Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 72
- Aantal klachten *
- 10
- Afgesloten klachten*
- 90%
- Antwoordratio*
- 1 dag
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Onterecht inhouden garantie
Beste, wij huurden een auto op de luchthaven van Calama, Chile. Na enkele uren rijden begon het lichtje van de motor oranje te branden. Aangezien het toen al laat in de avond was vroegen we de volgende dag aan onze hoteleigenares om ons te helpen gezien ons Spaans maar basis is. Ze belde de assistencia maar die verwezen door naar het verhuurbedrijf. Daar zeiden ze dat we de auto mochten komen terugbrengen maar dat er geen andere auto van hetzelfde model beschikbaar was. We besloten daarom om met de auto verder te rijden maar dienden wel preventief een schadeclaim in bij europcar als bewijs. We stuurden ook foto’s van het lichtje door. Toen de de wagen 3 dagen later terugbrachten vertelden ze ons dat we de garantie niet terugkregen door dat brandende lichtje. Aangezien wij niets verkeerds gedaan hebben en onmiddellijk het kantoor hebben ingelicht willen wij onze garantie asap terug.
Onterechte aanrekening van schade
Op 25/03 huurde ik een voertuig. Op 01/04 werd dit teruggebracht. Onterecht werd er schade aangerekend. In bijlage kunt u de ontvangen email terugvinden en mijn reeds overgemaakt reactie dd 07/04. Kunt u me verder binnen mijn reeds jaren lange lidmaatschap ondersteunen mbt onderstaand probleem? mvg Jan
Terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 11/10/2024 heb ik een contract afgesloten met het bedrijf Europcar Belgie. De inhoud was de huur van een wagen af te halen in Malaga Airport op 22/12/24. De overeenkomst werd bevestigd door Europcar en door mij correct betaald. Bij aankomst aan de balie in Malaga Airport op 22/12/24 werd mij geweigerd de wagen in ontvangst te nemen. Dit omdat volgens hun mijn Europcar Bestuurders ID was geblokkeerd. Er werd toen geen enkele moeite genomen om hun interne diensten te contacteren om dit te verifiëren. Hierdoor heb ik een identieke wagen moeten huren bij een ander bedrijf (Sixt) maar wel tegen veel minder gunstige voorwaarden en een serieuze meerprijs (het was kerstvakantie!). Bij aankomst terug thuis heb ik hun customer service gecontacteerd en men heeft mij schriftelijk bevestigd dat er een administratieve fout is begaan. Er was geen openstaande betaling van mij tov van Europcar (de vorige factuur werd reeds betaald in 2023). Er was dus geen enkele reden om mijn ID te blokkeren. Ik heb toen een mail gestuurd om de extra huurkosten terug te vorderen. (De originele huurkost is wel terug gestort omdat ik het contract ter plaatse heb geannuleerd) Ik stel echter vast dat er tot op heden geen antwoord is op mijn schrijven van Europcar Belgie Dit heeft geleid tot en verlies van minimum €680,55 (€1.271,64 (de nieuwe huurprijs bij Sixt - €591,09 de originele huurprijs bij Europcar). Bovendien wil ik ook andere kosten (verwijlintresten en schadevergoeding) in rekening brengen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 01/02/2025 een antwoord op mijn schrijven alsook de betaling van de gevraagde schade te vergoeding. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Aankoop contract Europcar 11/10/24 - Aankoop contract identieke wagen SIXT op 22/12/24 -Bevestiging deblokkering Bestuurder ID (mail) - Mijn schrijven naar Europcar Belgie op 02/01/2025
foute factuur te veel km aangerekend
Beste, Ik heb een auto gehuurd bij europcar, ze hebben mij extra kms aangerekend. er is een fout op de factuur, Ik zit al maanden met hun te bellen en te mailen hierover maar krijgt van hun geen of duidelijke reactie.
Bijkomende facturatie
Beste,Ik heb een auto gereserveerd bij Europcar voor 3 dagen. Wegens onvoorziene omstandigheden heb ik de auto 3 dagen en 1uur en 33 minuten gehuurd, waardoor Europcar 4 dagen in rekening brengt. Ik ben zeker akkoord met een pro rata, maar niet met een hele dagvergoeding.
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten