Middelmatig

57 punten Info

Meest recente klachten

R. J.
17/09/2025

Lekkage Panoramadak Schuifdak

Klacht over lekkage panoramadak / schuifdak Ik heb een Volkswagen Passat Variant met een panoramadak dat begon te lekken. Uiteraard ben ik hiervoor naar de dealer gegaan, omdat de auto nog binnen de garantieperiode valt. Tot mijn frustratie werd de klacht niet serieus genomen – er werd gezegd dat het "normaal" was en dat er niets aan gedaan kon worden. Ondertussen liep het water letterlijk mijn interieur in. Omdat ik geen zin had om eindeloos te discussiëren en met de schade te blijven zitten, ben ik zelf op zoek gegaan naar een oplossing. Uiteindelijk heb ik het probleem kunnen verhelpen met een speciale panoramadak schuifdak lekkage tool die ik via https://www.uwautoonderdeel.nl/Volkswagen-Passat-Panoramadak-dak-Reiniger-Verstopt-Doorvoer-Tule-Borstel-Schoonmaken-Schuifdak-Afvoer-Zonnedak-Lekkage?srsltid=AfmBOoqTD7Yyz5aHpwMsAJLO5s52uZ6V7RsyWE6l7WmjFdZHLhsJlKXT heb besteld. Met deze tool was het eigenlijk verrassend eenvoudig om de afvoerkanalen schoon te maken en de lekkage te stoppen. Het blijft belachelijk dat een dealer dit niet netjes onder garantie oplost, maar gelukkig is het zo wel verholpen. Wellicht heeft iemand hier iets aan.

In behandeling
J. H.
21/04/2025

Onderhoud

Geachte mevrouw/heer, Op 8 april 2025, werd mijn voertuig Volkswagen Touran onderworpen aan een groot onderhoud bij D’ieteren Mobility Center Aarschot. Na controle van de factuur die mij per mail werd doorgestuurd merkte in dat er een andere type olie werd gebruiker dan de gewoonlijke zijnde Long life olie 504/507 in plaats van gewone olie type 505. Deze olie type 505 werd gebruikt sinds ik een klacht had ingediend over overdreven olieverbruik. Na een telefonisch gesprek mat de garage werd mij simpelweg gezegd, die olie wordt niet meer gebruikt en de Long life olie wordt in bulk geleverd. Ik heb de garage mondelings in gebreke gesteld als er iets met motor gaande is, tot op heden heb ik geen antwoord gekregen Nadien bij het invullen van een tevredenheid formulier van D’ieteren heb ik dit nogmaals vermeld. Tot nu toe heb ik nog geen antwoord gekregen zowel van de garage als van D’ieteren zelf In bijlage een kopie van mijn laatste onderhoud alsook van de vorige met vermelding van het type olie. Met vriendelijke groeten Holtappels Jean-Pierre Korte beschrijving van uw probleem

Afgesloten
J. B.
27/03/2025

Laadprobleem

Beste, Gisteren is zoals gevraagd mijn auto in de garage geweest, bij D’Ieteren Mobility Center te Puurs. Zoals ik ook verwachtte heeft dit niks opgeleverd en heeft men in de garage het probleem eveneens vastgesteld, maar kon men geen oplossing vinden. Ik kon dus een volledige dag niet over mijn voertuig beschikken en kan nog altijd geen deftig gebruik maken van mijn eigen laadpaal, en ben ik verplicht gebruik te maken van de veel duurdere publieke laadpalen. Wanneer men wat googelt op internet vindt men (zie ook bijlage) verschillende berichten die dit probleem behandelen, en waar me zelfs beweert dat Volkswagen op de hoogte is van het probleem, blijkbaar niet in België, en dat Volkswagen aan een oplossing werkt. Echter de oplossing zou pas in het derde kwartaal van 2025 beschikbaar zijn. Wanneer dit een bedrijfswagen zou zijn geen probleem, als particulier echter kost me dit redelijk wat geld.

Afgesloten
D. W.
6/03/2025

Defect AdBlue systeem

Wij hebben recent 2 zware herstellingen gehad op het AdBlue systeem van onze VW Touran. Door kristallisatie van de AdBlue vloeistof moest de tank vervangen worden: Totale kostprijs 1864,68 €. Enkele weken later was er opnieuw een storing op het AdBlue systeem waarbij een leiding vervangen moest worden: kostprijs 558,33 €. Samen dus 2423 €. Dit is geen klacht tov de garage die de herstelling heeft uitgevoerd. We zijn al blij dat er iemand bereid was om ons vrij snel te helpen. Ik zie dat er een gemeenschappelijke klacht loopt ivm AdBlue tav Stellantis waarbij er over schadeloosstelling gesproken wordt. Doen jullie een gelijkaardig initiatief voor de automerken die onder de Volkswagen groep vallen ? Het internet staat vol met klachten over AdBlue. Als er zoveel problemen zijn met dit systeem dan ligt het aan het systeem zelf en niet aan de gebruiker.

Opgelost
T. S.
6/03/2025

Gps en radio

Het scherm ( touchscreen)van de radio/ gps werkt niet meer. Dit is bij alle VW modellen een gekend probleem, Heb hen gevraagd waarom geen terugroepacties, maar zij negeren het probleem omdat ik niet bij een erkende vw dealer op onderhoud ga. Op internet circuleren veel vragen over deze mankementen. Ik vind als het probleem gekend is dat een bedrijf als Volkswagen hier toch gehoor mag aan geven.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 5 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform