Meest recente klachten

E. J.
20/10/2025
S&S

Ongehoord hoge factuur

Beste, Ik wil graag een klacht indienen over de betaling die ik moest doen, na een ontstopping van een toilet. Na de uitgevoerde taak werd mij een bedrag van 1961 euro gevraagd. Direct te betalen. Met overschrijving. Compleet van de kaart gewoon de betaling uitgevoerd. Nadien toch beginnen nadenken en de meningen van vrienden gevraagd. Pure oplichterij! Als alleenstaande die een stinkend lekkend probleem snel wou oplossen (in een huurhuis) en niet 1 tot 3 weken wilde wachten (ik contacteerde loodgieter), is dit gewoon ongehoord. Daarenboven is het probleem nog niet helemaal opgelost. Er is nog steeds een kleine lekkage. Die zouden ze dan wel gratis uitvoeren deze week. Is zo'n hoog bedrag wel juist en wettelijk? Ik vroeg op voorhand een raming en die konden ze niet geven. De machine zou starten aan 180 euro en het zou afhangen van hoe lang de machine nodig had om te ontstoppen. Achteraf bleek ook het gebruikte product 950 euro te kosten. Niks van gezegd. Een totaal van bijna 2000 euro. Zowat de helft van mijn spaarrekening. Kan ik iets doen?

In behandeling
F. D.
29/07/2025
S&S

Oplichting

Beste, wij hadden een verstopte wc en hebben hiervoor naar S&S gebeld. Wij hadden afgesproken dat ze om 18u30 zouden langskomen wat uiteindelijk 19u16 werd. Bij aankomst hebben ze met twee wc papier uit de wc gehaald en om 19u38 waren ze klaar. Hiervoor heb ik welgeteld €869.20 betaald. Ik als jonge vrouw durfde op dit moment niet op hun in te gaan aangezien ze nogal dwingend waren.

Afgesloten
J. B.
5/02/2025
S&S

Misleiding en oplichting

Geachte mevrouw/heer, Op 04/02/2025, hebben jullie diensten een ontstopping van de toiletten uitgevoerd. De 2 techniekers zijn aangekomen om 15h en hadden de klus geklaard om 15h30. Dan hebben ze mij een bon gemaakt, zie bijlage voor een betaling van 1795€. Dit is volgens mij fraude en oplichting. Ik heb met hen onderhandeld, maar ze wilden de prijs niet verder laten zakken dan 1055€ , die ze aangepast hebben op de bon endie ik dan betaald heb via Bankcontact. Er werd mij voor de werken GEEN inschatting van de prijs gemaakt waardoor ik geen kans gekregen heb om de werken te weigeren zoals in de algemene voorwaarden is voorzien. Wanneer ik hun diensten telefonisch gecontacteerd had, werd er mij medegedeeld dat de kosten 60€ voor het transport en 190€ voor de interventie zouden bedragen. Dus 250€ BTW incl in het totaal. Ik wens dan ook een creditnota en een terugbetaling te bekomen voor het verschil dat ik heb betaald, zijnde 1055€ - 250€ = 805€ die mag gestort worden op rekeningnummer : BE49 4133 1312 7171 . Ik verwacht een reactie en/of terugbetaling te ontvangen binnen de week. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
M. D.
24/12/2024
S&S

Betwisting bedrag op 'factuur'

Betreft: Betwisting van 'factuur' (zie bijlage) van 16 december 2024 Geachte mevrouw/heer, Op 16 december 2024 heb ik van u de bijgevoegde vermelde 'factuur' ontvangen voor een bedrag van € 784.4. Dat moet echter een vergissing zijn: Ik betwist die factuur dan ook en vraag voor een gedeeltelijke terugbetaling. Zie hier nogmaals een beschrijving van de situatie: Mijn vrouw belde u de ochtend van 16 december met de vraag of jullie zouden kunnen langskomen voor een ontstopping van de douche. Dit was voor ons geen spoed procedure en dit hebben wij dan ook nooit aangehaald. Vervolgens was u diezelfde dag rond 13:30uur al ter plaatse. Na minder dan een uur werk had u al het haar in de douche verwijderd. Vervolgens heeft u bijgevoegd document opgesteld met de melding van een te betalen bedrag van €784.4 via banccontact of contant. Allereerst werd dit bedrag dus gecommuniceerd NA de uitgevoerde werken wat, zoals u zelf in het bijgevoegde document opmerkt, in strijd is met de wettelijke bepalingen inzake consumentenbescherming. Ten tweede, betreft dit een exuberant bedrag. U vermeldt op de factuur dat omwille van de SPOED dit zoveel kost. Wij hebben echter NOOIT naar een spoedprocedure gevraagd. In de mailwisseling geeft u ook aan dat u enkel als spoeddienst werkt maar dit wordt nergens zo vermeldt op jullie website. Indien jullie enkel op die manier zouden werken is het ook heel onlogisch dat uw collega in drukletters op de 'factuur' SPOED vermeld. Dit laat uitschijnen dat er blijkbaar niet altijd met SPOED een herstelling plaatsvindt. Ten derde voelde mijn vrouw zich bedreigd door de aanwezigheid van uw 2 collega's die geen oren hadden naar een verklarende vraag i.r.t. de hoogte van de 'factuur' en waarom deze niet op een later moment kon betaald worden. Er werd aangegeven dat er DIRECT moest betaald worden. Wij zijn dan ook niet akkoord met deze 'factuur' en verwachten een terugbetaling van een deel van dit betaalde bedrag. Wij zullen alvast melding doen van deze wanpraktijk bij het Meldpunt van FOD Economie. Indien we via deze stappen geen gehoor krijgen dan zullen wij overgaan tot een gerechtelijke procedure. Met vriendelijke groet, Delphine en Mathieu

Afgesloten
J. C.
10/12/2024
S&S

buitensporige rekening voor diensten

daar onze septische put vol was en dringend moest geledigd worden deden we beroep op dit bedrijf. Na uitvoering van de werken kregen we echter een zeer dure rekening voorgeschoteld. De werken moesten direct via bankcontact betaald worden. De volledige factuur qua condities zijn in het frans.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform