Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Opzeg abonnement
Wegens gezondheidsproblemen heb ik mijn abonnement opgezegd. Jims had me gezegd dat het geen probleem was en dat ik alleen een document van de behandelende arts moest hebben . Dit heb ik ook gedaan . Nu 2 maanden nadien gaan de betalingen gewoon verder en dat terwijl zij me verzekerd hebben dat het abonnement bevroren was. Ik weiger dit te betalen omdat dit niet correct is. Ik Han sinds december niet meer omdat ik het lichamelijk niet meer kan En heb ook gedaan wat Jims me vroeg en toch is het niet stopgezet
Contract opzegging geweigerd met attest van geneesheer.
Beste, lidnummer 63451461In september 2022 ben ik in de JIMS Rooigemlaan een abonnement aangegaan om de pilates groepslessen te volgen. In begin 2023 heb ik een knieblessure opgelopen. Op advies van mijn geneesheer mag ik geen groepslessen noch fitnessen volgen . Ik heb hiervoor een attest gekregen van de dokter om het contract stop te zetten. Dit werd echter geweigerd door de JIMS host, mijn contract is toen 3 maand stopgezet. Ik ging hier niet mee akkoord, ik heb een attest van de dokter jullie mogen dit niet weigeren. Ik blokkeerde de betaling direct, ik stuurde ook nog een mail om mijn contract met onmiddellijke ingang stop te zetten. Wat jullie opnieuw weigerden. Vandaag krijg ik een brief van ingebrekestelling in de brievenbus dossier 2031870 met een prijskaartje van 214,58 euro voor enkele gevolgde groepslessen. Jullie laten mij geen keus om klacht neer te leggen bij testaankoop. Ik vond de groepslessen super leuk met toffe lesgevers maar het is voor mij fysiek niet mogelijk deze te volgen. Jullie weigeren mee te denken met de klant, advies van mijn dokter te volgen en begrip te tonen voor mijn situatie. Ronduit schandalig en betreurend. Gewenste oplossing, onmiddellijke terugtrekking van de achterstallige betaling en opzegging abonnement.Met vriendelijke groet
malafide opzegtermijnen
Beste, ik sloot een maandabonnement af bij Jims voor 39,99 euro per maand op dinsdag 9/1. Daarbij werd mij ook nog een instapkost van 50 euro aangerekend. Ik probeerde die dag ook een eerste sessie uit tijdens mijn lunchpauze.Ik merkte dat ik het die dag toch niet haalde om de kinderen tijdig op te halen en belde op 10/1 's morgens onmiddellijk om dit abonnement te annuleren of stop te zetten, omdat het sporten in de fitness bij nader inzien niet te combineren valt met mijn gezin.Nu werd mij doorgegeven dat ik verplicht ben om het abonnement te laten lopen tot 3/4, omdat met een opzegtermijn van 4 weken hanteert. Ik vind dit niet kunnen... Ik zal geen enkele keer kunnen gaan sporten en zal toch 129,98 euro kwijt zijn. Diefstal vind ik dat...Op de site van Jims staat er geen enkel telefoonnummer , dus ik kan enkel via de verantwoordelijke van Jims Zelzate gaan, die blijft aanhouden dat er niets aan te doen valt en deze bedragen toch gecrediteerd zullen worden.
50CENT actie JIMS GROOTBIJGAARDE
is een zeer triestig gegeven dat ik deze klacht moet indienen. Laurens en ik hebben enkele weken geleden de 50cent actie gewonnen in de Jims te Groot bijgaarde. Ik ben reeds bij jullie aangesloten en mijn abonoment werdt voor 50 cent een jaar verlengd zonder probleem. Bij Laurens liep het anders af, de zeer onvriendelijke amper Nederlandstalige persoon aan de balie gaf mijn vriend een dagpas met de reden jims gaat je bellen voor de 1 jaarpas af te sluiten volgende week. Goedgelovig ging hij naar huis met een dagpas wachtend op een telefoon van Jims. Dagen gingen voorbij en nog steeds geen telefoon van jullie gehoord.. we besloten om langs te gaan bij Jims Grootbijgaarde om te achterhalen wat het probleem is. We kwamen aan de balie aan hopend op een behulpzame persoon die vorige keer zoek was. Opnieuw was er een zeer onvriendelijke flexibjober aanwezig die weinig tot niks van ons verhaal begreep, hij liet ons weten dat we volgende keer moeten langs komen wanneer de manager er is... We gaven het nogmaals een kans kwamen de volgende dag opnieuw naar hier. Wonder boven wonder werden we weer de deur gewezen maar deze keer met het excuus dat jullie een nieuw software systeem hebben en het niet helemaal top loopt met de administratie. Er werd ons aangeraden om de komende dagen te bellen naar jullie en af te spreken wanneer de manager er zou zijn. Enkele telefoon gespreken later is het nu 15 December, ben momenteel aanwezig in Jims Groot Bijgaarde en vroeg opnieuw aan de balie waar Laurens zijn jaarpas cadeau bleef.Dan denk je alles gehoord te hebben... de persoon aan de balie wist me te zeggen dat we te lang hebben gewacht en de jaarpas niet meer kan worden gegeven? Schandaleus vindt ik dit, we hebben 6x gebeld, 3x langs geweest! Jullie gingen ons bellen!
onterecht een week geen toegang
Op 24 september krijg ik van jullie een mail waarin mijn toegang wordt geblokkeerd, terwijl ik op 30 augustus voor een maand heb betaald via domiciliëring, wat ik kan bewijzen met rekeninguitreksels. Het is 44,99 per maand en niet 44,99 euro voor 24 dagen. Jullie hebben twee keer op een maand geld van mijn rekening proberen te halen en toen dat niet ging hebben jullie mij de toegang ontzegd. Het geld is vandaag van mijn rekening gegaan (29 september) en wat nu? Gaan jullie nu binnen 3 weken weer geld af proberen te halen en mij dan weer blokkeren als dat niet lukt? Dit is onaanvaardbaar en ik heb jullie domiciliëring geblokkeerd. Aangezien jullie niet te vertrouwen zijn met domiciliëringen weiger ik van nog op die manier te betalen. U kunt mij een rekeningnummer sturen via Testaankoop en ik zal betalen de 30ste, maar de domiciliëring blijft geblokkeerd. Indien dit niet mogelijk is zal ik een zaak beginnen voor het vredegerecht om het abonnement te annuleren.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten