Meest recente klachten

A. D.
30/11/2025

Onrechtmatige afhoudingen en foutieve verwerking door JIMS Turnhout

Beste, Ik vraag uw steun om gerechtigheid te verkrijgen in mijn zaak en om de mensen en de organisatie die mij oneerlijk hebben behandeld en mijn waardigheid hebben gekrenkt, ter verantwoording te roepen. Op 16.09.2025 ik een FLEX-abonnement af bij JIMS Turnhout. De medewerker Thieme verzekerde mijn man en me dat er geen instapkost van €50 zou worden aangerekend. Toch werd op 23.09.2025 €109,99 afgehouden (59,99 + 50). Op 07.10.2025 werd €9,99 extra afgehouden, wat bewijst dat de 50 euro effectief als voorschot/deposit werd gebruikt en dus géén instapkost was. Van 08.10 tot 02.11.2025 was het abonnement in pauze + clubsluiting wegens verbouwingen, maar JIMS verlengde de betaalperiode niet. Op 04.11.2025 werd opnieuw €39,99 geïnd, ondanks: – eerdere foutieve afhoudingen, – openstaande depositwaarden, – een niet-gecompenseerde pauzeperiode. Tijdens onze schriftelijke communicatie werden wij herhaaldelijk genegeerd. Medewerker Thieme gaf tegenstrijdige verklaringen en reageerde niet op afspraken of vragen. Ondanks onze herhaalde verzoeken om verduidelijking, beëindigde JIMS op 25.11.2025 eenzijdig het contract, zonder toestemming van de klant en vóór het einde van de reeds betaalde periode (tot 08.12.2025). Daarbovenop voerden zij in de JIMS-app zichtbare financiële manipulaties uit (tertugboekingen en hertoegekende bedragen die elkaar opheffen), duidelijk na onze vragen, wat U bij de bijgevoegde screenshots kunt zien. Wij beschouwen dit als ernstige schending van de consumentenrechten, onder meer: – oneerlijke handelspraktijken – foutieve of misleidende betalingsverwerking – weigering tot antwoorden op schriftelijke verzoeken – niet-uitgevoerde diensten tijdens betaalde periodes – eenzijdige beëindiging van het contract zonder reden of toestemming. Ik vraag: Terugbetaling van alle foutieve afhoudingen (109,99; 9,99; 39,99). Een officiële schriftelijke uitleg over de uitgevoerde manipulaties. Een officiële schriftelijke en mondelinge verontschuldiging van medewerker Thieme. Eventuele bijkomende schadevergoeding wegens het onverwacht stopzetten van het lidmaatschap en de negatieve impact op het mentale welzijn van mij. Alle bewijsstukken (betalingsbewijzen, screenshots, e-mailuitwisselingen) zijn beschikbaar en worden op verzoek bezorgd. Met vriendelijke groet, Alina Denysenko

Opgelost
S. P.
16/10/2025

Stopzetten abonnement

Ik wil mijn abonnement stopzetten bij jims wegens verhuis. De fitness waar ik mijn contract bij tekende (NRG) werd overgenome´n door jims fitness. In maart 2025 veranderde ik van werkgever die voordelen aanbiedde via benefits at work, ik wou van die korting genieten bij jims. Bij deze aanvraag moest ik een nieuw contract tekenen, wat ik raar vond. Ik kon op dat moment niet anders, ze weigerde mij de toegang terwijl ik toen nog in een betaalde periode zat. Ik tekende dus om toegang te krijgen tot de fitness. Blijkt nu dat ze mij als nieuwe klant deden tekenen waardoor ik opnieuw 1j vasthang aan het abonnement. Die periode doorliep ik al voordat de fitness werd overgenomen. Bij het tekenen van dat nieuwste contract werd mij geen info verstrekt, achteraf bleek dat ik ook niet meer 24/7 binnenkon, wat ze toen gelukkig wel nog wilden aanpassen. Nu kan ik mijn abonnement niet stopzetten voor maart 2026, terwijl ik normaal na 4 weken opzeg kan stoppen. Graag info, mvg Sarah puype

Afgesloten
E. A.
12/09/2025

kostelloze annulatie van abonnement en

Beste, Ik werd lid van NRG aan de Karel de Stoutelaan en gaf aan dat ik net daar lid werd omdat er een sauna beschikbaar was en dat de groepslessen mij aanspraken. Gezien ik geen interesse had in het gewichtheffen. Dit verliep allemaal vlot. Zelfs toen ik vernam dat de club werd overgenomen door JIMS was dit initieel geen probleem. Totdat er opfriswerken gebeurden in de club. Eerst kregen we de info dat we tijdelijk in de andere club aan de scheepsdalelaan konden trainen tot de werkzaamheden gedaan waren. Tijdens een van de lessen werd ik echter geïnformeerd dat er geen groepslessen meer gingen plaatsvinden aan de karel de stoutelaan. Ik liet na de les meteen weten aan de receptie dat ik wenstte mijn contract op te zeggen gezien de grote verandering aan de afspraken van het origineel contract. Mede omdat er aan de scheepsdalelaan geen sauna is. Daar kreeg ik echter geen gehoor. Ik besloot om te mailen maar ook daar geen echte hulp. En zelfs geen reactie meer. Verder merk ik op dat zelfs de betaling niet werd aangepast zoals eerder beloofd in communicatie en ik dus meer betaal dan origineel afgesproken. Ipv maandelijks betaal ik hetzelfde bedrag 4 wekelijks. Ik wens de onmiddelijke stopzetting van mijn contract zonder kost. En ik wens een terugvordering van de betaalde lidmaatschap tot op het moment ik aangaf die te willen opzeggen.

Afgesloten
E. F.
9/04/2025

Opzeg abonnement

Wegens gezondheidsproblemen heb ik mijn abonnement opgezegd. Jims had me gezegd dat het geen probleem was en dat ik alleen een document van de behandelende arts moest hebben . Dit heb ik ook gedaan . Nu 2 maanden nadien gaan de betalingen gewoon verder en dat terwijl zij me verzekerd hebben dat het abonnement bevroren was. Ik weiger dit te betalen omdat dit niet correct is. Ik Han sinds december niet meer omdat ik het lichamelijk niet meer kan En heb ook gedaan wat Jims me vroeg en toch is het niet stopgezet

Opgelost
S. L.
28/04/2024

Contract opzegging geweigerd met attest van geneesheer.

Beste, lidnummer 63451461In september 2022 ben ik in de JIMS Rooigemlaan een abonnement aangegaan om de pilates groepslessen te volgen. In begin 2023 heb ik een knieblessure opgelopen. Op advies van mijn geneesheer mag ik geen groepslessen noch fitnessen volgen . Ik heb hiervoor een attest gekregen van de dokter om het contract stop te zetten. Dit werd echter geweigerd door de JIMS host, mijn contract is toen 3 maand stopgezet. Ik ging hier niet mee akkoord, ik heb een attest van de dokter jullie mogen dit niet weigeren. Ik blokkeerde de betaling direct, ik stuurde ook nog een mail om mijn contract met onmiddellijke ingang stop te zetten. Wat jullie opnieuw weigerden. Vandaag krijg ik een brief van ingebrekestelling in de brievenbus dossier 2031870 met een prijskaartje van 214,58 euro voor enkele gevolgde groepslessen. Jullie laten mij geen keus om klacht neer te leggen bij testaankoop. Ik vond de groepslessen super leuk met toffe lesgevers maar het is voor mij fysiek niet mogelijk deze te volgen. Jullie weigeren mee te denken met de klant, advies van mijn dokter te volgen en begrip te tonen voor mijn situatie. Ronduit schandalig en betreurend. Gewenste oplossing, onmiddellijke terugtrekking van de achterstallige betaling en opzegging abonnement.Met vriendelijke groet

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform