Terug

SCAM: Late notifications and unauthorized charges! Avoid Europcar!

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. Ö.

Naar: EUROPCAR

20/12/2025

I had a nightmare experience with Europcar Belgium. I rented a car from Oct 1–3 and received a Brussels parking fine. Europcar didn’t even bother to notify me until Nov 14th—16 days AFTER the government’s payment deadline. > I immediately paid the government fine myself to avoid further penalties, but Europcar still tried to slap me with a €47 "admin fee." I contacted them through their website multiple times and got zero response. When I finally called, an agent told me the case was cleared and I owed nothing. Instead of keeping their word, they just unauthorizedly charged €42 to my father’s credit card without any explanation or response to my formal reports. This is predatory behavior and a total lack of professional communication. They ignore your questions and just steal money from your account months later. Absolute scam. Save yourself the stress and rent elsewhere.

Berichten (1)

EUROPCAR

Naar: A. Ö.

20/12/2025

Bedankt om onze klantendienst te contacteren. Uw aanvraag werd geregistreerd onder referentie 25224846. Wees ervan overtuigd dat wij ons best doen om uw vraag zo snel als mogelijk te behandelen. Indien u informeert naar uw huurwaarborg, gelieve te noteren dat dit tot 10 werkdagen kan duren vooraleer het bedrag beschikbaar is op uw bankrekening. Wij informeren u dat, vanwege een toename in activiteit, de verwerkingstijden kunnen worden verlengd. Onze excuses voor het ongemak en wij danken u voor uw begrip. Vriendelijke groeten, ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Chère Cliente, Cher Client, Merci d’avoir contacté notre Service Relation Client. Votre demande porte la référence 25224846. Soyez assurés que nous restons mobilisés pour vous répondre dans les meilleurs délais. Si votre demande concerne votre pré-autorisation, nous vous informons que son montant est généralement disponible sur votre compte bancaire dans un délai de dix jours ouvrés. Nous vous informons qu'en raison d'un surcroit d'activité, les délais de traitement peuvent être rallongés. Nous vous prions de bien vouloir nous excuser pour ce désagrément et vous remercions de votre compréhension. Cordialement, Europcar – Service Relation Client ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Thank you for contacting our Customer Services department. Your request has been registered under reference 25224846. Please rest assured that we will do our best to handle your request as soon as possible. If you are enquiring about your rental deposit, please note this may take up to ten working days for the funds to be available on your account. Please note that due to an increase in activity, processing times may be longer than usual. We apologise for any inconvenience this may cause and thank you for your understanding. Best Regards se.Thread_Id Europcar Belgium Customer Services thread::VCN_G7xSeYqkK4v0GtojOSw:: Save trees. Print only when necessary. thread::VCN_G7xSeYqkK4v0GtojOSw::


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform