Middelmatig

46 punten Info

Meest recente klachten

S. D.
9/07/2025

Financiering

In 2020 overgestapt naar Crelan met onze privé en zakelijke rekeningen. Daar een hypothecair krediet aangegaan en een woning aangekocht. Ineens onze verzekeringen ook via de Crelan makelaar in orde laten maken voor het huis, wagens, de zaak,… In 2021 is onze woning die gerenoveerd werd getroffen door stormschade. Dak is ingestort, door de vloerplaat heen. Enorm veel schade en de verzekering komt hier niet in tussen omdat ze ons de verkeerde verzekering hebben aangesmeerd. Financieel aan de grond nu, wij hebben geen geld om alles te herstellen. We hebben dan gevraagd om onze woning te verkopen, waar we dan nog een openstaande schuld van 120.000€ zullen hebben. Ineens gevraagd aan de bank of we een andere woning mogen aankopen, dit was geen probleem. We sturen de nieuwe woning door (recreatiegebied met gedoogbeleid) Terug afspraak op de bank, en er was nergens een probleem aangezien we nog heel wat materialen hadden zoals een nieuwe keuken etc van de eerste woning. We zeggen ter plaatse dat we dan diezelfde avond nog een bod zullen uitbrengen zonder opschortende voorwaarden omdat dit de wens was van de verkoper. Geen enkel probleem volgens onze makelaar. We brengen het bod uit, tekenen deze, tekenen iets later de compromis. Stuur de bank ineens een mail dat het toch niet zal lukken. Wij hebben compromissen getekend om het eerste huis te verkopen, en om het nieuwe aan te kopen. Als dit niet doorgaat moeten we meer dan 50.000€ schade vergoedingen betalen! Uit onze huidige woning moeten we binnen 1,5 maanden uit. Onze kinderen zijn ingeschreven op een andere school dicht bij het nieuw huis (40 minuten van waar we nu wonen)

Afgesloten
B. D.
7/07/2025

Weigering terugbetaling slachtoffer fraude

Geachte mevrouw/heer, Op 15 feb 2025 zijn we slachtoffer geworden van fraude/phishing door derden. Ondanks de uitgebreide communicatie met Crelan waar we de feiten in detail beschrijven blijft men zich beroepen op het feit dat het hier een 'grove nalatigheid' van ons betreft. Gezien de feiten menen we dat deze argumentatie volledig onterecht is. Anderzijds stellen we de beveiliging van Crelan ter discussie. Om veiligheid te garanderen mag men van een professionele instantie verwachten dat dit waterdicht is. Wanneer ik bijvoorbeeld inlog op 'Spotify' of andere apps, van op een ander device, wordt er naar mijn telefoon een bericht gestuurd dat ik moet bevestigen alvorens verder te kunnen gaan. Dit is hier niet gebeurd, ondanks dat er gebruik gemaakt is van een device dat nooit voordien gebruikt geweest is door ons en meer verdacht, waarschijnlijk vanuit het buitenland. Eveneens werden er 10 overschrijving van bijna het max. (+/-450€) gedaan op enkele uren tijd 's nachts. Ook dit had tot de nodige argwaan moeten leiden indien de beveiliging aan de hedendaagse normen voldoet. We stellen echter vast dat ondanks onze klacht en het inschakelen van de 'Ombudsdfin' om deze klacht bij te treden, de bank blijft weigeren in tussenkomst en dit ondanks het feit dat de 'Ombudsfin' onze standpunten bevestigd heeft en advies gegeven heeft aan Crelan tot terugbetaling. Dit heeft geleid tot een totaal aan schade van €3842 Bij deze zouden wij jullie willen vragen welke gerechtelijke stappen jullie nog kunnen ondernemen om alsnog Crelan tot andere inzichten te brengen. Ik verneem graag per kerende welke informatie u verder van ons verwacht om dit vast te pakken en willen jullie bij deze alvast bedanken voor de hulp? Het advies van de dienst 'Ombudsfin' bezorg ik jullie hierbij alvast. Bijlage: - Kopie advies Ombudsfin

Afgesloten
R. S.
24/06/2025

betalen met kredietkaart

Geachte, Op 28/5/2025 meldde ik dat ik geen betaling met mijn Visa kredietkaart kan uitvoeren voor aankopen in het VK. Blijkbaar is dit probleem nog altijd NIET verholpen want ook vandaag kreeg ik dezelfde foutmelding (zie bijlage). Ook betalen in het VK met mijn Paypalrekening, die aan dezelfde kredietkaart gelinkt is, lukt nog altijd niet. Dus bijna een maand later is dit nog altijd NIET opgelost. MVG

Opgelost
C. D.
15/04/2025

kaart geblokkeerd tijdens verblijf in buitenland

Geachte mevrouw/heer, In bijlage kunt u een overzicht vinden van de corespondentie die ik had met Crealn bank. Dit omschrijft de klacht. Indien u de klach op uw site wilt publiceren, gelieve rekening te houden met de disclaimer van Crelan in hun email. Hartelijk dank voor uw nazicht. Chris Devriese

Afgesloten
C. D.
27/01/2025

Uitschakelen contactloos betalen kredietkaart Visa

Beste, Eerder vorig jaar stelde ik vast dat sinds de overdracht van Axa bank naar Crelan de functie contactloos betalen plots niet meer aan te passen was. Het viel me op dat mijn kredietkaart plots WEL contactloos kon betalen, Deze functie had ik reeds bij Axa uitgeschakeld. Na verschillende vragen hieromtrend zou de functie volgens mijn bankdirecteur in de maand januari 2025 terug aanpasbaar moeten zijn. De helpdesk van Crelan kan me niet helpen, het probleem zou bij Visa liggen. Bij Visa vertellen ze me dan dat dit bij Crelan ligt. Van het kastje naar de muur dus. Vandaag liet mijn bankbediende dan weer weten dat je het contactloos niet meer uit kan schakelen. Ik wens dus nog steeds de nfc toepassing uit te schakelen. Ik had in een TA boekje vorig jaar gelezen dat de bank kosteloos een nfc loze kaart zou kunnen afleveren op vraag van de klant. Ik wil hier graag een oplossing voor aub.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 6 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform