Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
C. L.
Vandaag

Loonbeslag Santander-Fiducre

Beste, ik vraag nogmaals met aandrang of iemand aub mijn dossier kan bekijken bij Santander en Fiducre, ik heb nu zonet bericht gekregen dat mijn teruggave van 1300 euro vd belastingen zal worden ingehouden volledig, terwijl k niets meer heb openstaan. Momenteel wordt het incassobureau dubbel betaald sinds mei maanden. Ik word elke maand 400 tot 500 euro ingehouden op mijn loon dat naar Fidcre verstuurd wordt alsook komt mijn verzekering tussen en storten ze nog is aan Santander een bedrag maandelijks die ik normaal had te betalen per maand. Santander zei 2maand geleden al dat ze met debedragen gingen terugstorten maar ik heb nog steeds niet gezien. In totaal ging het om 2700 Euro, die is nu met alle inhoudingen en stortingen betaald . Fiducre heeft me een schrijven gestuurd waarin ze vermelden dat de procedure zal eindigen met volledige terugbetaling. dit sleept allemal zo lang aan, ze zijn zo snel voor af te houden van mijn loon maar wanneer zij loeten betalen duurt het eeuwen. Kan dit aub asap op mijn rekening staan?

In behandeling
J. V.
19/12/2025

Onjuiste interesten hypothecaire lening

Onze hypothecaire lening hebben we afgesloten bij Crelan, omdat we daar een heel persoonlijke benadering vonden. Echter, vanaf het moment na het tekenen van de documenten is dit compleet veranderd. Bij de eerste aflossing waren er extra kosten in rekening gebracht. Hierover hebben we meteen contact opgenomen en kregen we als uitleg dat dit inderdaad incorrect was, maar dat het te dicht bij de betalingsdatum was en dat dit nadien snel zou worden rechtgezet. Ondertussen zijn we bijna een half jaar verder en hebben we het geld nog steeds niet ontvangen. De e-mails naar ons Crelan-kantoor blijven onbeantwoord en als je belt, kan de juiste persoon niet aan de telefoon komen, maar zullen ze je terugbellen, wat helaas dan nooit gebeurt. Op 1 december hebben we een klacht ingediend bij de Crelan klantendienst, maar ook hier hebben we nog steeds geen enkel antwoord van ontvangen.

In behandeling
K. D.
17/12/2025

Geen enkele reactie om nieuwe bijkomende verzekering aan te gaan en auto in te schrijven

Ik heb al tijdlang berekeningen gedaan voor autoverzekering Maandag willen afsluiten om 16dec te laten ingaan...terug alles meermaals ingevuld Krijg plots als ik alles invul niet zoals vorige keer dat het in orde is ....dat men het gaat bekijken Krijg mail dat men het uitzonderlijk gaat toestaan als ik volledige jaar ineens betaald ipv maandelijks....niks van uitleg Onbeschoft de toon in deze mail voor een klant die ook zijn verzekeringen bij ING onderbrengt Ik vraag uitleg maar helaas niks krijg ik van reactie Via chat kan of wil men mij niet verderhelpen Morgen de vierde dag en wagen is nog niet ingeschreven '''sta dus nergens Auto moet afgehaald worden en heb geen nrplaat Dus moet ik elders gaan?? Tevens had ik kortingscode van toen procent maar deze gebruikt en alles behalve tien procent eraf Toen ik maandelijkse berekening bekijk was die 50,01 euro....als ik die wou afsluiten plots nog duurder.''' Enfin heb indruk men gewoon met mijn voeten speelt

In behandeling
L. S.
16/12/2025
Solide Precious Metals BV

Ontransparante opslagprobleem edelmetalen

Solide Precious Metals BV H. van Veldekesingel 150/46 3500 Hasselt, België +32 11 960 400 info@goud999.com https://www.goud999.com/nl/contact Geachte, Gezien de geopolitieke situatie dacht Ik eraan om: - diversifiërend wat edelmetalen aan te kopen ; - maar heb twijfels over de (betrouwbare) opslag- en (persoonlijke) afhaal-mogelijkheden bij bv. https://www.goud999.com/nl/ , zeker gezien ik - nav mijn overgemaakte bedenkingen hierover - op 15/12/2025 vanwege ‘Sarah Melotte van Goud999’ gemakshalve naar hun vage Algemene Voorwaarden werd doorverwezen … Mij lijkt het dat er: - geen hard juridisch bewijs van mijn aankoop en/of opslag(locatie) van deze persoonlijke assets geleverd wordt, buiten hun website en/of app (wat na een mogelijk faillissement of ‘internet-storing’) ? ; - geen mogelijkheid is om mijn assets autonoom op de ‘fysieke lokatie (ongespecificeerde lokatie in Zwitserland ?) op te halen, desnoods met (vooraf gemelde) bijkomende kosten / heffingen ? ; - concreet geen info beschikbaar blijkt te zijn over wat gekocht wordt : een virtueel (deel)bewijs van een ‘klomp’ edelmetaal of een persoonlijk kleinere aankoop van een (traceerbaar) staafje of munt … Kortom: - veel online beloftes en zgn (externe?) toezicht, die niet echt juridisch getoetst kunnen worden ? - de aankoop van wat edel-grondstoffen verplicht dus om de thuisopslag ‘redelijkerwijs’ te beperken en om een externe opslag voor een ‘(diehard) stacker’ / ‘(koppige) stapelaar’ van grotere hoeveelheden zelf & doorzichtiger te overwegen ? Gezien de geopolitieke situatie kan mijn vrees naar ALLE online banking / -investeringen uitgebreid worden … in het vooruitzicht van die ‘angstaanjagend persistente zgn RESET doemscenario(s)’ en/of hybride oorlog ? Het mag toch weeral niet de bedoeling zijn dat enige (online) fysieke aankoop van edele-assets binnen een alternatief on-transparant (bank)systeem moet ? PS: ik heb geen probleem met het betalen voor een specifiek TA ARTIKEL of perso antwoord dat bovenvermeld ‘structureel’ probleem concreet afhandelt, doch zonder énige (dure & ongewenste) uitbreiding van mijn huidig (reeds duur) ABONNEMENT op TA Magazine + B&R !!

In behandeling
C. L.
16/12/2025

Loonbeslag Santander-Fiducre

Beste, ik vraag nogmaals met aandrang of iemand aub mijn dossier kan bekijken bij Santander en Fiducre, ik heb nu zonet bericht gekregen dat mijn teruggave van 1300 euro vd belastingen zal worden ingehouden volledig, terwijl k niets meer heb openstaan. Momenteel wordt het incassobureau dubbel betaald sinds mei maanden. Ik word elke maand 400 tot 500 euro ingehouden op mijn loon dat naar Fidcre verstuurd wordt alsook komt mijn verzekering tussen en storten ze nog is aan Santander een bedrag maandelijks die ik normaal had te betalen per maand. Santander zei 2maand geleden al dat ze met debedragen gingen terugstorten maar ik heb nog steeds niet gezien. In totaal ging het om 2700 Euro, die is nu met alle inhoudingen en stortingen betaald . Fiducre heeft me een schrijven gestuurd waarin ze vermelden dat de procedure zal eindigen met volledige terugbetaling. dit sleept allemal zo lang aan, ze zijn zo snel voor af te houden van mijn loon maar wanneer zij loeten betalen duurt het eeuwen. Kan dit aub asap op mijn rekening staan?

Afgesloten
O. V.
15/12/2025

Onterechte aanrekeningen Ecollect AG

Ik heb vorige jaar een onterechte aanrekening ontvangen via Ecollect AG, om een openstaande rekening te betalen van Datemij.com Ik heb toen via mail naar Ecollect geantwoord met een officieel document, en via mail verstuurd. Na enkele mails gestuurd te hebben, bleven zij aandringen om te betalen, wat ik dan uiteindelijk wel heb gedaan. Omdat het mij op de site van Datemij, niet bgelukt was van het abbonoment stop te zetten, heb ik een mail naar Datemij gestuurd, voor opzegging. Ook een mail gestuurd voor opzegging naar Ecollect AG. Nu zijn we bijna een jaar verder, en krijg ik terug een mail van Ecollect AG, om een nieuwe aanrekening. Kunnen jullie mij hier in helpen?

In behandeling
F. T.
14/12/2025

Betalingsproblemen privacy

Beste Test-Aankoop, Ik schakelde recent over van de Bpaid debit-card van Bpost naar de Nickel-card van BNP-Paribas. Alle (omslachtige) procedures werden doorlopen, zowel voor wat de registratie van de kaart als het online-gebruik van de kaart betreft. Na ontvangst vroeg ik een upgrade (met bijbetaling) aan naar een Nickel Metal-kaart. Ook deze overschakelingsprocedures werden succesvol doorlopen, maar de kaart wordt voordurend - zowel fysiek als digitaal - voortdurend geweigerd: "betaling geweigerd", "saldo ontreikend", (terwijl er ruim voldoende krediet op de Nickel-rekening beschikbaar is), veiligheidscodes worden niet verstuurd, etc. Ook procedures worden nodeloos lang gerokken. Onder het mom van veiligheid, worden talloze privé-gegevens van klanten ontfutseld en schendt Nickel (c.q. BNP Parisbas Fortis) m.i. op verschillende vlakken de privacy van haar klanten. Voor een eenvoudige, kleine overschrijving vanaf mijn Nickel-kaart / BNP-Parisbas Fortis rekening) naar het rekeningnummer mijn dochter bij KBC moest ik eerst de rekening van mijn dochter via de Nickel-app registreren. Daarna wordt er o.a. gevraagd wat de relatie is met degene aan wie het bedrag wordt overgemaakt, waarvoor het geld dient en waarvan het overgemaakte geld afkomstig is. Nickel beweert een 'volledige' kaart af te leveren die gekoppeld is aan een rekeningnummer, maar beperkt in alle opzichten het volwaardig gebruik van de kaart. Zo is het bedrag dat kan worden overgemaakt vanaf de kaart en naar de eigen kaart strikt beperkt. In het verleden gebruikte ik de Bpaid kaart o.a. als veilige back-up in het buitenland. Met de Nickel Metal-kaart kan ik amper 1.000 euro toevoegen aan mijn saldo. Verder worden worden niet alleen voor overschrijvingen, met zelfs voor het herladen van de eigen kaart 2% kosten aangerekend. Het is samengevat een omslachtige, op vele vlakken niet-functionerende (fysieke en digitale) kaart die, behalve oplopende kosten, de klant weinig anders te bieden heeft en verder een loopje neemt met de privacy van haar klanten. Ik wens via Test-Aankoop dan ook klacht in te dienen voor schending van de privacy en voor de kosten voor een niet-functionerende (fysieke en digitale) Nickel Metal kaart, waarbij ik ook om een terugbetaling verzoek van alle door Nickel (BNP Parisbas Fortis) aangerekende kosten voor dit slecht werkende en privacy-schendende product. Met dank bij voorbaat voor de tussenkomst van Test-Aankoop. Met vriendelijke groet, Frank Thevissen

In behandeling
K. V.
12/12/2025
Optia Bank

Fraude

Beste Ik had een lening aangevraagd bij Optia Bank. Deze lening werd goedgekeurd, maar ik moest eerst kosten betalen qua beveiliging, btw, … Telkens kreeg ik een code toegediend om mijn lening vrij te krijgen, echter heb ik deze lening niet gekregen. Ik heb enkel moeten betalen. Ik wil zo graag mijn geld terugkrijgen.

In behandeling
J. F.
11/12/2025

onterechte en agressieve betalingsvordering na opzeg

Beste, op datum van vandaag 11/12/2025 ontving ik een schrijven van eCollect waarin ze 410.48€ terugvorderen. Dit voor een zogezegd order van ModeFlirt. Ik had destijds éénmalig een abonnement genomen op deze site en die volgens hun eigen voorwaarden opgezegd via HowLogic én daar ook bevestiging van gekregen via mail op 13/10/2025. Aangezien er betalingen van mijn rekening bleven gaan (op naam van Novalnet AG) heb ik die teruggevorderd bij de bank én heeft mijn bank die rekening op de zwarte lijst gezet. Intussen krijg ik dreigmails van eCollect (27/11, 28/11) en nu dus ook een papieren schrijven. Akelig te weten dat ze mijn adres hebben. Ik wil dan ook klacht indienen tegen deze zeer agressieve aanpak van eCollect en mij volledig vrijstellen van eender welke betaling dan ook. ps: B9T32664 referentie is de betalingsreferentie die ze vragen, een klant nr heb ik niet gevonden alvast bedankt voor jullie hulp in deze kwestie, Jan

In behandeling
I. D.
11/12/2025
abvv

betalingsproblemen

Ze hebben mijn werkloosheidsuiterking gegijzelt met als excuus dat ik mijn lidgelden niet heb betaald, maar ik heb mijn lidgelden altijd correct en op tijd betaald en wanneer ik dit aantoon met bewijzen zeggen ze me dat dat niet de eigenlijke oorzaak is maar dat de oorzaak ligt aan het feit dat ik een papiertje moet tekenen? welke recht hebben jullie om mijn uitkeringe te blokkeren terwijl dat de RVA mijn uitbetaling al goedkeurde ? wat voor mafia praktijken zijn dit ? Je kan nergens informatie krijgen over hun ombudsman want ze hebben hun domein en email adres uitgeschakeld..

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform