Terug

Retourneren matrassen

In behandeling Openbaar

Ollin BVBA

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. T.

Naar: Ollin BVBA

20/10/2025

Op 16/08/2025 hebben wij bij pop-up store YUNO te Lier (verkoper/zaakvoerder Douwe Van Bostraeten) matrassen gekocht. Deze zouden mijn lage rug-, schouder- en nekklachten verhelpen. Het is immers een uniek concept, waarbij via de afmetingen van je lichaam de hardheid van de matras wordt bepaald. Op 20/08/2025 werden deze geleverd. Na de 1ste nacht erop gelegen te hebben, voelde dit allesbehalve comfortabel. Op 25/08/2025 heb ik Douwe hierover gecontacteerd, waarna men op 28/08/2025 een andere inlay heeft bezorgd. Ook deze bleek helaas niet het gewenste comfort te bieden. Dit heb ik op 30/08/2025 aan Douwe gecommuniceerd. Er werden ditmaal 2 inlay's bezorgd om te testen, maar helaas nog steeds niet het gewenste comfort (ofwel het gevoel in een put te liggen, ofwel het gevoel met mijn hoofd naar beneden te liggen,..). Mijn klachten werden er alleen maar erger op. Uit noodzaak sliep ik op de sofa en was ik zelfs arbeidsongeschikt en volledig uitgeput! Ten einde raad hebben we dan maar besloten een volledig nieuw bed te kopen en liet ik op 19/09/2025 Douwe weten de matrassen te willen retourneren. We hebben immers een contract getekend waarop staat, dat je 200 dagen retourgarantie hebt. Hij ging een ophaling regelen.. Niets gehoord. Mijn bericht werd genegeerd, waarop mijn partner naar de pop-up te Lier is gegaan om een datum voor ophaling vast te leggen. Op 16/10/2025 ging men omstreeks 16u de matrassen komen halen. Niemand gezien, niets gehoord.. Zelf moeten bellen om te vragen hoe het zit! Er zou dan vandaag (20/10/2025) om 16u iemand komen. Opnieuw niemand gezien, niets gehoord.. Dit is allesbehalve klantvriendelijk en onrespectvol! Ik snap heel goed dat dit niet leuk is voor het bedrijf als iemand wil retourneren, maar een beetje begrip en respect is zeker niet misplaatst! Voor vele mensen zal dit ongetwijfeld een oplossing bieden voor hun klachten, maar voor andere, waaronder mezelf helaas, niet. Wees je daar van bewust! Na contact met de backoffice krijg IK dan het verwijt meer respect te tonen en niet zo snel te retourneren, ze hebben namelijk verschillende kosten gedaan voor de levering enz. Alle begrip! Ik ben geen onmens en zelfs bereid bepaalde kosten te betalen, maar de manier waarop ik behandeld wordt maakt me echt boos! Ik werk zelf op een backoffice als klantenmedewerker en kan je verzekeren dat ik in die 18j nog nooit een klant zo behandeld heb. Ik verwacht dat de matrassen DEZE WEEK NOG opgehaald worden en dat wij niet in het ongewisse gelaten worden, m.a.w. dat er een eerlijke en duidelijke communicatie is rond de ophaling en eerlijke terugbetaling. Mijn dank is groot!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform