de lessen werd ik echter geïnformeerd dat er geen groepslessen meer gingen plaatsvinden aan de karel de stoutelaan. Ik liet na de les meteen weten aan de receptie dat ik wenstte mijn contract op te zeggen gezien de grote verandering aan de afspraken van het origineel contract. Mede omdat er aan de scheepsdalelaan geen sauna is. Daar kreeg ik echter geen gehoor. Ik besloot om te mailen maar ook daar geen echte hulp. En zelfs geen reactie meer. Verder merk ik op dat zelfs de betaling niet werd aangepast zoals eerder beloofd in communicatie en ik dus meer betaal dan origineel afgesproken. Ipv maandelijks betaal ik hetzelfde bedrag 4 wekelijks. Ik wens de onmiddelijke stopzetting van mijn contract zonder kost. En ik wens een terugvordering van de betaalde lidmaatschap tot op het moment ik aangaf die te willen opzeggen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten