Middelmatig

49 punten Info

Meest recente klachten

J. S.
10/08/2025

Van frequente benadering naar volledige radiostilte

Wat gebeurt er als een klant bij ING vraagt om een schriftelijk voorstel voor een herbelegging? In mijn geval: helemaal niets. Een jaar geleden opende ik een zichtrekening bij ING en plaatste een bedrag op een termijnrekening. Alles verliep aanvankelijk correct. Toen de vervaldag naderde, werd ik al ruim twee maanden op voorhand herhaaldelijk benaderd door medewerkers van ING met betrekking tot een gesprek voor een mogelijke herbelegging. Omdat ik de voorkeur geef aan het rustig thuis bestuderen van informatie, heb ik schriftelijk verzocht om een concreet beleggingsvoorstel op papier. Sinds dat verzoek bleef het volledig stil: geen reactie, geen telefoontje, geen bericht. Ik ervaar dit als een gemiste kans op klantvriendelijke dienstverlening en stel mij de vraag of deze werkwijze strookt met de zorgplicht die men van een bank mag verwachten.

Afgesloten
S. C.
11/07/2025

Weigering tussenkomst waterschade

Betreft een schadegeval door water in onze huidige woning te Kortrijk. Ten eerste: Ik ben niet akkoord met de handelingen van ING enerzijds door hun laattijdige adresverandering van de verplichte woningverzekering. In 2020 zijn wij verhuisd van Gullegem naar Kortrijk en hebben de polis laten aanpassen door ons ING kantoor in Kuurne. Zij waren al te laat om alles in orde te brengen voor het verlijden van de akte bij de notaris destijds wat ze destijds hebben gecompenseerd in natura. Sinds eind december kwam ik erop dat ING nooit het adres heeft aangepast van die woningverzekering!!! Nochtans was alles in orde zeiden ze naar het verlijden van de akte en aanpassingen van het krediet. Het adres stond dus nog op Gullegem in plaats van Kortrijk. Gelukkig heeft er zich niks voorgedaan in de 4 jaar van schade of brand, ook toegegeven door een huidige medewerkster van ING Kuurne. De man, voormalig kantoorhouder, die ons dossier destijds heeft behandeld, zit ondertussen in een ander ING kantoor. Dit enerzijds naar nalatigheid van het tijdig verplaatsen van de polis bij het onderschrijven van de akte maar ook dat ze dit nu durven aanhalen in het weigeren van schade! (Zie bijlage 'Niet akkoord bevindingen...') Ten tweede: Zij zeggen 'opstijgend vocht'...Opstijgend vocht gaat tussen de 90 a 120cm hoog. Niet tot 240 a 300cm... Onze waterschade is tot boven in onze halruimte en de voorste kamer van ons huis + 150 cm tot 300cm hoog. De oorzaken zijn aangepakt, namelijk barsten in de stenen boven de voordeur en verstopte dakgoten in de voortuin waardoor het regenwater overliep, bevestigd telefonisch door de dakwerker die de goten (afleiders) heeft vervangen. Dit alles in die verstande dat het het voorbije jaar enorm heeft geregend. Van het begin af deed NN insurance moeilijk en hadden ze een vooringenomenheid. Graag had ik jullie tussenkomst gevraagd aangezien hun praktijken erg lijken op wat dit artikel reeds vertelde in De Morgen. https://www.demorgen.be/nieuws/het-werk-vrat-aan-me-s-avonds-kon-ik-niet-meer-in-de-spiegel-kijken-schade-experts-vertellen-waarom-verzekeraars-zelden-uitbetalen~bc619554/

Afgesloten
P. N.
6/06/2025

Onterecht profeteren van ons spaargeld door het uitblijven van vereffening

Geachte mevrouw/heer, We zijn zeer verveeld dat we maanden op ons geld moeten wachten. We worden van de kast naar de muur gestuurd om ons eigen geld. Op 7 april 2025 zijn we op jullie kantoor geweest, documenten getekend en binnen 5 werkdagen gingen jullie het geld storten op de rekening van mijn zoon. Althans hadden we doorgegeven dat zijn rekening zonder reden door jullie werd geblokkeerd. Een week nadien, nog steeds geen geld, bellen we naar jullie diensten en die sturen ons weer een formulier om in te vullen en weer binnen 5 dagen zal het geld op zijn rekening staan, en toch verwijzen jullie ons weer terug naar jullie kantoren. Een week later nog steeds geen geld op de rekening. Op 7/5, een maand later wij weer op afspraak op jullie kantoor om te horen dat het geld niet beschikbaar zal zijn voor de komende weken na weer invullen van formulieren?? De reden van het blokkeren van zijn rekening is ons nog steeds niet duidelijk en de reden waarom jullie ons geld zolang blokkeren is heel louche. Het geld hadden we direct dringend nodig, dus hebben we onnodig veel kosten moeten maken. Helaas tot op de dag van vandaag hebben jullie het bedrag nog steeds niet overgemaakt. Daarom verzoeken wij u onverwijld en uiterlijk tegen dinsdag 10 juni 2025 de rekening te vereffenen en ons geld te storten verhoogd met een schadevergoeding op een van onze actieve rekeningen. Vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie klacht op site ING -screenshot invest gegevens

Afgesloten
K. V.
7/04/2025

Cash automaat slikt geld in bij storten

Beste op 06/04/25 storte ik 30 euro in een cash punt in op de ijzerenleen in mechelen ik kreeg een melding op het scherm dat mijn geld werd ingeslikt en heb een ticket gekregen dat er een probleem was gelieve dit recht te zetten mvg

Afgesloten
T. B.
6/04/2025

Bankkaart en google pay

Beste, Al wekenlang probeer ik mijn bankkaart in te scanen voor google pay.Heb google al gecontracteerd en die wisten van geen problemen met die instelling. Nu hebben jullie ongevraagd een nieuwe kaart gestuurd en die werkt mog niet.Telkens krijg ik de melding dat mijn kaart niet bij mijn rekening hoort of niet geactiveerd is. Wanneer gaan jullie dit oplossen? Ik word er moe van en mis de voordelen van google pay als ik mijn kaart thuis ben vergeten. In afwachting groet ik u vriendelijk. Tim Busselen

Opgelost

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 18 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform