Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
S. D.
Vandaag
Panther car performance

Niet goed uitgevoerde reparaties wagen

Beste, Op 9/10/25 ben ik mijn wagen gaan halen bij Panther Car garage. Mijn wagen was daar al 1 week door een defect contactslot. Na 1 week een diagnose vast te stellen en het uitlezen van de wagen. Zijn ze uitgekomen op een defect contactslot. Deze konden ze herstellen en zou 1 week duren. Wanneer ik de wagen ben gaan ophalen,was het contactslot slot gerepareerd. Maar al snel zag ik andere defectheden. Dashboard die foutmeldingen aangeeft, ingebouwde navigatiescherm en Radio die niet meer werkte. Wanneer ik Panther car performance hierop aanspreek. Willen zij de schuld op mij schuiven, Terwijl ik daar juist ben voor mijn wagen op die moment op te halen. Ik heb aangedrongen om de werken goed uit te voeren. Ze hebben mijn wagen naar een mercedes garage in deurne Noord nogmaals een diagnose laten vast stellen. Hieruit is gebleken dat de dashboard met foutmeldingen en de niet werkende ingebouwde navigatiescherm en radio vermoedelijk verkeerd gecodeerd zijn Tijdens de reparatie aan de wagen. Panther car ging zoeken naar een oplossing om alsnog deze in orde te brengen. Vandaag 20/10/25 Kreeg ik te horen dat Panther car Het contactslot hebben gerepareerd en dat alles in orde is. En dat de foutmeldingen en verkeerd gecodeerde Navigatiescherm en radio los staat van hun reparaties en niks meer kunnen doen voor mij. Bij het ophalen van de wagen na het repareren van het contactslot. Heb ik 550 euro Cash moeten betalen. Wanneer ik achter een factuur vroeg , Zou het meer kosten dus hebben ze mij een offerte gegeven, Met het betaald bedrag.

In behandeling
E. J.
Vandaag

Probleem niet opgelost

Ik diende eerder een klacht in over dit bedrijf. Een paar uur later blijkt het probleem van een lekkende wc , nog steeds aanwezig. Het zou nog wat druppelen, maar het lekt behoorlijk. En dat na een rekening van 2000 euro voor een ontstopping.

In behandeling
S. D.
Vandaag
Panther car performance

Niet goed uitgevoerde werken

Beste, Op 9/10/25 ben ik mijn wagen gaan halen bij Panther Car garage. Mijn wagen was daar al 1 week door een defect contactslot. Na 1 week een diagnose vast te stellen en het uitlezen van de wagen. Zijn ze uitgekomen op een defect contactslot. Deze konden ze herstellen en zou 1 week duren. Wanneer ik de wagen ben gaan ophalen,was het contactslot slot gerepareerd. Maar al snel zag ik andere defectheden. Dashboard die foutmeldingen aangeeft, ingebouwde navigatiescherm en Radio die niet meer werkte. Wanneer ik Panther car performance hierop aanspreek. Willen zij de schuld op mij schuiven, Terwijl ik daar juist ben voor mijn wagen op die moment op te halen. Ik heb aangedrongen om de werken goed uit te voeren. Ze hebben mijn wagen naar een mercedes garage in deurne Noord nogmaals een diagnose laten vast stellen. Hieruit is gebleken dat de dashboard met foutmeldingen en de niet werkende ingebouwde navigatiescherm en radio vermoedelijk verkeerd gecodeerd zijn Tijdens de reparatie aan de wagen. Panther car ging zoeken naar een oplossing om alsnog deze in orde te brengen. Vandaag 20/10/25 Kreeg ik te horen dat Panther car Het contactslot hebben gerepareerd en dat alles in orde is. En dat de foutmeldingen en verkeerd gecodeerde Navigatiescherm en radio los staat van hun reparaties en niks meer kunnen doen voor mij. Bij het ophalen van de wagen na het repareren van het contactslot. Heb ik 550 euro Cash moeten betalen. Wanneer ik achter een factuur vroeg , Zou het meer kosten dus hebben ze mij een offerte gegeven, Met het betaald bedrag.

In behandeling
E. L.
Vandaag

bedwandsen en terugbetalingsprobleem

deze klacht richt ik tot booking.com in verband met onze boeking VIA BOOKING van Iconic Apartment in Porta Carini (Palermo) by Wonderful Italy met reserveringsnummer 6240197818 en aankomstdatum woensdag 29 oktober 2025. Op het moment van onze boeking (juni 2025) had de accommodatie een beoordeling van 8,7/10 met overwegend positieve recensies. Recent stellen wij echter vast dat de score aanzienlijk is gedaald naar 6/10, en dat er meerdere ernstige negatieve beoordelingen zijn verschenen waarin sprake is van bedwantsen, slechte hygiëne, defecte voorzieningen en vuil beddengoed. Ter staving hiervan voegen wij screenshots en foto’s van recente recensies toe. Deze aanzienlijke verslechtering van de kwaliteit van het verblijf, die objectief blijkt uit de recente beoordelingen en score op hun platform, maakt duidelijk dat de accommodatie niet langer overeenstemt met wat redelijkerwijs mocht worden verwacht bij de boeking. De verhuurder Wonderful Italy werd reeds meermaals door ons gecontacteerd, maar kon geen bewijs leveren van verdelging van de bedwantsen of van structurele oplossingen voor de gemelde problemen. Op 6 en 8 oktober 2025 namen wij contact op met de klantenservice van booking (via telefoon en chat), maar tot op heden ontvingen wij geen afdoende antwoord of voorstel tot oplossing. De aanwezigheid van bedwantsen en gebrekkige hygiëne vormt bovendien een gezondheids- en veiligheidsrisico, wat strijdig is met de zorgplicht die een bemiddelingsplatform draagt. Volgens de Richtlijn 2011/83/EU betreffende consumentenrechten is hier sprake van non- conformiteit van de geboekte dienst, aangezien de accommodatie niet meer overeenstemt met de informatie en verwachtingen op het moment van de boeking. Booking heeft ons tot io heden nog niets verder geholpen. Wij willen dan ook een volledige terugbetaling. dit is 1003 euro.

In behandeling
E. J.
Vandaag
S&S

Ongehoord hoge factuur

Beste, Ik wil graag een klacht indienen over de betaling die ik moest doen, na een ontstopping van een toilet. Na de uitgevoerde taak werd mij een bedrag van 1961 euro gevraagd. Direct te betalen. Met overschrijving. Compleet van de kaart gewoon de betaling uitgevoerd. Nadien toch beginnen nadenken en de meningen van vrienden gevraagd. Pure oplichterij! Als alleenstaande die een stinkend lekkend probleem snel wou oplossen (in een huurhuis) en niet 1 tot 3 weken wilde wachten (ik contacteerde loodgieter), is dit gewoon ongehoord. Daarenboven is het probleem nog niet helemaal opgelost. Er is nog steeds een kleine lekkage. Die zouden ze dan wel gratis uitvoeren deze week. Is zo'n hoog bedrag wel juist en wettelijk? Ik vroeg op voorhand een raming en die konden ze niet geven. De machine zou starten aan 180 euro en het zou afhangen van hoe lang de machine nodig had om te ontstoppen. Achteraf bleek ook het gebruikte product 950 euro te kosten. Niks van gezegd. Een totaal van bijna 2000 euro. Zowat de helft van mijn spaarrekening. Kan ik iets doen?

In behandeling
K. T.
Vandaag
Ollin BVBA

Retourneren matrassen

Op 16/08/2025 hebben wij bij pop-up store YUNO te Lier (verkoper/zaakvoerder Douwe Van Bostraeten) matrassen gekocht. Deze zouden mijn lage rug-, schouder- en nekklachten verhelpen. Het is immers een uniek concept, waarbij via de afmetingen van je lichaam de hardheid van de matras wordt bepaald. Op 20/08/2025 werden deze geleverd. Na de 1ste nacht erop gelegen te hebben, voelde dit allesbehalve comfortabel. Op 25/08/2025 heb ik Douwe hierover gecontacteerd, waarna men op 28/08/2025 een andere inlay heeft bezorgd. Ook deze bleek helaas niet het gewenste comfort te bieden. Dit heb ik op 30/08/2025 aan Douwe gecommuniceerd. Er werden ditmaal 2 inlay's bezorgd om te testen, maar helaas nog steeds niet het gewenste comfort (ofwel het gevoel in een put te liggen, ofwel het gevoel met mijn hoofd naar beneden te liggen,..). Mijn klachten werden er alleen maar erger op. Uit noodzaak sliep ik op de sofa en was ik zelfs arbeidsongeschikt en volledig uitgeput! Ten einde raad hebben we dan maar besloten een volledig nieuw bed te kopen en liet ik op 19/09/2025 Douwe weten de matrassen te willen retourneren. We hebben immers een contract getekend waarop staat, dat je 200 dagen retourgarantie hebt. Hij ging een ophaling regelen.. Niets gehoord. Mijn bericht werd genegeerd, waarop mijn partner naar de pop-up te Lier is gegaan om een datum voor ophaling vast te leggen. Op 16/10/2025 ging men omstreeks 16u de matrassen komen halen. Niemand gezien, niets gehoord.. Zelf moeten bellen om te vragen hoe het zit! Er zou dan vandaag (20/10/2025) om 16u iemand komen. Opnieuw niemand gezien, niets gehoord.. Dit is allesbehalve klantvriendelijk en onrespectvol! Ik snap heel goed dat dit niet leuk is voor het bedrijf als iemand wil retourneren, maar een beetje begrip en respect is zeker niet misplaatst! Voor vele mensen zal dit ongetwijfeld een oplossing bieden voor hun klachten, maar voor andere, waaronder mezelf helaas, niet. Wees je daar van bewust! Na contact met de backoffice krijg IK dan het verwijt meer respect te tonen en niet zo snel te retourneren, ze hebben namelijk verschillende kosten gedaan voor de levering enz. Alle begrip! Ik ben geen onmens en zelfs bereid bepaalde kosten te betalen, maar de manier waarop ik behandeld wordt maakt me echt boos! Ik werk zelf op een backoffice als klantenmedewerker en kan je verzekeren dat ik in die 18j nog nooit een klant zo behandeld heb. Ik verwacht dat de matrassen DEZE WEEK NOG opgehaald worden en dat wij niet in het ongewisse gelaten worden, m.a.w. dat er een eerlijke en duidelijke communicatie is rond de ophaling en eerlijke terugbetaling. Mijn dank is groot!

In behandeling
T. V.
Vandaag
Van der valk hotel Antwerpen

Reservering - niet houden aan offerteprijs

Beste, Ik heb een offerte gevraagd per mail op 28/09 voor 2 overnachtingen op 20/03/26-22/03/26 incl. Ontbijt voor een deluxe kamer voor 2 personen. Op 28/09 heb ik uw voorstel ontvangen dat de prijs 315,94 euro incl´. Ontbijt en toeristenbelasting. Dit zonder geldigheidsdatum of vermelding vrijblijvend voorstel. Op 30/09 is er ook nog feedback geweest omtrent diner. Op 16/10 m´.a.w. 2 weken later, heb ik uw voorstel bevestigd. Op 17/10 doen jullie zoals ik een offerte-aanvraag lanceer en melden jullie volgende: Bedankt voor uw aanvraag! De prijs voor de Deluxe kamer op 20/03-22/03 voor 2 personen inclusief ontbijt komt op 443,88 EUR. Mag ik deze voor u reserveren? Wij hebben meteen gemeld dat jullie de opgegeven prijs dienen te handhaven van 2 weken geleden gezien er geen geldigheid van voorstel bij vermeld staat. Alsook geen vermelding dat het een vrijblijvend voorstel betreft. Jullie wensen hier niet op in te gaan en blijven mij afschepen. Doorverwijzen naar management wenst de receptie ook niet te doen. Het is niet ok dat u de prijs met 40% kan opslaan in 2 weken tijd! Graag zie ik toch de reservatie volgens het initiele bedrag. Wij zijn trouwens reeds enkele keren in dit hotel verbleven. Bovenstaande praktijken zijn dan zeker niet klantvriendelijk.

In behandeling
I. D.
Vandaag

klacht tegen Pluxee

Geachte Ik krijg de melding van onze poetsdienst dat onze poetsvrouw ontslag nam en heb nog 20 dienstencheques over. Gezien deze geldig zijn tot 31.12.2025 en ik niet van plan ben, opnieuw, een nieuwe poetshulp in dienst te nemen, vraag ik een terugbetaling aan (dienstencheques van 9 euro). 20 keer 9 euro = 180 euro. Ik ontvang een melding dat 124.23 euro teruggestort wordt; 25% wordt ingehouden omdat ik ze aankocht in een vorig kalenderjaar. Ze zullen op termijn via belastingsaangifte terugbetaald worden. Ik weiger, vraag mijn cheques terug op om ze anders in te zetten: dit wordt geweigerd. Ik vraag mijn 180 euro nu (die ik best kan gebruiken), maar ook dit wordt geweigerd. Op geen enkel moment wordt melding gedaan (op het moment dat je een terugbetaling aanvraagt) van deze inhouding. antwoord Pluxee: Geachte mevrouw , Hierbij bevestigen wij dat u de terugbetaling succesvol heeft aangevraagd op 18/10/2025. Deze aanvraag kunnen we niet meer ongedaan maken. Gelieve rekening te houden met een maximum van 3 werkdagen alvorens de terugbetaling van uw 17 dienstencheques zichtbaar is op uw rekening BE21 0639 5150 8603. De dienstencheques zijn aangekocht in het vorig kalenderjaar deze worden dan tegen 80% van het aankoopbedrag terugbetaald. De overige 20% wordt via de belastingaangifte gerecupereerd. Beste Isa Do Uw huishoudhulp heeft een prestatie uitgevoerd op 15/09/2025. Om die prestatie te betalen, zijn er dienstencheques afgetrokken van uw online portefeuille in Mijn Burgerprofiel. U hebt nog 20 resterende dienstencheques. UW GEBRUIKERSNUMMER: 100003465762 mail van zat. 18/10! 17 dienstencheques en ik had net melding gekregen dat ik er nog 20 had!

In behandeling
P. J.
Vandaag
DeKeyser Incasso

Incasso

Beste, Vorige week ontving ik onderstaande mail van Dekeyser incasso Naar aanleiding van uw eerdere registratie bij Collection Puzzle Br informeren wij u over het huidige saldo op uw account. Volgens onze gegevens staat er nog een bedrag open dat aan uw dossier gekoppeld is. Wij verzoeken u vriendelijk onderstaande informatie te bekijken en de betaling te voltooien. Als u al heeft betaald, kunt u dit bericht als niet verzonden beschouwen en ons kort informeren zodat wij het dossier kunnen bijwerken. Dossiernummer: MCPZl1742 Het openstaande bedrag bedraagt 315.20 Euro. U kunt de betaling afronden via de onderstaande pagina. Betaalpagina openen Prefereert u een overschrijving? Stuur ons een e-mail; wij delen dan de bankgegevens en referentie. Factuurdetails Factuurdatum Omschrijving Bedrag 21/04/2023 Collection Puzzle Br — abonnement na proefperiode 315.20 Euro Totaal verschuldigd: 315.20 Euro Heeft u vragen of wilt u een toelichting? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder. Met vriendelijke groet, W. Dekeyser Afdeling Klantenadministratie DeKeyser Incasso Opmerking: Indien u recent heeft gereageerd of betaald, kunt u dit bericht negeren. Een korte bevestiging helpt ons uw dossier correct af te sluiten. Voor zover ik me herinner heb ik me nooit geregistreerd bij Collection Puzzle en ben daarom ook niet bereid het verschuldigde bedrag te betalen Mvg

In behandeling
M. T.
Vandaag

Productiefout

Beste, Onze VW Arteon heeft momenteel 57996km en is vh bouwjaar 18/12/2019. We kochten deze 2dehands. De auto kreeg steeds het onderhoud in een officiële garage. Tijdens ons weekendje weg naar Breda (rit van 2u) kwam 5min voor aankomst de foutmelding dat de versnellingsbak in noodmodus ging. Versnelling 1,3 en 5 werden niet meer genomen. Onze garage in België ( Tavernier Zedelgem) las de wagen uit en zag dat de mechatronica kapot was en dus vervangen moest worden. Dit alles kostte ons 2700€. Een kost die we duur vinden voor het aantal km de wagen nog maar heeft. De garage had bij Tiguans en Arteons al meermaals ditzelfde probleem gehad. 1maal hersteld komt niemand terug met de klachten. Het moet om een productiefout gaan. Omdat ze blijkbaar ee´n erkende maar geen officiële garage zijn kunne´n we via hen VW niet vragen om hen aansprakelijk te stellen wat we wel heel zuur vinden e´n niet correct. Kunnen we bij jullie terecht voor tussenkomst i´n dit probleem´´?

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform