Slecht

28 punten Info

Meest recente klachten

R. O.
7/10/2025

Uitblijven van terugbetaling

Beste sinds juni 2024 ben ik aan het corresponderen via mail naar de klantendienst en servicedienst van Lidl. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd, zie mails in de bijlage. Uiteindelijk heb ik documenten ontvangen om het toestel ter herstelling op te sturen. Bericht van ontvangst werd verstuurd. Na vele mails kreeg ik bericht dat het toestel onherstelbaar was. Opnieuw heb ik mails verstuurd totdat ik bericht ontving op 04 juni 2025 -1 jaar na het eerste contact- 'Wij bieden u een terugbetaling van de aankoopprijs.' Na het wederom verzenden van vele mails ontving ik op 11 september 2025 volgend bericht via mail : 'Dear Ladies and Gentlemen from the company there is a new message for you about ticket T21-94097 - '[-SERVICECENTER-]Lidl België - Klacht - dossier 106420416'. Amela Cajlakovic wrote: ref:00D58000000K3E6.500J900000AOLza:ref Goedendag, de creditnota voor de terugbetaling van de aankoopprijs is vandaag aangemaakt en doorgestuurd naar onze financiële afdeling. De overschrijving zal volgende week worden uitgevoerd. U kunt het defecte product weggooien. De serviceaanvraag is nu afgesloten. KSR Group GmbH' Tot op heden, 07 oktober 2025, mocht ik nog geen terugbetaling ontvangen. Ik heb nog meerdere mails maar kan ze niet meer uploaden. Indien nodig, stuur ik deze onder een aparte mail. Alvast dank voor een oplossing. Mvg, Rita Olijslagers

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
C. L.
6/08/2025

Probleem defect product, geen terugbetaling na belofte

Geachte, Ik wens hierbij een formele klacht in te dienen tegen Lidl België. Op 22 mei 2025 ontving ik via de Lidl-webshop een microvezel-satijnen dekbedovertrek (LIVARNO home, 140 x 200 cm, zwart). Bij het eerste gebruik, ongeveer een week na ontvangst, bleek het artikel onmiddellijk gescheurd — een duidelijke fabricagefout. Dit is ook visueel aangetoond via foto, die ik naar Lidl heb gestuurd. Ik heb op 1 juli 2025 contact opgenomen met Lidl via hun officiële procedure, dus binnen de retourtermijn van 30 dagen. Na meerdere e-mails, waarin ik telkens opnieuw uitleg moest geven, kreeg ik op 25 juli (nadat ik de naam Test Aankoop liet vallen) plots de melding dat het artikel was terugbetaald. Tot op heden (06 augustus) heb ik echter geen enkele betaling ontvangen, ondanks die belofte. Op mijn beleefde opvolgmail van vorige week werd zelfs niet meer gereageerd. Ik acht dit een onaanvaardbare handelswijze. Lidl heeft niet alleen mijn klacht onnodig lang gerekt, maar komt haar eigen belofte tot terugbetaling niet na. Graag uw tussenkomst om dit alsnog correct te laten afhandelen. Alle communicatie en bewijsmateriaal (mails, foto's, belofte van terugbetaling) kan ik uiteraard bezorgen indien gewenst. Met vriendelijke groet, Christine Leysens Laatste mail van belofte terugstorting : Lidl Quality - Customer Service[customerservice-quality@lidl.be] ​hammouchristine@hotmail.com​ 25-07-2025 Referentienummer: 119395106 Geachte mevrouw Leysens, Wij danken u voor uw opmerking betreffende de kwaliteit van het artikel Microvezel-satijnen dekbedovertrek, 140 x 200 cm LIVARNO home (zwart) en verontschuldigen ons voor het ongemak dat u hierdoor ondervond. Zoals ik al beloofde zal ik zien wat ik voor u kan doen . Uw artikel is trouwens deze morgen al terugbetaald . U zou het retourticket moeten ontvangen hebben . Gelieve ook uw SPAM na te kijken. . Wij kijken ernaar uit u in de toekomst als trouwe Lidl-klant te blijven begroeten. Met vriendelijke groeten, Vanessa Van Torre Lidl België – Kwaliteitsafdeling

Opgelost
Y. A.
5/08/2025

herstelling of terugbetaling na het niet werken van zetelreiniger

Geachte mevrouw/heer, Op 31 oktober 2024 kocht ik een bekledingsreiniger in uw winkel en betaalde ik er 89 voor. Na 8 MAANDEN vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. De sproeier sproeit wel water maar het water wordt niet meer opgezuigd. Op 13 juli melde ik dit defect via de app en kreeg de dag erna hierover een email. Gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is tot op heden onbeantwoord gebleven. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 5 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Orderbevestiging · Betalingsbewijs

In behandeling
L. P.
28/05/2025

Klacht over weigering papieren kasticket en gebrek aan commerciële tegemoetkoming

Geachte heer/mevrouw, Op 28 mei 2025 deed ik een aankoop in de Lidl-vestiging te Maasmechelen (ticketnummer: 0360 233059/06, tijdstip: 10:17). Bij het afrekenen kreeg ik tot mijn verbazing geen papieren kasticket, hoewel ik er onmiddellijk na betaling expliciet om vroeg aan de kassamedewerker. De Lidl Plus-app stond correct ingesteld, met de optie ‘alleen digitaal kasticket’ niet geactiveerd, waardoor ik normaal zowel een papieren als digitaal ticket ontvang. Enkele minuten later, bij een tweede aankoop in dezelfde winkel om 11:19, kreeg ik opnieuw wél een papieren ticket – zonder enige wijziging aan mijn instellingen. Uw klantendienst bevestigde dat er geen beleidswijziging is, maar gaf ook aan dat een papieren kasticket niet meer kan worden afgedrukt na betaling. Dit lijkt mij noch klantvriendelijk noch praktisch, aangezien pas na betaling zichtbaar wordt of het kasticket effectief geprint is. Ik betreur dat de kassamedewerker mijn vraag niet opvolgde en dat er achteraf ook geen enkele commerciële tegemoetkoming werd aangeboden, ondanks mijn beleefde en duidelijke communicatie. Ik verzoek u dan ook vriendelijk om alsnog een passende reactie en tegemoetkoming voor het ontstane ongemak. Graag ontvang ik binnen een termijn van tien kalenderdagen een antwoord op mijn klacht. Met vriendelijke groeten,

Opgelost
J. V.
29/04/2025

zeer beperkt aanbod van promo-aanbieding

Beste, bij deze wil ik melden dat Lidl klanten naar de winkel lokt met aanbiedingen die na 2 dagen al blijken uitverkocht te zijn. T.t.z.; zij bieden een promo-aanbieding van Halfvolle melk Campina aan voor een periode van 23/4/2025 t.e.m. 29/04/2025 maar op 25/4 blijkt de promo al niet meer beschikbaar. Ik verklaar mij nader. Ik winkel op 25/4/2025 in een Lidl filiaal in Heist-op-den-berg en krijg daar te horen dat de promo-aanbieding niet meer beschikbaar is. Ik passeer daags nadien in het filiaal te Geel en krijg daar dezelfde boodschap terwijl de promo loopt t.e.m. 29/4/2025. Dit lijkt op klanten lokken met promo's die zéér beperkt beschikbaar zijn. Ik heb hierover gechat met Lidl en kreeg bijgevoegd antwoord.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform