Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Oplichting
Beste, wij hadden een verstopte wc en hebben hiervoor naar S&S gebeld. Wij hadden afgesproken dat ze om 18u30 zouden langskomen wat uiteindelijk 19u16 werd. Bij aankomst hebben ze met twee wc papier uit de wc gehaald en om 19u38 waren ze klaar. Hiervoor heb ik welgeteld €869.20 betaald. Ik als jonge vrouw durfde op dit moment niet op hun in te gaan aangezien ze nogal dwingend waren.
Misleiding en oplichting
Geachte mevrouw/heer, Op 04/02/2025, hebben jullie diensten een ontstopping van de toiletten uitgevoerd. De 2 techniekers zijn aangekomen om 15h en hadden de klus geklaard om 15h30. Dan hebben ze mij een bon gemaakt, zie bijlage voor een betaling van 1795€. Dit is volgens mij fraude en oplichting. Ik heb met hen onderhandeld, maar ze wilden de prijs niet verder laten zakken dan 1055€ , die ze aangepast hebben op de bon endie ik dan betaald heb via Bankcontact. Er werd mij voor de werken GEEN inschatting van de prijs gemaakt waardoor ik geen kans gekregen heb om de werken te weigeren zoals in de algemene voorwaarden is voorzien. Wanneer ik hun diensten telefonisch gecontacteerd had, werd er mij medegedeeld dat de kosten 60€ voor het transport en 190€ voor de interventie zouden bedragen. Dus 250€ BTW incl in het totaal. Ik wens dan ook een creditnota en een terugbetaling te bekomen voor het verschil dat ik heb betaald, zijnde 1055€ - 250€ = 805€ die mag gestort worden op rekeningnummer : BE49 4133 1312 7171 . Ik verwacht een reactie en/of terugbetaling te ontvangen binnen de week. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Betwisting bedrag op 'factuur'
Betreft: Betwisting van 'factuur' (zie bijlage) van 16 december 2024 Geachte mevrouw/heer, Op 16 december 2024 heb ik van u de bijgevoegde vermelde 'factuur' ontvangen voor een bedrag van € 784.4. Dat moet echter een vergissing zijn: Ik betwist die factuur dan ook en vraag voor een gedeeltelijke terugbetaling. Zie hier nogmaals een beschrijving van de situatie: Mijn vrouw belde u de ochtend van 16 december met de vraag of jullie zouden kunnen langskomen voor een ontstopping van de douche. Dit was voor ons geen spoed procedure en dit hebben wij dan ook nooit aangehaald. Vervolgens was u diezelfde dag rond 13:30uur al ter plaatse. Na minder dan een uur werk had u al het haar in de douche verwijderd. Vervolgens heeft u bijgevoegd document opgesteld met de melding van een te betalen bedrag van €784.4 via banccontact of contant. Allereerst werd dit bedrag dus gecommuniceerd NA de uitgevoerde werken wat, zoals u zelf in het bijgevoegde document opmerkt, in strijd is met de wettelijke bepalingen inzake consumentenbescherming. Ten tweede, betreft dit een exuberant bedrag. U vermeldt op de factuur dat omwille van de SPOED dit zoveel kost. Wij hebben echter NOOIT naar een spoedprocedure gevraagd. In de mailwisseling geeft u ook aan dat u enkel als spoeddienst werkt maar dit wordt nergens zo vermeldt op jullie website. Indien jullie enkel op die manier zouden werken is het ook heel onlogisch dat uw collega in drukletters op de 'factuur' SPOED vermeld. Dit laat uitschijnen dat er blijkbaar niet altijd met SPOED een herstelling plaatsvindt. Ten derde voelde mijn vrouw zich bedreigd door de aanwezigheid van uw 2 collega's die geen oren hadden naar een verklarende vraag i.r.t. de hoogte van de 'factuur' en waarom deze niet op een later moment kon betaald worden. Er werd aangegeven dat er DIRECT moest betaald worden. Wij zijn dan ook niet akkoord met deze 'factuur' en verwachten een terugbetaling van een deel van dit betaalde bedrag. Wij zullen alvast melding doen van deze wanpraktijk bij het Meldpunt van FOD Economie. Indien we via deze stappen geen gehoor krijgen dan zullen wij overgaan tot een gerechtelijke procedure. Met vriendelijke groet, Delphine en Mathieu
buitensporige rekening voor diensten
daar onze septische put vol was en dringend moest geledigd worden deden we beroep op dit bedrijf. Na uitvoering van de werken kregen we echter een zeer dure rekening voorgeschoteld. De werken moesten direct via bankcontact betaald worden. De volledige factuur qua condities zijn in het frans.
Foutieve factuur
Geachte mevrouw/heer, Onlangs kwam u langs voor een ontstopping bij ons. De factuur werd als volgt opgebouwd (zie bijlage): - 60€ verplaatsing - 995€ diagnostiek - 285€ leegpompen vermoedelijk Ik vind dit een zeer hoog bedrag. Ik begrijp dat jullie een urgentiedienst zijn, maar dit is toch wel zeer flink doorgerekend. De diagnostiek hoefde trouwens niet eens te gebeuren, aangezien het probleem duidelijk was, nl. de dompelpomp is stuk gegaan (werd ook zo gemeld door mn vader aan de technicus, dit hadden we deze ochtend om 6u zelf al vastgesteld). Enkel de put moest worden leeg getrokken. Dit is ook het enige die werd uitgevoerd. Jullie beweren via mail dat jullie ook een ontstopping hebben uitgevoerd van leidingen, maar dit is echter niet correct volgens mijn schoonvader die ter plaatse was. Enkel de put werd leeggemaakt. Er dienden geen afvoerleidingen ontstopt te worden. De inhoud van de put werd trouwens gewoon in de riolering geloosd?!? Ik vind het niet fijn dat een technicus oudere mensen dure technieken/kosten aanrekent, terwijl dit niet eens nodig was. Mijn schoonvader heeft zelf nog alle deksels geopend en getoond waar het probleem zich situeerde. Graag hoop ik op jullie goedheid en correctheid om de diagnostiek volledig terug te betalen. Een klassieke uitruiming kost 250€ (incl. verplaatsing) door onze habituele firma (die nu jammergenoeg in verlof is), ik wil gerust het dubbele betalen owv de hoogdringendheid. Maar €1.340 (excl. BTW) is echt teveel voor deze klus. Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van die elementen spoedig te willen corrigeren? Met vriendelijke groet,
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten