Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
A. G.
11/12/2025

Beëindiging van mijn contract wegens medische redenen

Beste, Ik heb op 1/11/2025 een jaarabonnement afgesloten bij Stadium. Na mijn eerste trainingsdag kreeg ik ernstige knieproblemen. Waarvoor ik eerder een MRİ hab laten nemen. Na de extreme pijnen die ik na het sporten had, ben ik naar de dokter gegaan, en nadat ze naar de MRI had gekeken, zei ze dat ik niet meer moest gaan sporten en heb een medisch attest ontvangen waarin duidelijk staat dat ik minstens één jaar geen sport mag doen. Om die reden kan ik de diensten van uw fitnesscentrum niet meer gebruiken. Dus stuurde ik mijn attest naar de fitnessclub en vroeg om mijn contract te beëindigen wegens medische redenen (overmacht). Na mijn gesprek met jullie heb ik hen nog een laatste mail gestuurd waarin ik expliciet verwees naar de geldende gedragscode “ Opschorting en beëindiging van overeenkomsten”. Ook heb ik hen voorgesteld dat ik een opzegtermijn van twee tot drie maanden zou kunnen vergoeden. Dit allemaal hebben ze niet geaccepteerd. Nu vraag ik jullie tussenkomst. Met vriendelijke groeten, Gizem Ayyildiz Robert Dansaertlaan 80, 1072 Groot -Bijgaarden 0472642146 gizemayyildiz@live.be

In behandeling
M. M.
3/12/2025

Annulering producten door Fnac

Beste, Op 8/11/2025 heb ik 3 producten (Garmin 540) besteld op webshop Fnac. Bestelnummers: ELCCO4OL5ZVFC en G64XTBMV6WYFC. Deze producten stonden met "uitverkoop", "Black Friday deal -75%". Dit is niet onrealistisch die tijd van het jaar. Ik heb er 3 besteld voor mij en mijn 2 zonen. Na bestelling kreeg ik een mail dat de bestelling in verwerking is. Kort nadien krijg ik een mail dat de bestellingen geannuleerd zijn. Zonder info... Uiteindelijk ZELF contact opgenomen via chat en mail. Volgens hen zijn de bestellingen geannuleerd door een verkeerde prijsaanduiding. Wat mij dus verbaast deze tijd. Verschillende mails reeds gestuurd om toch de producten op te sturen, zelfs voorstel om er toch 2 op te sturen (voor mijn 2 zonen), maar steeds geven ze excuus dat het een verkeerde prijsaanduiding is. Reeds ook wat opgezocht en dit hebben ze 2 jaar geleden ook gedaan bij iemand die hier ene klacht heeft ingediend. Bij die Garmin's heb ik ook hoesjes besteld ervoor, deze zijn wel geleverd door een bedrijf via Fnac. Maar deze zijn enkel op eigen kosten retourbaar. Ik zou dus graag krijgen waar ik heb voor betaald - de Garmin's 540.

In behandeling
G. D.
28/11/2025

Onterecht gelden afgehaald door dazn na op tijd te hebben geannuleerd

Geachte Ik heb al enige tijd een abonnement op dazn , maar heb dit onlangs en tijdig geannuleerd Nu de gelden van 19…. Euro zijn er toch afgegaan nadat we meer dan tijdig hebben geannuleerd en is ook te bewijzen Ik veronderstel dat dit een vergissing is Zouden jullie de 20 euro willen terugstorten a.u.b. Met vriendelijke groeten Gert en Matteo de clercq Abonnement Matteo de clercq E-Mail waarop het abonnement staat is : m.de.clercq@icloud.com

In behandeling
B. L.
28/11/2025

Klacht tegen Edreams – foutieve aanrekening en terugbetaling

Geachte, Via deze weg wil ik een officiële klacht indienen tegen Edreams. , met reserveringsnummer 24233318265, werd een vlucht geboekt via hun website. Tijdens het online boeken werd mij een prijs getoond op de website, die ik zonder extra kortingen of opties heb geselecteerd. Edreams beweert echter dat ik zelf een korting of optie heb aangevinkt, wat niet het geval is. Hierdoor werd een extra bedrag van mijn rekening afgehouden zonder mijn toestemming. Ik heb hierover telefonisch contact gehad met Edreams, maar zij blijven volhouden dat ik deze korting zelf heb gekozen. Dit is onjuist, want het was simpelweg de prijs die op de website werd weergegeven tijdens het boeken. Bovendien hebben ze een deel terugbetaald, maar niet het volledige bedrag, terwijl zij zelf een fout hebben gemaakt door kosten aan te rekenen die ik niet heb aangevraagd. Ik vind het onaanvaardbaar dat Edreams zomaar bedragen van mijn rekening afhaalt zonder duidelijke toestemming of transparantie. Ondanks mijn pogingen om dit rechtstreeks met hen op te lossen, krijg ik geen correcte oplossing. Mijn verzoek aan Test-Aankoop: – Ondersteuning om het volledige ten onrechte aangerekende bedrag terug te krijgen – Controle of Edreams hiermee niet de consumentenwetgeving schendt – En of zij transparant en correct handelen tegenover klanten Alvast bedankt voor uw hulp.

In behandeling
J. S.
27/11/2025

Betalingsprobleem

Beste , Na meermaals te proberen om het abonoment te annuleren blijft er ongevraagd geld van mijn rekening gaan .

In behandeling
S. V.
25/11/2025

DAZN

Beste, Ik ben abonnee bij DAZN. Nu kan ik echter niet meer naar Belgisch voetbal kijken omdat ze dit niet meer aanbieden. Ik heb dan mijn abonnement opgezegd maar moet nog tem 27/07/2026 maandelijks betalen voor iets wat ze niet meer aanbieden! Wat kan ik doen? Gr Steve Vermeersch

In behandeling
P. T.
15/11/2025

Misleidende beloften op Coolblue

Coolblue voert reclame op hun site dat wanneer je voor 23:59 bestelt er ’s anderendaags geleverd wordt. Wanneer je echter in de voormiddag bestelt, dan blijkt dat niet meer te kloppen en wordt er sowieso een latere leveringsdatum opgelegd. Weinig probleem als je dat op voorhand weet en de tracking geeft details weer. Je denkt dus dat je alle info hebt om een verlofdag op te offeren. Maar … De tracking is echter fake en wanneer er iets misloopt kan je enkel via omwegen en na een robot op een chat terecht. Dat deed ik nadat het uiterste leveringsmoment meer dan één uur verstreken was. Ik kreeg een bericht dat de levering vertraagd was maar dat er zeker dezelfde dag zou geleverd worden. Nadat het leveringsmoment meer dan drie (3) overschreden was, nam ik terug contact. Na meer dan 5 minuten wachttijd, kregen we te horen dat de bezorger ons adres niet gevonden had niettegenstaande wij in het centrum van de gemeente wonen in een lange straat, achter de kerk. De bezorger zou ons ook niet hebben kunnen bereiken, maar helemaal geen voicemail noch gemiste oproepen op de twee Gsm-nummers, noch een bericht per email. Dus pure leugens ! We vroegen om dat ’s anderendaags te leveren wat geen probleem was volgens de medewerker en we ontvingen een link voor een nieuwe afspraak. Maar ’s anderendaags was niet mogelijk en het kon pas drie dagen later en mits extra betaling ! Alle vertrouwen weg en wij wensen te annuleren en elders bij een betrouwbare organisatie te kopen. Men is gewaarschuwd voor deze lokpraktijken …

Afgesloten
M. W.
10/11/2025

Oneerlijke weigering van FullFlex-dekking door lastminute.com na gedeeltelijke vluchtannulering

Betreft: Weigering van toepassing FullFlex-service op retourvlucht ondanks geldige dekking Boekingsgegevens: Booking ID: 2966765350 - vlucht Brussel - Amman, met vertrek op 13 november 2025 - ⁠vlucht Amman - Brussel, met vertrek op 16 november 2025 Geachte, Op 25/07/2025 heb ik via de Nederlandse website van lastminute.com een retourvlucht Brussel–Amman–Brussel geboekt voor november 2025, inclusief de optionele FullFlex-service. Volgens de algemene voorwaarden van FullFlex (versie zoals meegedeeld op het moment van aankoop) heb ik het recht om vrijwillig te annuleren vóór vertrek en in ruil een voucher ter waarde van 90% van de ticketprijs te ontvangen. Op 09 september 2025 werd mijn heenvlucht (Brussel–Amman) geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij. Deze werd rechtstreeks terugbetaald, wat volledig buiten mijn wil om gebeurde. Mijn terugvlucht (Amman–Brussel op 11/11/2025) bleef bevestigd en niet geannuleerd. Toen ik vervolgens de terugvlucht wilde annuleren onder de FullFlex-voorwaarden, werd mij door de klantendienst (medewerker “Elvina”) meegedeeld dat dit niet meer mogelijk was, omdat de heenvlucht reeds was geannuleerd. Volgens hun interpretatie zou de FullFlex-optie “alleen geldig zijn vóór het vertrek van de heenvlucht” en niet van toepassing op afzonderlijke segmenten. Deze redenering is echter niet in overeenstemming met de officiële FullFlex-voorwaarden: • In artikel 4 staat enkel dat FullFlex niet van toepassing is als de luchtvaartmaatschappij de vlucht zelf annuleert – wat hier enkel het heensegment betreft, niet de terugvlucht. • In artikel 2 wordt expliciet vermeld dat gedeeltelijke annulering per passagier mogelijk is. Dit toont aan dat een gedeeltelijke toepassing binnen een boeking niet is uitgesloten. • Nergens in de voorwaarden wordt vermeld dat de FullFlex-dekking volledig vervalt zodra één segment door de luchtvaartmaatschappij wordt geannuleerd. Bovendien had ik geen mogelijkheid om mijn volledige boeking vrijwillig te annuleren vóór de luchtvaartmaatschappij de heenvlucht schrapte. Daardoor kan het argument “had vóór vertrek moeten annuleren” niet redelijk worden ingeroepen. De klantendienst bleef vasthouden aan hun interne interpretatie en weigerde het dossier te escaleren, ondanks mijn verzoek om een herziening. Ik acht dit een onrechtmatige beperking van een betaalde contractuele dienst (FullFlex) en een gebrek aan transparantie bij lastminute.com. De interpretatie die zij hanteren is niet terug te vinden in de gepubliceerde voorwaarden en vormt een misleidende beperking van consumentenrechten. Ik vraag via Testaankoop om: 1. Herziening van mijn dossier en toepassing van de FullFlex-dekking op de terugvlucht (Amman–Brussel, 16/11/2025); 2. Indien dit niet mogelijk blijkt: terugbetaling van de kost van de FullFlex-service, aangezien de beloofde dienst niet werd geleverd; 3. Een officiële uitleg van lastminute.com waarom hun interne interpretatie afwijkt van de gepubliceerde voorwaarden. Met dank voor jullie tussenkomst

In behandeling
P. V.
8/11/2025

Annulatie bestelling Garmin Edge 540

Beste, heden bestelde mijn schoonzoon een fietscomputer Garmin Edge 540 dewelke op jullie website geprijsd stond met een korting van 76% en verkocht werd aan 89 euro i.p.v. 369 euro. Later op de dag ontving hij van jullie een mail met de melding dat de verkoop door de verkoper geannuleerd werd, zonder verdere uitleg. Waarom leveren jullie niet zoals aangegeven op de website. Aangezien er geen reply kan gegeven worden op jullie mail ben ik genoodzaakt huidige weg te volgen. In bijlage voeg ik de nodige bewijsstukken. Het ingegeven klantnummer betreft eigenlijk het nummer van de bestelling die hij ontvangen heeft. Zijn wens ik gewoon levering aan de aangekondigde korting.

Afgesloten
E. S.
7/11/2025

BF app fraude

Beste, In november 2024, na nauwelijks gebruik van BF abonnement wou ik mijn dure abonnement veranderen naar goedkopere versie en meteen opzeg indienen. Terwijl dat ik via de app van BS aan het veranderen was plots was er jaar verlenging verschijnen zonder dat ik daarvoor iets geklikt of gedaan had. Toen was schriftelijke contact mogelijk met de klantenservice enkel via de site. Ik heb meteen mijn intentie tot het afzeggen van mijn abonnement doorgestuurd. Er kwam geen reactie. Maanden later heeft advocaat vanuit Collection La-on mij aangeschreven. Ik heb alle bewijs doorgestuurd van mijn 2 operaties en 2 externe diagnoses plus bij dezelfde uitleg, wat ik nu doe. Het was niet genoeg voor hem. Ik moest een dokters attest voorleggen dat ik niet kon sporten anders moest ik een jaar extra betalen. Ik vraag mij wanneer zal het gedaan zijn met dit soort piraterij door Basic Fit? Gisteren heb ik 2 aangetekende brieven verstuurd naar La-on en hoofdkantoor van BF in Jette. De eigenaar van Basic Fit is rijk geworden op dit soort financiële afpersing door gebrek van communicatie, transparantie en misbruik van hun abonnementen. Elke abonnement moet per alle vormen van communicatie binnen een week afzegbaar zijn. Wat kan ik eraan doen in mijn geval? En voor alle andere gevallen?

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform