Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 86
- Aantal klachten *
- 20
- Afgesloten klachten*
- 100%
- Antwoordratio*
- 5 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
gedeeltelijke herstelling nieuwe reservesleutel
Beste, Ik lease een VW Tiguan Plugin Hybride '22. Het is een financiële Renting via D'Ieteren leasing. In de periode van mei '25 maak ik mijn autosleutel per ongeluk onbruikbaar door die te laten meedraaien in de wasmachine. Ik bel de garage Raes in Oostkamp om te vragen naar een nieuwe sleutel en ze geven mij de informatie mee dat een nieuwe sleutel 360€ zal kosten. Ik ga hiermee akkoord en zeg dat ik zal langskomen om de sleutel te laten coderen. Zo gezegd zo gedaan, een tijdje later ga ik langs bij de garage en de vriendelijke garagist wil me er wel tussennemen want ik had geen afspraak maar het zou slechts 15 min duren. Het wou echter niet lukken, ik maak dus een afspraak een tijd later voor een groot onderhoud én voor het laten coderen van de sleutel. De factuur van de sleutel heb ik ondertussen op voorhand beleefd betaald want die lag al een tijdje op mij te wachten. Al was het "product" op dat moment nog niet afgeleverd. Bij de nieuwe afspraak wil het coderen wil opnieuw niet lukken, ze nemen de wagen in herstel met een vervangwagen op eigen kosten ik moet daarvoor niets extra betalen. Goede service dus. Op de garage NIETS aan te merken. Aantal dagen later krijg ik telefoon van medewerker van garage Raes dat de sleutel die ik heb besteld en reeds heb betaald NIET kan gebruikt worden om de wagen te openen maar wél om de wagen te starten. Om de wagen ook te kunnen openen met die sleutel moet ik een nieuw Boordnetregelapparaat laten plaatsen, extra kostprijs 874,16€. Met de sleutel die ik nog origineel heb kan ik dan wel weer de wagen openen én starten. Het is niet het probleem van de consument dat er extra kosten zijn oom iets degelijks te laten werken zoals beloofd en zoals het hoort. De wagen is niet meer in garantie maar deze extra aangerekende kosten zijn niet de afspraak die vallen onder de noemer een reservesleutel die degelijk werkt zoals het hoort en zoals beloofd. Als bijlage zijn de stukken te vinden, het chassisnummer is ook hierop vermeld. Ik neem hierbij verdere stappen en kan deze kwestie niet zo laten. Ik klaag hierbij Volkswagen zelf aan dat ze niet willen tussenkomen in de extra kosten omdat het Boordnetregelapparaat van deze Tiguan niet compatibel is met de nieuwe reservesleutel die de garage heeft afgeleverd. Dat is geen probleem van de klant en is helemaal niet klantvriendelijk. Alvast bedankt. Lien Demaeght
Productiefout
Beste, Onze VW Arteon heeft momenteel 57996km en is vh bouwjaar 18/12/2019. We kochten deze 2dehands. De auto kreeg steeds het onderhoud in een officiële garage. Tijdens ons weekendje weg naar Breda (rit van 2u) kwam 5min voor aankomst de foutmelding dat de versnellingsbak in noodmodus ging. Versnelling 1,3 en 5 werden niet meer genomen. Onze garage in België ( Tavernier Zedelgem) las de wagen uit en zag dat de mechatronica kapot was en dus vervangen moest worden. Dit alles kostte ons 2700€. Een kost die we duur vinden voor het aantal km de wagen nog maar heeft. De garage had bij Tiguans en Arteons al meermaals ditzelfde probleem gehad. 1maal hersteld komt niemand terug met de klachten. Het moet om een productiefout gaan. Omdat ze blijkbaar ee´n erkende maar geen officiële garage zijn kunne´n we via hen VW niet vragen om hen aansprakelijk te stellen wat we wel heel zuur vinden e´n niet correct. Kunnen we bij jullie terecht voor tussenkomst i´n dit probleem´´?
Lekkage Panoramadak Schuifdak
Klacht over lekkage panoramadak / schuifdak Ik heb een Volkswagen Passat Variant met een panoramadak dat begon te lekken. Uiteraard ben ik hiervoor naar de dealer gegaan, omdat de auto nog binnen de garantieperiode valt. Tot mijn frustratie werd de klacht niet serieus genomen – er werd gezegd dat het "normaal" was en dat er niets aan gedaan kon worden. Ondertussen liep het water letterlijk mijn interieur in. Omdat ik geen zin had om eindeloos te discussiëren en met de schade te blijven zitten, ben ik zelf op zoek gegaan naar een oplossing. Uiteindelijk heb ik het probleem kunnen verhelpen met een speciale panoramadak schuifdak lekkage tool die ik via https://www.uwautoonderdeel.nl/Volkswagen-Passat-Panoramadak-dak-Reiniger-Verstopt-Doorvoer-Tule-Borstel-Schoonmaken-Schuifdak-Afvoer-Zonnedak-Lekkage?srsltid=AfmBOoqTD7Yyz5aHpwMsAJLO5s52uZ6V7RsyWE6l7WmjFdZHLhsJlKXT heb besteld. Met deze tool was het eigenlijk verrassend eenvoudig om de afvoerkanalen schoon te maken en de lekkage te stoppen. Het blijft belachelijk dat een dealer dit niet netjes onder garantie oplost, maar gelukkig is het zo wel verholpen. Wellicht heeft iemand hier iets aan.
Onderhoud
Geachte mevrouw/heer, Op 8 april 2025, werd mijn voertuig Volkswagen Touran onderworpen aan een groot onderhoud bij D’ieteren Mobility Center Aarschot. Na controle van de factuur die mij per mail werd doorgestuurd merkte in dat er een andere type olie werd gebruiker dan de gewoonlijke zijnde Long life olie 504/507 in plaats van gewone olie type 505. Deze olie type 505 werd gebruikt sinds ik een klacht had ingediend over overdreven olieverbruik. Na een telefonisch gesprek mat de garage werd mij simpelweg gezegd, die olie wordt niet meer gebruikt en de Long life olie wordt in bulk geleverd. Ik heb de garage mondelings in gebreke gesteld als er iets met motor gaande is, tot op heden heb ik geen antwoord gekregen Nadien bij het invullen van een tevredenheid formulier van D’ieteren heb ik dit nogmaals vermeld. Tot nu toe heb ik nog geen antwoord gekregen zowel van de garage als van D’ieteren zelf In bijlage een kopie van mijn laatste onderhoud alsook van de vorige met vermelding van het type olie. Met vriendelijke groeten Holtappels Jean-Pierre Korte beschrijving van uw probleem
Laadprobleem
Beste, Gisteren is zoals gevraagd mijn auto in de garage geweest, bij D’Ieteren Mobility Center te Puurs. Zoals ik ook verwachtte heeft dit niks opgeleverd en heeft men in de garage het probleem eveneens vastgesteld, maar kon men geen oplossing vinden. Ik kon dus een volledige dag niet over mijn voertuig beschikken en kan nog altijd geen deftig gebruik maken van mijn eigen laadpaal, en ben ik verplicht gebruik te maken van de veel duurdere publieke laadpalen. Wanneer men wat googelt op internet vindt men (zie ook bijlage) verschillende berichten die dit probleem behandelen, en waar me zelfs beweert dat Volkswagen op de hoogte is van het probleem, blijkbaar niet in België, en dat Volkswagen aan een oplossing werkt. Echter de oplossing zou pas in het derde kwartaal van 2025 beschikbaar zijn. Wanneer dit een bedrijfswagen zou zijn geen probleem, als particulier echter kost me dit redelijk wat geld.
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 5 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
