Terug

onterechte en agressieve betalingsvordering na opzeg

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. F.

Naar: eCollect AG

11/12/2025

Beste, op datum van vandaag 11/12/2025 ontving ik een schrijven van eCollect waarin ze 410.48€ terugvorderen. Dit voor een zogezegd order van ModeFlirt. Ik had destijds éénmalig een abonnement genomen op deze site en die volgens hun eigen voorwaarden opgezegd via HowLogic én daar ook bevestiging van gekregen via mail op 13/10/2025. Aangezien er betalingen van mijn rekening bleven gaan (op naam van Novalnet AG) heb ik die teruggevorderd bij de bank én heeft mijn bank die rekening op de zwarte lijst gezet. Intussen krijg ik dreigmails van eCollect (27/11, 28/11) en nu dus ook een papieren schrijven. Akelig te weten dat ze mijn adres hebben. Ik wil dan ook klacht indienen tegen deze zeer agressieve aanpak van eCollect en mij volledig vrijstellen van eender welke betaling dan ook. ps: B9T32664 referentie is de betalingsreferentie die ze vragen, een klant nr heb ik niet gevonden alvast bedankt voor jullie hulp in deze kwestie, Jan

Berichten (1)

eCollect AG

Naar: J. F.

12/12/2025

eCollect Claim Claim Subject Matter: N/A Creditor: Howlogic KFT Dozsa Gyorgy str. 11, H-2724 Ujlengyel, HU Dear Sir or Madam, Thank you for your response. We hereby inform you that our client has unsettled claims pertaining to the paid subscription requested on the online dating platforms: www.ModeFlirt.com and www.findepartner.com via the following e-mail address:jan_flamand@yahoo.com. Return debit to the TID 15248500034629208 from 13.10.2025 - Order from 2025-10-05 on s:www.ModeFlirt.com. Return debit to the TID 15248900117812700 from 28.10.2025 - Order from 2025-10-09 on s:www.findepartner.com. Please note that for the purposes of profile activation on the provider’s website, a profile owner must follow the corresponding link sent via e-mail. In this way, the dating service provider can ensure that the user is indeed the person who registered, activated the profile and provided all the required account information. The user himself must enter his personal data including their payment method, first name, surname and address, as without these details the subscription order cannot be placed. To summarise, Mr. Jan F. voluntarily entered all the necessary personal information and explicitly agreed to the payment guidelines as well as the Terms and Conditions of the dating service provider. He was thus clearly aware that he was using a paid service and accordingly made his declaration with the legally binding will to enter into a payment obligation. We hope our explanation has achieved sufficient clarity on the matter. We have requested the official documents in relation to the claims and will provide you with them upon receipt. If Mr. Jan F. has any questions about canceling his subscription or deleting his account, or if he has any other questions on these topics, please Mr. Jan F. to contact the support service at support@ModeFlirt.com and support@findepartner.com. Kind regards, Maurice Kaiser ‐‐‐‐‐‐‐ Original Message ‐‐‐‐‐‐‐ On 11.12.2025, pmt 14:01, klachten@test-aankoop.be wrote:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform