Goed

76 punten Info

Meest recente klachten

E. V.
30/11/2025

NIET OVEREENGEKOMEN BETALING

Geachte, Ik heb op 22/11/25 een auto gehuurd bij EUROPCAR voor 160,40 euro. Bij afhaling van de wagen moet ik tekenen en ben ik in de veronderstelling dat dit een bevestiging is dat ik de wagen ontvangen heb. Nadien ontvang ik een bijkomende factuur van 198,73 euro omdat ik zogezegd een bijkomende verzekering heb afgesloten. Ik heb NOOIT om een bijkomende verzekering gevraagd, het is gewoon door hun bediende erbij gezet. Ik weet dat dit bij de meeste verhuurbedrijven gevraagd wordt maar ik heb het nog nooit aangenomen, ook nu niet. Zij verschuilen zich nu achter mijn handtekening, maar ze laten U tekenen op een kleine tablet waar geen tekst op staat en als er al iets opstaat dan is het in een taal die ik niet machtig ben. Ik wil dus mijn geld terug maar zoals gezegd verschuilen ze zich achter mijn handtekening. Wat kan ik verder doen? Bedankt voor de aandacht. VAN CRAENENBROECK ETIENNE

Afgesloten
P. P.
3/11/2025

Twee maal car rental aangerekend en 'gestolen kinderstoel'

Beste Ik stuur in verband met onze ervaring en factuur na afloop bij Europcar in Mallorca, 4-11/9/2025. Bij ophaling in de luchthaven werd ons vertelt dat we kosteloos een upgrade kregen (na reserving bij Rentalcars). Wij hadden een kinderstoel nodig, die gingen we ophalen op de juiste plek in de luchthaven. Via Rentalcars was een andere prijs gecommuniceerd dan werkelijk bij Europcar. Bij het terugbrengen van de wagen hebben wij de kinderstoel teruggebracht op die plek, verzekerde de persoon daar dat alles in orde was en kregen we geen papieren voor te ondertekenen wat voor ons al raar was. Daarop gingen we de auto terugbrengen en bij inspectie lieten we weten dat de kinderstoel al terug werd gebracht en dat was ook in orde volgens de persoon daar. Op onze factuur zien wij dat wij bovenop onze reservatie betaalden voor de upgrade (140 euro), dus niet kosteloos, en staat er dat de kinderstoel 'vermist' is en is die ons ook aangerekend voor meer dan 100 euro. Zo betaalden we meer dan 250 euro extra, bovenop wat we verwachtten. We hebben reeds contact genomen met Rentalcars (telefonisch en via mail) aangezien we daar reserveerden, die zeggen dat 1. contract is getekend bij Europcar voor een upgrade die betalend is (en ondertekend door mijn vriend die reed) en 2. dat er geen documenten zijn teruggevonden van de kinderstoel waardoor de claim dat we die hebben teruggebracht niet geldig is. Mijn vriend spreekt Spaans dus wij vonden dat de communicatie duidelijk en vlot verliep bij het ophalen en terugbrengen maar zijn dus wel volledig beroofd van ons geld. Ik vroeg in de luchthaven meermaals of de upgrade kosteloos was, anders gingen we dit niet doen, en de vrouw aan de balie had meermaals het op die manier uitgelegd. We stonden meer dan een uur aan de balie, met een kind van 1 jaar, waardoor we gehaast waren om te vertrekken en dus helaas niet goed genoeg het contract konden nalezen waar wel de upgrade is aangerekend. We probeerden ook al Europcar zelf te contacteren, via mail, maar we krijgen geen antwoord.

Opgelost
N. M.
11/10/2025

Defecte huurwagen

Ik neem contact met u op in verband met onze huurovereenkomst met Europcar van 2 september 2025 tot en met 11 september 2025 op naam van Nicky Martens (reservatienummer N°1193849045, filiaal Firenze Airport) en het incident met onze huurwagen. Eerdere verzoeken richting de klantendienst van Europcar op 14 september 2025 bleven onbeantwoord. Beknopte schets van het incident: • 9/9 om 19.30 uur: de huurwagen (Fiat Panda, nummerplaat GV354VM) weigerde te starten. • 9/9 om 19.40 uur: eerste contact met de pechverhelping. Na 15 minuten wachttijd werd de oproep verbroken zonder antwoord. Bij een tweede oproep werd beloofd dat binnen 45 minuten hulp ter plaatse zou zijn. • 9/9 om 21.30 uur: opnieuw contact opgenomen omdat er nog niemand was aangekomen. Er werd meegedeeld dat er die avond niemand meer zou komen en dat we pas de volgende ochtend om 8.00 uur hulp konden verwachten. • 10/9 om 8.15 uur: bericht ontvangen dat iemand onderweg was. • 10/9 om 9.15 uur: pechverhelping (Europe Assistance) arriveerde maar kon de wagen niet starten. De batterij bleek defect. Er werd beslist om de wagen te takelen naar een garage. • 10/9 om 9.45 uur: aangekomen bij de garage kregen we de instructie contact op te nemen met Europcar. Twee oproepen bleven onbeantwoord, bij de derde kregen we te horen dat we met een taxi naar het Europcar-filiaal in Parma moesten gaan, op dat moment het dichtst bij onze locatie. • 10/9 om 12.00 uur: aankomst in Parma. Daar werd meegedeeld dat er geen vervangwagens beschikbaar waren en dat we ons moesten behelpen met taxi’s en openbaar vervoer. Dit was echter onmogelijk gezien de ligging van onze verblijfplaats. In aanwezigheid van de filiaaluitbater namen we opnieuw contact op met Europcar Road Assistance. Daar kregen we te horen dat er mogelijk wagens beschikbaar waren in Modena, maar dit kon pas om 14.00 uur bevestigd worden wegens sluitingsuur van het filiaal. • 10/9 om 14.00 uur: bevestiging ontvangen dat er een vervangwagen in Modena beschikbaar was. We kregen de instructie ons per taxi naar Modena te begeven. • 10/9 om 16.00 uur: aankomst bij het filiaal in Modena, waar we de vervangwagen in ontvangst namen. • 10/9 om 18.00 uur: terugkeer naar onze verblijfplaats, 23 uur na de eerste vaststelling van het probleem. Bijkomende aanrekeningen: • Bij terugbetaling van de waarborg werd vervolgens € 32,28 aangerekend voor aanvullen van brandstof. • Echter werd de wagen 5 minuten voor terugbrengen van de wagen volg getankt in een nabij gelegen tankstation, in overeenstemming met de huurvoorwaarden. • Het is met gevolg onmogelijk dat de wagen voor deze hoeveelheid brandstof moest worden aangevuld. Onze juridische vaststellingen: De behandeling van dit incident is in strijd met de principes van behoorlijke dienstverlening zoals vastgelegd in de Europese Richtlijn 2011/83/EU betreffende consumentenrechten en de Europese regelgeving inzake autoverhuur (2015/C 281/01). Als huurder hebben wij recht op: • een deugdelijke vervangwagen binnen een redelijke termijn, • effectieve bijstand conform de geadverteerde 24/7 assistance, • terugbetaling van noodzakelijke kosten en compensatie voor niet-geleverde prestaties. De gebrekkige tussenkomst van de diensten van Europcar heeft ertoe geleid dat wij gedurende 23 uur van onze huurperiode geen gebruik hebben kunnen maken van de gehuurde wagen, met aanzienlijke praktische en financiële gevolgen. Hierdoor zijn zowel onze contractuele rechten (non-conformiteit van de prestatie) als onze consumentenrechten (onevenwichtige behandeling en gebrekkige uitvoering) geschonden. Onze vordering: Op basis van de hierboven vermelde regelgeving verzoeken we Europcar om: 1. Terugbetaling van de gemaakte kosten: o Taxirit 1: Garage – Europcar Parma = € 68,00 o Taxirit 2: Parma – Europcar Modena = € 105,00 2. Terugbetaling van de ten onrecht aangerekende kosten voor brandstof: € 32,28 3. Compensatie voor verloren huurtijd (23 uur = 10,9% van de totale huurperiode) = € 62,77 Totaal te vergoeden bedrag: € 268,05

Afgesloten
A. D.
29/09/2025

Betaling verzekerng huurwagen EUROPCAR

Wij huurden een wagen voor 8 dagen in Alicante bij Europcar via Rentalcar. Wij betaalden 306,21 kosten autohuur en 73,31 verzekering. Bij aankomst op de luchthaven van Alicante, begaven wij ons naar de stand van Europcar. De gevraagde auto was niet beschikbaar, we hadden een wagen met hoge instap geboekt, dit wegens problemen met de knie. De gevraagde wagen was niet beschikbaar, men stelde een andere wgen met hoge instap voor, maar dan dienden wij 50 euro per dag bij te betalen. Dir weigerden wij, we kregen dan een wagen met lage instak toegewezen. Toen vroeg menons nog een bijkomende verzekering van 351,63 euro te betalen. Wij melden he, dat wij reeds een verzekering hadden, en toonden hen het contract, wat zij nauwelijks bekeken, en vertelden ons dat deze verzekering niet geldig was. Indien wij de bijkomende verzekering niet betaalden kregen wij de auto niet mee. Wij hebben deze dan maar betaald, maar gaan helemaal niet akkoord met deze handelswijze.

Opgelost
K. D.
29/09/2025

Onterecht aanrekenen van extra verzekering

Beste, Ik vraag de terugbetaling van een verzekering die mij onterecht is aangerekend. Deze werd mij verkocht als zijnde een garantie die gedeblokkeerd zou worden op het einde van de huur als er geen schade zou zijn. Er werd geen schade vastgesteld bij het inleveren, en enige tijd later kreeg ik een digitale factuur waarop 277,82€ werd aangerekend als "Premium protection package". De medewerker heeft duidelijk gelogen in het Engels en geprofiteerd van het feit dat ik geen Spaans spreek om een Spaans contract op te stellen. Ik heb hier een getuige van.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform