Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Frauduleuze factuur + dienst niet correct uitgevoerd
Geachte mevrouw/heer, Op zaterdag 1 november 2025 kwam ontstoppingsdienst 'Eddy', in opdracht van uw bedrijf S&S, een interventie uitvoeren op ons adres. De factuur (waarvan wij nog geen gedetailleerde versie met factuurnummer ontvangen hebben) ten bedrage van €2077 hebben wij reeds betaald, maar wij betwisten deze formeel. De buitensporige kosten en de werkwijze van de uitvoerder geven ons sterk het vermoeden van oplichting. Wij hebben om deze reden reeds een klacht ingediend bij de politie. Onze betwisting is gebaseerd op de volgende punten: - Niet-gecommuniceerde kosten: Bij het telefonisch vastleggen van de afspraak is ons op geen enkel moment gemeld dat er sprake zou zijn van een weekend- of feestdagtoeslag (1 november). Deze aanzienlijke meerkost werd verzwegen. -Feitelijk onjuist volume: De uitvoerder beweerde dat de septische put overvol zat en er 5000 liter geruimd moest worden. Dit is feitelijk onmogelijk. De put is niet eens zo groot en wij bewonen de woning met twee personen en wonen hier slechts twee jaar. - Aantoonbaar bewijs: De bewering van de uitvoerder dat de put "al jaren niet geleegd was", is een leugen. Wij hebben zwart-op-wit bewijs van de huisbazin dat de septische put twee jaar geleden, vóór onze intrek, nog volledig is geleegd. - Ongespecificeerde materiaalkosten: Er werd €120 aangerekend voor "materiaal en onderdelen". Wij hebben geen weet van welke onderdelen hier sprake is, noch hebben wij toestemming gegeven voor de installatie hiervan. - Ongespecificeerde reiskosten: De factuur vermeldt €120 aan reiskosten. De berekening of basis voor dit bedrag is ons volstrekt onbekend en werd vooraf niet gecommuniceerd. - Dienst niet volledig uitgevoerd: Het afval uit de vetput werd niet meegenomen. Vetput en septische put zijn niet volledig geledigd (zie beelden). Gezien de bovenstaande elementen, die wijzen op misleiding en oplichting, is de aangerekende prijs op geen enkele manier gerechtvaardigd. Wij stellen u dan ook formeel in gebreke en verzoeken u de factuur te herzien op basis van een reële en correcte kostprijs. Wij verwachten een onmiddellijke en aanzienlijke gedeeltelijke terugbetaling van het onterecht aangerekende bedrag.
Extreem hoog bedrag en geen resultaat
Beste bedrijfsbeheerder, Op 15 oktober rond 17u 15 hebben zich op mijn telefonische vraag van uw diensten twee jonge mannen aangediend om mijn toilet dat zeer traag doorloopt en verstopt leek te herstellen. Zij hebben mij zonder enige voorkennis van uw verkoopsvoorwaarden op uw bestelbon/rekening die trouwens in bijzonder kleine lettertjes afgedrukt zijn, gedwongen om direct te betalen, ook al was er niet de minste verbetering bij het doorspoelen van het toilet???Eerst 1.500 euro op uw officiële rekening en dan nog eens 1.200 euro op een andere rekening??? Maakt samen 2.700 euro. Mij lijkt dat een prijs x 10. Natuurlijk hebben ze een beperkte actie ondernomen met hoge druk invoer via het toilet maar zonder enig resultaat !!! Ik ben zeer teleurgesteld in uw firma en vraag een redelijk bedrag aan te rekenen zoals andere gelijkaardige firma's. Marie Chris De Bock Zelestraat 46 2800 Mechelen Ik heb u trouwens persoonlijk een mail gestuurd met mn klacht maar het email adres werd geblokkeerd en dan via iemand anders en die bleef tot nu toe onbeantwoord.
Ongehoord hoge factuur
Beste, Ik wil graag een klacht indienen over de betaling die ik moest doen, na een ontstopping van een toilet. Na de uitgevoerde taak werd mij een bedrag van 1961 euro gevraagd. Direct te betalen. Met overschrijving. Compleet van de kaart gewoon de betaling uitgevoerd. Nadien toch beginnen nadenken en de meningen van vrienden gevraagd. Pure oplichterij! Als alleenstaande die een stinkend lekkend probleem snel wou oplossen (in een huurhuis) en niet 1 tot 3 weken wilde wachten (ik contacteerde loodgieter), is dit gewoon ongehoord. Daarenboven is het probleem nog niet helemaal opgelost. Er is nog steeds een kleine lekkage. Die zouden ze dan wel gratis uitvoeren deze week. Is zo'n hoog bedrag wel juist en wettelijk? Ik vroeg op voorhand een raming en die konden ze niet geven. De machine zou starten aan 180 euro en het zou afhangen van hoe lang de machine nodig had om te ontstoppen. Achteraf bleek ook het gebruikte product 950 euro te kosten. Niks van gezegd. Een totaal van bijna 2000 euro. Zowat de helft van mijn spaarrekening. Kan ik iets doen?
Oplichting
Beste, wij hadden een verstopte wc en hebben hiervoor naar S&S gebeld. Wij hadden afgesproken dat ze om 18u30 zouden langskomen wat uiteindelijk 19u16 werd. Bij aankomst hebben ze met twee wc papier uit de wc gehaald en om 19u38 waren ze klaar. Hiervoor heb ik welgeteld €869.20 betaald. Ik als jonge vrouw durfde op dit moment niet op hun in te gaan aangezien ze nogal dwingend waren.
Misleiding en oplichting
Geachte mevrouw/heer, Op 04/02/2025, hebben jullie diensten een ontstopping van de toiletten uitgevoerd. De 2 techniekers zijn aangekomen om 15h en hadden de klus geklaard om 15h30. Dan hebben ze mij een bon gemaakt, zie bijlage voor een betaling van 1795€. Dit is volgens mij fraude en oplichting. Ik heb met hen onderhandeld, maar ze wilden de prijs niet verder laten zakken dan 1055€ , die ze aangepast hebben op de bon endie ik dan betaald heb via Bankcontact. Er werd mij voor de werken GEEN inschatting van de prijs gemaakt waardoor ik geen kans gekregen heb om de werken te weigeren zoals in de algemene voorwaarden is voorzien. Wanneer ik hun diensten telefonisch gecontacteerd had, werd er mij medegedeeld dat de kosten 60€ voor het transport en 190€ voor de interventie zouden bedragen. Dus 250€ BTW incl in het totaal. Ik wens dan ook een creditnota en een terugbetaling te bekomen voor het verschil dat ik heb betaald, zijnde 1055€ - 250€ = 805€ die mag gestort worden op rekeningnummer : BE49 4133 1312 7171 . Ik verwacht een reactie en/of terugbetaling te ontvangen binnen de week. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
