Terug

Ontransparante opslagprobleem edelmetalen

In behandeling Openbaar

Solide Precious Metals BV

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: Solide Precious Metals BV

16/12/2025

Solide Precious Metals BV H. van Veldekesingel 150/46 3500 Hasselt, België +32 11 960 400 info@goud999.com https://www.goud999.com/nl/contact Geachte, Gezien de geopolitieke situatie dacht Ik eraan om: - diversifiërend wat edelmetalen aan te kopen ; - maar heb twijfels over de (betrouwbare) opslag- en (persoonlijke) afhaal-mogelijkheden bij bv. https://www.goud999.com/nl/ , zeker gezien ik - nav mijn overgemaakte bedenkingen hierover - op 15/12/2025 vanwege ‘Sarah Melotte van Goud999’ gemakshalve naar hun vage Algemene Voorwaarden werd doorverwezen … Mij lijkt het dat er: - geen hard juridisch bewijs van mijn aankoop en/of opslag(locatie) van deze persoonlijke assets geleverd wordt, buiten hun website en/of app (wat na een mogelijk faillissement of ‘internet-storing’) ? ; - geen mogelijkheid is om mijn assets autonoom op de ‘fysieke lokatie (ongespecificeerde lokatie in Zwitserland ?) op te halen, desnoods met (vooraf gemelde) bijkomende kosten / heffingen ? ; - concreet geen info beschikbaar blijkt te zijn over wat gekocht wordt : een virtueel (deel)bewijs van een ‘klomp’ edelmetaal of een persoonlijk kleinere aankoop van een (traceerbaar) staafje of munt … Kortom: - veel online beloftes en zgn (externe?) toezicht, die niet echt juridisch getoetst kunnen worden ? - de aankoop van wat edel-grondstoffen verplicht dus om de thuisopslag ‘redelijkerwijs’ te beperken en om een externe opslag voor een ‘(diehard) stacker’ / ‘(koppige) stapelaar’ van grotere hoeveelheden zelf & doorzichtiger te overwegen ? Gezien de geopolitieke situatie kan mijn vrees naar ALLE online banking / -investeringen uitgebreid worden … in het vooruitzicht van die ‘angstaanjagend persistente zgn RESET doemscenario(s)’ en/of hybride oorlog ? Het mag toch weeral niet de bedoeling zijn dat enige (online) fysieke aankoop van edele-assets binnen een alternatief on-transparant (bank)systeem moet ? PS: ik heb geen probleem met het betalen voor een specifiek TA ARTIKEL of perso antwoord dat bovenvermeld ‘structureel’ probleem concreet afhandelt, doch zonder énige (dure & ongewenste) uitbreiding van mijn huidig (reeds duur) ABONNEMENT op TA Magazine + B&R !!

Berichten (3)

Solide Precious Metals BV

Naar: L. S.

17/12/2025

Beste, Jammer om te horen dat de heer Sartillo een klacht heeft ingediend. In eerste instantie wil ik meegeven dat de heer Sartillo geen klant is van ons. Hij deed geen enkele aankoop bij ons tot op heden. Wij ontvingen op 14 december in de avond een korte email van de heer Sartillo met enkele vraag. Deze email werd op 15 december in de namiddag door mij, Operations Manager, beantwoord. Ik bezorg jullie als bijlage een kopie van deze e-mails. De klacht lijkt me dan ook volledig ongegrond. Moest hij nog bijkomende informatie wensen, kan hij uiteraard verder contact opnemen met ons. Met vriendelijke groeten, Sarah Melotte +32 (0) 11 960 400 +32 (0) 494 40 20 20 Schrijf je in op onze nieuwsbrief Maak een afspraak online dinsdag 16 december 2025 23:00:58 +0100, klachten@test-aankoop.be:

L. S.

Naar: Solide Precious Metals BV

17/12/2025

Oeps: ik heb nu een (volledig betaalde) bestelling lopen ! Mijn vragen blijven dus …

Solide Precious Metals BV

Naar: L. S.

17/12/2025

Beste, ik vind het een vreemde bemerking dat een persoon pas een aankoop doet bij een firma nadat hij een klacht heeft ingediend bij uw diensten. Als bijlage kan u de informatie van zijn aankopen plaatsen, die het tijdstip weergeven. De orders die hij plaatste gaan overigens niet over de opslag in Zurich (van www.goud999safe.com) waarover de heer Sartillo vragen heeft, maar is edelmetaal dat hij op onze andere website www.goud999.com bestelde voor thuis levering. Ik vermoed dan ook dat de heer Sarillo zijn klacht zelf eerder als informatieverzoek ziet. Hij mag zich altijd tot ons wenden voor alle gewenste informatie te bekomen. Ik ga dan ook verder niet meer in op deze mails. Met vriendelijke groeten, Sarah Melotte +32 (0) 11 960 400 +32 (0) 494 40 20 20 Schrijf je in op onze nieuwsbrief Maak een afspraak online woensdag 17 december 2025 13:45:46 +0100, klachten@test-aankoop.be:

Bemiddeling door Testaankoop 17 december 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform