Meest recente klachten

E. A.
12/09/2025

kostelloze annulatie van abonnement en

Beste, Ik werd lid van NRG aan de Karel de Stoutelaan en gaf aan dat ik net daar lid werd omdat er een sauna beschikbaar was en dat de groepslessen mij aanspraken. Gezien ik geen interesse had in het gewichtheffen. Dit verliep allemaal vlot. Zelfs toen ik vernam dat de club werd overgenomen door JIMS was dit initieel geen probleem. Totdat er opfriswerken gebeurden in de club. Eerst kregen we de info dat we tijdelijk in de andere club aan de scheepsdalelaan konden trainen tot de werkzaamheden gedaan waren. Tijdens een van de lessen werd ik echter geïnformeerd dat er geen groepslessen meer gingen plaatsvinden aan de karel de stoutelaan. Ik liet na de les meteen weten aan de receptie dat ik wenstte mijn contract op te zeggen gezien de grote verandering aan de afspraken van het origineel contract. Mede omdat er aan de scheepsdalelaan geen sauna is. Daar kreeg ik echter geen gehoor. Ik besloot om te mailen maar ook daar geen echte hulp. En zelfs geen reactie meer. Verder merk ik op dat zelfs de betaling niet werd aangepast zoals eerder beloofd in communicatie en ik dus meer betaal dan origineel afgesproken. Ipv maandelijks betaal ik hetzelfde bedrag 4 wekelijks. Ik wens de onmiddelijke stopzetting van mijn contract zonder kost. En ik wens een terugvordering van de betaalde lidmaatschap tot op het moment ik aangaf die te willen opzeggen.

In behandeling
E. F.
9/04/2025

Opzeg abonnement

Wegens gezondheidsproblemen heb ik mijn abonnement opgezegd. Jims had me gezegd dat het geen probleem was en dat ik alleen een document van de behandelende arts moest hebben . Dit heb ik ook gedaan . Nu 2 maanden nadien gaan de betalingen gewoon verder en dat terwijl zij me verzekerd hebben dat het abonnement bevroren was. Ik weiger dit te betalen omdat dit niet correct is. Ik Han sinds december niet meer omdat ik het lichamelijk niet meer kan En heb ook gedaan wat Jims me vroeg en toch is het niet stopgezet

Opgelost
S. L.
28/04/2024

Contract opzegging geweigerd met attest van geneesheer.

Beste, lidnummer 63451461In september 2022 ben ik in de JIMS Rooigemlaan een abonnement aangegaan om de pilates groepslessen te volgen. In begin 2023 heb ik een knieblessure opgelopen. Op advies van mijn geneesheer mag ik geen groepslessen noch fitnessen volgen . Ik heb hiervoor een attest gekregen van de dokter om het contract stop te zetten. Dit werd echter geweigerd door de JIMS host, mijn contract is toen 3 maand stopgezet. Ik ging hier niet mee akkoord, ik heb een attest van de dokter jullie mogen dit niet weigeren. Ik blokkeerde de betaling direct, ik stuurde ook nog een mail om mijn contract met onmiddellijke ingang stop te zetten. Wat jullie opnieuw weigerden. Vandaag krijg ik een brief van ingebrekestelling in de brievenbus dossier 2031870 met een prijskaartje van 214,58 euro voor enkele gevolgde groepslessen. Jullie laten mij geen keus om klacht neer te leggen bij testaankoop. Ik vond de groepslessen super leuk met toffe lesgevers maar het is voor mij fysiek niet mogelijk deze te volgen. Jullie weigeren mee te denken met de klant, advies van mijn dokter te volgen en begrip te tonen voor mijn situatie. Ronduit schandalig en betreurend. Gewenste oplossing, onmiddellijke terugtrekking van de achterstallige betaling en opzegging abonnement.Met vriendelijke groet

Afgesloten
E. D.
11/01/2024

malafide opzegtermijnen

Beste, ik sloot een maandabonnement af bij Jims voor 39,99 euro per maand op dinsdag 9/1. Daarbij werd mij ook nog een instapkost van 50 euro aangerekend. Ik probeerde die dag ook een eerste sessie uit tijdens mijn lunchpauze.Ik merkte dat ik het die dag toch niet haalde om de kinderen tijdig op te halen en belde op 10/1 's morgens onmiddellijk om dit abonnement te annuleren of stop te zetten, omdat het sporten in de fitness bij nader inzien niet te combineren valt met mijn gezin.Nu werd mij doorgegeven dat ik verplicht ben om het abonnement te laten lopen tot 3/4, omdat met een opzegtermijn van 4 weken hanteert. Ik vind dit niet kunnen... Ik zal geen enkele keer kunnen gaan sporten en zal toch 129,98 euro kwijt zijn. Diefstal vind ik dat...Op de site van Jims staat er geen enkel telefoonnummer , dus ik kan enkel via de verantwoordelijke van Jims Zelzate gaan, die blijft aanhouden dat er niets aan te doen valt en deze bedragen toch gecrediteerd zullen worden.

Afgesloten
R. N.
15/12/2023

50CENT actie JIMS GROOTBIJGAARDE

is een zeer triestig gegeven dat ik deze klacht moet indienen. Laurens en ik hebben enkele weken geleden de 50cent actie gewonnen in de Jims te Groot bijgaarde. Ik ben reeds bij jullie aangesloten en mijn abonoment werdt voor 50 cent een jaar verlengd zonder probleem. Bij Laurens liep het anders af, de zeer onvriendelijke amper Nederlandstalige persoon aan de balie gaf mijn vriend een dagpas met de reden jims gaat je bellen voor de 1 jaarpas af te sluiten volgende week. Goedgelovig ging hij naar huis met een dagpas wachtend op een telefoon van Jims. Dagen gingen voorbij en nog steeds geen telefoon van jullie gehoord.. we besloten om langs te gaan bij Jims Grootbijgaarde om te achterhalen wat het probleem is. We kwamen aan de balie aan hopend op een behulpzame persoon die vorige keer zoek was. Opnieuw was er een zeer onvriendelijke flexibjober aanwezig die weinig tot niks van ons verhaal begreep, hij liet ons weten dat we volgende keer moeten langs komen wanneer de manager er is... We gaven het nogmaals een kans kwamen de volgende dag opnieuw naar hier. Wonder boven wonder werden we weer de deur gewezen maar deze keer met het excuus dat jullie een nieuw software systeem hebben en het niet helemaal top loopt met de administratie. Er werd ons aangeraden om de komende dagen te bellen naar jullie en af te spreken wanneer de manager er zou zijn. Enkele telefoon gespreken later is het nu 15 December, ben momenteel aanwezig in Jims Groot Bijgaarde en vroeg opnieuw aan de balie waar Laurens zijn jaarpas cadeau bleef.Dan denk je alles gehoord te hebben... de persoon aan de balie wist me te zeggen dat we te lang hebben gewacht en de jaarpas niet meer kan worden gegeven? Schandaleus vindt ik dit, we hebben 6x gebeld, 3x langs geweest! Jullie gingen ons bellen!

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform