deze klacht richt ik tot booking.com in verband met onze boeking VIA BOOKING van Iconic Apartment in Porta Carini (Palermo) by Wonderful Italy met reserveringsnummer 6240197818 en aankomstdatum woensdag 29 oktober 2025.
Op het moment van onze boeking (juni 2025) had de accommodatie een beoordeling van 8,7/10 met overwegend positieve recensies. Recent stellen wij echter vast dat de score aanzienlijk is gedaald naar 6/10, en dat er meerdere ernstige negatieve beoordelingen zijn verschenen waarin sprake is van bedwantsen, slechte hygiëne, defecte voorzieningen en vuil beddengoed.
Ter staving hiervan voegen wij screenshots en foto’s van recente recensies toe.
Deze aanzienlijke verslechtering van de kwaliteit van het verblijf, die objectief blijkt uit de recente beoordelingen en score op hun platform, maakt duidelijk dat de accommodatie niet langer overeenstemt met wat redelijkerwijs mocht worden verwacht bij de boeking. De verhuurder Wonderful Italy werd reeds meermaals door ons gecontacteerd, maar kon geen bewijs leveren van verdelging van de bedwantsen of van structurele oplossingen voor de gemelde problemen.
Op 6 en 8 oktober 2025 namen wij contact op met de klantenservice van booking (via telefoon en chat), maar tot op heden ontvingen wij geen afdoende antwoord of voorstel tot oplossing.
De aanwezigheid van bedwantsen en gebrekkige hygiëne vormt bovendien een gezondheids-
en veiligheidsrisico, wat strijdig is met de zorgplicht die een bemiddelingsplatform draagt.
Volgens de Richtlijn 2011/83/EU betreffende consumentenrechten is hier sprake van non-
conformiteit van de geboekte dienst, aangezien de accommodatie niet meer overeenstemt met
de informatie en verwachtingen op het moment van de boeking. Booking heeft ons tot io heden nog niets verder geholpen.
Wij willen dan ook een volledige terugbetaling. dit is 1003 euro.