Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
L. R.
21/12/2025

Foutieve retour verwerking

Beste, Ik heb op 1/12/25 een grote bestelling afgeleverd gekregen van SHEIN. Deze hadden ze in 2 pakketten verdeeld, 1 pakket geleverd door GLS en 1 pakket door Bpost. Beide pakketten waren plastieken zakken, 1 hiervan was al wat beschadigd, maar de artikelen zaten er allemaal in, zonder gebreken. Ik heb hierna een retour aanvraag gedaan bij SHEIN, op de juiste manier aangeduid welke artikelen ik zou retourneren en waarom. Dit was een groot deel van de bestelling door verschillende redenen (te groot, te klein, geen goede kwaliteit). Ze hebben mij 1 retourlabel gestuurd en vermits de zak kapot was en de andere te klein voor retour, heb ik een stevige doos genomen en deze goed dicht geplakt. Ik heb deze in de Bpost cubee gestoken en ik heb bevestiging gehad van ophaling door Bpost én aankomst in het magazijn van SHEIN. Nu beweren zij dat ze de doos ontvangen hebben, maar dat de artikelen kwijt zijn? Na zeer veel mailverkeer met hen, krijg ik steeds dezelfde automatische reacties dat ze mijn artikelen niet vinden en ik dus geen recht heb op terugbetaling, terwijl ik deze effectief heb teruggestuurd! Kan dit zomaar? Ik heb contact genomen met Bpost om te vragen of zij mij konden helpen, maar blijkbaar moet degene die een retour label maakt, een onderzoek starten. Ik heb dit al 3 keer aan SHEIN gevraagd omdat ik wil weten wat er fout gelopen is en ik dit bedrag niet ga betalen voor artikelen die ik effectief heb teruggestuurd en zij dus kwijt zijn. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit opgelost wordt en dat ik de terugbetaling ontvang, zodat de derdebetaler (Klarna) zijn geld terug ontvangt en mijn retour op de juiste manier verwerkt wordt. Dit is geen service! Bedankt Laurien

In behandeling
J. B.
21/12/2025

kwaliteit

Beste, Ik wil graag uw aandacht vestigen op een merkwaardig voorval. Voor het eerst heb ik een echte kerstboom gekocht voor Kerstmis. Het was bedoeld als een verrassing voor mijn gezin, omdat zij nog nooit een echte kerstboom hadden gezien. Toen we de boom uitpakten, merkte ik tot mijn verbazing dat de boom er vreemd uitzag. Toen ik hem van dichterbij bekeek, zag ik dat de takken van de boom willekeurig waren afgeknipt. Sommige waren langer gelaten en andere korter. Dit maakte me erg boos, want als ik een boom koop, verwacht ik dat ik deze in zijn natuurlijke staat krijg en niet verminkt, waardoor hij eigenlijk rijp is voor het afval. Omdat mijn gezin nog nooit een echte spar had gezien, wisten zij niet waarom ik zo gefrustreerd was. Ik schrijf u daarom omdat ik dacht dat u misschien een kerstboomtest voor consumenten zou kunnen doen, zodat zij weten waar ze op moeten letten bij de aankoop van een boom. Ik voeg foto's toe, zodat u zelf kunt zien waar ik het over heb. Met vriendelijke groet, János Betuker

In behandeling
H. D.
21/12/2025

Dubbele betaling

Beste, mijn moeder is 89 jaar en heeft sedert meerdere jaren een contract tv-internet-gsm bij proximus. Omdat zij wat achteruit gaat hebben mijn zussen en ik nu een zorgvolmacht en beheren haar rekeningen. Daarbij stelden we vast dat zij gedurende 5 jaar betaalt voor 2 gsmnummers... Zijzelf had dit nooit opgemerkt bij de facturen en braafjes betaald. Nu blijkt dat zij 5 jaar lang € 26,99/maand teveel betaalde. Via de ombudsman nam mijn zus contact op met Proximus. Het abonnement werd aangepast naar een goedkopere formule. Van enige compensatie is er geen sprake al betaalde ze in die jaren ruim € 1600 teveel.... Wij vragen dan ook graag een tussenkomst via uw diensten.

In behandeling
C. L.
21/12/2025

Loonbeslag Santander-Fiducre

Beste, ik vraag nogmaals met aandrang of iemand aub mijn dossier kan bekijken bij Santander en Fiducre, ik heb nu zonet bericht gekregen dat mijn teruggave van 1300 euro vd belastingen zal worden ingehouden volledig, terwijl k niets meer heb openstaan. Momenteel wordt het incassobureau dubbel betaald sinds mei maanden. Ik word elke maand 400 tot 500 euro ingehouden op mijn loon dat naar Fidcre verstuurd wordt alsook komt mijn verzekering tussen en storten ze nog is aan Santander een bedrag maandelijks die ik normaal had te betalen per maand. Santander zei 2maand geleden al dat ze met debedragen gingen terugstorten maar ik heb nog steeds niet gezien. In totaal ging het om 2700 Euro, die is nu met alle inhoudingen en stortingen betaald . Fiducre heeft me een schrijven gestuurd waarin ze vermelden dat de procedure zal eindigen met volledige terugbetaling. dit sleept allemal zo lang aan, ze zijn zo snel voor af te houden van mijn loon maar wanneer zij loeten betalen duurt het eeuwen. Kan dit aub asap op mijn rekening staan?

In behandeling
B. B.
21/12/2025

Terug zo hoog verbruik

Beste sinds dat we een nieuwe digitale meter hebben is het verbruik enorm gestegen en ze hadden verleden jaar gezegd terugslagklep niet goed werkt heb die veranderd en nu is het terug van zelfde

In behandeling
D. P.
20/12/2025

Problemen met tickets

Dag ik had een bestelling geplaats voor de Titanic experience. Nu wou ik ze naar vip veranderen ik had de juiste dag aan geduid maar de site had een ticket teveel aangeduid. Ik verander dit en dan veranderd de datum naar weer een andere dag zonder dit aangeduid te hebben. Nu is deze datum al verlopen en ben ik mijn geld kwijt en moet ik nieuwe tickets kopen.

In behandeling
A. D.
20/12/2025

Problemen door verandering van contract.

Geachte mevrouw/heer, Op 15/09/2025, heb ik bij jullie een aanvraag gedaan om van een variabel stroom contract te veranderen naar een dynamisch stroom contract. Dit voorgestelde tarief plan heb ik diezelfde dag nog aanvaard. En daarop stuurde jullie een bevestigingsmail dat het dynamische contract van start ging op 01/11/2025. Echter is het dynamische contract al op 15/09/2025 van start gegaan. Hierop heb ik een contact opgenomen met de Eneco klantendienst, die het probleem inzagen en het gingen door geven aan de betrokken afdeling. Deze afdeling heeft de startdatum van het contract dan gewijzigd naar 01/10/2025, wat nog steeds een volledige maand vroeger is dan oorspronkelijk gecommuniceerd. Doordat we ons niet bewust waren dat we al op het dynamisch tarief zaten, hebben we uiteraard meer verbruikt in de piekuren en hebben we daardoor een hoger factuur. Daarom verzoek ik u uiterlijk tegen 31/12/2025 de facturen van voor 01/11/2025 te herberekenen rekening houdend met het reeds betaalde bedrag. Met vriendelijke groeten, AD

In behandeling
A. Ö.
20/12/2025

SCAM: Late notifications and unauthorized charges! Avoid Europcar!

I had a nightmare experience with Europcar Belgium. I rented a car from Oct 1–3 and received a Brussels parking fine. Europcar didn’t even bother to notify me until Nov 14th—16 days AFTER the government’s payment deadline. > I immediately paid the government fine myself to avoid further penalties, but Europcar still tried to slap me with a €47 "admin fee." I contacted them through their website multiple times and got zero response. When I finally called, an agent told me the case was cleared and I owed nothing. Instead of keeping their word, they just unauthorizedly charged €42 to my father’s credit card without any explanation or response to my formal reports. This is predatory behavior and a total lack of professional communication. They ignore your questions and just steal money from your account months later. Absolute scam. Save yourself the stress and rent elsewhere.

In behandeling
E. L.
20/12/2025

Levering van goederen die stuk zijn

Beste Ik bestelde 6 tassen op de kwantum website. Bij aankomst en openen van het pakket zag ik dat er één van de tassen stuk was. Ik had het pakket reeds betaald. Ik deed meteen een melding bij de kwantum klantendienst. Nu, meer dan twee weken later heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen. Graag had ik ofwel mijn geld teruggekregen ofwel een nieuwe tas (van hetzelfde formaat) toegestuurd gekregen. Bedankt Vriendelijke groet Elien

In behandeling
A. V.
20/12/2025

vergoeding voor verloren pakket

Beste, Zoals jullie weten heb ik bij bpost een dossier laten opstarten wegens een verloren pakket met dossiernummer WEB-33866-T4G9X6. Jullie zoektocht is inmiddels afgerond en helaas werd het pakket niet teruggevonden. Ik maak al jarenlang gebruik van jullie verzendsysteem en dit is de eerste keer dat een pakket verloren is gegaan. Tot mijn grote teleurstelling stellen jullie een vergoeding voor van slechts €6,85, wat ik schandalig laag vind. De waarde van het pakket bedraagt €27,80, inclusief verzendkosten. Dit bedrag heb ik inmiddels moeten terugbetalen aan de koper. Het voorgestelde compensatiebedrag dekt deze kosten totaal niet. Een pakket kan uiteraard niet zomaar verdwijnen. Hoe dit pakket verloren is gegaan, blijft voor mij dan ook een grote vraag. Gezien mijn jarenlange klantenrelatie en de duidelijke financiële schade die ik heb geleden, eis ik een correcte en billijke vergoeding die overeenkomt met de werkelijke waarde van het verloren pakket. Ik verwacht dan ook een herziening van jullie beslissing en een passende oplossing op korte termijn. Met vriendelijke groet, andy v.

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform